ďťż
akku problemy z wyborem




MarcinK - Nie Lis 22, 2009 7:42 pm
" />Naczytałem się bardzo dużo
"naumiałem" się mniej
Mam ładowarkę shark 10v2 i pakiety nimh (selekcje od znajomego oraz kupione jakieś używki z giełdy)
Mam 2x DF-02 + bezszczotki
oraz e-revo "standard"
I teraz tak .....
Wygląda mi trochę na to że nimh zaczynają być droższe w zakupie
Większość osób poleca lipole
ALE
To zaden problem przy DF-02 - tam regiel obsłuży lipole
Problem powstaje przy erevo.....
Nie chce rezygnować z tej wodoodporności tego modelu....o ile wiem przy lipolach nie ma możliwości "zamoczenia" bo akku "pokaże" swoje nieprzyjemne możliwości.
Czy są jakieś akku "nowsze" technologicznie ale "wodoodporne" czy pozostają mi tylko pakiety NIMH ?
Czy to nie jest trochę tak że nimh-y zaczną być w pewnym momencie droższe od lipoli....




KiT - Pon Lis 23, 2009 7:22 am
" />nie widzę przewagi Ni-Mh nad Li-Pol w temacie wodoodporności. Mrozoodporność, tak tutaj są różnice, natomiast, wilgoć, woda nie sądzę.



Adrian Lutyński - Pon Lis 23, 2009 7:32 am
" />Ja tam jeździłem pod wodą na LiIon, LiFe i Nimh, jeden diabel. Lipole walałem w śniegu i też nic się nie działo. Problem może wyniknąć jak się pakiet lipo rozszczelni, ale wtedy i tak jest to śmietnik.



KiT - Pon Lis 23, 2009 7:39 am
" />jak zaczniesz jeździć na "letnim" Li-xx to faktycznie nie robi różnicy bo się sam rozgrzeje od poboru prądu. Ale jak masz pakiet w temp -5C to nie ruszysz, odcięcie zadziała.




MarcinK - Pon Lis 23, 2009 7:51 am
" />no to sa dość pocieszające informacje....(zupelnie inne niz dostałem w pewnym sklepie - ale jak to bywa bardziej ufać raczej należy użytkownikom bo doświadczenie z "pierwszej ręki" maja)
Zastanawiają mnie w takim razie 2 sprawy
1 - jeżeli zachowam sterownik e-revo to muszę dokupić układy które odetną/poinformują żę akku są na granicy rozładowania (lipole) - te układy wpina się w tą dodatkową wtyczke? Tym samym jest to kolejny układ i co w takim razie z szaleństwami w kałużach itp?
2 - jeżeli kupiłbym mambe monster - ten regiel nie jest chyba wodoodporny? I co z silnikiem?



KiT - Pon Lis 23, 2009 8:14 am
" />Każdy z tych regulatorów możesz tak zabudować by był bryzgo-odporny. Nie sądzę by Twoja obecna elektronika działa na głębokości peryskopowej.

Osobiście wolę regulatory z odcięciem niż osobne odcięcie w niezależnym układzie.



MarcinK - Pon Lis 23, 2009 8:32 am
" />
">Każdy z tych regulatorów możesz tak zabudować by był bryzgo-odporny.

tzn? Jak czytam o ilości energii przepływającej przez ten regiel mamby to jakoś sobie tego nie wyobrażam....ale nie mam takiego doświadczenia, więc jeżeli możesz podpowiedzieć JAK....


">Nie sądzę by Twoja obecna elektronika działa na głębokości peryskopowej.


heh...... po zaznaczeniu młodemu że dzisiaj nie chce mi się myć całkowicie auta - po 3 minutach revo wylądowało w kałuży o głębokości ze 30 cm



Przemek Morawski - Pon Lis 23, 2009 8:40 am
" />Serwo raczej nie będzie wodoodporne, nie mówiąc już o łożyskach. A odbiornik? Żeby uzyskać bryzgoodporność jak Robert napisał trzeba troszkę popracować ale pełnej wodoodporności nie osiągniesz. Pakiet jest tu chyba najmniejszym zagrożeniem, pamiętać trzeba tylko o zabezpieczeniu złącza balansera. Co do opinii sprzedawcy co się dziwić, w czasach gdzie NiMH odchodzi w niepamięć trzeba stworzyć nowe teorie aby sprzedać stare zapasy



MarcinK - Pon Lis 23, 2009 8:53 am
" />odbiornik w e-revo jest umieszczony w skrzyneczce z uszczelką



KiT - Pon Lis 23, 2009 9:29 am
" />dla regulatora z aktywnym chłodzenie buduje się komin z "rękawa" z tworzywa termokurczliwego.

Regulator w ciepło zamienia 10-20W to nie silnik tam są duże straty w ciepłe.



MarcinK - Pon Lis 23, 2009 9:38 am
" />ok.
czy w takim razie ta koszulke czesciowo zostawia się POD reglem ?
A co z kablami ?
I co z silnikiem?



KiT - Pon Lis 23, 2009 9:55 am
" />kable wyprowadza się przez ścianę komina i to miejsce zakleja się taśmą izolacyjną, można też zalać silikonem.

Trochę z tym pracy ale działa.



MarcinK - Pon Lis 23, 2009 11:31 am
" />ok. wszystko fajnie - tylko co z silnikiem?



KiT - Pon Lis 23, 2009 11:40 am
" />a kto ma tym jeździć?



MarcinK - Pon Lis 23, 2009 11:53 am
" />dwa oszołomy jeden starszy drugi duuuuuużo młodszy



Adrian Lutyński - Pon Lis 23, 2009 12:32 pm
" />
">jak zaczniesz jeździć na "letnim" Li-xx to faktycznie nie robi różnicy bo się sam rozgrzeje od poboru prądu. Ale jak masz pakiet w temp -5C to nie ruszysz, odcięcie zadziała.

CIekawe, mi to się jeszcze nie zdarzyło w liion, life nie wiem.



KiT - Pon Lis 23, 2009 12:41 pm
" />LiIon to mi w aparaturze powiedziały papa od temperatury (-11C) i nic z tym nie mogłem zrobić
siadły i tyle. W modelu podobnie. Brałem potem pakiety pod kurtkę i władałem takie +20C wtedy było już z górki.



MarcinK - Pon Lis 23, 2009 1:23 pm
" />wlasnie rozmawialem ze znajomym. Polecal LiFe - nie ma problemu z rozładowaniem
problemem jest ew. wielkość tych ogniw i miejsce na nie w e-revo tzn. uzyskanie tych 16,8 V
z 2 pakietów



Adrian Lutyński - Pon Lis 23, 2009 1:25 pm
" />uzyskasz 14.4v, miejsce....jak sie postarasz to podobno wchodza



dubik - Pon Lis 23, 2009 1:30 pm
" />
">uzyskasz 14.4v, miejsce....jak sie postarasz to podobno wchodza

piomyliles sie chyba i chciales napisac 13.2v z 4s life a123.



Adrian Lutyński - Pon Lis 23, 2009 1:39 pm
" />14.4 w spoczynku.



MarcinK - Pon Lis 23, 2009 2:16 pm
" />ok po pomiarach wychodzi mniej wiecej na to ze miejsce na pakiety ma ok 16cm na 5cm glebokosci
Jaka srednice ma A123 po zdjęciu tej tekturki?



luke - Pon Lis 23, 2009 2:46 pm
" />26x65mm



MarcinK - Pon Lis 23, 2009 3:03 pm
" />jakim cudem 26 jezeli wedlug specyfikacji (czyli chyba z tekturka?) ma 25,86 ?



Przemek Morawski - Pon Lis 23, 2009 3:04 pm
" />Gotowy pakiet LiFe 2s2p 4500mAh 6,6V 30C ma wymiary 137x47x25. Waży 320g.



MarcinK - Pon Lis 23, 2009 8:27 pm
" />jestem po lekturze 28 stron tematu A123
Mam jednak wątpliwości. Z lektury tematu wynika że nie jest tak różowo z używaniem LiFe w reglu bez odcięcia napięcia.
Druga sprawa to kwestia ładowarki - mam sharka 10v2 , ale wygląda na to że lepszym wyjsciem będzie kupno ładowarki z balanserem it u powstaje kolejny problem.W wielu postach jest informacja o różnej pracy wbudowanego balansera z ladowarki turningy.Za ok 150zl wiecej kupuje sharka 20 -zastanawiam sie czy to nie jest lepszy wybor...(choc niechetnie wydaje te dodatkowe pieniadze)
Ostatnia sprawa to wtyczka która jest wyprowadzona z apkietu do balansera.Czy po wpadnieciu modelem do wody nie będzie stanowiła problemu?



Adrian Lutyński - Pon Lis 23, 2009 8:49 pm
" />Nie będzie.



MarcinK - Wto Lis 24, 2009 3:28 pm
" />A jak jest realnie ze zbytnim rozładowaniem tego typu pakietów. Czy stanowi to realny problem dla ich wydajności żywotności?



Adrian Lutyński - Wto Lis 24, 2009 4:25 pm
" />Stanowi, z 1000 cykli zostanie ci np 700



KiT - Wto Lis 24, 2009 4:43 pm
" />z 30 ogniw zabiłem 4; dwa mechanicznie (nie żeby nie lubiły latać 100km/h ale nie lubiły lądować z taką prędkością) dwa nadmiernym rozładowaniem.



MarcinK - Wto Lis 24, 2009 5:29 pm
" />Nadmierne rozladowanie - tzn? Poniżej ilu volt?
Na nimh wiem kiedy pakiet traci swoje "siły" i generalnie raczej wymieniam pakiet nie starając sie wyjeżdzić go aż model stanie
Jak zachowuje sie LiFe przy granicy rozładowania? Czy da się "wyczuć" ten moment ? Czy też jak ktoś gdzieś napisał pakiety są "twarde" i będą trzymać aż padną bo zjadą poniżej jakiegoś progu, ale wtedy jest już "po ptokach"?



luke - Wto Lis 24, 2009 8:15 pm
" />Moment da sie wyczuc im mocniejszy zestaw tym latwiej odczuwalne, ale dla pewnosci jakis sygnalizator jesli niemasz odciecia wkoncu to niewielki koszt.



KiT - Śro Lis 25, 2009 9:23 am
" />no poniżej 2V na ogniwo to ja nie jeżdżę
z 0.5V ogniwa się podnoszą bez większej degradacji w parametrach (obserwacja na przestrzeni 20 cykli)
z 0.0V ogniwa się podnoszą ale rośnie Rwew;

Dzieciakom ustawiłem 9.0V na pakietach 4S, efewtywnie jakieś 4.2V na pakietach 2S daje to samo.

Ktoś tu ustawiał 2.5V z tego co pamiętam to IMHO jest już naprawdę max granicą.

LiFe jak zwalnia to 5 metrów dalej się zatrzymuje zasada jest taka, że nie można wolno podjeżdzać modelem.
Na nowych pakietach to jak się zatrzyma i pomachasz z minutę serwem to rozładujesz pakiet prawie do zera.
To bardzo twarde prądowo akumulatory.



MarcinK - Śro Lis 25, 2009 9:42 am
" />No dobrze ale jak ktoś tu napisał z pakietów Life dostane troche ponad 13V
W stosunku do pakietów NimH które daja 16.8V jest to jednak sporo mniej. na standardowym zestawie silników to może być problem....?(to informacja od jednego z użytkowników które dostałem na PM)
Czy konwersja 700 HO + pakiety LiFe
http://204.186.93.64/E-Revo-700-HOConversion.htm
To jest dobre rozwiązanie ?



Adrian Lutyński - Śro Lis 25, 2009 9:51 am
" />My cię przekonywać nie będziemy. Sam zdecyduj. Life ma więcej amper a po chwili pewnie i napięcia Nimh jako wymierająca technologia wydają się być tanie, kupisz jakieś używki i będą dobre kilka miesięcy służyły.



MarcinK - Pią Sty 08, 2010 12:58 pm
" />zamówiłem 2 pakiety Life
i o ile w e-revo muszę się pilnować z rozładowaniem
to chciałbym w df-02 zapomniec o tym
regle mam LRP - mają obsługę lipo - czy tam coś można/trzeba zmieniać?
1- http://www.lrp.cc/en/products/electroni ... n/details/

2- http://www.lrp.cc/en/products/product-a ... l/details/
Powered by WordPress, ©