ďťż
19-20.08.2006r. - Szprotawa




Jakub Kaczmarek - Nie Sie 20, 2006 4:57 pm
" />tor elegancki troche dziur sie pojawialo ale trudno OFF-ROAD to OFF-ROAD.

sedziowanie na wysokim poziomie tylko wydaje mi sie ze przydal by sie jakis sedzia pomocnik co patrzal by sobie na tor i karal zawodnikow za skracanie toru albo za nie zjerdzanie lepszym modela (dublowanie).

hmmm spotkalem sie z dosc nietypowym zachowaniem ze zawodnik donosi sedziemu o zlamaniu przepisow (wyceitej przedniej szybie w moim modelu ! a jezdze tak caly sezon i jakos przedtema jak nie zajmowalem punktowanych miejsc to nie przeszkadzalo) ktorych nie ma ujetych w Przepisach Technicznych na rok 2006 poprostu nie istnieja !! osoba ta nawet pokazywala mnie palcem co swiadczy o braku jej wychowania.

MODELE SAMOCHODÓW WYŚCIGOWYCH
w podziałce 1:8 z napędem spalinowym Klasa IC – 8
Monster Truck Standard
Przepisy techniczne obowiązujące od 01.01.2006 r.
1. Silnik. Model może posiadać jeden 2-suwowy silnik spalinowy o pojemności skokowej max. 4,68 cm3. Najniższy punkt silnika musi znajdować się co najmniej 38 mm powyżej dolnej płaszczyzny płyty głównej podwozia lub najniższego punktu podwozia o konstrukcji kratownicowej z wyłączeniem wahaczy. Dla sprawdzenia wysokości silnika nad podłożem należy model bez kół postawić na płaskiej powierzchni, docisnąć aby opierał się podwoziem (a nie zawieszeniem) i sprawdzić odległość między silnikiem a podłożem.
2. Zbiornik paliwa. Dopuszcza się wyłącznie pojedynczy zbiornik paliwa o maksymalnej pojemności 175 cm3.
3. Paliwo. Jako paliwo może być stosowana wyłącznie mieszanka alkoholu metylowego z olejem i dodatkiem maksymalnie 30% nitrometanu.
4. Tłumik. Silnik napędzający model musi posiadać tłumik umożliwiający ograniczenie hałasu do 82 dB. Pomiar hałasu dokonywany jest z odległości 10 m na poziomie 1 m od jezdni w całym zakresie pracy silnika.
5. Przeniesienie napędu, hamulec, sprzęgło, skrzynia biegów. Model musi mieć sprawny hamulec i sprzęgło umożliwiające zatrzymanie modelu przy pracującym silniku. Dopuszcza się stosowanie skrzyni biegów maksymalnie z trzema biegami. W czasie wyścigów nie jest dozwolone stosowanie biegu wstecznego. Układ przeniesienia napędu musi mieć co najmniej dwa stopnie przełożenia między wałem silnika i wałem napędzającym osie kół jezdnych. Dopuszcza sie modele z napędem na jedną lub dwie osie.
6. Karoseria i jej mocowanie. Dopuszczalne są wyłącznie karoserie Truck i SUV. Mocowanie karoserii musi być trwałe podczas całego wyścigu. Kołki mocujące karoserię nie mogą wystawać więcej niż 30 mm ponad karoserię.
7. Pałąk ochronny. Model może posiadać pałąk ochronny wykonany z pręta stalowego lub płaskownika duraluminiowego.
8. Antena. Model może posiadać jedną antenę giętką. Antena wykonana z drutu sprężynowego musi być od góry zabezpieczona ochraniaczem.
9. Ogumienie. Średnica opon - min. 130 mm, szerokość opon - min. 70 mm. Dopuszcza się opony przeznaczone wyłącznie do modeli klasy Monster Truck. Dozwolone jest cięcie i modyfikowanie opon. Żaden obcy produkt na ogumieniu nie jest dopuszczalny, nawet na oponach deszczowych.
10. Obręcze kół. Dopuszcza się wystawanie obręczy poza oponę o max. 1,58 mm. Niedopuszczalne jest wystawanie nakrętek mocujących koła i osi kół poza obręcz.
11. Zderzaki. Zderzaki są obowiązkowe. Zderzak musi być wykonany z materiału elastycznego i nie może wystawać poza karoserię więcej niż 36 mm. Zabronione są zderzaki z metalu, bakelitu i płyt laminowanych.
12. Wymiary i ciężar. Rozstaw osi – min. 300 mm. Ciężar (bez nadajnika urządzenia do automatycznego liczenia okrążeń) modelu z silnikiem do 3 cm3 nie może być mniejszy niż 2750 g – typ „small blocks”. Ciężar (bez nadajnika urządzenia do automatycznego liczenia okrążeń) modelu z silnikiem powyżej 3 cm3 nie może być mniejszy niż 4300 g - typ „big blocks”. Maksymalna waga modelu nie może przekraczać 6300 g. Modele obu wymienionych wyżej typów startują razem i mają wspólną punktację.
Warszawa grudzień 2005 r.

pozdrawiam

zapraszam na FOTKI 250sztuk (wynikow nie mam bo pan Matukin nie maial czasu a szkoda bo z Michalem Karpinskim na jutro juz ranking aktualny bysmy zrobili) postaram sie wrzucic kilka malych filmikow chyba ze ktos mi da nazwe programu do dobrego montazu to sproboje cos zrobic profesionalnego
WWW.RC-WLKP.PRV.PL




Mariusz Nowakowski - Pon Sie 21, 2006 10:33 pm
" />Bylem pierwszy raz na tym torze, i jest bardzo zadowolony.
Impreza dobrze zorganizowana, tor tym bardziej Oby wiecej takich imprez. Tylko cos "elicie" nie poszlo



Jarek Poniatowski - Wto Sie 22, 2006 10:23 am
" />Bardzo mi sie podobało, oby wiecej takich imprez. Klimat swietny, wszyscy byli dla siebie mili, tylko czasem ten serwis na torze... model lezy a nikt sie nie zbiera po niego by obrócic... Kurz dawał o sobie znac, na poprzednich zawodach strazacy lali praktycznie co godzinke i dalo sie wytrzymac, teraz nie lali podczas tylko juz po-a szkoda.. Ale ogółem zawody na 5+



Jakub Kaczmarek - Wto Sie 22, 2006 12:10 pm
" />dziś na mojej stronie zamieścilem filmy krotkie ale w dosc dobrej jakosci zapraszam do ogladania.

- Eliminacje klasy: Monster Truck Standard
- Półfinał A klasy: Monster Truck Standard
- Finał klasy: Monster Truck Standard
- Eliminacje klasy: Monster Truck Open
- Finał klasy: Monster Truck Open
- BAJA 5B

WWW.RC-WLKP.PRV.PL




HPI Polska - Śro Sie 23, 2006 6:08 pm
" />Ranking po VI Eliminacji HPI Challenge



Jakub Kaczmarek - Śro Sie 23, 2006 10:16 pm
" />hmmmm
3 miescje...

PUCHAR POLSKI jest moj !!! jeszcze bede pierwszy



Piotr Augustynowicz - Czw Sie 24, 2006 7:56 am
" />Fotki:
www.rcBziom.spec.pl



HPI Polska - Czw Sie 24, 2006 8:53 am
" />
">hmmmm
3 miescje...

PUCHAR POLSKI jest moj !!! jeszcze bede pierwszy

Sprawdźcie proszę swoje wyniki czy nie ma przypadkiem jakiś błędów.
Zauważyłem również że czasami brakuje informacji w polu miasto.
Ewentualne uwagi i uzupełnienia danych przesyłajcie do Krzysia na biuro@hpi.pl



Jan Matukin - Pią Sie 25, 2006 4:54 am
" />Zmieniłem na prośbę zainteresowanej osoby.



HPI Polska - Pią Sie 25, 2006 5:31 am
" />
">...Ewentualne uwagi...l
Nie uzgadniał Pan ze mną, że Szprotawa II będąca eliminacją do MP jest IV eliminacją HPI Challenge.
Wyszło na to, że nie swoimi rękami zaliczył Pan swoją imprezę, a ja zostałem oszukany.
O to żeby impreza w Kłodzku a później w Szprotawie była również eliminacją HPI Challenge poprosił mnie organizator - Marek Kusiakiewicz .
Pomimo że było to 2 tygodnie przed zawodami i nie miałem w tym żadnego logicznego powodu ani celu zgodziłem się.
Jeśli ma Pan z tym jakiś problem proszę rozmawiać z organizatorem.



Jan Matukin - Pią Sie 25, 2006 8:16 am
" />Zmieniłem na prośbę zainteresowanej osoby.



Marek Kusiakiewicz - Pią Sie 25, 2006 8:37 am
" />Jako że zostałem wywołany do tablicy ustosunkuję sie do wypowiedzi o HPI Challange.

Impreza od początku do końca była ustalona z klubem UKS Sudety Kłodzko. Wiadmośc o tym fakcie była również przekazana odpowiednim osobom, z zastrzeżeniem że nie jeździmy i nie tworzymy grup pod przepisy HPI (dla zawodników jeżdżacych w Challange), ale to zawodnicy dostosowują się do przepisów MP, jako imprezy nadrzędnej - co nie podelgało żadnej dyskusji.



HPI Polska - Pią Sie 25, 2006 8:52 am
" />
">Jako że zostałem wywołany do tablicy ustosunkuję sie do wypowiedzi o HPI Challange.

Impreza od początku do końca była ustalona z klubem UKS Sudety Kłodzko. Wiadmośc o tym fakcie była również przekazana odpowiednim osobom, z zastrzeżeniem że nie jeździmy i nie tworzymy grup pod przepisy HPI (dla zawodników jeżdżacych w Challange), ale to zawodnicy dostosowują się do przepisów MP, jako imprezy nadrzędnej - co nie podelgało żadnej dyskusji.

Tak też się stało.
Rozumiem więc Marku że nie ma problemu ???



Marek Kusiakiewicz - Pią Sie 25, 2006 9:02 am
" />Sprawa była postawiona jasno przed startem zawodów w Szprotawie. Dla mnie problem nie istnieje.



Michał Tronowski - Pią Sie 25, 2006 5:52 pm
" />Witam Wszystkich!
Zawody bardzo mi się podobały pod względem przygotowania toru(brawa dla organizatorów) jak i prowadzenia zawodów (brawo dla Pana Matukina).
Jestem nowy w tej dziedzinie sportu ale zapewniam że będę szlifował swoje umiejętności co zapewni dobrą rywalizację sportową ,mam nadzieję na jak najwyższym poziomie.
Teraz sobie odpoczywam nad morzem i przygotowuję się mentalnie do Nowego Targu.
Pozdrawiam Wszystkich Bardzo Serdecznie



Jan Matukin - Sob Sie 26, 2006 4:49 pm
" />
">...Wiadmośc o tym fakcie była również przekazana odpowiednim osobom...
Jakim osobom?
O innych szczegółach w/w rozmowy w innym temacie.



Marek Kusiakiewicz - Pon Sie 28, 2006 5:55 am
" />Osobom w postaci sędziego gównego zawodów w dniu rozpoczęcia zawodów w Szprotawie.
Nawet padło stwierdzenie że nie będzie dodatkowych grup dla tych co jeżdżą w hpi challange ale zawodnicy starują wg przepisów eliminacji MP.

Pan Melion - z całym szacunkiem do jego i nie tylko jego osoby - nie powinien zabierać głosu w tej sprawie a to z tej przyczyny że jego organizacja firmując eliminacje mistrzostw polski w bardzo wielu przypadkach nie dokłada nawet grosza do imprezy nie wspominając już o grzeczniościowym zapytaniu organizatora czy nie potrzebuje jakiejkolwiek pomocy. A najprościej jest zrobić potem wykazać ile to imprez LOK robi i jaka to wielka organizacja.

A firma HPI w tym sezonie dofinasowała nagrody w 2 zawodach w Kłodzku w tym w jednej eliminacji MP. I jakoś nie ma pretensji o nic.

A tak przy okazji - w Kłodzku są Mistrzostwa Polski modeli spalinowych ON-ROAD. Ze swoich źródeł wiem że są na ten cel przeznaczone fundusze z LOK-u. Do zawodów pozostają 3 tygodnie. Ciekawe czy ktokolwiek z władz poinforuje Organizatora co i jak, kto daje puchary, kto opłąca sędziów itp.

Proponuje nie wracac więcej do tematu finansowania zawodów rangi eliminacji do czasu aż organizacja wiodąca zacznie dokładac do imprez na zasadzie - jest eliminacja: tyle daje LOK, tyle organizator.



Zaremba Lesław - Pon Sie 28, 2006 6:08 am
" />Kolejna instytucja ślizgająca się na czyimś garbie (być może dlatego ślizgi są preferowane przez LOK)...
Ani własnego toru,ani pieniędzy ale do powiedzenia dużo bo to nic nie kosztuje...
Chyba że sprawa wygląda inaczej i sędzia został opłacony przez LOK ,albo ktoś nie dowiózł pieniędzy...
Może mamy "fryzjera"gdzieś ...

Ps.ciekawe czy chociaż jeden zawodnik odczuł ,że brał udział między innymi w zawodach HPI,bo świadomość,że były to zawody zorganizowane przez LOK była tak ogromna i przytłaczająca,że ....
Powered by WordPress, ©