2 pytanka: Servo i promien skretu.




Piotrek-krk - Pon Gru 26, 2005 7:28 pm
" />A wiec mam 2 pytanka. Nie chce pisac dwoch oddzielnych tematow dlatego lacze to razem.

1. SERVO.
Wczoraj zaliczylem mocnego dzwona ( ok 50km/h w slup przednim kolem ). Poszlo prawe zawieszenie, wydech itp i dzis zauwazylem takze ze servo jest zablokowane. Juz tak mialem kiedys w rustlerze wiec rozlozylem to, popatrzylem czy zeby sa, wszystko bylo na swoim miejscu. Zlozylem spowrotem i dziala. Jednak z serva wydobywa sie dziwny dzwiek. W rustlerze tez kiedys byl podobno po paru zderzeniach. Co ktorys zabek cos tam terkota. Czy moze to byc jakis brod? czy moze cos z silniczkiem? Zastanawiam sie wlasnie i nie moge wymyslec. Powiedzcie mi czy to moze wplywac jakos na jazde? Moze jest to bardzo znany przypadek i nalezy w tym wypadku zmienic jedna zebatke aby pozniej uniknac szybszego znieszczenia sie innych?

2. PROMIEN SKRETU.
No wiec tak jak wczesniej pisalem zlozylem to. Albo mi sie wydaje albo promien skretu jest mniejszy. A wiec jesli aparatura jest wylaczona to wszystko pieknie skreca - promien jest duzy. Jednak jak sie wlaczy i kieruje to maleje chyba do 50%. Ten sam przypadek byl przed zderzeniem jednak nie wiem czy nie byl promien troche wiekszy, ale wiem ze bardzo ciezko bylo zawrocic - najlepiej to z hamulcem i poslizgiem, wtedy zawracal :D. Probowalem powiekszyc ten drazek-popychacz ktory idzie od serva jednak to nic nie dalo. Czy da sie to gdzies wyregulowac? zalezy mi abym mogl lepiej skrecac, bo na torze rowniez ciezko bylo pokonywac zakrety - zupelnie inaczej niz inne modele!
OK Ten problem rozwiazany.

Czekam na Wasze odpowiedzi i mam nadzieje ze cos mi pomozecie. Dziekuje i Pozdrawiam )




Mariusz Nowakowski - Pon Gru 26, 2005 7:33 pm
" />Co do tego promienia skretu to podobnie mialem w swoim bagusie, u mnie przyczyna lezala w slabych akumulatorkach... Moze i Ty masz juz slabe akumulatorki?



Piotrek-krk - Pon Gru 26, 2005 7:53 pm
" />chyba nie ( mam 4x duracell i od poczatku tak dziadowsko bylo.. wiec to chyba nie to!



Piotrek-krk - Pon Gru 26, 2005 8:04 pm
" />DOBRA JUZ WIEM. 2 pytanko rozwiazane.. pomogl Tomek hehe. W aparaturze od gory mialem taki kikucik i pisalo D/R. Tomek zaczal mowic o jakiejs funkcji Dual Rate i sie kapnalem ze to moze u to chodzi ( te same literki ), zaczalem krecic i sie udalo.

Teraz tylko to pierwsze pytanko, wlasciwie nie az tak wazne ale czy wiecie?




Kamil Maszkowski - Pon Gru 26, 2005 8:10 pm
" />obejżyj czy na zębatkach w serwie s± wszystkie zęby, może w tym leży przyczyna



Piotrek-krk - Wto Gru 27, 2005 9:26 am
" />sa wszystkie zabki. Jednak byl na nich taki smar jakby krem bialy i nie chcialem go calego sciarac, zagladnalem ze tak powiem z grubsza. Moglem to do konca obejrzec ale wszystkie wygladaly OK.



Kamil Maszkowski - Wto Gru 27, 2005 11:23 am
" />A ten dĽwięk jest jaki?
Taki jakby servo ci±gle chciało pracować?

Zobacz dokładnie zębatke od potencjometru i sam potencjometr, może tam cos jest nie tak i komparator warjuje i w efekcie nie wie co ma robić z silnikiem w tej pozycji



Piotrek-krk - Wto Gru 27, 2005 12:05 pm
" />Nie to nie o taki dzwiek chodzi. Jak np wylaczy sie aparature i poruszy orczykiem to jakby co 2 zabek cos tak lekko stukalo.



Sp33d - Wto Gru 27, 2005 8:30 pm
" />A może masz jaki¶ z±bek naruszony, i się trzyma, ale przy skręcie przeskakuje a nie łapie. Jeżeli nie to rozkręć serwo i zobacz czy w ¶rodku żaden z±bek się nie ułamał.



Piotrek-krk - Wto Gru 27, 2005 8:57 pm
" />to jakby kilka zabkow.. zagladne ale narazie nie chce grzeba poki sie trzyma. na wimarex widzialem kurcze super zestaw naprawczy do serva za 11zl
Powered by WordPress, ©