ďťż
4600 + 3S vs 5700 + 3S do Rustlera




ZIP - Wto Cze 16, 2009 10:33 am
" />Już mnie szlag jasny trafia,jak pewien użytkownik Mimek_Rider(sam prosił mnie o założenie tego tematu) nie może się zdecydować, czy dać do Rustlera silnik 5700 na 3S lipo czy 4600 na 3S lipo.

Ja go przez GG namawiam na 4600, bo się mniej grzeje, ma o wiele większy moment i ogólnie bardziej nadaje się do offroadu.
Kupując 4600 + 3S możemy kupić o wiele tańszego Sidewindera, a chcąc 5700 + 3S musimy już kupić MM.
On oczywiście mi nie wierzy i cały czas upiera się przy 5700.
Ja pytam: PO CO? Sam mi przecież mówił, że będzie śmigał po lesie i nie rozwijał większych prędkości.

Błagam napiszcie coś...




Maciolus - Wto Cze 16, 2009 11:30 am
" />+1 dla 4600 na 3S



Mateusz Ś - Wto Cze 16, 2009 11:33 am
" />A ja jednak brałbym standard od VXLki (VXL-3S) i LIPO 3S 8000 i skrzydła do tego.



Jakub Kusiewicz - Wto Cze 16, 2009 11:36 am
" />Przecież są SIDEWINDERY 5700 więc w czym problem ?

klik klik




Mateusz Ś - Wto Cze 16, 2009 11:42 am
" />Ja również nie wiem o co chodzi koledze ZIP... Sam mam Sidewindera 5700 w Lazerku i latanie na Intellectcie 4600 jest przednie.



ZIP - Wto Cze 16, 2009 11:43 am
" />Przecież do Sidewindera 5700 nie wsadzisz 3S bo się spali.



Jakub Kusiewicz - Wto Cze 16, 2009 12:05 pm
" />no nie wsadzi,ale po co 3s ? czy 2s nie wystarczy? I tak będzie dość mocy...



ZIP - Wto Cze 16, 2009 12:08 pm
" />Jak się już ma kasę, to po co 2S?
Dla mnie 2S na 5700 było sporo za wolne.



Jakub Kusiewicz - Wto Cze 16, 2009 12:12 pm
" />Jak się ma kase, to się kupuje MM:)



ZIP - Wto Cze 16, 2009 12:13 pm
" />Tylko właśnie chodzi o to, że wg mnie lepiej do Rustlera kupić 4600 i zaoszczędzić na SW.
5700 to za dużo. A model był projektowany do pracy z silnikiem 3500kV



Mateusz Ś - Wto Cze 16, 2009 12:57 pm
" />Instrukcja z mojego SW 5700
http://picasaweb.google.pl/mati.ck7/New ... 9772183874

Na silniku pisze również "Max 3S lipo" czyli nie możemy wsadzić więcej niż 3S, ale 3S możemy. Jeżeli nie można by wsadzić 3S to by pisało chyba Max 2S Lipo?

Z instrukcji wynika też że na SW: 4600 oraz 5700 można używać 3S, a na 6900 i 7700 już nie.

Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić.



ZIP - Wto Cze 16, 2009 1:05 pm
" />Ehhh... silniki w SW i MM są te same.
Silnik CMS36-5700 spokojnie wytrzyma 3S lipo.
Ale regiel SW nie wytrzyma tego silnika na 3S! Wytrzyma tylko 4600.
No i widać, że nie rozumiesz tej tabelki.
SW jest zaznaczony na żółto, a mamba ma zielono. WYRAźNIE widać, że nie należy używać SW 5700 i 3S.

Pokaż mi instrukcję SW, w której napisali, że można używać 3S, i jeszcze silników 6900 i 7700.
SW nie występuje nawet z tymi silnikami!
Bo wg ciebie MM i SW byłoby dokładnie tym samym.

4600:
Up to 3s LiPo
5-12 cell NiMH

5700:
Up to 2s LiPo
5-8 cell NiMH



KiT - Wto Cze 30, 2009 10:49 pm
" />MM 80A ciągły z pasywnym chłodzeniem, 100A do 2 minut, lub z aktywnym chłodzeniem, 120A do 30 sekund

SW 55A z pasywnym chłodzeniem 70A do dwóch minut lub z aktywnym chłodzeniem, 80A chwilowy do 30 sekund (choć widziałem też 100A ale podaje mniejsza bo tak bezpieczniej)

M5700 na 3S w 1:10 bierze około 65A średnio.

Ale nie w Ruster to sporo cięższy model. Jak widać warto pójść w Volty bo

11V x 55A dla silnika 4600 mieści się w użytecznym zakresie jego charakterystyki. Daje też większy zakres możliwych przełożeń.

Masz drugi głos za konfiguracją 4600@3S



mistrz173 - Nie Lip 12, 2009 2:36 pm
" />Ja p******e ludzie każdy kupi to co chce(na co bedzie miał kase), jak ktoś chce koniecznie zestaw bl za małą kase to niech kupi regiel ezrun+krte programatora i silnik o kv 4500-5800 (weług mnie lepszy niż sw jednak gorszy niż mm)



andropow - Nie Lip 12, 2009 3:24 pm
" />mistrz, twój post jest....
jesli wyrazasz zdanie, ze ezrun (60) jest lepszy od SW - to potwierdz to jakimś spostrzezeniem, faktem etc



mistrz173 - Nie Lip 12, 2009 4:04 pm
" />miałem okazje jeździć i tym i tym w takim samym modelu(przekładanie regla) ezrunem mi się lepiej jeździło, takie miałm odczucie, do sw trzeba mieć w terenie lapka aby zaprogramować a do ez wystarczy karta programatora.Chyba niewezme ze sobą mojego kompa stacjonarnego jak gdzieś jade, a programator włoże sobie do kieszeni.



Mateusz Ś - Nie Lip 12, 2009 6:44 pm
" />Rozumiem że wszędzie chodzisz z kartą programującą i programujesz co 5min?
Ja zaprogramowałem na początku po zmianie pakietu SW i do tej pory nic nie grzebałem.

Ja bym tam ezRuna nie porównywał do MM/SW ale to twój "problem".



KiT - Nie Lip 12, 2009 10:41 pm
" />
">miałem okazje jeździć i tym i tym w takim samym modelu(przekładanie regla) ezrunem mi się lepiej jeździło, takie miałm odczucie, do sw trzeba mieć w terenie lapka aby zaprogramować a do ez wystarczy karta programatora.Chyba niewezme ze sobą mojego kompa stacjonarnego jak gdzieś jade, a programator włoże sobie do kieszeni.

Jednak śmiem wątpić, że faktycznie przeprowadziłeś taki test. W 2WD buggy B4 różnica pomiędzy płynnością reakcji na gaz w zestawie MM vs EZR jest spora i rezultat jest taki, że z EZRUNem nie da się poprawnie przyspieszać na wyściu z z zakrętu na mniej przyczepnym podłożu.

Zmiana samego regulatora a pozostawienie tego samego silnika daje wyraźnego kopa i to też czuć.

Zmiana silnika to inne ruszanie, inna kultura wkręcania się na obroty oraz inny poziom wydzielanego ciepła.

Zaś jak chcesz dużo się bawić w wybieranie nastawów w polu to logicznym wyborem będzie Genius z 8 predefiniowanymi profilami pamięci, które prawie dowolnie możesz zmieniać i łatwo wybierać aktywny w polu.



Kruel - Pon Lip 13, 2009 7:08 am
" />To fakt z tym przyśpieszaniem. Na MM przyśpieszanie jest jedwabiste i zajeb... delikatnie można to zrobić.

W firestormie miałem ezruna 35A 4300 i myślałem że było bardzo fajowo ale po załozeniu MM było jeszcze lepiej jednak MM była 5700 i wymagała dość mocnego przegirowania bo się mozcno grzała.
Koniec końców efekt końcowy przyśpieszenie i Vmax na poruwnywalnym poziomie ALE MM chodziła dużo płynniej na niskich obrotach (co oczywiście owocowało łatwiejszym startem przed siebie).

Jest jeszcze jedna sprawa! mianowicie:
Mamba umarła od tak sobie na wiosne po parunastu jazdach w suchym!
A Ezrun jeżdził całą jesień w deszczu i zime w śniegu bez uszczerbku na zdrowiu (zardzewiały wszystkie wałki i łożyska )

Ogólnie wszystkie ezruny mają problem z niskimi obrotami ale jest to problem głównie silnika nie regla.
Po podłączeniu MM 5700 do Ezruna 80A (wystarczy 60A) jest płynnie lecz przy gwałtownym naciśnieciu sprawiał wrażenie że na ułamek sekumdy się zastanawiał.

Osobiście JUŻ wybieram tylko Ezruna bo ma podręczny programator, jest tani i naprawde niezawodny.
Czasami występuje problem z zaskoczeniem wstecznego - jest to wina prawidłowego zaprogamowania pilota i trymera.

Ezrun i MM chodziły na 3s1p Li-Fe!



mistrz173 - Pon Lip 13, 2009 8:39 am
" />
">Ja bym tam ezRuna nie porównywał do MM/SW ale to twój "problem".
Nie tylko ja twierdze że ez run ma wiele zalet . jak komuś padnie MM to chyba niekupi znowu tego samego(poczyta, kupi tansze tez polecane i przetestowane)

">Rozumiem że wszędzie chodzisz z kartą programującą i programujesz co 5min?
Ja zaprogramowałem na początku po zmianie pakietu SW i do tej pory nic nie grzebałem.

Karte biore jak jade gdzieś na dłużej niż 4-5 godzin bo w takim wypadku będe ładował tam akusy i wezme wszystkie jakie mam , no może większość, i napięcia poszczegulnych pakietów będą się różnić np: life 4s lipo 3s 12 cel nimh itp, a dodatkowo sobie cosik poregulować, oczywiście jak jade do "lasu" to karty niebiore bo poco, znam preferowane przeze mnie ustawienia na offroad,.



KiT - Wto Lip 14, 2009 6:42 am
" />
">Nie tylko ja twierdze że ez run ma wiele zalet . jak komuś padnie MM to chyba niekupi znowu tego samego(poczyta, kupi tansze tez polecane i przetestowane)

Jak komuś padnie EZRUN to też go nie kupi, a odsetek awarii bez zamoczenia wcale nie jest mniejszy. Bardzo ładna ta twoja argumentacja ale nie na temat. Jak ktoś chce taniej to może kupi w supermarkecie rc i zamknie się w 70zł za całość.

Taka na marginesie dwa silniki EZ RUN i dwa rozerwane rdzenie już miałem i dziękuję, to się nadaje do off-road jak ktoś chce mieć realistyczne awarie. Tylko nie upieram się czy taniej wychodzi. MM silnik kosztuje 250zł i pracuje już 24 miesiące EZRUN kosztował 80zł i pracował średnio miesiąc. Tyle w temacie niezawodności.

Niestety EZRUN ze względu na problemy w zakresie niskich obrotów i niską sprawność źle sobie radzą w konfiguracjach gdzie wymagany jest moment obrotowy.
A doradcom sugeruje jeszcze raz przeczytać do jakiego modelu z tego wątku ma ten zespół napędowy pasować.

Ja nie zmieniam nastawów bo mam 4-5 godzin i nie mam co robić z czasem tylko zmieniam je jak zachodzi taka potrzeba. Rozumiem, że w EZRUN zachodzi co chwilę z praktyki jazdy z MM nie zachodzi, MM sobie radzi bez tykania konfiguracji w różnych aplikacjach. Ostatnio pojechałem do Bydgoszczy pojeździć z kolegami na asfalcie, potem onroad został prze konfigurowany na rally, zaś zestaw napędowy z drugiego trafił do 2WD buggy i nic nie trzeba było zmieniać.



Kruel - Śro Lip 15, 2009 2:11 pm
" />Wcale nie póbuje przekonać kogokolwiek że Ezrun jest lepszy od MM bo nie jest!!

Chodz mi o to że jeśli nie jesteś PRO w zupełności do rustlera wystarczy Ezrun 35A.
E-firestorm jest w stanie robić weele tak długo jak chcesz wiec mocy mu wystarcza a przecierz to bardzo podobne modele.
Z tymi padającymi silnikami może dlatego że 3s life to 9,9/10,8V a 3slipo to 11,1/12jaV może te skrajne 12V już jest za dużo dla tych silników. No mój sprawuje się całkiem dobrze już od dawna ale ja wykożystuje 3s LiFe

Ale wracając do tematu to zdecydowanie mniejsze KV i większe napięcie daje to wjększą sprawność, płyność a przedewszystkim mniejszy Amperarz.



KiT - Nie Lip 19, 2009 9:13 pm
" />EZRUN 35A to silnik klasy 400 a nie 540 więc nie nadaje się do off-road, bo ma za mały moment, za mały rdzeń za słabe łożyska.
Ten silnik nie wytrzymuję ani większych napięć a większych prądów. Wszystko co uciągnie bezpiecznie ( i nie wiem czy na pewno latem) to 30A na 7V przez 5 minut. Czyli będzie jakieś 200W
To ja bym chciał tą stójkę zobaczyć. Dodam, że w T4 na zasilaniu z LiPo 7.4V (czyli lżejszy model lżejszy przód większe napięcie) to mu się udało za nic w świecie. A dynamika podjazdów pod hopki w niskiej trawie była żałosna, nie dało się poprawnie wykonać skoku.

To jest temat o rekraacji bez odsyłania zestawu do serwisu. Na PRO to się Kupuję Meduze lub Neu.
Powered by WordPress, ©