ďťż
Antykradziezowka




piotrekzet - 2007-09-10, 04:43
A ja zepsułem klucz od antykradzieżówki Poprzedni właściciel tak dociągnął, że nie mogłem cholery odkręcić No i jeśli złapię gumę z tyłu to oddam do wulkanizacji całość )




brolcio - 2007-09-10, 17:40
Młotek plus przecinak i da się odkręcić (już tak kilka "odkręcałem") lub jak jest pod ręką migomat to można dospawać drugą nakrętkę do zabezpieczającej.



RadAg! - 2007-09-10, 18:12
Co to jest ta antykradziezowka?



GAZDA - 2007-09-11, 08:49
taka smiszna srubka na alufelgach, by ci nie ukradli, ja odkrecalem u mnie szczypcami i srubokretem




RadAg! - 2007-09-11, 09:02
ja mam kolpaki



piotrekzet - 2007-09-18, 06:44
No młotek i przecinak to zepsuję śrubkę Ale widziałem w mondeo w miare nowym były takie same



brolcio - 2007-09-18, 17:22
To jest dokładnie ten sam gwint ( z tego co pamietam M12x1.5 ) co w europejskich Fordach, podobny jest w autach GM, Moparach itd.



piotrekzet - 2007-09-19, 04:42
Brolcio, ale mondeo chyba jest na śruby nie na szpilki? Bo ja łeb tylko widziałem, nie wnikałem czy to śruba czy nakrętka



brolcio - 2007-09-19, 18:37
Nie wiem jak jest w mondeo - możliwe, że widziałeś tzw kryte nakrętki - jak kupowałem do siebie to zamawiałem nakrętki "fordowskie" ( w hurtowni motoryzacyjnej z częściami do europejskich fordów).



piotrekzet - 2007-09-20, 04:53
No wiem, ja też mam "kryte" nakrętki, ale w europejskich to chyba śruby dają? Swoją drogą dziwi mnie to, bo na szpilki znacznie łatwiej zakładać koło, jak zmieniałem mamuśce w peugeocie, to czas wymiany jednego tam równał się czasowi wymiany dwóch w byczku



GAZDA - 2007-09-20, 09:00
pamiętajcie, że modeło od to mazda 626, więc mogą być różnice...



Taurus_GL - 2007-09-20, 18:12
Postaram się cyknąć jakieś fotki oryginalnych antykradzieżówek, jakie powinny być w Taurusie. Ja niestety takich oryginalnych Fordowskich nie mam w swoim ale z grubsza chodzi o to, żeby jedna z nakrętek kół nie dała się odkręcić żadnym ogólnie dostępnym kluczem metrycznym. Złodziej nie będzie przecież spędzał niewiadomo ile czasu przy samochodzie, walił młotkiem żeby gwizdnąć koła. Każdy zestaw nakrętek antykradzieżówek z kluczem ma oczywiście swój indywidualny pattern i nie jest zamienny. Klucz zwykle występuje w postaci specjalnej nasadki-przejściówki na klucz do kół.

Podstawowa zasada przy antykradzieżówkach to BROŃ BOŻE NIE DOKRĘCAĆ PISTOLETEM PNEUMATYCZNYM. Wystarczy, że z nasadki upiłuje się trochę materiału i po ptokach.

PS. A pomysł, żeby koła montować na śróbach w samochodach europejskich jest czystym idiotyzmem. Jak wystają szpilki to zawsze koło można sobie na nich zawiesić i sięgnąć po nakrętki. W starszych samochodach takich jak Żuki czy Nyski było to rozwiązane dużo mądrzej czyli jak w amerykańcach
Pozdro



GAZDA - 2007-09-20, 22:42
bo podwozie żuka i nyski jak i tarpana, bazowało na warszawie, a warszawa bazowała na ruskiej pobiedzie, a ruska pobieda bazowała na amerykańskim fordzie i chevrolecie z lat 30tych...



Taurus_GL - 2007-09-20, 23:57

bo podwozie żuka i nyski jak i tarpana, bazowało na warszawie, a warszawa bazowała na ruskiej pobiedzie, a ruska pobieda bazowała na amerykańskim fordzie i chevrolecie z lat 30tych...
No to jesteśmy w domu

A to obiecana przeze mnie fotka antykradziezowki. Te sroby z nasadka zostaly wykrecone akurat z Taurusa z 88 roku, [powinny byc po jednej na kazde kolo]. Z tego co wiem to wystepowaly takze w innej formie, glownie w modelach 90-91, chociaz takze w nowszych i jak przypuszczam byly one po prostu mniej skomplikowane technoligicznie- patrzac od boku w ksztalcie litery T.

EDIT: Zgodnie z obietnica wklejam fotki tych nowszych antykradziezowek, niestety nie mam do nich nasadki ale co tam.

Pozdro
Powered by WordPress, ©