ďťż
2 Silniki do truggy RB C6 vs. O.s. VZ-B V-Spec
Alek Bogusławski - Śro Mar 11, 2009 10:53 pm " />Witam. Wiem, wiem. Ten temat był wałkowany X razy, ale w żadnym z nich nie było porównania tych 2 małych potworków. Są to silniczki oczywiście .21 bo jaki lepszy do truggy na zawody. Tragusik którego zamierzam kupić to KIT, który waży ok. 2500g, więc oba silniki chyba sobie z modelem poradzą. Interesują mnie tylko te 2, ponieważ wiem, że oba cieszą się dużą popularnością i mają dobre osiągi, ale nie wiem który bedzie lepszy. RB C6 jest na pewno mocniejszy ale nie wiem czy nie aż za bardzo. Za to Os jest pardziej 'opanowany'. To są jedynie moje opinie i rozważania na temat tych silników i proszę wszystkich czytajacy, o zabraniu udziału w ankiecie i wyrażeniu swej opini. Cieszyły by mnie oczywiście także odpowiedzi od użytkowników. W grę wchodzi tylko i wyłacznie ten O.s. i TA C6 ALE TYLKO STARA WERSJA. O nowej proszę mi nawet nie wspominać. Pozdrawiam, Ryan. PS. Tu daję linki do silników: O.s. http://www.osengines.com/engines/osmg2068.html RB http://www.rcplanet.com/RB_Products_C6_ ... 006bbt.htm Ci, którzy głosowali na któryś z silników, proszę także o napisanie swojej opini na temat któregoś z silniczków. Artur Krizar - Czw Mar 12, 2009 10:12 am " />Ciężko Ci będzie znaleźć osobę, która posiadała obydwa i ma bezpośrednie porównanie. Mogę Ci opisać swoje doświadczenia z V-specem i może jakieś wnioski wyciągniesz. Silnik daje sobie radę z ciężkim Hyperem ST PRO choć dół mógłby być mocniejszy (myślę, że należałoby lepiej dobrać sprzęgło, np M2C). Plusy to prosta regulacja, umiarkowany apetyt na paliwo (do 11 min), dostępność części zamiennych w przyzwoitej cenie (zza oceanem). O ten silnik trzeba dbać jeśli ma długo służyć. Ja się tego dopiero nauczyłem jak po 10 litrach padła mi korba uszkadzając trzpień na wale i cylinder. Na forach w USA ludzie radzą aby zaraz po dotarciu założyć korbę od wersji Speed i tylne ceramiczne łożysko. To koszt prawie 100 USD z wysyłką ale podobno bardzo przedłuża żywotność silnika. Sprawdzę tę teorię w tym sezonie. Motor pracuje z wydechem T-2060 ale na JP-3 też jet ok. a koszt 2x niższy. Alek Bogusławski - Czw Mar 12, 2009 12:07 pm " />Zgadzam się, o każdy silniczek trzeba dbać. Jak napisałeś Mógłby być mocniejszy dół - czyli rozumiem że Silnik RB C6 był by lepszy? Mocniejszy dół i chyba mocniejsza góra, a spalanie też nie na wyższym poziomie. Tylko jeden minus to taki, że sama korba kosztuje chyba coś koło 180zł Chodzi mi oczywiście o to, aby mój tragus na zawodach nie był wolniejszy od innych .21 i nawet .28 Chciałbym także usłyszec wypowiedzi od użytkowników RB C6 Pozdrawiam, Ryan. Jakub Wroński - Czw Mar 12, 2009 12:39 pm " />Oba będą odpowiednie do truggy , c6 będzie mocniejszy z dołu ale nie każdy to lubi. V-spec w jamminie crt dawał sobie świetnie rade , dół był wystarczający a góra szalona , na zawodach w Rzeszowie nie zauważyłem żebym od kogoś odstawał mocowo , na prostej łeb w łeb z innymi (jpx, c6 , grp). Zużycie paliwa tez dobre w finale jechałem na bezpieczne 9:30 min , na treningu udało mi się lekko ponad 11(bak 160ml). Tak jak powiedział Artur , trzeba o niego dbać , moim zdaniem docieranie heat cycle to podstawa , raz ze mój był tak ciasny ze box na zimno nie dawał rady , dwa korba nie dostaje tak po uszach , mój ma jakieś 12L , luz na korbie znikomy , jedyne co to przednie łożysko lekko się poci. Po dobrym dotarciu i dbaniu , odpłaci się nie zawodnością , ustawiania trzyma świetnie , łatwy w regulacji , nie gaśnie bez powodu. U mnie świetnie lata z jp4 , dobrze będzie tez z jp3 i jp2. Części do Osy są trochę tańsze niż do RB , i dostępne równie łatwo jak do RB'ków. Jeszcze z tego co mi wiadome RB lubią dedykowane wydechy , na innych potrafią się dąsać Maciek Bogusławski. - Czw Mar 12, 2009 5:15 pm " />Cześć, więc sądzicie, że który z kandydatów jest lepszy? do truggy oczywiście? Aha i jak z żywotnością tych obydwu silniczków? Draxan - Czw Mar 12, 2009 5:37 pm " />Wiec tak, NIE MIALEM ZADNEGO Z NICH, ale czytajac zagraniczne fora latwo wyczytac ze ten niebieski OS nie ma opini wytrzymalego silnika. Dlatego JA wybral bym RB. Zanim mnie tu wszyscy zjada ze nie uzywalem to zebym sie zamknol, podkresle raz jeszcze nie mialem zadnego z tych silnikow, opieram sie na tym co wyczytalem (a duzo czytam) na zagranicznych forach. A dla mnie czy pisze to Jan Kowalski z Warszawy, czy Jim Carington z Canady nie ma zadnego znaczenia jak dla niektorych . Andrzej Trzeciak - Czw Mar 12, 2009 8:08 pm " />Nie rozumiem troszkę. Podajesz Os'e która jest dużo tańsza od RB i sie pytasz o porównanie. Za cenę C6 kupisz OS Speed! A to jest najlepszy prawdopodobnie silnik. Zresztą, Michał Zieliński sprzedaje za 9stów chyba takiego na allegro. Dorian Karczmarzyk - Czw Mar 12, 2009 8:14 pm " />Tak, Michał sprzedaję lecz jest to wersja z magnezowym radiatorem. Jak chcesz już dobry silnik to os speed z aluminiowym radiatorem. Alu speed ma lepsze chłodzenie niż magnez. Mateusz Studziżba - Czw Mar 12, 2009 8:17 pm " />Witam, czytam sobie ten temacik i zastanawia mnie wypowiedz "W grę wchodzi tylko i wyłacznie ten O.s. i TA C6 ALE TYLKO STARA WERSJA. O nowej proszę mi nawet nie wspominać." Jestem szczesliwym posiadaczem RB C6 L2G i nienarzekam, mialem juz pare RB i z wieloma do czynienia i wcale sie nierozni praca od starej C6 BB7. Niemam problemu z regulacja, silnik chodzi stabilnie i ma petarde jaka trzeba. Gdyby bylo cos nie tak to teamowi kierowcy poodchodzili by z Rb a jest na odwrot bo przychodza Polecam RB Andrzej Trzeciak - Czw Mar 12, 2009 8:42 pm " /> ">Tak, Michał sprzedaję lecz jest to wersja z magnezowym radiatorem. Jak chcesz już dobry silnik to os speed z aluminiowym radiatorem. Alu speed ma lepsze chłodzenie niż magnez. Radiator zawsze można kupić/zrobić... Maciek Bogusławski. - Czw Mar 12, 2009 8:51 pm " />Ok. Czyli teraz wykluczam tego niebieskiego os'a. Interesuję mnie bardziej Os Speed ale niewiem który to jest z tym aluminiowym radiatorem, bo Os'a speeda są chyba aż 3 wersje. Może ktoś zapodać link do tego alu? Pozdro dla wszystkich. PS. Nie jestem przekonany do tej nowej C6 bo rózne pogłoski o niej chodzą i że stara wersja o niebo lepsza. Aha, sorki za to że jestem pod inną nazwą użytkownika, ale byłem u kolegi i na jego nick'u założyłem ten temat. Jakub Wroński - Czw Mar 12, 2009 8:58 pm " />LINK lub najnowsza wersja z lżejszym radiatorem LINK Maciek Bogusławski. - Czw Mar 12, 2009 9:06 pm " />Hmmmm. ciekawa oferta z tym lżejszym radiatorem ale cena ... 1700. ok. może przeżyje ale jaki wydech do niego...? Nie piszcie tylko że ten 2060wc za 300 ??? Jakub Wroński - Czw Mar 12, 2009 9:27 pm " />2060 od OSa(wersja sc , nie koniecznie musi byc wc) , jp3/4 i jeszcze team associated FT 2035 ,te na pewno dobrze się spisują. Maciek Bogusławski. - Pią Mar 13, 2009 1:56 pm " />No niestety do wydania na silnik mam do 1500zł i to jest max. Rozumiem że w tym przedziale cenowym najlepsza jest stara C6? A może ajkiś Novarossi przy zamontował? oczywiście .21 Możecie na ich temat się wypowiedzieć? Film: Novarossi vs. RB http://www.youtube.com/watch?v=qKpue6-k ... re=related Co powiecie o takim silniczku? http://www.novarossi.it/content_uk/prod ... 1p5xlt.htm A z resztą sami looknijecie które bedzie lepszy i natańszy http://www.novarossi.it/content_uk/prod ... a/offroad/ Marcin Bassara - Pią Mar 27, 2009 10:04 am " />Jak bym miał kupować Novarossi to silnik PLUS 4 najnowsze dziecko tej firmy ,o nim raczej nikt z polskich modelarzy wiele nie powie ,możesz też kupić 367wersja 2008 (wycofany już z produkcji) za 300dolców kupisz i jest to silnik z najwyższej półki i nie jeden modelarz chciał by go mieć w swoim modelu. Jakub Wroński - Pią Mar 27, 2009 10:46 am " />Lub tez Novarossi toro nero , który powinien mieć jeszcze lepsze osiągi. Draxan - Pią Mar 27, 2009 12:28 pm " />Po co sie produkujecie i tracicie czas jak przeciez model tego "modelarza" jest juz na sprzedanie na gieldzie, juz sie nim nabawil . Szkoda waszych klawiatur na to Przemek Morawski - Pią Mar 27, 2009 1:06 pm " />No raczej wygląda na to, że kolega sprzedaje swój obecny model a kupno nowego ma w planach więc temat raczej aktualny. Draxan - Pią Mar 27, 2009 6:19 pm " />A no chyba ze tak to przepraszam Alek Bogusławski - Czw Kwi 16, 2009 4:45 pm " />Tak, Sava sprzedałem, a XT8 już mam. |