ďťż
20 litrow na 100km
taurus - 2009-12-17, 06:55 Witajcie. Co jest odpowiedzialne za spalanie? Mnie byku zre 20litrow benzyny na 100km w miescie. Powinien palic jakies 12litrow. Co moze byc nie tak, jakie sa powody nadmiernej mieszanki? Pozdrawiam z baranowni... cezar62 - 2009-12-17, 09:01 Sporo tej benzyny, fakt Pali tak dużo teraz ? To znaczy przy mrozach ? Czy już od dłuższego czasu ? Ciśnienie w ogumieniu, styl jazdy ?... Pierwsze co bym sprawdził, to układ zasilający - po prostu szczelność zbiornika, pompy paliwa, przewody paliwowe. Zobacz też czy komputer nie wywala błędów, bo może podpowiedzieć co jest nie tak. Trzeba zdiagnozować silnik pod kątem wystąpienia jakiś awaryjnych uszkodzeń. Jeśli komp nic nie wykaże, to trzeba trochę po omacku szukać. - kondycja świec zapłonowych - kondycja kabli WN - jakość paliwa - czy zaciski hamulcowe nie trzymają (zapieczone "zaciski") - czy sprawna sonda lambda, czujnik temp. silnika, - stan filtra powietrza - drożność układu wydechowego - geometrii zawieszenia przód (np. czy nie ścina opon, czy po puszczeniu kierownicy nie skręca) Pomiar analizy spalin - może tam jest benzyna ?... Jeszcze przychodzi mi na myśl nieszczelność kolektora dolotowego. Po prostu łapie obce powietrze i sonda lambda "widząc" nadmiar tlenu daje sygnał sterownikowi, żeby wtrysnął większą dawkę paliwa. Alexander25 - 2009-12-17, 09:08 Przesmarowac by sie przydalo prowadnice od zaciskow, sprrawdzic gumy filtr powietrza itp. Mi z poblokowanymi zaciskami mustang palil 26l/100km a taurus 22. taurus - 2009-12-19, 08:02 Witajcie i dzieki za odpowiedzi tak szybkie! Byku pali tyle juz od jakiegos czasu. Z ukladem paliwowym jest ok, nawet nie ma duzo rdzy... Komp nie ma bledow. Sprawdzam kiedy chce, bo mam scan tool tylko na silnik. Czy naprawde palilby az 20+ litrow gdyby mial zbierznosc zle ustawiona? Lambdy sa wymienione jakies 2 tygodnie temu wszyskie 4. To czego wogole nie wymienialem od momentu kupna to EGR zawor. Czy to cos ma z tym wspolnego? Wydaje mi sie ze tak, ale nie jestem pewien. Pozdrawiam RadAg! - 2009-12-19, 09:26 Dziwne ze wychodzi 20l/100 a komp nie wykazuje bledow. to komputer decyduje o mieszance jaka podaja wtryski. Moze powiedz w jaki sposob wyliczyles ze pali 20/100. Moze tu jest jakis blad. Moj byk w trudnych warunkach, zima, gory palil max 16/100 a twoj to nowszy duratec wiec i spalanie powinno byc nizsze. Ja bym podejrzewal te hamulce jednak, moze ktorys blokuje kolo. Druga sprawa mozna by wyzerowac komputer, odlaczjac akumulator na jakis czas. Powinien wtedy 'uczyc sie od nowa'. Rozumiem ze silnik masz 3.0 nie 3.8? GAZDA - 2009-12-19, 14:39 może jakieś lipne paliwo tankujesz? taurus - 2009-12-20, 00:22 Tak, mam 3.0 l. Wyliczenie proste: 25 litrow tankuje a przejezdzam miedzy 100 a 110 km. Paliwo tankuje takie same jak 4 lata temu... GAZDA - 2009-12-20, 10:40 takie same czy na tej samej stacji co zawsze? bo to jest różnica, mogła sie przecież jakość zmienić... RadAg! - 2009-12-20, 15:30 Ja bym paliwa w to nie mieszal. chyba juz odeszly do lamusa czasy gdzie na renomowanych stacjach:Shell,BP,Statoil leja chrzczone paliwo. Na Orlenie niegdy nie tankuje chyba ze musze no i tyn innych polskich wynalazkach - Petrochemia Plock czy LOTOS ale podejrzewam ze tez maja jakosciowo paliwa w normie. Tylko takie jakies podejrzane stacje gdzies na tylach jakichs zakladow trzeba omijac z daleka. Zreszta to raczej nie jest istotne w tej dyskusji. Zatankuj moze faktycznie paliwo na innej stacji - tak testowo, zeby wyeliminowac samo paliwo. Ja bym tez zresetowal kompa no i obejrzal te hamulce. Moim zdaniem jakby bylo cos nie tak z dawkowaniem paliwa komp cos by pokazal...bledy sond lambda, lewe powietrze, uboga mieszanka...takie rzeczy wychodza jak sie zapala CHECK ENGINE. Wnosze ze ci sie nie zapala...? taurus - 2009-12-20, 21:16 Nie, nie zapala, poza tym mam ten scantool ktory pokazalby rowniez bledy w ukryciu czy w zawieszeniu (pending)... nic nie pokazuje. Czy ABS dzialalby gdyby mi blokowalo kola i temu tyle palil? Jacekn8 - 2009-12-23, 21:55 ABS działa tylko jak koła się całkowicie zblokują. Przy kole jest czujnik z małą dziuriwaną tarczką (lub jakąś inną nieregularną powierznią) która przecina ten "laser" (hehe, nie wiem jak to inaczej określić... wiązka ?...), jeżeli pozostanie stały to znaczy że koło sie zblokowało na glebie i pompka ABS odbija. Słychać wtedy taki jakby zgrzyt i drganie pod pedałem hamulca... Jeżeli dawno nie przeglądałeś prowadnic od zacisków to mogły się zblokować i przy hamowaniu zacisk się nie przesówa. Ja robie w każdym moim aucie taki przegląd raz na rok, czyli wywalenie syfu i błota spod gum i nasmarwanie smarem (nie żadnym WD40 czy innym bo od tego gumki twardnieją i pękają = kaplica z cylinderkiem...). Jeżeli jest mało zmaru w prowadnicach to te sworznie zaczynają się ścierać i blokować. Najlepiej jak możesz to przeglądni te hamulce na 4 kołach. Jeżeli to byłaby rzeczywiście wina hamulców to spróbuj przejechać się gdzieć na trasie żeby nie jechać szybciej niż 40-50km/h i bez hamowania. Po czym się zatrzymaj i dotknij każdą z tarcz, jeżeli gorąca to masz problem. Miałem swego czasu Mondeo w którym blokował mi ręczny tak, że raz felgi nie mogłem dotknąć... piotrekzet - 2009-12-28, 08:26 Zadam może głupie pytanie, ale... Jesteś pewien, że przejeżdżasz 100-110 km na tych 20 litrach, a nie 100-110... mil? Na pewno masz licznik w km? taurus - 2009-12-28, 10:39 Tak, napewno. Jesli nie mialbym tego jak udowodnic, to moge wziasc za przyklad fakt, ze znajomi (nie jedni) maja tu auta z Polski typu renault czy peugeot i przykladowo odemnie z domu do szpitala jest 4 km i to zgadza sie z wlasnie z innymi, no a poza tym widze na desce... pisze mi wyraznie ze bialym kolorem to km/h a pomaranczowym to mile. piotrekzet - 2009-12-28, 11:34 Rozumiem:) Wolałem spytać bo czasem najprostsze rozwiązania przychodzą najtrudniej Ja mam przebieg w milach, aczkolwiek uświadomiłem to sobie dopiero na odcinku 16 km do pracy A sprawdzałeś filtr powietrza? Gdzieś już było o tym. Nawet taki banał jak wymiana oleju moze zmniejszyć spalanie, aczkolwiek nie zredukuje o połowę. Jeszcze sprawdź ciśnienie w oponach. No i te nieszczęsnę hamulce, zwłaszcza tylne od ręcznego - najprościej dotykając felgi po przejechanychg kilku km. Z innych prostych rozwiązań - podłuż gazetę pod samochód czy nie ucieka Ci paliwo. A najprostsze - zmień stację. Ja w ten sposób zmniejszyłem zużycie paliwa o prawie 5 l/100km. Z tym fałszywym powietrzem też może coś być. RadAg! - 2009-12-28, 12:09 pisze mi wyraznie ze bialym kolorem to km/h a pomaranczowym to mile. No tak ale to sie ma do predkosci chwilowej a nie do przebiegu...Twoje auto na jaki rynek zostało wyprodukowane? Moim zdaniem faktycznie bledem moze byc ze zakladasz ze masz odometer w kilometrach... cezar62 - 2010-01-04, 17:53 /.../ widze na desce... pisze mi wyraznie ze bialym kolorem to km/h a pomaranczowym to mile. Oj, czy faktycznie tu nie zaszła pomyłka ? Też mam zaznaczone w swoim Taurusie kilometry i mile, ale to jest na prędkościomierzu, a licznik przejechanej odległości jest na pewno w milach. GAZDA - 2010-01-05, 00:46 a mój w km, ale ja mam kanadyjską wersje eFIeSZetA - 2010-01-06, 23:17 Moze zwyczajnie zmieniales akumulator przed zima i nie "nauczyles" pompy dozowac paliwo. Jesli tak, to moge przepisac Ci z instrukcji jak taki proces ma przebiegac (w 4ce). RadAg! - 2010-01-06, 23:36 Napisz, sam jestem ciekaw? eFIeSZetA - 2010-01-11, 22:48 Zniszczony, dzis rozleniwiony jestem. Tlumaczyc? RadAg! - 2010-01-11, 23:58 Mi nie musisz. Mam podobna instrukcje do CV cezar62 - 2010-01-13, 22:11 Ten pogański język zawsze mi dziwnym był, ale coś tam rozumiem Pytanie mam, czy to to działa też tak w Taurusie 3 generacji ? Wymieniałem akumulator jakiś czas temu i może też mam pompę uczyć ? Ktoś wie ?... RadAg! - 2010-01-14, 00:00 Raczej tak. Glowny komputer jest odpowiedzialny za dozowanie paliwa. On tez analizuje dokladne parametry pracy silnika poprzez liczne sensory ktore zreszta trzeba regularnie wymieniac niestety i podczas odchylen od normy powoduje zapalenie sie kontrolki CHECK ENGINE. Kiedy odlaczasz AKU komputer gubi zapis wyuczonych parametrow zaleznych od roznych okolicznosci, czasu jazdy, ciezkosci nogi, temp. otoczenia i.t.d. Nauka komputera po resecie nie jest konieczna bo komp i tak po skasowaniu pamieci analizuje parametry pracy silnika zeby jak najoptymalniej dobrac ilosc dozowanego paliwa - priorytetem jest zmniejszenie zuzycia. Nauczy sie tak czy siak. Ta metoda o ktorej pisza powyzej przyspiesza nauke choc i tak komputer mimo ze nauczony nadal bedzie pracowal nad polepszeniem wydajnosci przy kazdej jezdzie az do kolejnego resetu cezar62 - 2010-01-14, 08:37 Zatem w wolnej chwili pobawię się w nauczyciela. Dziękuję za odpowiedź Przy okazji, tłumaczenie tekstu (nienajlepsze, ale czytelne mam nadzieję) ____________________ ! Mocowania akumulatorów, terminale i pokrewne akcesoria zawierają ołów i jego związki. Umyj ręce po kontakcie. Ponieważ silnik twojego pojazdu jest elektronicznie kontrolowany przez komputer, niektóre warunki kontrolne są utrzymywane przez zasilanie z akumulatora. Gdy akumulator zostanie odłączony lub nowy jest instalowany, silnik musi na nowo nauczyć się swojej jałowej (bezczynnej) i paliwowej strategii dla optymalnych właściwości jezdnych i osiągów. Aby rozpocząć proces: 1.Samochód w pełni zatrzymany, załącz hamulec parkingowy 2.Ustaw bieg P (Park), wyłącz wszystkie dodatkowe âźakcesoriaâ i uruchom silnik 3.Pozwól silnikowi osiągnąć normalną temperaturę pracy 4.Pozwól silnikowi pracować na biegu jałowym (bezczynnie) przez co najmniej 1 minutę 5.Załącz klimatyzację A/C i pozwól silnikowi pracować jałowo przez co najmniej 1 minutę 6.Zwolnij hamulec parkingowy. Naciśnij stopą pedał hamulca i z załączoną klimatyzacją załącz bieg D (Drive) i pozwól silnikowi pracować jałowo przez co najmniej 1 minutę 7.Przejedź się samochodem, by zakończyć proces ponownego nauczania się silnika Pojazd może wymagać przejechania 16 km (10 mil) lub więcej by pomyślnie zakończyć proces Jeśli nie pozwolisz silnikowi nauczyć się swojego wyważenia/trymu/porządku jałowego, jakość tego stanu pracy pojazdu może być niepoprawna do momentu ponownego nauczenia. Jeśli akumulator został odłączony lub nowy zostanie zainstalowany, zegar musi zostać zresetowany, gdy akumulator zostanie podłączony. ___________________ RadAg! - 2010-01-14, 09:37 Ten pogański język zawsze mi dziwnym był, ale coś tam rozumiem Mialem ostatnio przyjemnosc ogladac nowy film Tarantino Bekarty Wojny. W owym filmie angielski zostal nazwany jezykiem krolow Jacekn8 - 2010-01-14, 16:56 Hej Jak miałem mondeo to tam też po wyjęciu aku i ponownym podłączeniu komputer musiał sie zaprogramować przez ok 20km jazdy. Były tego różne objawy, np strasznie falowały wolne obroty, raz dusiły silnik, a raz szły na 2000rpm... RadAg! - 2010-01-14, 17:13 U mojej mamy w Sable'u akumulator padal co kilka dni po autoalarm zjadal prad. Nigdy nie bylo problemow z silnikiem po odpaleniu auta od sasiada poza tym ze palil 20/100... cezar62 - 2010-01-14, 21:46 Mialem ostatnio przyjemnosc ogladac nowy film Tarantino Bekarty Wojny Ja bym powiedział, że miałem nieprzyjemność oglądać ten film. Zresztą, nie dałem rady do końca - poddałem się gdzieś w połowie chyba. A co do języka królów, to jednak pozostanę przy swoim zdaniu taurus - 2010-01-15, 07:44 Moj taurus zostal wyprodukowany na rynek canadyjski. Wiecie co Panowie... zrobie to tak. Wymienie swiece i olej i zobaczymy. To jest mi poprostu dziwne, ze komp sie na takie spalanie zgadza... Powiedzcie mi, jakie swiece ida do mojego taurusa? z krotkim gwintem czy z dlugim? Pozdrawiam RadAg! - 2010-01-15, 10:09 Temat juz przerabialem. Jak sie okazuje nie gwint wazny tylko dystans do kolnierza. Obydwie z watku ponizej okazaly sie byc dobre. taurus-i-sable-ii-gen-f3/problemy-taurusa-na-emigracji-t378-30.html#p5829 taurus - 2010-01-15, 10:54 No ok, ale w podanym watku mowa jest o silniku OHV a ja mam DOHC. To moze byc roznica. Wiem ze oryginalne swiece to: AWSF-32F tylko nie moge na necie znalezc ich fotki. Jacekn8 - 2010-01-15, 11:26 Były silniki SOHC - Vulcan i DOHC - Duratec. O OHV czyli z wałkiem rozrządu w bloku nie słyszałem w 3 gen. RadAg! - 2010-01-15, 12:20 Tak czy siak chodzi mi o ogolna zasade ze nie dlugosc gwintu ma znaczenie a odleglosc do kolnierza poniewac swieca niezalesznie jak dlugi ma gwint i tak wejdzie do kolnierza tylko.Moze miec nawet jeden zwoj... taurus - 2010-01-15, 12:26 Czyli co, wniosek taki ze wszystkie swiece dla mnie dobre sa. Czy tak? RadAg! - 2010-01-15, 12:31 NIE! Najwazniejszym parametrem swiecy jest tzw. GAP. Dla Taurusa 0.44 Tu masz swiece na rockauto do 97 bo nie wiem dokladnie ktory masz rocznik: http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,7212 Kupiles juz jakies czy dopiero masz zamiar? taurus - 2010-01-15, 14:52 Dopiero kupie. Gap ma byc 1,3-1,4mm do mojego. To taurus 96 LX. Nie widze sesu w tym. Pewnie czegos nie rozumiem. Nie po to robia krotkie i dlugie gwinty zeby je wszedzie wkladac... Moja ma byc AWSF-32F i to jest to co wiem na pewno. Tylko ze nie wiem jak wyglada... RadAg! - 2010-01-15, 15:29 Jestem na 75% pewien ze te same swiece co ty sa do mojej CV i poszedlbym do auta i zajrzal do bagaznika ale wlasnie jest w warsztacie i miedzy innymi swiece sa wymieniane (sic!)... http://www.fordparts.com/Commerce/Catal ... LH7viyyDAr |