ďťż
540 i przepisy
Paweł Lipiec - Pią Kwi 06, 2007 5:05 pm " />Mam pytanie czy ktos wie moze dokładnie czy beda te ograniczenia co do pojemnosci pakietów w 540 , w przepisach jest to ograniczenia ale niedawno pojawiły sie plotki ze go ma niebyc ,teraz niedawno patrzyłem to na stronie sekcji wogóle niema przepisów na nowy rok . Daniel Rzeszutko - Pią Kwi 06, 2007 5:38 pm " />Podlanczam sie pod pytanie Tomasz Dolata - Pią Kwi 06, 2007 5:41 pm " /> ">Podlanczam sie pod pytanie Twój post niezwykle dużo wniosł do tematu.... Marcin Pogorzelski - Pią Kwi 06, 2007 5:46 pm " />Twój też... Prawdopodobnie 540 ma być bez zmian tylko ma dojść silnik Oriona jeżeli będzie zbliżony parometrami do pozostalych Wojtek Kotlorz - Pią Kwi 06, 2007 6:05 pm " />jak narazie to ograniczenie jest aktualne, jeszcze nikt nie napisał, ze ma go nie być. Michał Erazmus - Pią Kwi 06, 2007 8:09 pm " />Nigdzie nie jest też napisane, że ma być. Chciałbym napisać coś o tej osobie, która mogła coś takiego wymyślić ale się powstrzymam . P.S. Jeśli ktoś byłby jednak tak głupi i wprowadził ten przepis to chciałbym wiedzieć co mam zrobić z akumulatorem mojego brata, na którym ma zamiar startować. Koszulki na ogniwach są uszkodzone. Czy mogę nałożyć nowe? Lepiej zaryzykować (nałożyć nowe) i nie zostać dopuszczonym do zawodów czy używać nieprawidłowo zaizolowanego pakietu (ryzykując zdrowiem)? Andrzej Trella - Pią Kwi 06, 2007 8:47 pm " />Panowie, w przeciągu paru dni pojawią się przepisy i wszystko będzie jasne. Paweł Lipiec - Pią Kwi 06, 2007 9:11 pm " />Mniejmy nadzieje ze cos konkretnego pojawi się , bo taki metlik jest z tymi przepisami Michał Erazmus - Nie Kwi 08, 2007 9:15 pm " />No i pojawiło się. Aneks 4 do przepisów na 2006 rok. W związku z tym mam pytania: Dlaczego aneks do przepisów 2006 ukazuje się w 2007 roku? Gdzie znajdę silnik Orion 20T o oznaczeniu znajdującym się w aneksie? Dlaczego nie mogę jeździć w 540 i modified na jednych zawodach? W jaki sposób mam zabezpieczyć ogniwa z uszkodzonymi koszulkami? (mój poprzedni post w tym temacie) Wiem, że powinienem napisać na innym forum, ale może ktoś będzie cokolwiek wiedział. HPI Polska - Pon Kwi 09, 2007 6:13 am " />Czy można poprosić o link do Aneksu 4 Marcin Pogorzelski - Pon Kwi 09, 2007 7:47 am " />klik i jednak zostalo ograniczenie do 3800 Michał Erazmus - Pon Kwi 09, 2007 9:03 am " />Nie wiadomo czy zostało, bo nazwa dokumentu brzmi "Aneks 4 do przepisów na rok 2006". Nie pamiętam, żeby ktokolwiek w roku 2006 sprawdzał pojemność akumulatorów. Szymon Madziara - Pon Kwi 09, 2007 9:13 am " />Też tak już z myślałem ale jest napisane "obowiązujący od 1.05.07" Co do ograniczenia akusów się nie wypowiem i chyba przejdę do speca. Silnika Oriona szukam od tygodnia i nigdzie go nie znalazłem. Jak dla mnie klapa. Jedna wielka klapa z tymi ograniczeniami, silnikami. Chyba tylko mikro zostaje nie "skażone" tą polityką wielkich firm. Andrzej Trella - Pon Kwi 09, 2007 11:03 am " />Szymon napisał: ">Chyba tylko mikro zostaje nie "skażone" tą polityką wielkich firm. Nie można patrzeć na przepisy z punktu widzenia czubka swojego nosa. Wielkie firmy nie mają tu nic do rzeczy. Ta klasa została stworzona dla początkujących i aby była jak najtańsza. A co się stało - kosiarze z najlepszym sprzętem znaleźli sobie miejsce, gdzie można sobie poużuwać, a młodzież początkująca zamyka tyły i jest zdemobilizowana. Nowe przepisy mają ukrócić tego typu postępowanie i wyrównać szanse dla wszystkich. Szymon Madziara - Pon Kwi 09, 2007 11:13 am " />Chyba nie wszyscy wiedzą o co mi chodziło ale nie ważne. Chciałem jeszcze dodać ze sam jestem w tej młodzieży. Michał Erazmus - Pon Kwi 09, 2007 11:44 am " />Nie sądzę, żeby te ograniczenia zmusiły tych kosiarzy do odejścia. Nie można komuś kazać przejść wyżej tylko dlatego, że ma dobry sprzęt. Znam kilku takich, którzy mają super sprzęt, a nie potrafią jeździć. Czy oni też mają przejść do Speca albo Modif? Co z tym silnikiem? Google nie zna takiego oznaczenia. Nadal proszę o odpowiedź na moje poprzednie pytanie: "P.S. Jeśli ktoś byłby jednak tak głupi i wprowadził ten przepis to chciałbym wiedzieć co mam zrobić z akumulatorem mojego brata, na którym ma zamiar startować. Koszulki na ogniwach są uszkodzone. Czy mogę nałożyć nowe? Lepiej zaryzykować (nałożyć nowe) i nie zostać dopuszczonym do zawodów czy używać nieprawidłowo zaizolowanego pakietu (ryzykując zdrowiem)?" Wydaje mi się, że ten przepis o fabrycznych oznaczeniach jest dobry tylko dla producentów. Czy akusy się źle sprzedawały? HPI Polska - Pon Kwi 09, 2007 2:54 pm " /> ">Nie można patrzeć na przepisy z punktu widzenia czubka swojego nosa. Wielkie firmy nie mają tu nic do rzeczy. Ta klasa została stworzona dla początkujących i aby była jak najtańsza. A co się stało - kosiarze z najlepszym sprzętem znaleźli sobie miejsce, gdzie można sobie poużuwać, a młodzież początkująca zamyka tyły i jest zdemobilizowana. Nowe przepisy mają ukrócić tego typu postępowanie i wyrównać szanse dla wszystkich. Bardzo mnie cieszy twój punkt widzenia. Bez żadnych uprzedzeń odpowiedz mi proszę na kilka pytań bo z przepisów wynika wyraźna dominacja i wpływy jednej z firm. Na to nigdy nie będzie zgody. Po kolei: W przepisach sportowych niżej wymienione punkty mają następujące brzmienie. 1.8. Klasyfikacja generalna Mistrzostw Polski obejmuje klasy E-10 TC (Modified, Spec, 540), E-10 Top Stock, E-10 2WD/4WD, IC-10 TC, IC-8, IC-8 Buggy i IC-8 Monster Truck Standard. 1.10. Klasyfikacja generalna Pucharu Polski obejmuje klasy E-12, E-18, IC-10 Start, IC-8 Monster Truck Open i IC- 8 Truggy. 1. W prawdzie to niewielki problem ale nie rozumiem zasadności podziału na klasy mistrzowskie i pucharowe. Kto i na jakiej zasadzie to robi? 2. Dla czego klasa Top Stock jest nadal i to klasą mistrzowską. 2. Silnik. Klasa ET-10 2WD/4WD. Wszystkie modele mogą być napędzane tylko jednym silnikiem typu 05 szczotkowym lub bezszczotkowym. Silnik musi posiadać nastepujące parametry: średnica max. 36,02 mm, długość max. 53 mm (z wyłączeniem osi). Silniki szczotkowe muszą posiadać wyłącznie magnesy ferrytowe. 3. Nie jestem pewien jak interpretować ten zapis. Z obecnego brzmienia wynika że w klasie Klasa ET-10 2WD/4WD można używać praktycznie wszystkich silników bez względu na ilość zwoi. Możliwe ze taki jest zamysł twórcy ale to trochę niespotykany zakres dopuszczonych silników. Klasa E-10 TOP STOCK 5. Silniki. Model może być napędzany tylko jednym silnikiem Johnson 540, Mabuchi RS540 27 zwojów nr kat. 7435044 lub posiadającym fabryczne oznaczenie CE-4 lub J540. Dopuszcza się silniki znajdujące się w zestawie handlowym. 4. Dla czego pomimo sprzeciwów środowiska utrzymuje się nadal klasę Top Stock i to w starej zamkniętej postaci – czyli dostępnej tylko dla modeli firmy Tamiya. Chyba że się mylę i mogą w niej jeździć modele innych firm? Z przepisów natomiast to nie wynika. 5. Dla czego w przypadku silnika podaje się ilość zwojów 27 a jednocześnie symbole silników jeśli się nie mylę jednego dystrybutora. 6. A już w ogóle nie rozumiem zwrotu – „Dopuszcza się silniki znajdujące się w zestawie handlowym”. Dla mnie te zapisy nawzajem się wykluczają. 7. Logiczne jest że w jakiejkolwiek klasie MP nie powinno być ograniczenia do sprzętu 1 firmy lub dystrybutora. Taka klasa jest klasa producenta i powinna być rozgrywana w zawodach nie związanych z Mistrzostwami Polski. 7. Akumulatory. Dopuszcza się stosowanie wyłącznie akumulatorów niklowo-kadmowych Ni-Cd oraz niklowo-wodorkowych Ni-MH o nominalnym napięciu 1,2 V na ogniwo. Wymiary pojedynczego ogniwa: - długość - max. 43 mm, - średnica - max. ∅23 mm. Modele klasy E-10 TC 540 mogą posiadać maksymalnie 6 ogniw akumulatorów o nominalnym napięciu baterii 7,2 V i maksymalnej pojemności do 3800 mAh. Akumulatory muszą posiadać fabryczne oznaczenie pojemności. Modele klasy E-10TC Spec mogą posiadać maksymalnie 6 ogniw akumulatorów o nominalnym napięciu baterii 7,2 V bez ograniczenia pojemności. Modele klay E-10TC Modified mogą posiadać maksymalnie 5 ogniw akumulatorów o nominalnym napięciu baterii 6 V bez ograniczenia pojemności. Niedopuszczalna jest wymiana akumulatorów podczas biegu. 8. W kwestii akumulatorów nie mam zdania czy ograniczenie wniesie coś pozytywnego do klasy. Zakładam ze twórca tego zapisu miał dobre intencje. Okazało się jednak że pojawiły się uzasadnione wątpliwości co do rzeczywistej możliwości oceny zawartości pakietu. 9. Jak więc będzie wyglądał ocena techniczna akumulatorów? 10. Jeśli tylko po naklejce to będziemy narażeni na próby ominięcia przepisu i zapis ten spowoduje wręcz odwrotny efekt. U większości producentów można zamówić cokolwiek z jakąkolwiek naklejką. P.S. To tylko kilka uwag na podstawie pobieżnej oceny aneksu. Będę wdzięczny za merytoryczną odpowiedź i rozwianie wątpliwości. Szymon Madziara - Pon Kwi 09, 2007 4:23 pm " /> "> Bez żadnych uprzedzeń odpowiedz mi proszę na kilka pytań bo z przepisów wynika wyraźna dominacja i wpływy jednej z firm. Na to nigdy nie będzie zgody. Po kolei: O to mi właśnie chodziło. Co do reszty już oceniłem ten aneks i naprawę uważam że to jedna wielka klapa. Co do top stocka. Nie ma go w kalendarzu wiec to może "mały" błąd. Paweł Lipiec - Pon Kwi 09, 2007 6:01 pm " />Czyli ograniczenie z akusami do 3800 bedzie obowiazywac od nowego sezonu Szymon Madziara - Pon Kwi 09, 2007 6:09 pm " />Jak byś wzeszedł na stronę sekcji i przeczytał ze zrozumieniem podpis pod "Aneksem" to na pewno byś zauważył. Jeżeli tego nie dostrzegłeś to podpowiem Ci ze aneks do przepisów obowiązuje od 01.05.07. Tylko proszę następnym razem poszukaj i nie "pasożytuj". Jędrzej Bieniasz - Pon Kwi 09, 2007 6:44 pm " />hmmm ciekawy ten aneks. Słusznie Panowie zauważyliście dominację jednej firmy a raczej dystrybutora. Ogólnie jakieś dziwne są te przepisy i śmierdzi lenistwem z dwóch względów: przepisy ukazały się za późno i jeszcze w postaci aneksu Niestety, zawsze zdarzy się ktoś, komu przepis nie podpasuje. Ogólnie ja bym w ogóle inaczej poukładał te klasy. Ale to tylko moje zdanie i moje pomysły. Wszystko wyjdzie w praniu Paweł Lipiec - Pon Kwi 09, 2007 7:52 pm " />własnie jak bys wszedł i sie zagłebił to nowych przepisów niema na nowy rok choc juz były na stronie sekcji ale to szczegół na drugi raz czytaj troche ze zrozumieniem i nie pasozytuj a pozatym jak choc troche umiesz czytac Szymon to moze bys był na tyle inteligenty i byłbys wstanie odpowiedziec jednym sensownym zdaniem na moje pytanie czy jest to ograniczenie a nie komentowac bezkonstruktywnymi postami nie na temat ale chyba w twoim przypadku to nie wykonalne , jezeli niewiesz to sie poprostu nie wypowiadaj bo twój post duzo nie wniósł do tematu (tak jak zreszta mój w tej chwili ale aż trudno sie powstrzymac aby nic nie napisca) Igor Budziński - Wto Kwi 10, 2007 12:26 pm " />po pierwsze pisze się wniósł a co do tego cudownego aneksu (zaliczam sie do grupy młodzieży, której te przepisy miały ułatwić start) myślę ze przynajmniej 70% zawodników będzie musiało wymienić akumulatory i niestety będzie stać na to głównie tych "starych wyjadaczy". Myślałem, że zacznę startować od przyszłego sezonu w zawodach, ale niestety nie stać mnie w tym momencie na dwa nowe pakiety więc zawody na razie sobie odpuszczę, chyba, że znajdzie sie ktoś kto użyczyłby mi pakiet o pojemności 3800 LOK mógłby sie zastanowić raz jeszcze nad tymi przepisami i spisać je ponownie pozdrawiam Igor Szymon Madziara - Wto Kwi 10, 2007 1:38 pm " /> "> a pozatym jak choc troche umiesz czytac Szymon to moze bys był na tyle inteligenty i byłbys wstanie odpowiedziec jednym sensownym zdaniem na moje pytanie czy jest to ograniczenie a nie komentowac bezkonstruktywnymi postami nie na temat ale chyba w twoim przypadku to nie wykonalne , jezeli niewiesz to sie poprostu nie wypowiadaj bo twój post duzo nie wniósł do tematu (tak jak zreszta mój w tej chwili ale aż trudno sie powstrzymac aby nic nie napisca) Chodziło mi o osobę z twojego avataru którą tak tępicie. Nie podoba mi się to bo uważam ze "pasożyt" jest spoko. Igor, mam taką samą sytuację i tez nie wiem co zrobić. Być moze dobrym rozwiązaniem byłoby jakby LOK za symboliczną opłatą ( np. 20zł) Ze składek na które wszyscy płacili (powinni) zakupił po pakiecie dla każdego młodego człowieka nie posiadającego funduszy. Tylko niestety pewnie powiedzą ze wydali na drukarkę. Paweł Lipiec - Wto Kwi 10, 2007 1:47 pm " /> "> Chodziło mi o osobę z twojego avataru którą tak tępicie. Nie podoba mi się to bo uważam ze "pasożyt" jest spoko. Mnie tez sie wiele rzeczy nie podoba i co poradzic Wątpie aby za taka kwotę starczyło na pakiety , myślisz ze LOK to matka teresa z kalkuty aby dopłacac komus za pakiety , dobrze by było chociaż jak by nie było tylko tego ograniczenia w 540 to by było bardziej pocieszające, dziwne jest tylko to ze w klasie której by sie przydało takie ograniczenie niema nic ,mowa tu oczywiście o TS . Mniejmy nadzieje ze to ograniczenie zostanie zlikwidowane bo dla wielu z nas zakup nowych pakietów to nie mały wydatek Szymon Madziara - Wto Kwi 10, 2007 2:17 pm " />Ja mam licencje z numerem większym niż 1000 więc daje to ponad 1000 zawodników mnożąc to przez kwotę 20 złotych potrzymamy pokaźną sumę. 1000 * 20zł = 20000zł - 5000zł (opłaty za drukarki) = 15000zł Kiedyś było tak ze LOK płacił 20% za sprzęty które się kupowało ponieważ ściągane to było z zagranicy więc państwo nie pobierało cła (członkowie płacili składkę roczną ok. 30zł). Podobało sie to zawodnikom i działaczom LOK-u, wszyscy byli szczęśliwi. Dlaczego teraz też tak by nie mogło być? Bo państwo woli pobierać cło i czerpać kase albo nie mamy aktywnych działaczy. Każda spółdzielnia mieszkaniowa dostaje pieniądze na "młodzież", kiedyś z tego były budowane modelarnie które także miały taniej w LOK-u,w łodzi było ich 40, a teraz mamy tylko 1. Kiedyś na zawody przyjeżdżało 200 zawodników, przejazdy też były opłacane, a teraz ... Na czym my stoimy? Co w ogóle w tym kraju ma się rozwijać? Co my tu robimy? Kogo dopuszczamy do władzy? Trzeba mieć pomysł co można zmienić a nie co zniszczyc... Cała filozofia. Michał Erazmus - Wto Kwi 10, 2007 2:57 pm " />Szymon, powiedz mi jak sprawdzić czy ktoś ma fundusze czy nie? Wydaje mi się, że ten, kto nie ma funduszy nie jeździ na zawody. Paweł Lipiec - Wto Kwi 10, 2007 4:14 pm " />No i chyba sie doczekalismy tego ze nie bedzie tego ograniczenia http://rccars-poland.eu/files/sekcja/pr ... sy2006.pdf Szymon Madziara - Wto Kwi 10, 2007 4:32 pm " /> ">Szymon, powiedz mi jak sprawdzić czy ktoś ma fundusze czy nie? Wydaje mi się, że ten, kto nie ma funduszy nie jeździ na zawody. To jest ten ból. Polacy to naród kombinatorów i wszyscy będą chcieli tańsze pakiety więc jak dla mnie LOK powinien coś pokombinować po przecież polak potrafi. Napisałem też o przejazdach sponsorowanych. To może być rozwiązanie. Co do aneksu i tak nie jest poprawiony. "top stock" został a w 540 jest napisane ze akumulator musi posiadać oznakowanie pojemności przez producenta. Jak dla mnie zapomnieli zdania o pojemności 3800 Igor Budziński - Wto Kwi 10, 2007 6:33 pm " />hmm może ktoś przeczytal ten temat i doszedł do wniosku ze to jest idiotyczne po czym wywalil to zdanie z przepisów Andrzej Trella - Śro Kwi 11, 2007 8:59 pm " />Odpowiedź dla Festiwal Modelarstwa: Ad1. Dana klasa uznawana jest za mistrzoswską w momencie, gdy startują w niej minimum dwie grupy. Paradoksem byłoby przyznawanie tytułów MP w klasach kilkuosobowych. IC8 Traggy - jest klasą mistrzowską - zostało poprawione w przepisach. IC10 Start - klasa dopiero startuje E12 - kilku zawodników w klasie E18 - klasa w sezonie zimowym 2006/07 znacznie się rozinęła. Jeżeli propmotor klasy zgłosi ją do zakwalifikowania jako mistrzowskiej, zostanie wpisana do przepisów na kolejny sezon. Ad2. Klasa Top Stock jest klasą mistrzowską, ponieważ startuje w niej średnio ponad 3 grupy oraz zezonie 2007 stosowane są przepisy z 2006 roku, gdzie klasa zakwalifikowan jest jako mistrzowska. Ad3. Jest to klasa efrowska i zapis o silnikach wynika z przepisów EFRA. Jest to więc spotykany zakres dopuszczonych silników. Ad.4 Jest klasa jednego producenta, ponieważ zaoferował on zestaw w cenie dostępnej dla każdego, a szczególnie dla młodzieży, która swoje pierwsze kroki na zawodach stawia właśnie w tej klasie. Obecnie trwają prace nad klasą STOCK, w której mogłyby startować modele tanie RTR (górna granica ok. 800 zł), przeznaczona dla młodzieży szkolnej. Główne kryteria ograniczające ją to byłyby: silnik "blaszak" Mabuchi 540 27 zwojowy, akusu do 3000 mAh i wiek. Te kryteria wypracujemy w sezonie letnim 2007. Z modeli Tamiya mogą to być TA04/TA05, z innych producentów to chyba Robitronik (Pan Ochociński przedstawi go do oceny), a to, że inni producenci nie oferują nam niczego na obecną chwilę, to nie wina komisji. Z uwagi na kontrowersje w sprawie przepisów 2007, obecny sezon rozgrywamy wg przepisów 2006, gdzie klasa TS jest jako mistrzowska. Ad5. W przepisach podano generalnie ogólnie obowiązujące oznaczenie podstawowego popularnego silnika 27 zwojowego - jest to oznaczenie Mabuchi 540 lub Johnson 540 - wystarczy wpisać w goglach tę frazę. A że symbole jednego dystrybutora? - bo tylko ten jeden dystrybutor je oferuje i są one powszechnie dostępne jako CE-4 lub J540. Symbole jeśli są to podaje się je po to by zawodnicy wiedzieli jakie silniki mają stosować Ad6. Część dostawców modeli RTR na nasz rynek dostarcza je z silnikami Johnson 540 różnych wykonawców - jedne silniki mają obudowę matową (np. stosowane w niektórych elektronarzędziach) a inne - srebrzystą i spotykane są w sprzedaży w estetycznych pudełkach, mają naklejki, przylutowane przewody, co sugeruje ich konkretne przeznaczenie dla modeli kołowych. Ma to charakter marketingowy, ale te silniki mają zawsze 27 zwojów - wystarczy je rozebrać i policzyć zwoje. Ad7. Klasa TS stała się początkiem dla startów wielu zawodników - gdzieś ta młodzież musi zaczynać, a na pewno nie w Modified czy Spec. Poza tym najwięcej imprez dla młodzieży zrobił krajowy dystrybutor modeli Tamiya. Oczywiście musimy wypracować klasę dla młodzieży na przyszły sezon. Ad8,9,10 Ta sprawa jest już przeszłoscią. Odstąpiono od ograniczenia akumulatorów. HPI Polska - Czw Kwi 12, 2007 10:45 am " /> ">Odpowiedź dla Festiwal Modelarstwa:. Nazywam się Dariusz Flisiak a wynika to z podpisu pod każdym postem na tym forum. Nie dobrze jest zaczynać wyjaśnienia błędów Aneksu Nr4 od podtekstów na niezbyt wysokim poziomie. Są chyba zbędne. Jeśli sobie życzysz i masz inne zdanie w tej sprawie możemy tratować się mało poważnie. Będę wdzięczny za odpowiedź, który wariant wybierasz. ">Ad1. Dana klasa uznawana jest za mistrzoswską w momencie, gdy startują w niej minimum dwie grupy. Paradoksem byłoby przyznawanie tytułów MP w klasach kilkuosobowych. IC8 Traggy - jest klasą mistrzowską - zostało poprawione w przepisach. IC10 Start - klasa dopiero startuje E12 - kilku zawodników w klasie E18 - klasa w sezonie zimowym 2006/07 znacznie się rozinęła. Jeżeli propmotor klasy zgłosi ją do zakwalifikowania jako mistrzowskiej, zostanie wpisana do przepisów na kolejny sezon. 1. Zadałem pytanie o zasady podziału na klasy mistrzowskie i pucharowe z powodu widocznego błędu w Aneksie nr 4 tym zakresie. Rozumiem, że został on poprawiony. Reszta w sprawie zasad podziału jest dla mnie jasna i nie budzi żadnych wątpliwości ">Ad2. Klasa Top Stock jest klasą mistrzowską, ponieważ startuje w niej średnio ponad 3 grupy oraz zezonie 2007 stosowane są przepisy z 2006 roku, gdzie klasa zakwalifikowan jest jako mistrzowska. 2. W kwestii klasy Top Stock. Nie interesuje mnie oraz wielu innych zawodników i organizatorów, jakie są osiągnięcia firmy ATA gdyż nigdy nie będzie akceptacji dla jakiekolwiek prób uzasadnienia istnienie klasy dostępnej tylko dla jednego producenta. Tego typu nieprawidłowości i osoby, które je popierają zawsze będę piętnowane. Zarówno zarząd sekcji jak i jej członkowie doskonale zdają sobie sprawę, że istnienie i utrzymywane tej klasy w obecnych realiach jest niczym nieuzasadnione. Jeśli firma Ata lub Tamiya chce wspierać klasę tylko dla swoich modeli tą powinni organizować zawody we własnym zakresie a nie w ramach Eliminacji Mistrzostw Polski. Jeśli LOK otrzyma status związku sportowego będzie to pierwszy powód do protestu, który wiele osób złoży do instancji nadrzędnych przeciwko LOK-owi jako organizacji nie stosującej zasady równości. Upierając się przy utrzymywaniu tej klasy w obecnej postaci świadomie działacie Panowie na szkodę LOK-u a pośrednio dystrybutora produktów Tamyia. Mówi się o tym od ponad 2 lat a ktoś nadal jest głuchy i ślepy. Pragnę też jednocześnie wyjaśnić, że moja niechęć w tej sprawie dotyczy tylko i wyłączcie nieprawidłowości a nie osób reprezentujących firmę Ata czy Tamiya. Pomimo całej sympatii i szacunku dla ich pracy nie usprawiedliwia ona naginania zasad równości w sporcie do ich potrzeb marketingowych. Powoływanie się na historie tez jest bezsensowne, bo modelarstwo samochodowe rozwija się bardzo dynamiczne i z pewnością nie jest to zasługa jedynie firmy Tamiya. Pojawia się coraz więcej firm i dystrybutorów. Ata ani Tamiya nie może mieć specjalnych i wyłącznych warunków. Oczekujemy równego traktowania wszystkich firm, co wiąże się z dostępnością do każdej z klas Mistrzostw Polski. Pewnym rozwiązaniem tego problemu jest wdrożenie projektu o nazwie, Stock który nie preferuje żadnej firmy. Natomiast na temat szczegółów wypowiem się jak go zobaczę. Omawiany tu Aneks nr 4 nie obejmował go. ">Ad3. Jest to klasa efrowska i zapis o silnikach wynika z przepisów EFRA. Jest to więc spotykany zakres dopuszczonych silników.. 3. Ok dziękuję za wyjaśnienie. ">Ad.4 Jest klasa jednego producenta, ponieważ zaoferował on zestaw w cenie dostępnej dla każdego, a szczególnie dla młodzieży, która swoje pierwsze kroki na zawodach stawia właśnie w tej klasie. Obecnie trwają prace nad klasą STOCK, w której mogłyby startować modele tanie RTR (górna granica ok. 800 zł), przeznaczona dla młodzieży szkolnej. Główne kryteria ograniczające ją to byłyby: silnik "blaszak" Mabuchi 540 27 zwojowy, akusu do 3000 mAh i wiek. Te kryteria wypracujemy w sezonie letnim 2007. Z modeli Tamiya mogą to być TA04/TA05, z innych producentów to chyba Robitronik (Pan Ochociński przedstawi go do oceny), a to, że inni producenci nie oferują nam niczego na obecną chwilę, to nie wina komisji. Z uwagi na kontrowersje w sprawie przepisów 2007, obecny sezon rozgrywamy wg przepisów 2006, gdzie klasa TS jest jako mistrzowska. 4. Czytaj jak wyżej – nie ma i nie będzie zgody, aby w ramach MP była jakakolwiek klasa dla modeli lub części jednego producenta. Argumentacja powyżej – uzasadnienie znane jest Wam od ponad 2 lat. Poza tym nikt nigdy nie prosił mnie w żadnej formie o przedstawienie modelu do oceny. Według mnie jest to wina komisji lub osoby odpowiedzialnej za kontakty z dystrybutorami. Nic mi ni wiadomo na ten temat. A oże to celowa robota i tak miało być ">Ad5. W przepisach podano generalnie ogólnie obowiązujące oznaczenie podstawowego popularnego silnika 27 zwojowego - jest to oznaczenie Mabuchi 540 lub Johnson 540 - wystarczy wpisać w goglach tę frazę. A że symbole jednego dystrybutora? - bo tylko ten jeden dystrybutor je oferuje i są one powszechnie dostępne jako CE-4 lub J540. Symbole jeśli są to podaje się je po to by zawodnicy wiedzieli jakie silniki mają stosować.. 5. Odpowiedź w sprawie silników to doskonałe potwierdzenie tego, na co cały czas zarzucamy uwagę twórcom przepisów. Nie prawdą jest zarówno to, że jeden dystrybutor oferuje te silniki jak również to, że trzeba podawać symbole jednego dystrybutora. To ewidentne nagnanie przepisów do celów marketingowych jednej firmy. Zapis powinien być prosty, zrozumiały i mówić o typie silnika oraz ilości 27 zwoi – a już na pewno bez żadnych symboli ani nazw producentów. ">Ad6. Część dostawców modeli RTR na nasz rynek dostarcza je z silnikami Johnson 540 różnych wykonawców - jedne silniki mają obudowę matową (np. stosowane w niektórych elektronarzędziach) a inne - srebrzystą i spotykane są w sprzedaży w estetycznych pudełkach, mają naklejki, przylutowane przewody, co sugeruje ich konkretne przeznaczenie dla modeli kołowych. Ma to charakter marketingowy, ale te silniki mają zawsze 27 zwojów - wystarczy je rozebrać i policzyć zwoje.. 6. Czytaj jak wyżej ">Ad7. Klasa TS stała się początkiem dla startów wielu zawodników - gdzieś ta młodzież musi zaczynać, a na pewno nie w Modified czy Spec. Poza tym najwięcej imprez dla młodzieży zrobił krajowy dystrybutor modeli Tamiya. Oczywiście musimy wypracować klasę dla młodzieży na przyszły sezon. 7. Jak najbardziej zgadzam się z potrzebą funkcjonowania tanich klas i jestem pierwszy do popierania takiej koncepcji. Warunek jest jeden – klasa Musi być dostępna dla modeli wielu firm. To, że Ata organizuje najwięcej imprez nikogo nie dziwi, bo jest forma promocji ich produktów i wcale ni upoważnia to ich do wyjątkowego taktowania przez jakąkolwiek organizację odpowiedzialną za sport w naszym kraju. Jest to autonomiczna decyzja każdej firmy. Natomiast przepisy sportowe i techniczne musza być równie dla wszystkich. Ciekawe dla czego znowu od przyszłego sezonu. ??? Zdaniem wielu obserwatorów po to aby dać więcej czasu i lepiej wypromowac produkty ATA. ">Ad8,9,10 Ta sprawa jest już przeszłoscią. Odstąpiono od ograniczenia akumulatorów. 8. Kwestia akumulatorów to właśnie najlepszy przykład słusznej decyzji. Teoretycznie koncepcja ograniczenia początkowo wydawała się celowa. Okazało się jednak, że w praktyce niewykonalna, więc nie warto się upierać przy błędnych założeniach i należy je zmienić. Nikt z nas nie ma patentu na jedynie słuszne i najlepsze rozwiązania wszystkie pomysły trzeba dokładnie rozważyć i przedyskutować. Czas, aby rozum wziął górę na ambicjami lub pokątnymi układami kilku osób. P.S. Jakiej firmy modelem jeździsz ? kamo990 - Czw Kwi 12, 2007 11:28 am " />to ja dołączę: myślę że zanik top stock jest błędem i mase ludzi przechodzi do 540. a jak tan są "starzy wyjadacze" to co tacy biedacy jak ja, ty on, oni... mają zrobć? Na maratonach czy zawodach MTB czy XC rowerowych jest to bardzo fajnie podzielone co do wieku bo przecież 17latek nie dorówna 20latkowi (chodzi o wydolność płuc). i tak samo powinno sie z RC zrobić tylko tu znów nie może być przedziału wiekowego bo liczą sie umiejętności, a nie zdolność człowieka do wykonania czynności extremalnej w danym wieku. Więc ponoć "POLAK POTRAFI" to wystarczy usiąść na 4 literach i pomyśleć na SPRAWIEDLIWYCH PRZEPISACH! omijam już sprzęt bo czy ktoś startuje mega tuningniętą tamiya tt-01, czy xry T2 itd bo liczą sie umiejętności, ale zo zrobić z tzw. wyjadaczami co w sprytny sposób wykorzystują klase 540 HPI Polska - Czw Kwi 12, 2007 11:48 am " />Sprawa jest bardzo prosta. Nikt z nas nie jest przeciwnikiem żadnej klasy. Domagamy się jedynie równego traktowania. Jak klasa jest popularna to nie trzeba pomagać jej na siłę i odwrotnie. Nie do przyjęcia jest to że Top Stok w ramach MP jest klasa zamkniętą dla jednego producenta. U siebie Ata może rtobć co im sie podoba. Do póki się to nie zmieni nigdy nie będzie zgody zarówno innych dystrybutorów jak i środowiska. I żeby było jasne - nie jesteśmy przeciwnikami zawodników startujących w klasie Top Stock ani sportu ani firmy Tamiya tylko rażących nadużyć i kupczenia przepisami. Czy naprawdę tak trudno to zrozumieć. ??? kamo990 - Czw Kwi 12, 2007 12:24 pm " />no z tym że w top stock nie powinna być tylko firma tamiya to sie 100% zgadzam! to jest wiele tanich modeli z innych firm i co zrobić z takim co kupi inny model niż tamiya podobny do tt-01 który też ma ochotę startować w zawodach......? Andrzej Trzeciak - Czw Kwi 12, 2007 12:41 pm " />to sie nazywa monopol. Ach ten kraj... Robert Goś - Czw Kwi 12, 2007 1:37 pm " /> ">Sprawa jest bardzo prosta. Nikt z nas nie jest przeciwnikiem żadnej klasy. Domagamy się jedynie równego traktowania. Jak klasa jest popularna to nie trzeba pomagać jej na siłę i odwrotnie. Nie do przyjęcia jest to że Top Stok w ramach MP jest klasa zamkniętą dla jednego producenta. U siebie Ata może rtobć co im sie podoba. Do póki się to nie zmieni nigdy nie będzie zgody zarówno innych dystrybutorów jak i środowiska. I żeby było jasne - nie jesteśmy przeciwnikami zawodników startujących w klasie Top Stock ani sportu ani firmy Tamiya tylko rażących nadużyć i kupczenia przepisami. Czy naprawdę tak trudno to zrozumieć. ??? Witam. pozdrawiam Robert Goś wyedytowałem sam, aby nie trudić admina HPI Polska - Czw Kwi 12, 2007 4:14 pm " /> ">Witam. Darku , niektóre z poczynań HPI wierz Mi - naprawdę trudno zrozumieć. Myślisz się twierdząc że to ja lub zawodnicy z naszego teamu. Każdy zawodnik który był na kilku imprezach i wie o czym tu piszemy widzi że przepisy ostatnio są ewidentnie nagnane w Waszą stronę. Robercie proszę - nie zmieniaj tematu i nie zaciemniaj obrazu sytuacji. Przeczytaj proszę dokładnie co napisałem powyżej. Nie szukajcie powodu do sprzeczki tyko wyciągnijcie wnioski a zapewniam cię ze wszyscy możemy żyć w zgodzie. Robert Goś - Czw Kwi 12, 2007 7:09 pm " /> ">Witam. Darku , niektóre z poczynań HPI wierz Mi - naprawdę trudno zrozumieć. Myślisz się twierdząc że to ja lub zawodnicy z naszego teamu. Każdy zawodnik który był na kilku imprezach i wie o czym tu piszemy widzi że przepisy ostatnio są ewidentnie nagnane w Waszą stronę. Robercie proszę - nie zmieniaj tematu i nie zaciemniaj obrazu sytuacji. Przeczytaj proszę dokładnie co napisałem powyżej. Nie szukajcie powodu do sprzeczki tyko wyciągnijcie wnioski a zapewniam cię ze wszyscy możemy żyć w zgodzie. Witam. Darku , nie odpowiedziałeś na żadne z Moich pytań, zawartych w Moim poprzednim poście . Jeśli mam rozmawiać - lubię konkrety. Czy doczekam się na nie odpowiedzi ? pozdrawiam Robert Goś HPI Polska - Czw Kwi 12, 2007 9:35 pm " /> ">Darku , nie odpowiedziałeś na żadne z Moich pytań, zawartych w Moim poprzednim poście . Jeśli mam rozmawiać - lubię konkrety. Czy doczekam się na nie odpowiedzi ? Twoje pytanie nie mają związku z tym, co napisąłem wcześniej ani z głównym tematem dyskusji. Równie dobrze mógłbyś zapytać dla czego nie jestem brunetem i mieć o to pretensje. Każde twoje pytanie to oddzielna kwestia dla tego odpisałem ci, że próbujesz zmienić temat i zaciemniasz obraz głównej dyskusji. Piszesz, że lubisz konkrety, więc, dla czego na pytanie odpowiadasz pytaniem – to raczej nie doprowadzi dyskusji do nikąd. Zanim przejdziemy do innych kwestii najpierw ustosunkuj się do tego, co napisałem wcześniej i przekonaj mnie oraz innych zawodników, że nie mamy racji. Andrzej Trella - Czw Kwi 12, 2007 10:18 pm " />Arek, pisząc odpowiedź dla Festiwal Modelarstwa zasugerowałem się Twoim nikiem. Nie było w tym żadnego podtekstu, ani nie miałem zamiaru Cię obrazić. Od tej pory będę się do Ciebie zwracał po imieniu. Odnośnie TOP STOCK - w większości masz rację. Przypomnę tylko, że na dzień dzisiejszy nikt z dystrybutorów, oprócz Tamiya, nie przedstawił oferty modelu do tej klasy. Prace na klasą STOCK zostały rozpoczęte i przepisy wypracujemy przez sezon letni. TS pozostał w tym sezonie w EMP pod naciskiem samych zawodników i organizacji zajmujących się propagacją rozwoju i sportu młodzieży. Nie skazujmy tych młodych ludzi na straty tylko dlatego, że niektórym nie podoba się ta klasa i w ich mniemaniu zajmuje czas dla jazd w innych klasach (takie również są głosy). Temat proponuję natenczas zamknąć. ">Poza tym nikt nigdy nie prosił mnie w żadnej formie o przedstawienie modelu do oceny. Według mnie jest to wina komisji lub osoby odpowiedzialnej za kontakty z dystrybutorami. Nic mi ni wiadomo na ten temat. Jak mi wiadomo, to zapytanie zostało wysłane do wszystkich krajowych dystrybutorów. Informację tą jednak zweryfikuję i dam odpowiedź. Ad5 Postaramy się popracować nad tym zapisem, aby nie było błędnych interpretacji. ">Ciekawe, dlaczego znowu od przyszłego sezonu. Ponieważ teraz nie zdążyliśmy tego wypracować tak powinniśmy. Było wiele kontrowersji i nieścisłości, z którymi nie udało nam się uporać. Nie chcę się za wiele tłumaczyć, ale wszyscy działamy w miarę możliwie wolnego czasu i dlatego tak długo to trwa. Jest kolejny problem, z którym musimy się zmierzyć i wypracować jakieś rozwiązanie. ">Zdaniem wielu obserwatorów po to aby dać więcej czasu i lepiej wypromować produkty ATA. uważam, że jest błędne rozumowanie. Z pozoru tak wynika, ale uważam, że nie tak nie jest. Chyba, że jest coś, o czym nie wiem. ">P.S. Jakiej firmy modelem jeździsz? Elektryczne - XRAY Spalinowe onraoad - Serpent Buggy - XRAY - od tego sezonu |