ďťż
Aparat PANASONIC DMC FZ 50
Mariusz Koziorowicz - Czw Maj 10, 2007 12:30 pm " />Witam, Założyłem temat, bo jestem poważnie zainteresowany tym aparatem. Czy może któryś z użytkowników forum taki posiada? Jakieś opinie? Inne sugestie? Z góry dzięki za zainteresowanie tematem. Błażej Zagozda - Czw Maj 10, 2007 9:50 pm " />nie mam ale mialem w rekach i sie nim pobawilem... powiem szczerze... jestem w nim zakochany zoom niesamowity... przy wykozystaniu natywnie 3 z 10Mpix 21x, dodatkowo z 4x zoom cyfrowy 85razy ... stabilizacja obrazu... ta reklama z mniejszym aparatem nie klamala... 50tka ma 2x szybszy procesor i mechanizm stabilizacji ustawiasz zoom, naciskasz spust i masz ostre zdjecie chrzescijanskie karty pamieci... SD a nie jakies wynalazki memorystick czy xdpicture.... pojemne, relatywnie tanie i bardzo szybkie sanki ISO tak ze nawet lampe od zenitha zapniesz to i tak nie wszystkie zalety.... przedewszystkim OPTYKA!! od firmy Leica to pol swiata z japoncami wlacznie uczyli robic sie obiektywy.... poprostu cod miod ultramaryna... 1799 teraz w EuroAGD kosztuje.... mnie by juz poprzednik zadowolil, FZ30... FZ8 tez godny uwagi... pozdrawiam ps: ja go kupie... a jak nie 50tke to pewnie nowszy model napewno cos Panasonica Błażej Zagozda - Czw Maj 10, 2007 11:23 pm " /> "> zoom niesamowity... przy wykozystaniu natywnie 3 z 10Mpix 21x, dodatkowo z 4x zoom cyfrowy 85razy ... Takie rzeczy możesz w dowolnym programie do obróbki zdjęć zrobić, żeby wyciąć fragment zdjęcia nie potrzeba do tego aparatu. masz 21krotny zoom jak bys uzywal aparatu z 3Mpix matryca a to inna bajka niz zoom cyfrowy.... do tego mozna dodac jeszcze zoom cyfrowy... ">stabilizacja obrazu... ta reklama z mniejszym aparatem nie klamala... 50tka ma 2x szybszy procesor i mechanizm stabilizacji ustawiasz zoom, naciskasz spust i masz ostre zdjecie Tylko optyczna stabilizacja naprawdę działa, wszelkie metody elektroniczne tylko pogarszają jakość zdjęcia. procesor odpowiada za automatyke ostrosci, przeslony, czasu migawki... jesli masz szybszy procesor bedziesz mial lepsze efekty... szybciej i lepiej policzy ekspozycje... ">chrzescijanskie karty pamieci... SD a nie jakies wynalazki memorystick czy xdpicture.... pojemne, relatywnie tanie i bardzo szybkie Zgadzam się. jedyne jakie dopuszczam to CF, SD-MMC... to sa standardy przemyslowe... reszta to pomysl na drenaz portfeli nieswiadomych klientow omamionych belkotem marketingowym ">sanki ISO tak ze nawet lampe od zenitha zapniesz ... i uszkodzisz aparat. Lampa od Zenita na stopce ma zbyt duże napięcie, które uszkodzi elektronikę aparatu. Jeżeli już mowa o lampach to tylko dedykowaną do tego aparatu, domyślam się że pomiar TTL będzie działał. lampa lampie nierowna... chodzilo mi o to, ze ma standardowe mocowanie... znacznie wiekszy wybor i niekoniecznie musi byc konkretnej firmy... ">przedewszystkim OPTYKA!! od firmy Leica to pol swiata z japoncami wlacznie uczyli robic sie obiektywy.... Sama nazwa producenta/kooperatora to nie wszystko, to tylko bełkot marketingowy, liczy się jakość a tego samo hasło Leica nie gwarantuje choć przyznaję, że są duże szanse że optyka będzie zadowalająca. no.. zwlaszcza w przypadku sONY... to juz tylko belkot marketingowy Leica jako pierwsza opracowala pelna automatyke do aparatow obecnie nazwanych "analogowymi", stabilizacje obrazu tez... pozatym mam tez doswiadczenaia z kamerami video.. panasonica ze zwykla optyka i Leica... jest roznica "> kupię ... napewno cos Panasonica hmm... jak myślisz, jak duże doświadczenie ma Panasonic w konstruowaniu aparatów fotograficznych? Czy w XX wieku słyszał ktoś o aparatach fotograficznych produkowanych przez Panasonica? wiesz... doswiadczenie doswiadczeniem... kamery wideo z optyka Leica robia juz od dawna.... ja to widze inaczej... nasz kraj jest jednym wielkim stereotypem... kupujesz samochod=BMW, Mercedes... kupujesz komputer=intel+nvidia, kupujesz TV albo sprzet grajacy=SONY itp, itd... aparat? canon albo minolta ewentualnie olimpus... przejdz sie kiedys po sklepach i zrob taki test... udajac lamusa udawaj, ze chcesz cos kupic, np TV i chcesz porady... popytaj sie, pomecz sprzedawce... jak nie dostaniesz kopa w d. na starcie to okaze sie, ze sprzedadza Ci to na co maja najwieksza marze i tak naprawde nie bedzie to to co bys chcial... i bedzie drozsze niz zakladany budrzet dodatkowo wiekszosc testow porownawczych w roznych pismach to w wiekszosci teksty sponsorowane... i jesli nie bedziesz sie kierowal wlasnym rozumem to wcisna Tobie kazda kupe... pozdrawiam Lech Pepliński - Pią Maj 11, 2007 8:41 am " />200% racji . Przemek Morawski - Pią Maj 11, 2007 9:12 am " />Wykasowałem swojego posta bo jeśli chodzi o fotografię to mam zupełnie inny punkt widzenia niż większość jednak Błażej zrobił "quote" i dlatego musze co nieco dopisać . Fotografuję lustrzanką cyfrową i takie rzeczy jak cyfrowy zoom czy programy tematyczne oraz inne szmery bajery mnie nie interesują. Ekspozycję ustawiam sam analizując warunki oświetleniowe oraz efekt jaki chcę uzyskać, ostrość ustawia mi autofocus ale na punkt który JA wybieram itp. itd. Nawet jak miałem kompaktowy aparat cyfrowy najpierw Premier, później Canon G1 to przechodziłem na nastawy ręczne jeśli chodzi o przysłonę, czas naświetlania, balans bieli itp. Chcę aby moje zdjęcia wyglądały tak jak to widzę a nie jak widzą to inżynierowie z fabryki X. Co do stereotypów, przyjrzyj się jakiego sprzętu używa większość fotoreporterów, w 99% przypadków będzie to Canon a charakterystyczne, długie białe obiektywy to nic innego jak obiektywy Canon serii "L". Przez analogię do modelarstwa, dlaczego wybieracie modele znanych firm, którymi jeździ "pół świata" a nie wynalazki? Nie mam nic do Panasonica, powiem więcej mam kamerę video tej firmy i jestem z niej zadowolony ale jeśli chodzi o aparat to wolę Canona. No dobra, nie mogę się powstrzymać, jeszcze coś dopiszę Najważniejszy według mnie jest fizyczny rozmiar matrycy. Powtarzam fizyczny a więc jej pole powierzchni a nie ilość pikseli. Duże matryce absorbują więcej światła w związku z czym w trudniejszych warunkach oświetleniowych mamy dużo mniejszy szum na zdjęciach, szum objawia się w postaci różnokolorowych kropeczek. Co mi po matrycy 10Mpix wielkości paznokcia? Z takiej matrycy uzyskamy jedynie duże, zaszumione pliki. Za kwotę 1800zł wolałbym kupić używaną lustrzankę 6MPix jak np. Canon D60 czy 10D albo tańszego Canona 300D i do tego obiektyw na początek za 200-300zł. Ale tym to już trzeba umieć zdjęcia robić, to tak jazda topowym modelem, który nie wybacza błędów w ustawieniach i prowadzeniu Mariusz Koziorowicz - Pią Maj 11, 2007 9:33 am " />Dla mniej zorientowanych w temacie mała ciekawostka. Zdjęcia wykonane tym aparatem: http://www.dpreview.com/gallery/panasonicfz50_samples2/ Porównania między aparatami: http://www.lesnumeriques.com/duels.php? ... 1397&ph=16 Broń Boże nie kierowałem się tymi zdjęciami wybierając aparat. Przed sekundą wpadł mi ten link w ręce (przeglądarkę ). Zalety ten aparat MA i temu nie można zaprzeczyć. W moich przeglądach internetu skupiłem się głównie na wadach. W instrukcji jest napisane, że bateria wytrzymuje około 360 zdjęć. Ktoś się pochwalił, że na zoomie zrobił 180 zdjęć (w tym 3 z flashem). Nowa oryginalna bateria kosztuje ok. 100 zł. Zamienniki są w cenie około 40-50 zł, ale wytrzymują tylko około 120 zdjęć (zoomowych, bez flasha). To może nie wada, ale przydatna informacja. Najczęściej pojawiającymi się opiniami był SZUMY!! Głównie przy ISO >200. Znalazłem w internecie jednak test (TUTAJ), który ten mit obalił (?) (konkretnie TUTAJ). Mam nadzieje, że producent w tej recenzji nic nie kombinował. Irytująca jest jeszcze sprawa ceny: około 1650 - NOWY - srebrny około 1850 - NOWY - czarny Jak się można domyślić czarny wyglądem przebija o łeb (raczej obiektyw ) srebrny typ. Małe pytanko: srebny jest lakierowany (zdrapuje się?), a czarny nie? Dziękuje za zainteresowanie tematem. Błażej Zagozda - Pią Maj 11, 2007 9:46 am " />szumy beda zawsze w aparatach cyforwych... mniejsze lub wieksze ale beda i to bez znaczenia jakiej wielkosci bedzie matryca (ilosc Mpix oraz format)... mowie o aparatach "dla ludzi" mialem przez dlugi okres dostep do Minolty A2... niby to byl super highend ... panasonic'i od FZ5 w zwyz klada ten aparat na kolana zwlaszcza szybkoscia automatyki.. no i jakoscia zdjec przy wyzszych iso od 100... wg mnie ta minolta jest idealna do zdjec studyjnych... dobre oswietlewnie, jest czas na przygotowanie ekspozycji... do "reporterki" absolutnie sie nie nadaje... baterie warto kupic sobie zapasowa... nigdy niewiadomo kiedy pradu zabraknie... a ladowarke samochodowa latwo nawet samemu zrobic cena z euroagd ktora podalem odnosila sie do obu wersji z wyposazeniem standardowym... przy tej minolcie przyzwyczailem sie do recznego zooma... swietna sprawa... o ile automatyka nadaza za zmianami panasonic nie ma problemu... tak jak mowilem ustawiasz zoom, pstrykasz i masz fote pozdrawiam Mariusz Koziorowicz - Pią Maj 11, 2007 10:48 pm " />Byłem dziś w EuroAGD i mało nie zaśliniłem szyby jak zobaczyłem Panasonica . Naprawdę super stylistyka, połączona z idealnymi funkcjami. Jak będę kupował to: - aparat - karta pamięci 2 x 1 gb lub 1 x 2 gb - zapasowa bateria - jakaś torba? Aparat planuje wozić (na rowerze) w plecaku jednak chyba za pewnie mu dodatkową ochronę w postaci torby. Tylko, że oryginalna do tego modelu kosztuje ~65 zł - folia ochronna (7,50 zł TAKA) lub osłona (45 zł ;| TAKA) - statywy są w rozsądnej cenie (30 zł), ale wątpię, żeby mi się przydał więcej niż kilka razy. - pasek na nadgarstek (TUTAJ lub TAKI) - taka ciekawostka - wątpię w kupno tego (w moim przypadku..) Jest sens zagłębiać się w jakieś filtry? (Ciekawy - ale nie kupie..) Przemek Morawski - Sob Maj 12, 2007 7:46 am " />Jeśli chodzi o filtry to w zasadzie w grę wchodzą dwa ich rodzaje: UV i polaryzacyjny. Często UV jest stosowany jako ochronny bo jakto się tłumaczy lepiej zniszczyć filtr za kilkadziesiąt złotych niż obiektyw. Problem jednak w tym, że tanie filtry UV potrafią pogorszyć obraz. Filtr polaryzacyjny kołowy przydaje się do likwidowania odbić przy fotografowaniu przez szybę czy połyskujących powierzchni oraz co najczęściej jest reklamowane do zwiększenia głębi błękitu nieba. WWażne jest jednak aby przednia soczewka obiektywu podczas ustawiania ostrości była nieruchoma czyli jak to mówią "obiektyw nie kręcił mordką" co w przypadku kompaktów jest zazwyczaj spełnione. Są jeszcze filtry połówkowe, które zmniejszają kontrast np. między jasnym niebem a ziemią i sporo różnego rodzaju filtrów efektowych. Na początek odpuściłbym sobie jakiekolwiek filtry, szkoda pieniędzy. Co do osłon to również nie są potrzebne a ta z daszkiem to juz w ogóle pomyłka. A ten pasek na nadgarstek na rzepy to pasuje do Panasonica jak wół do karety Z kolei ten drugi nie będzie pasował. Również odpuść sobie. Zamiast tych zbędnych dodatków pomyśl o kupnie zewnętrznej lampy błyskowej z odchylaną i obracaną głowicą, tylko czy taką do Panasonica dokupisz? Nie wiem. Mariusz Koziorowicz - Sob Maj 12, 2007 8:48 am " />TAKA nie ruchoma.. na dodatek pasująca tylko do DMC-FZ 10 , DMC-FZ 20, DMC-FZ 30 więc może? TAKA ruchoma, ale do modeli w/w TAKA Ruchoma i to jeszcze jak.. skierowana do tego konkretnego modelu.. ale cena Dzięki za zainteresowanie tematem. Przemek Morawski - Sob Maj 12, 2007 8:57 am " /> ">TAKA nie ruchoma.. na dodatek pasująca tylko do DMC-FZ 10 , DMC-FZ 20, DMC-FZ 30 więc może? Niewiele lepsza od wbudowanej, nie warto. ">TAKA ruchoma, ale do modeli w/w Lepsza bo z ruchomą głowicą ale mała liczba przewodnia, domyślam się że 28 ale trzeba by to sprawdzić. (liczba przewodnia to niejako siła błysku) ">TAKA Ruchoma i to jeszcze jak.. skierowana do tego konkretnego modelu.. ale cena Bardzo dobra lampa ale nie do tej klasy sprzętu, cięższa od aparatu Jak znajdę chwilę to poczytam o panasonicu czy akceptuje lampy z własną automatyką czyli tzw. niededykowane i zobaczę co jest ciekawego na rynku. Mariusz Koziorowicz - Sob Maj 12, 2007 9:04 am " />Znalazłem szybszą ładowarkę, ale zainteresuje się nią dopiero w porównaniu ze standardową - TAKA A TAKI to już Kilka ciekawych artykułów: http://www.fotopolis.pl/index.php?n=4615 http://www.optyczne.pl/35.1-Test_aparat ... -FZ50.html http://www.fotoexpert.pl/panasonic-dmc- ... -2005.html Mariusz Koziorowicz - Sob Maj 12, 2007 9:33 pm " />Trochę poszukałem po internecie i znalazłem coś takiego: ">Głębia ostrości – plastyka obrazu Z punktu widzenia fotografii sporą różnicą pomiędzy kompaktami i lustrzankami jest przeważnie jakość rejestrowanych obrazów i ich plastyka spowodowana różną głębią ostrości (przedziałem na przedłużeniu osi optycznejod obiektywu, w którym obraz jest ostry). Lustrzanki oferują taki zakres głębi ostrości, nad którym możemy panować dzięki przymykaniu i otwieraniu przysłony. Jasna optyka F2,8 (lub jaśniejsza) pozwala na zwężenie tego przedziału do kilku centymetrów (a czasem mniej), co na zdjeciach daje efekt "trójwymiarowości" i piękne rozmycie tła na drugim planie. Kompakty przez swą budowę i miniaturyzację matryc i optyki są skazane na dużą głębię (czyli względną ostrość na pierwszym jak i drugim planie) raczej uniemożliwiającą uzyskanie ładnego rozmycia (bokehu). Jedynie przy dużym zoomie 8 -12 x przedział ten spłaszcza się na tyle byśmy mogli wyodrębnić z tła fotografowane obiekty. Czy realne będzie uzyskanie tego efektu tym aparatem? Chodzi mi o rozmycie tła na drugim planie. Błażej Zagozda - Sob Maj 12, 2007 9:37 pm " />skad ten tekst wytrzasnoles?? pachnie mi tu jakimis zabiegami marketingowymi pozdrawiam Mariusz Koziorowicz - Sob Maj 12, 2007 10:03 pm " />http://www.fotal.pl/artykul/Poradnik_Ku ... 13730.html Gdyby jednak to nawet: http://cyfrografia.pl/1/glebiaostrosci3.html Przemek Morawski - Sob Maj 12, 2007 11:20 pm " />Żaden marketing, im większa matryca tym mniejsza głębia ostrości możliwa do uzyskania. W kompakcie bardzo trudno uzyskać małą głębię ostrości ze względu właśnie na mały rozmiar matrycy. W lustrzankach matryce są większe a w topowych modelach mają rozmiar klatki filmu małoobrazkowego (24x36mm) dzięki czemu możemy odpowiednio operując przysłoną uzyskać głębię ostrości rzędu kilku centymetrów, rzecz nie do osiągnięcia w kompaktach. Ale coś za coś, lustrzanka wymaga bardziej precyzyjnego nastawienia ostrości oraz świadomości fotografa o zjawiskach takich jak zalezność otwor przysłony-głębia ostrości-odległość od fotografowanego obiektu-odległość od tła. Czas na przykłady, takiego kompaktem nie zrobisz, co najwyżej takie. O takim czy o takim zdjęciu z kompaktu możesz zapomnieć. A tu masz przykład portretu z wykorzystaniem małej głębi ostrości. Taki efekt powinno uzyskać się kompaktem choć rozmycie tła może być bardziej agresywne. Wszystkie zdjęcia wykonane lustrzanką cyfrową Canon 10D ("tylko" 6mpix ) Mariusz Koziorowicz - Wto Maj 22, 2007 11:13 pm " />http://techmarket.pl/shop.php?a=opis_pr ... IN-s6500fd Brak możliwości podłączenia zewnętrznej lampy. Proszę o opinie, bo cena sporo niższa, a wiele nie ustępujący przy porównaniu jakość/cena. Błażej Zagozda - Śro Maj 23, 2007 6:46 am " /> ">http://techmarket.pl/shop.php?a=opis_prod&&categorie=112&&id=FUJI-FIN-s6500fd Brak możliwości podłączenia zewnętrznej lampy. Proszę o opinie, bo cena sporo niższa, a wiele nie ustępujący przy porównaniu jakość/cena. to ja juz wolalbym Panasonic FZ8 chocby z racji tej, ze jest na karty SD a nie XDpicture jak Fuji.. cena aparatu ta sama... jedyny plus Fuji to zwykle batereie/akumulatory R6 (paluszki) ale cena zapasowej baterii do Panasonica podobna jak 4 dobre akusy... z zestawem dostajesz zwykle baterie wiec tak czy siak musisz kupic 8 ogniw.... niewiem... bawilem sie roznymi aparatami roznych marek.. jak dotad to narazie przemawiaja do mnie jedynie Panasonic'i jesli chodzi o stosunek cena/jakosc/mozliwosci.... mowie to z perspektywy fotografa mocno amatorskiego... najwazniejsza jest dla mnie szybkosc aparatu i jakosc zdjec... bo duzo robilem obiektow ruchomych i bedac w ruchu... pozdrawiam |