ďťż
Asystenci regulatora
_marcin_ - Czw Wrz 15, 2005 3:33 pm " />Po co instaluje się diodę między + i - przy kablach odchodzących do silnika? Spotkalem sie z takim przypadkem ze miałem dwa takie same regulatory i jeden w standardzie miał diodę a drugi nie, o co dokładnie tu chodzi. Z góry zaznaczam ze wiem jaką podstawową właściwość ma dioda. Mariusz Koziorowicz - Czw Wrz 15, 2005 3:53 pm " />Stosuję się to w przypadku regulatorów jednokierunkowych, aby go nie spalić. Jak wiadomo dioda przepuszcza prąd w jedną stronę. Gdy jest on pobierany do silnika i wciśniemy hamulec prąd dalej nie idzie... Dioda Schotkiego zabezpiecza regulator przed cofnięciem się prądu. Jacek Starostecki - Czw Wrz 15, 2005 5:14 pm " />hmm a ja cały czas myślałem że tą diode montuje sie po to aby silnik nie zainicjował napięcia o zmienionej biegunowości na regulator. Andrzej Gawlik - Czw Wrz 15, 2005 5:30 pm " />dioda zabezpiecz tranzystory regla przed skokami napięcia i przed spaleniem regla... Krzysiek Jaskot - Czw Wrz 15, 2005 5:45 pm " /> ">hmm a ja cały czas myślałem że tą diode montuje sie po to aby silnik nie zainicjował napięcia o zmienionej biegunowości na regulator. I to jest najbliższe prawdy. "This diode is there to prevent Back Electromagnetic Flux (BEMF) voltage from harming the MOSFET. BEMF is generated when the motor is spinning. When the MOSFET is turned off, the winding in the motor is still charged at this point and will produce reverse current flow. D1 must be rated appropriately so that it will dissipate this current." Zaczerpnięte z materiałów firmy MICROCHIP. _marcin_ - Pią Wrz 16, 2005 1:10 pm " />To moze zapytam jeszcze o kondensator jakie spełnia zadanie (jest podłączny przy pakiecie równolegle. I teraz dlaczego przy tych samych regulatorach zdarzają się różne kondensatory. Wraz ze zwiększoną objętością jaki pametr się zmienia? Krzysiek Jaskot - Pią Wrz 16, 2005 1:16 pm " />Myślę że to powinno wyjaśnić wszystko: http://www.schumacher.clara.net/powercap.htm _marcin_ - Czw Wrz 22, 2005 2:52 pm " />zgodnie z tym co tu poczytalem założyłem kondensator 16v 2200uF. Wczesniej miałem 820uF. Teraz chciałbym się zapytac o coś względem tego artykułu. Oni tam napisali, ze kondensator powinien byc na 10V lub więcej czy to więcej jest jakos ograniczone odgórnie? Wracajac jeszcze do tej diody miedzy + i - silnika. Jakie parametry trzeba wziac pod uawge przy jej zakupie. Moze tez jest jakieś sprytne opracowanie na ten temat? |