ďťż
2wd czy 4wd




Gucio - Pią Lip 07, 2006 1:04 pm
" />witam mam pytankoczym sie lepiej jezdzi 2 wd czy 4wd które bardziej nadaje sie na drift? pozdrawiam GUCIO:)




Lord - Pią Lip 07, 2006 1:37 pm
" />Jeśli chcesz model to driftu, to bierz 4wd. Modelami 2wd z napędem na tylnią oś będziesz tylko kręcił baczki w miejscu, poprostu są za lekkie do tego napędu.



Daniel Rzeszutko - Pią Lip 07, 2006 4:09 pm
" />ja mam 2WD z napedem na tylnia os masz racje lord do driftu to on sie nie nadaje korzystajac z kazji to go sprzedaje i kupuje 4WD oto link do niego http://www.rcauto.pl/forum/viewtopic.php?t=18412



Maciej Pożycki - Pią Lip 07, 2006 4:25 pm
" />modele 2wd sa szybsze...




Daniel Rzeszutko - Pią Lip 07, 2006 6:32 pm
" />dlaczego sa szybsze? no moze i tak ale 4WD lepiej sie trzymaja na zakreytach



mitura - Pią Lip 07, 2006 6:54 pm
" />Mi sie wydaje ze lepszy jest naped 4 wd gdyż:
-dobry do driftu
-lepiej sie trzyma drogi
-w niektórych przypadkach modele z takim napedem są szybsze
itd



Tomasz Dolata - Pią Lip 07, 2006 7:01 pm
" />
">Mi sie wydaje ze lepszy jest naped 4 wd gdyż:
-dobry do driftu
-lepiej sie trzyma drogi
-w niektórych przypadkach modele z takim napedem są szybsze
itd


I nie w "niektorych" bo wszystkie zawodnicze modele maja napęd 4wd....



Mateusz Jezierski - Pią Lip 07, 2006 7:03 pm
" />I tu sie mylisz bo sa bagusy elektryczne i spalinowe 2wd oraz modele e-12 sa 2wd



Tomasz Dolata - Pią Lip 07, 2006 7:08 pm
" />
">I tu sie mylisz bo sa bagusy elektryczne i spalinowe 2wd oraz modele e-12 sa 2wd

Mówię oczywiście o torówkach, i duzych prędkościach...



BRONEK - Pią Lip 07, 2006 7:17 pm
" />torowki sa chyba off-road i on-road i modele ktore podal Pan Mateusz raczej nie naleza do wolnych do tego dochodza jeszcze elektryczne oraz spalinowe trucki 2wd

btw ale ***** muahah slowo p-i-e-r-d-o-l-a/y jest ocenzurowane
Widac nowe rzady nie daly sie we znaki rowniez rcauto



Mateusz Jezierski - Pią Lip 07, 2006 7:20 pm
" />Na przyszlosc prosze nie mowic do mnie "pan" gdyz jestem za mlody



Michał Sękal - Pią Lip 07, 2006 8:01 pm
" />Sprostowanie:
E-12 jaknapisał mateusz mają 2wd ale to wynika z ... ich prostoty one muszą być leciutkie, są w budowie dosyć proste, poprostu przedstawiaja siłe prostoty - tylko spojżec na czasy

A off-road to poprostu uproszczenie konstrukcyjne w ceu zmiejszenia kosztów, chociaz też nie do konca. Baggusy ele. 4wd też ładnie dają w rurę - często jeżdżą na zawodach takie czasy jak spaliniaki Pozatym 2wd też dobra zabawa

Ps. truccki a baggusy to jest mała różnica koła, buda i drobiazgi



BRONEK - Pią Lip 07, 2006 10:39 pm
" />w000t ale fajnie



grabczas - Pią Lip 07, 2006 11:00 pm
" />doczytałem się gdzieś że są sposoby regulowania tak auta żeby tracił łatwo przyczpeność na zakrętach bez taśmy na kołach ale to wiąże się ze sporym tuningiem szkoda że w modelach np1:10 nie mozna driftować jak modelami 1:1 ino dlatego ze jak obklejacie opony taśmami to nie dziwota że 4wd są lespze niż 2wd tył bo normalnie 4wd nie da się zerwać przeczepności bez obklejania a w tylnym jak się obklei to przyczepności jest tyle że łatwiej w miejscu boksować kołami niż utrzymać choćby power over a co dopiero faint lub brake drift którego nie wiem czy wogóle da się wykonać jakimkolwiek RC



Jazi - Sob Lip 08, 2006 6:23 am
" />
">doczytałem się gdzieś że są sposoby regulowania tak auta żeby tracił łatwo przyczpeność na zakrętach bez taśmy na kołach ale to wiąże się ze sporym tuningiem szkoda że w modelach np1:10 nie mozna driftować jak modelami 1:1 ino dlatego ze jak obklejacie opony taśmami to nie dziwota że 4wd są lespze niż 2wd tył bo normalnie 4wd nie da się zerwać przeczepności bez obklejania a w tylnym jak się obklei to przyczepności jest tyle że łatwiej w miejscu boksować kołami niż utrzymać choćby power over a co dopiero faint lub brake drift którego nie wiem czy wogóle da się wykonać jakimkolwiek RC

A są modele 1:1??Raczej da się wykonać ale trzeba ĆWICZYĆ



Michał Sękal - Sob Lip 08, 2006 8:13 am
" />Garbczas - środek cięzkości gdzie jest w 1:1? a gdzie w modelu 1:10?

Model przeliczeniowo też ma (podobno, wyczytałem to gdzieś na tym forum) większą moc na jedną tonę niż przeciętny samochód do driftingu, więc potrzeba 4wd jest całkiem uzasadniona - gdybyś miał pod machą 1:1 b. dużą (ciężko określc jaką ) moc to 2wd już by nie wytrzymało i byłoby jak w modelu

Ps. a w 1:1 oklejanie taśmy kołami jest zastąpione specjalnymi oponami do driftu



grabczas - Sob Lip 08, 2006 8:19 am
" />i tu cię keczus zmartwię bo dobrzy drifterzy sama techniką na zwykłych bieżnikówych oponach są w stanie zerwać przeczepność ale trzeba mieć chociażby szperę jak wiadomo zawieszenie wymienione i musię być dobrze wyważony noie jak np Nissan Skyline R32 jeden z najlepszych skyline'ów ma tył za lekki więc w wersji z napędem na tył odrazu odciążanie przodu bo głownie to zasługa silnika (250Pi lub więcej coś waży nie )
a modele 1:1 tak potocznie nazywa się auta normalne bo wkońcu są jak modele tylko te od których powstają mniejsze nie



Michał Sękal - Sob Lip 08, 2006 8:53 am
" />Tak, zgadzam się ale opony to na zawodach są wykorzystywane a są i tacy co nie potrzebują A szpera to jest jedno z "przykazań driftu"



Gucio - Sob Lip 08, 2006 10:01 am
" />jednak kupie 4wd bo widziałem 2 filmiki i jedno było 4wd a drugie 2 wd na tył i 4wd wymiatało a 2wd niekomentuje (Chyba ze kierowca był lewy w 2 wd) dzieki i pozdro GUCIO



BRONEK - Sob Lip 08, 2006 12:44 pm
" />sluszna decyzja Guciu



Gucio - Sob Lip 08, 2006 1:06 pm
" />CZY DO DRIFTU NADAJE SIE PODWOZIE TB-02??



korn - Sob Lip 08, 2006 2:21 pm
" />jestjedna zasada jak niesprawdzisz to sie niedowiesz ja np.driftuje na tl01 b



BRONEK - Wto Lip 11, 2006 4:06 pm
" />



Maciek Czernik - Nie Lip 23, 2006 11:51 pm
" />Jest wielka kolosalna różnica miedzy driftem samochodem 1:1 a modelem rc 1:10. W prawdziwych samochodach zarzuca się TYŁ i to on "idzie bokiem: a przednie kołą nie tracą przyczepności tylko wyznaczają kierunek ruchu. W samochodach RC z racji na mniejsze gabaryty co wiąże się z mniejszą masą innymi siłąmi bezwładności itd. W RC drift wykonuje się tak jak w samochodach klasy WRC w rzeczywistości. Wchodzi się zakręt, traci przyczepność i w tym momencie prostuje się koła - tak więc wszytskie 4 koła nie mają przyczepności - oczywiście mówimy o modelach 4WD - i model sunie w 100% bokiem.
Drifrowanie bokiem modelem 2WD jużbardziej przypomina prawdziwy drift ale z racji na wyżwej wymienione siły jest o wiele trudniejszy do wykonania. Model po pierwsze musiał by byćo wiele cięższy i mieć większą moc.
Driftowanie z napędem na tył śiwtnie wychodzi w modelach 1:6 czy 1:5 - polecam obejrzenie filmów np. HPI Baja czy modeli ze stajni FG z silnikami Zenoah.
A pozatym ćwiczyć ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć.

Tak przy okazji najlepszy drift wychodzi na kołąch z plastikowymi nakładkami - polecam rurę PCV albo rurki ABS.
Powered by WordPress, ©