ďťż
12h, lub 24h - moze czas na nas?




Rafał Malczyński - Nie Paź 03, 2004 7:08 pm
" />Widzilem ze w niektorych krajach organizowane sa takie zawody - np. 12h, lub 24h.Jezeli takei cos byloby zorganizowane w polsce npewno byloby wielka atrakcja i wydaje mi sie ze sporo osob byloby takim czyms zainteresowane... Musialoby byc to oczywiscie na hali, bo w nocy na asfalcie chyba nie jest za dobrze, a na hali przynajmneij cieplo jest Grupy np. okolo 4 osobowe i jezdzenie na np. silnikach 19T - cos w stylu przepisow w usa A teraz mam takie pytanie do sedziow i organizatorow - czy takie cos jest wogole mozliwe ? Dlaczego Polska ma byc gorsza np. od Czech w DTMie jest sporo zawodnikow wiec chyba z chetnymi nei bedzie problemow, bo wydaje mi sie, ze takie zawody to jest dopiero zabawa... a ile wytrzymuja pchelki bez ladowania ? bo np. 12h to troche, chyba ze sa 2 kpl. to moznaby na zmiane zakladac

Co myslicie o tym? (pytanie od zawodnikow i organizatorow )




Andrzej Gawlik - Pon Paź 04, 2004 1:20 pm
" />Niezły pomysł. Jestem za



SeQ_PL - Pon Paź 04, 2004 6:06 pm
" />Ja tesz jestem za chociarz tylko 2 razy startowałem ale od przyszłego sezonu........ ale do rzeczy było by lepiej bo wracało by sie do domq w sobote no i starzy by się nie bulwersowali że sie nie ucze



LuckyLuke-21 - Pon Paź 04, 2004 6:32 pm
" />A moze urzadzic takie zawody ale tez dla modeli z silnikiem spalinowym ?? np jakies dwie grupy zrobic electric i diesel hehe napewno duzo ludzi ze swoimi spalinowymi modelami tez chciał by sie poscigac przez 24h 5 litrow nitrometanu i jazda

Pozdrawiam




Piotr Michalski - Pon Paź 04, 2004 6:40 pm
" />
">A moze urzadzic takie zawody ale tez dla modeli z silnikiem spalinowym ?? np jakies dwie grupy zrobic electric i diesel hehe napewno duzo ludzi ze swoimi spalinowymi modelami tez chciał by sie poscigac przez 24h 5 litrow nitrometanu i jazda

To sie chyba nie uda. Zaden silnik nie wytrzyma nawet 12h bezprzerwy. To jest raczej nierealne. Nawet w MŚ bagusow robis sie "najdluzsze" wyscigi ktore trwaja AZ 1 godzine.



Rafał Malczyński - Pon Paź 04, 2004 7:24 pm
" />Wiesz... w spalinowym silniki wytrzymuja to 30 min, ale w elektryku max to 6 min (mowie o takich mocniejszych silniakch np. 27T - trinity i modyfikowalne) Wtedy potrzebakilu zawodnikow i kilka modeli, wtedy jezdzi sie na zmiane. Jesli jest np. 4 modele, kazdy jedzie 6 min, wiec przerwa miedzymodelami jest okolo 18 min, przez ten czas trzeba przygotowac model do kolejnej jazdy. Zalzy od tego na jakich silnikach by sie jezdzilo, bona np. 21T wydaje mi sie ze po 10 min moznaby jezdzic - to wszystko wyszloby w jezdzie.

Wydaje mi sie ze taki pomysl jest ciekawy i napewno przyciagne duzo sob na takie zawody...



ENZO - Pon Paź 04, 2004 8:30 pm
" />hih moje zdanie na ten temat znasz jestem za, mogla by to być niezła zabawa



Adam Jaszczurowski - Pon Paź 04, 2004 9:04 pm
" />przy dobrym ustawieniu i dobrym silniku, mozesz jezdzic ile chcesz az do zajechania silnika ( kolo 2 dni non stop) chociazby dlatego ze silnik sie troche bardziej zuzywa przy odpalaniu, a nie normalnej jezdzie. Ale znajdz mi kogos kto kupi silnik na jedne zawody ( 24 godziny zabija niejeden silnik)



Kuba Stabiszewski - Pon Paź 04, 2004 9:11 pm
" />BEDE Z 4 MODELE CZYLI TEZ CZTERY SILNIKI



Rafał Malczyński - Wto Paź 05, 2004 5:22 pm
" />Spalinowe to tak... ale ja mam na mysli elektryki. W nich silniki sa znacznie tansze i napewno jesli beda dobrze uzywane to wystarcza na takie zawody, albo i dluzej...



Maciej Barabasz - Wto Paź 05, 2004 6:07 pm
" />jestem za ale..jezeli jezdiło by sie 24h to była by tylko jedna grupa wiec jezeli chciałobby startowac 20 grup to co?? jezeli były by eliminacje to do finału wszedli by najlepsi i w ten sposób na jazdze 24h traca zawodnicy słabsi co z takim fantem ?? kazdy chce startowac ale brakuje miejsc...



Rafał Malczyński - Wto Paź 05, 2004 6:14 pm
" />raczej niebyloby eliminacji. Grupy po mniejwiecej 6-10 sosob, a jak ktos jest pewny ze bedzie sie wyrabbial ze zmiana modeli to moze byc i mniej. Ale wydaje mi sie ze max do 10 osob i powinno byc odbrze... bo przyjmijmy, ze jedna osoba 10 min, to jest ponad godzine czyli w tym czasie psokojnie mozna naladowac akusa, wyczyscic model i silnik.
Oplata startowa np. tak jak na zaowdach. i musialobybyx max 10 druzyn, bo jest tylko 10 pchelek ale srednio bedzie po 8 osob, czyli jakby wszystko poszlo tak jak trzeba to ebdzie 80 osob, wiec wyglada na to, ze bedzie nawet mniej niz 10...



Kuba - Śro Paź 06, 2004 12:09 am
" />Ciekawe kto by przezyl 24 godziny w hali, w dymie po nitro
Szkoda ze pchelki umozliwiaja jazde tylko 10 osobom naraz, czy system AMB ma takie samo ograniczenia?
Ja bym widzial taka impreze bardziej na zasadzie wyscigu 24 godziny LeMans. Kazda druzyna startowala by tylko jednym samochodem, kierowcy by sie zmieniali dowolnie. Wymusilo by to opracowanie przez team dokladnej taktyki wyscigu, czy lepiej jezdzic szybciej ale czesciej zjezdzac na serwis (zmiana bateri, remont silnika, zmiana kol), czy tez wolniej ale z zadszymi przerwami? Jednym z celow wyscigow dlugodystansowych jest nie tylko wylonienie najlepszego kierowcy, ale takze najlepiej przygotowanego samochodu i najlepszych mechanikow.



Maciej Barabasz - Śro Paź 06, 2004 6:35 am
" />wydaje mi sie ze zorganizowanie takich zawodów wymaga ustalenia wiele rzeczzy typy po ile zawodników moze startowacz itp. a jezeli chcialo by sie zeby kazdy zawodnik strtował swoim modelem to trzeba by był0 zmieniac budy bo siedziowie by sie nie połapali który model jest kogo albo okleic model jakims wielkim numerkiem na dcała bude jezeli startowałol by w kazdej grupie 4 osoby ti jest 40 modeli,albo kazdy musiałby zagłaszac ze nastepuje zmiana zawodnika i modelu co jest bez sensu wiec trzeba sie mocno zastanowic nad tym watkiem[/b]



Adam Jaszczurowski - Śro Paź 06, 2004 6:54 am
" />o ile pamietam AMB ma ograniczenie nawet do 20 albo wiecej aut ( niektore systemy) ale pchelki moglyby nie wytrzymac, dlatego np wymogiem musialoby byc zeby wszystekie teamy mialy pchelki swoje wlasne, podpinane do odbiornika, i stamtad czerpiace energie



salvationofblade - Śro Paź 06, 2004 10:40 am
" />Hmm, powiadasz Raflee ze na silniku 19T sie jezdzi ok 6 min?? to jakim cudem ja spokojnie na 10x4T(ten od ciebie) jezdzilem spokojnie ponad 10 min wlasciwie to dochodzilo do 15min na pakiecie 3000mah. Troche dziwne ?? . Zawody byly by spoko, dla elektrykow calkiem realne, ale dla spalinek hmm tak jak mowicie kto by chcial zarznac swoj silnik ??



Rafał Malczyński - Śro Paź 06, 2004 1:52 pm
" />Wiesz... cos w stylu lemans byloby dobrze, ale silnik tyle niw wytrzyma, wiec moze moznaby jezdzic z swoimi budami tylko na nich numerek. I kazdy przyzwyczajony jest do swojego modelu i jakby musial jezdzic kogos modelem, to moglby byc maly problem Slyszlem ze na LRP 24h, jezdzili na silniakch 15T wiec mozna wziasc z nich przyklad. Wydaje mi sie ze max to bedzie 6-8 zawodnikow, lub 6 zawodnikow + jakas pomoc (jakby jakis model zostal uszkodzony, zeby szybko zalozyc pchelke nastepnemu, zeby mogl jechac. Problem pchelek tez sie sie rozwiazac, bo wystarczy, zeby byly 2 kpl pchelek. np. co godzine zmieniac przelke - raz pierwszy, a raz drugi zestaw. W tym czasie one by sie doladowaly. i bylby gotowe do dzialania... Wydaje mi sie ze to wszystko robi sie coraz bardziej realne



Maciej Barabasz - Śro Paź 06, 2004 3:21 pm
" />przypomniała mis ie jedna rzecz jak jeszcze kiedys przyjezdzał z ukrainy zwodnik to opowiadałze w ukrainie jezdzili le mans 24h i na silnikach 27T tykle ze to były silniki nie rozbieralne graupnera speed 500 race i one wytrzymywały podobno nic sie im nie działo wiec taki silnik tez mozan załozyc do dtma i nic sie nie stanie i mozna startowac jednym modelem bez obaw a jezeli sie spali to 50 pln za taki siknik to nie duzoi w kazdej chwili mozna wymienic albo miec 2 model i bude zmieniac co raczehj jest bardziej realne bo kazdy woli startowac swoim modelem ale tez mozna na silnikach 27T ale juz rozbieralnych i jak by były przerwy długosc ich zalezała by od startujacych zaowdników jezeli dajmy przykład jezdził by zawodnik po 6 min a byo by 6 to jest 30 min zeby silnik ostycgł i przygotowac go do startu wiec i tak i tak było by dobrze ale musi byc jedna ita sama buda (model) takie sa przepisy w innych krajach nie wszystkich

krótka pilka watpie zeby sie to udało
[/u][/b]



ENZO - Śro Paź 06, 2004 7:30 pm
" />buda to chyba njmniejszy problem wiec nei ma chyba sensu nad nia wiecej rozprawiać. Pchełki zasilane z pakietu modelu były by dobrym rozwiązaniem. Teraz tylko trzba by znaleźć miejce gdzie można by takie zawody zorganizować, dobrze by było zeby tor był dluzszy od przeciętnego halowego toru



Kuba - Czw Paź 07, 2004 12:45 am
" />Na rctech.net przeczytalem ze goscie w jakims 10 godzinnym wyscigu jezdzili na silnikach Trynity P2K i one to wytrzymaly. Jesli sie odpowiednio dobierze przelozenie, to silnik sie nie bedzie przegrzewal. Zreszta mozecie jezdzic na dwuch silnikach, wymiana by byla podczas wyscigu. Mozna w czasie gdy jezdzi drugi silnik, zrobic remont pierwszego.



Rafał Malczyński - Czw Paź 07, 2004 6:03 am
" />Ja jakos watpie, zeby np. green wytrzymal wyjezdzenie calego akusa 3300 Ja swojego juz tak zjaralem jednego i raczej wolalbym tego nie powtarzac... a do co nierozbieralnych - one napewno dalyby sobie rade, ale to wygladaloby jak wyscig top-stocka A tu raczej lepiej by bylo, jakby chodzilo o najlepsze ustawienie modelu i najlepsza jazde...

A jak z tym bedzie to zobaczymy... - wg. mnie jest takie cos mozliwe



HPI Polska - Pią Paź 08, 2004 5:02 am
" />Cieszy mnie niezmiernie ta dyskusja.
Jako organizatorzy różnych imprez obserwujemy, że większość Polaków stara się być przesadnie profesjonalna a często jesteśmy i tak mocno z tyłu.
Jako organizatorzy Festiwalu stawiamy na dobrą zabawę i show. Polecamy rozluźnienie zwieraczy i pójście właśnie w takim kierunku.

Mamy w Łodzi spore możliwości organizacyjne.
Po Festiwalu chcemy sformatować cykl imprez poświęconych tylko samochodom RC. Jeśli z tej dyskusji wyniknie coś konstruktywnego zapraszam do rozmów. Chętnie udostępnimy halę i zorganizujemy imprezę 1 lub 2 dni.
Terminy do ustalenia – realnie możemy rozmawiać o styczniu 2005.
Jeden warunek – musimy być pewni, że to nie żart i poza pomysłem ktoś będzie w stanie przyjechać na imprezę i ktoś ją obsłuży od strony merytorycznej (program, przepisy, sędziowie, itd.)
Pomijam w swoich rozważaniach względy techniczne (możliwości samochodów), które mogą stanowić problem w tym konkretnym przypadku.
W swojej wypowiedzi nie skupiam się na tym konkretnym pomyśle. Chcę podkreślić, że wszystkie oryginalne pomysły nas interesują – niezależnie czy w początkowej fazie wydają się rozsądne czy nie. Ważne jest, aby w efekcie jeździć i dobrze się bawić.
Pozdrawiam i prozę o kontakt, jeśli pomysł będzie realny do przeprowadzenia.



Rafał Malczyński - Pią Paź 08, 2004 11:51 am
" />Przepisy raczej nie powinny bez wiekszym probleme, bo mozna wykorzystac tez ktore juz istnieja - e-10 TC (DTM) i zmienic jedynie silniki z limitem np. do 15T. Wydaje mi sie ze problemem moze byc AMB, bo potrzeba 2 kpl. pchelek, bo raczej jeden nie wytrzyma tyle...

Jesli chodzi o szeguly, to napewno jakso wspolnie je tutaj ustalimy i dziekujemy za zainteresowanie



Maciej Barabasz - Pią Paź 08, 2004 12:49 pm
" />to czytajac 2 porzedn8ie posty zastanawiem sie ile i kto by przyjechał na takie zawody wiec puiszcie kto by chciał jechac na takie zawody bo nie ma sensu organizowac takiej imprezy dla kilku osób



Rafał Malczyński - Pią Paź 08, 2004 1:22 pm
" />Wydaje mi sie ze jedna grupa juz jest, co nie Macq :>? grup ma byc max 10, wiec jesli bedzie tak po 6-7 osob, to bedzie ok... dtmow jest duzo w polsce, wiec jesli tylko te osoby bedzia chcialy przyjechac, to napewno bedzie ciekawie... Moze jakas sonde zrobimy? (ankiete)



ENZO - Pią Paź 08, 2004 1:50 pm
" />szkoda ze poki co niewiele osób przylączyło sie do tej dyskusji - chętnie posluchał bym co doświadczeni zawodnicy (co niektorzy brali udział w LRP 24h) myslą o zorganizowaniu takiej imprezy i czy by w niej wzieli udział ??



Maciej Barabasz - Pią Paź 08, 2004 2:49 pm
" />rafle jak umiesz zrób ta ankiete zobaczy co z tego wyjdzie.....



Rafał Malczyński - Pią Paź 08, 2004 4:06 pm
" />Pasowaloby, zeby Mimix ja tutaj wstawil, bo ja nie mam tutaj moda...

Albo zrobimy tak:
- kto nie chce w takich zawodach wystartowac a ma model DTM niech tutaj napisze, jesli to mozliwe to jakies uzasadnienie...



Arkadiusz Gajzler - Pią Paź 08, 2004 4:33 pm
" />
">szkoda ze poki co niewiele osób przylączyło sie do tej dyskusji - chętnie posluchał bym co doświadczeni zawodnicy (co niektorzy brali udział w LRP 24h) myslą o zorganizowaniu takiej imprezy i czy by w niej wzieli udział ??

moze niewielu sie przylaczylo do tej dyskusji ale sadze ze duzo osob to czyta o czym rozmawiacie i wielu sie zastanawia czy starczy dla nich miejsca w tych kilku grupach Ja koledzy jestem nastepny ktory sie na to pisze i nie zalezy mi czy moj silnik bedzie sie do czegos pozniej nadawal czy nie ,impreska jedyna w swoim rodzaju i nie powinnismy tutaj odbiegac od standardow i pozostac przy naszysh Stockach z mozliwoscia instalacji lozysk i juz ........ a jesli chodzi o Łódź to mi pasuje , wpadne do domku , drzemka dwie godzink, kawka i dalej na tor .... ale mi sie juz podoba



Rafał Malczyński - Pią Paź 08, 2004 5:21 pm
" />Jak milo takie cos czytac Jak ma byc standart, to zgadzam sie z lozyskami, bo silnik bedzie mial wtedy sporo mniejsze opory...



Adam Jaszczurowski - Pią Paź 08, 2004 8:13 pm
" />wydaje mi sie ze w narazie poczatkach takich imprez w polsce przepisy moznaby ominac, z jednej strony dlatego ze przy wyscigu 24H albo chociaz 12h wieksza role gra koncentracja, i spokojna jazda a nie czyste osiagi. a po drugie ze modele bardziej profesjonalne beda mialy ten minus ze mimo ze jezdza szybciej to znacznie szybciej wyczerpuja baterie i opony, to wszystko polaczy sie w to ze poziom bedzie wyrownany w miare
Powered by WordPress, ©