ďťż
1:10 off-road EP buggy.
KiT - Nie Gru 23, 2007 12:35 am " />Tak mnie naszła ochota zakupu jeszcze jednego buggy i okazało się, że niby wybór jest ale go nie ma. Więc czas ma małą burzę mózgów, może jest coś na rynku co przeoczyłem... Szukam modelu z napędem wałkiem (jakoś transmisja paskami w off-road do mnie nie przemawia, nie zawsze mam ochotę czyścić model a syn tym bardziej) Zasilanie. Zamierzam go napędzić ogniwami Li-xx. Albo cylindrycznymi A123 albo płaskimi Li-Pol. Tak czy inaczej elastyczność w mocowamiu akumulatorów mile widziana. Silnik. Jedna z Mamb Max, jakie mam na pokładzie. Co bym chciał by miał: - sprzęgło; - szerokie spektrum przełożeń; - możliwość montażu kół od truggy; - pewien potencjał do szybkiej jazdy po asfalcie; - części w Polsce, choć nie jest to silny warunek; - wytrzymałość w genach; szczególnie na nieudane skoki i niespodziewane spotkania z bandami torów w różnej postaci; Niech ma jakieś kontrolowane strefy zgniotu, które są łatwe do wymiany i dostępne w zakupie; - obecnie kierowca opanował już model poruszający się z prędkością 45-60km/h tylko żaden z obecnych modeli nie opanował poruszania się z tymi prędkościami. Nowy ma mieć to we krwi. Przeznaczenie: - jazda rekreacyjna; - ściganie rodzinne; - zabawa no-limits Zawody raczej nie wchodzą w grę. Celowo nie piszę o limitach finansowych i własnych przemyśleniach na ten temat, bo nie są one istotne? Co więc jest warte uwagi i możliwe do nabycia, tak by spełniało powyższe kryteria? Przemysław Staniewski - Nie Gru 23, 2007 10:33 am " />Na chwilę obecną przychodzi mi do głowy tylko to: http://modele.sklep.pl/product_info.php ... ts_id=5073 W opisie jest błąd ,model jest 4WD. Jedynie z dostępnością części w naszym kraju może być problem KiT - Nie Gru 23, 2007 10:39 am " />Szczerze mówiąc dla mnie też jest to bardzo poważny kandydat. Dwie wady: dostępność części, oraz "calowość" modelu. Głupiej zgubionej śruby nie kupię o kluczach nie wspominając. No i może być problem z upchaniem Li-xx akumulatorów... Ale cena za to bardzo dobra, jak za model tej klasy. Wyśmienity przykład, że można być konkurencją dla zachodnich i chińskich rynków, bez narzekania i mydlenia oczu VATami itp. Pytanie co jeszcze... Przemysław Staniewski - Nie Gru 23, 2007 11:03 am " />Z "niecalowych" modeli do których można coś kupić w Polsce pozostaje tylko ZX-5, ale moim zdaniem jest w podstawowej wersji mniej wytrzymały od B44. http://www.sklep.rcmodelsport.pl/index. ... od_id=1879 Będzie za to łatwiej wsadzić w niego np. Li-pole Apropo calowych śrubek to można się posiłkować tymi z innych modeli np.TC3, TC4, Losi XXX. Części do tych modeli są dużo bardziej dostępne w naszym kraju. Jakub Żebrowski - Nie Gru 23, 2007 11:40 am " />Zawsze możesz kupić mm śruby jak cale rozwalisz... Michał Zieliński - Nie Gru 23, 2007 12:04 pm " />Śruby calowe są trochę inne niestety nie chodzi tylko o sam klucz. Klucze hmm to nie problem ma calowe na sprzedaż w dobrej cenie. Sruby można kupic od modelu losi które sa dospne w polsce. Co do mocowania ogniw typu poli jeśli to będą pakiety np. team orion to tez nie będzie to stwarzało prawdopodobnie problemu. Mnie tylko zastanawia wytrzymałość tego modelu. Bo niestety nie uważam go za wytrzymałego. Na twoim miejscu pomyślał bym bardziej za przerobieniem modelu nitro1/8 skali na bushless. ostatnio trochę o tym czytałem. Są to napewno większe koszta ze względu na wielkość modelu oraz wagę, potrzeba zastosowania większego silnika, za to regulator mamby max sprawdza się. Odpowiedniej konwersji pod silnik itp. KiT - Nie Gru 23, 2007 3:01 pm " /> ">Z "niecalowych" modeli do których można coś kupić w Polsce pozostaje tylko ZX-5, ale moim zdaniem jest w podstawowej wersji mniej wytrzymały od B44. http://www.sklep.rcmodelsport.pl/index. ... od_id=1879 Będzie za to łatwiej wsadzić w niego np. Li-pole Apropo calowych śrubek to można się posiłkować tymi z innych modeli np.TC3, TC4, Losi XXX. Części do tych modeli są dużo bardziej dostępne w naszym kraju. Ale ten ZX-5 to ABS i tworzywo w większości newralgicznych miejsc. Zaś RC10B44 to już węgiel i alu. Płyta, mocowanie zawieszenia, wyglądają na solidne. Ciekawe dlaczego nikt tego Asso nie katuje na zawodach w kraju? ">Mnie tylko zastanawia wytrzymałość tego modelu. Bo niestety nie uważam go za wytrzymałego. Rozumiem, że nawiązujesz do Asso. Co konkretnie nie jest w nim wytrzymałe? Przeróbka nie wchodzi w grę. Za młody wiek kierowcy i za duży i cieżki model. Przemysław Staniewski - Nie Gru 23, 2007 3:14 pm " />Zgadza się dlatego napisałem ,że w podstawowej wersji ZX jest gorszy od Asso. W B44 nie podobają mi sie tylko odkryte zębatki. Niestety w terenie są z tym problemy. Zdecydowanie lepiej pod tym względem wypada Losi XXX4. Tam wszystko jest kryte, ale model jest na pasku. Chociaż w tym przypadku nie jest to moim zdaniem wadą. KiT - Nie Gru 23, 2007 3:28 pm " />a jak dostępność części do Lossi? Tomasz Dolata - Nie Gru 23, 2007 3:29 pm " /> ">a jak dostępność części do Lossi? Team Defena - zapewnie maja wszystkie czesci/moga mieć - telefon i się wszystkiego dowiesz. KiT - Nie Gru 23, 2007 3:35 pm " />No właśnie nie za ciekawie 19 pozycji w kategorii XXX-4... Mateusz Jezierski - Nie Gru 23, 2007 3:35 pm " /> ">Team Defena - zapewnie maja wszystkie czesci Przemysław Staniewski - Nie Gru 23, 2007 3:40 pm " />Nieco części do xxx-4 znajdziesz też tutaj: http://www.scorpio-polska.pl/nahdily.ph ... 015&page=1 KiT - Nie Gru 23, 2007 3:42 pm " />Odnoszę wrażenie, że generalnie dość ciekawa klasa 1:10 EP buggy jest u nas trochę po macoszemu traktowana. Na świecie rozkwit oferty na tego typu modele u nas zanik. Wiktor Sułek - Nie Gru 23, 2007 4:03 pm " />Ja mam ten sam dylemat co KiT i doszedłem do identycznego wniosku Fajbych bagusów w PL brak PS Można kupić ZX-5 w wersji KIT? Przemysław Staniewski - Nie Gru 23, 2007 4:31 pm " />Niestety u nas obserwuje się pęd ludzi ku mocy i prędkości. Większość ludzi uważa, że jak off-road to tylko spalin, bo elektryki są za wolne i za słabe. Niestety najczęściej takie opinie wyrażają osoby które nigdy nie jeżdziły porządnym elektrykiem, a inni tym opiniom ulegają. Tym bardziej, że silnik spalinowy dzięki swojemu "rykowi" potęguje odczucie prędkości. Czasem wystarczy wymienić wydech na głośniejszy i wszyscy oglądający twierdzą ,że model jeździ teraz szybciej. Popyt na elektryczne off-roady z wyższej półki jest mały ,więc i oferta skąpa. Mateusz Jezierski - Nie Gru 23, 2007 4:45 pm " /> ">Niestety u nas obserwuje się pęd ludzi ku mocy i prędkości. Większość ludzi uważa, że jak off-road to tylko spalin, bo elektryki są za wolne i za słabe. Nawet na wynikach z zawodow widac, ze wcale nie sa wolniejsze Wiktor Sułek - Nie Gru 23, 2007 4:52 pm " />No właśnie tak sie utarło ze spalinka lepsza Wcale tak nie jest (no moze ma wiekszy moment i moc) ale predkosc na elektryku wieksza. Rekord predkosci RC ponad 200km/h padl wlasnie na bezszczotce. Mateusz Jezierski - Nie Gru 23, 2007 5:11 pm " /> ">No właśnie tak sie utarło ze spalinka lepsza Wcale tak nie jest (no moze ma wiekszy moment i moc) ale predkosc na elektryku wieksza. Rekord predkosci RC ponad 200km/h padl wlasnie na bezszczotce.Wiekszy moment jest w silniku elektrycznym. Wiktor Sułek - Nie Gru 23, 2007 6:45 pm " />Sorry, mój błąd. KiT - Nie Gru 23, 2007 9:04 pm " />A wracając do tematu to RC10B44 lub Losi XXX-4 i koniec stawki tak? Wiktor Sułek - Nie Gru 23, 2007 9:09 pm " />No jeszcze Cyclone B4 ale juz droższy KiT - Nie Gru 23, 2007 9:27 pm " />Cyclone zależy która wersja, z tego co na Oople pisali to jest pewnien problem z trwałością zawieszenia. I zalecają do niego hops-up'y. Czyli płacę 50% więcej i co dostaję? Wiktor Sułek - Nie Gru 23, 2007 9:41 pm " />Niby full węgiel i alu, ale dużo płacisz za firme i za to ze jest to nowosc Bierz Asso. W sumie to samo a troche tansze. KiT - Nie Gru 23, 2007 10:51 pm " />a jeżdził ktoś RC10B44? Michał Zieliński - Nie Gru 23, 2007 11:06 pm " />J.Tebo tegoroczny mistrz świata. Mając na myśli słabą jakość modeli 1/10 off road ponieważ są one bardzo delikatne(aby osiągnąć minimalną wagę). Trzeba sie obchodzić z nimi delikatnie, nie są przytosowane raczej pod polskie derby KiT - Nie Gru 23, 2007 11:10 pm " /> ">J.Tebo To wiem, ale z nim raczej na temat modelu nie porozmawiam... Mateusz Jezierski - Nie Gru 23, 2007 11:13 pm " /> ">J.Tebo To wiem, ale z nim raczej na temat modelu nie porozmawiam...Na forum neobuggy jest jego dzial. Mozna smialo zadawac pytania. _bollo_ - Nie Gru 23, 2007 11:15 pm " />Hej! Aktualnie siedzę we Wrocławiu, także sam jestem częstym gościem na Długiej , Asso fajne, naprawde robi wrażenie jakość wykonania i użytych materiałów, calowość oraz odkryte zębatki to jego podstawowe minusy... zastanawiał bym sie też nad sensownością zastosowania części karbonowych (wahacze itp) z autopsji wiem, że te z Asso są dość kruche - przynajmniej do torówek. Co do kyosho, z tym konkretnym modelem styczności nie miałem, aczkolwiek nosiłem się z zamiarem ściągnięcia takiego z USA (o ile dobre pamiętam, wychodziło 560zł bez cła i vatu) - po praktyce z innymi wynalazkami Kyosho - jestem bardzo pozytywnie zaskoczony jakością użytych materiałów oraz spasowania ich, dodatkowo dyfry pochodzą z wersji spalinowych - mają dość duży margines bezpieczeństwa (oczywiście w granicach rozsądku). Za asso będzie przemawiała dostępność oraz ceny części - na pewno będzie nie do przebicia przez Kyosho (sprzedawca twierdził, że to kwestia paru tygodni jak na magazyn wrzucą części do reszty oferowanych modeli przez asso w tym b44, b4 itp)... Co do losi - wypowiadać się nie będę, ostatnio nawet byłem bliski kupienia go, ludzie narzekają na jeden pasek oraz trudna jego wymianę... Szymon Madziara - Nie Gru 23, 2007 11:16 pm " /> ">No jeszcze Cyclone B4 ale juz droższy Mialem cyclona w rekach, model nowy a luzy takie ze moja tlka takich nie ma, zebatka choidzi sobie jak chce, nie zazebia odrazu tylko ma skok taki, generanlnie model do jazdy po podworku. Nie podobal mi sie. Takie przereklamowanie tego modelu. Nie polecam chociaz nie jezdzilem[/list] KiT - Nie Gru 23, 2007 11:27 pm " />Szczerze mówiąc jak stracisz panowanie nad modelem przy 65km/h na godzinę i przywalisz to coś musi się złamać. E=mv2. Koniec fizyki się nie oszuka. Pytanie tylko co się złamie, ile to kosztuje i gdzie i jak szybko to można kupić... . Wahacz to bardzo dobra strefa zgniotu jak na mój gust. Szybka wymiana, niski koszt i zajmuję mało miejsca, jako część zamienna... Asso się przybliża... Łukasz Sabat - Pon Gru 24, 2007 8:02 am " />To nic, że model ma odkryte zębatki, bo i tak od dołu jest pokrywa z lexanu, która chroni przed dostawaniem sie brudu do srodka. Losi bym odradzał, gdyż żeby wymienic paski to dosc dluga droga. Mam TRF 501x na paski, ktore sa odsloniete i jakos nim jezdze. Tylko jeden minus tego modelu to ochrona tylniego dyfra. Brałbym B44. KiT - Pon Gru 24, 2007 9:09 am " />A jak często trzeba wymieniać, serwisować pasek w Losi XXX-4G+? KiT - Pon Gru 24, 2007 9:25 am " />Rozmawiałem ze sklepem od Asso, notabene, od trzech lat regularnie robię tam zakupy i wygląda na to, że mają już stock serwisowy na RC10B44, na miejscu, po inwentaryzacji w pierwszych dniach stycznia będą dysponować pełną informacją o dostępnych częściach. _bollo_ - Pon Gru 24, 2007 11:51 am " /> ">Rozmawiałem ze sklepem od Asso, notabene, od trzech lat regularnie robię tam zakupy i wygląda na to, że mają już stock serwisowy na RC10B44, na miejscu, po inwentaryzacji w pierwszych dniach stycznia będą dysponować pełną informacją o dostępnych częściach. Tak ja mówiłem Robercie, Modele.sklep za parę dni wystawia wszystko do sklepu internetowego, w tym momencie też jest wsio dostępne ale telefonicznie. W tym przypadku, jak we Wrocławiu jest oficjalny i do tego bardzo dobry dystrybutor (ceny praktycznie te same co w USA, a niektóre rzeczy nawet tańsze) ja bym sie nie zastanawiał nad innymi wynalazkami . Pozdro i Wesołych Świąt KiT - Pon Gru 24, 2007 4:29 pm " />Kupuję u nich już 3-4 lata i nawet się polubiliśmy Wojciech Forysiak - Pon Gru 24, 2007 4:49 pm " />W xxx4 paskiem nie ma sie co przejmojać po roku jazd na zawodach i na treningach nic mu nie dolegało poza jednym wyprutym sznurkiem, nie brakowało mu zębów jedyne co to sprawdzałem naciąg przy okazji wymiany zębatek/ silnika. O b44 raczej się nic nie dowiesz w polsce jest dostępny jakoś miesiąc. Ale szczerze polecam mam B4 i nic się nie dzieje b44 nie bedzie odstawac jakoscia od niego bo w koncu to ASSO. Na pewno kupie b44 tyle że bliżej sezonu więc dokładniej narazie nie pomogę Ps o odkryte zebatki sie nie martw nic się nie stanie poza kurzem nic ci w nie nie wleci PS2 Poczytaj sobie troche na oople.com o b44/bj4we Pozdrawiam Wojtek! Cornel - Pon Gru 24, 2007 4:50 pm " />no fakt ten sklep(modele.sklep.pl) jest jednym z najlepszych w polsce, naprawde mozna na nich polegać tymbardziej ze mają teraz czesci do asso i nawet wiecej niz na rojnie Wiktor Sułek - Pon Gru 24, 2007 5:34 pm " />A ja wtrącając sie w temat, zapytam, czy Asso T4 Factory Team jest godny polecenia? _bollo_ - Pon Gru 24, 2007 5:38 pm " />Użytkownik Wery ma T4 po sporym tuningu (Jego się popytaj), daje radę, może nie jest najszczęśliwszy na zawody - mimo wszystko nie jest idealnie wyważony, ale do jazdy rekreacyjnej - jak znalazł, szczególnie w wersji FT, podstawowa wersja mamby nie zniesie - plastikowe przeniesienie napędu. Wiktor Sułek - Pon Gru 24, 2007 5:42 pm " />Ok, tylko że w sklepie RC jest napisane w specyfikacji ze ma karoserie a potem w wymaganych przedmiotach jest napisane "karoseria 190mm" Musze zadzwonić i to ustalic... Jak ktos kupowal kiedys KIT, to moze powiedziec czy mial bude i pinion (na stronie mojego sklepu nie ma napisane, ze jest wymagana a na TH i wszedzie indziej jest napisane ze trzeba ) w zestawie PS Co oznacza Pitch 1/48 Czy to jest moduł 48 czy jakis inny? Czy to ze jest w katalogu czesci zamiennych do kyosho lazer nie znaczy, ze pasuje tylko do niego? Pozdro KiT - Wto Gru 25, 2007 9:22 pm " />A ja jeszcze raz ponowię pytanie jeździł ktoś tym modelem RC10B44? No to wygląda na to, że znów będę pierwszy. Mam opisać co i jak, jak dojdzie? donat - Sob Gru 29, 2007 10:18 pm " />Witam. Jestem nowicjuszem na tym forum. Mam już jeden model: Duratrax Evader EP ST (chyba mało znany w Polsce). Podobnie jak KiT mam zamiar kupić jakiegoś elektrycznego buggy. Rozglądałem się już trochę na towerhobbies.com w Stanach. Co możecie mi powiedzieć o Tamiyi Dark Impact? Ktoś jeżdził tym modelem? Czy moge nim bez problemu startować w zawodach w Polsce (jeśli tak to w jakiej klasie?)? Jak jest z częściami do tego modelu w Polsce? Czekam również na inne Wasze propozycje i porady (całość za max. 1200zł). Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam. Wojciech Forysiak - Sob Gru 29, 2007 11:34 pm " />Robert możesz opisać wszystko co i jak chociaż dużo już czytałem tego nigdy nie za mało. Kolego Donat Możesz startować tym modelem w et10-4wd nie wiem nic o nim i nie pomoge, osobiście nie wiem czy bym go kupił Stwórz sobie własny temat bo nie ładnie komuś się wpraszać. Pozdrawiam Wojtek Adam Różycki - Sob Gru 29, 2007 11:59 pm " /> ">Szczerze mówiąc jak stracisz panowanie nad modelem przy 65km/h na godzinę i przywalisz to coś musi się złamać. E=mv2. E=mc2 - Einstein, w przypadku modelu, należałoby raczej użyć wzoru na energię kinetyczną: E=1/2mv2 Pozdrawiam Adam Różycki KiT - Nie Gru 30, 2007 1:05 am " />bezapelacyjnie racja, potwierdzająca że nie należy pisać wzorów z fizyki o pierwszej w nocy, przynajmniej w moim przypadku. donat - Nie Gru 30, 2007 10:14 am " />Przepraszam. Nie wiedziałem. Myślałem, że jak stworze nowy temat o podobnym obiekcie rozmów, to moderator wyrzuci mi go. Pozdrawiam i jeszcze raz przepraszam KiT - Śro Sty 09, 2008 5:35 pm " />AE Factory Team RC10B44 doszedł i właśnie jest w moich rękach. Karoseria poszła do pomalowania do fachowca. Zamieszczę zdjęcia jak wróci i każdy będzie mógł ocenić czy warto powierzyć wygląd graficzny tym którzy potrafią to zrobić. Aktualnie oddaje się studiowaniu instrukcji . Po raz dziesiąty już chyba. Maciolus - Nie Sty 13, 2008 4:27 pm " />Jak Robert idzie skladanie? Da sie wepchnac A123? Wiktor Sułek - Nie Sty 13, 2008 4:36 pm " />Jak ogólnie ocenia Pan ten model? Czy buda wróciła juz z mallowania? Może pokaże Pan jakieś zdjęcia Pozdrawiam Wojciech Forysiak - Nie Sty 13, 2008 4:58 pm " /> ">Jak Robert idzie skladanie? Da sie wepchnac A123? Wchodzą idealnie http://i8.photobucket.com/albums/a43/RBMike/B44A123.jpg Czekamy na relacje Pozdrawiam ! Maciolus - Nie Sty 13, 2008 6:20 pm " />Dzieki Wojtek! No to genialnie Niech no ja sobie policze: 1) 4s1p + MM 4600 - 60 720 rpm - na styk dla Mamby, trzebaby zaopatrzyc sie w UBEC, totalne szalestwo 2) 2s2p + MM 5700 - 37 620 rpm - czyli calkiem rozsadnie 3) 4s1p + Feigao 12s (2958kv) + UBEC - 39 045 rpm - najrozsadniej |