ďťż
Baaaardzo poczatkujacy... HELP
kolusek - Pią Paź 08, 2004 5:35 pm " />Pare dni temu natchnalem sie na sklep wysylkowy y modelami RC. Odrazu sie zakochalem... Chce teraz kupic taki model, ale nie mam o tym zielonego pojecia. Moglby mi ktos wztlumaczc, co oznaczaja i do zcego sluza podane nazwy? 1.trymery 2. rewersy 3. skrzybia biegow z machanizmem roznicowym 4. dyferencjal 5. serwa i mikroserwa 6. sterowanie proporcionalne. Czytalem w tych sklepach, ze te modele wyciagaja 30, 40 a nawet 60km/h. To prawda? Jaka moze byc ich rzeczywista predkosc? nero93 - Pią Paź 08, 2004 6:43 pm " />Ja ci odpowiem na jedno bo jedno wiem na pewno: Serwa to jest to co porusza kołami w czasie skręcania a w spalinówce reguluje też dopływ gazu. Miczu jestem normalnie Też średni początkujący więc tylko tyle wiem na pewno. Kuba Stabiszewski - Pią Paź 08, 2004 7:00 pm " />Model elektryczny Ci nawet ponad 110km/h pociagnie.Wszystko zalezy od wielu czynnikow jaki to jest model , do czego on jest , jaki jest silnik itp Andrzej Gawlik - Pią Paź 08, 2004 7:42 pm " />1. Służą one do dokładnego ustawienia skrętu lub gazu(+ - 10%) 2. Np. gdy ty kręcisz w lewo a model jedzie w prawo dajesz rewers i jest ok. 3 i 4. jest to potocznie dyfer a więc wyobraź sobie auto jężdżące po okręgu w którym koła po zewnętrznej wykonują dłuższą droge niż te po wewnętrznej. Tą różnice przejmuje dyfer. 5. serwomechanizm jest to urządzenie które w sposób proporcjonalny odzwierciedla ruch drążka w modelu. 6. Proporcjonalnie - Idealnie odwzorowuje twój ruch drążka. A co do prędkości to prawda. RoSa - Pią Paź 08, 2004 11:22 pm " /> ">1. Służą one do dokładnego ustawienia skrętu lub gazu(+ - 10%) 2. Np. gdy ty kręcisz w lewo a model jedzie w prawo dajesz rewers i jest ok. 3 i 4. jest to potocznie dyfer a więc wyobraź sobie auto jężdżące po okręgu w którym koła po zewnętrznej wykonują dłuższą droge niż te po wewnętrznej. Tą różnice przejmuje dyfer. 5. serwomechanizm jest to urządzenie które w sposób proporcjonalny odzwierciedla ruch drążka w modelu. 6. Proporcjonalnie - Idealnie odwzorowuje twój ruch drążka. A co do prędkości to prawda. a skad to wszystko wiesz , mozna gdzies sie tego dowiedziec z neta ?? tzn wszystkiech takich szczegulow o RC ?? Kuba - Pią Paź 08, 2004 11:47 pm " />RoSa, przepraszam za tak niedyskretne pytanie, ale czy mozesz mi napisac ile masz lat? O wiekszosci z tych termonow, o ktore pytal kolusek, mozna sie dowiedziec z lekcji w szkole podstawowej lub z ksiazek o podstawach elektroniki lub mechamiki samochodowej. Okreslenia, ktorych uzyl kolusek sa to spolszczone wyrazy pochodzace z jezyka angielskiego, np "trymer" pochodzi od slowa "trim", ktore oznacza przycinac, dostrajac. Po polsku powinno sie poprawnie nazywac to "potencjometrem" lub "rezystorem regolowanym"; "rewers" pochodzi od slowa "reverse", ktore oznacza odwrotny, wsteczny. Slowo dyferencjal pochodzi tez z angielskiego i oznacza wlasnie mechanizm roznicowy. Ogolnie jest to gwara techniczna, czesto uzywa sie tych wyrazow z powodu braku dobrych polskich odpowiednikow lub z wygody. RoSa - Sob Paź 09, 2004 12:39 am " />"KUBA" mam swoej latka ale nie o to chodzi mechanika samochodowa nie interseuje sie zbytnio a w szkole nigdy nie lubilem fizyki ( bo glownie tam sie to wszystko pojawialo) a z angielskiego znaczenia nie zawsze dowiesz sie wszystkiego a tak dokladniej to chodzi mi o to czy jest jakas strona w sieci ktora ma opisane wszystkie czesci do RC chodzi o te podstawowe..bo nie chce czytac calej ksiazki o mechanice samochodow aby zalapac oco biega w modolach (ich czesci) Kuba Stabiszewski - Sob Paź 09, 2004 10:16 am " />Wejdz sobie na www.towerhobbies.com i tam masz wszystkie czesci itp(przewaznie jest jeszcze maly opis no i ceny ) kolusek - Sob Paź 09, 2004 12:24 pm " />A jaki dzialaja skrzynie biegow w takich samochodach?? jest jakis guzik za to odpowiedzialny w tym sterowniku(pilocie)?? czy to jakis automat?? czy moze poprostu przed jazda zmienia sie recznie w samochodzie zembatki za pomoca jakiejs wajchy?? Kuba - Sob Paź 09, 2004 1:28 pm " />W samochodach elektrycznych jest najczesciej tylko jeden bieg. Stosuje sie tam tylko przekladnie redukujaca obroty i podnoszaca moc na kolach. W samochodach spalinowych uzywa sie skrzyni biegow z dwoma lub trzema przelozeniami. Jest to skrzynia automatyczna, ktora dziala na zasadzie sprzegla odsrodkowego. Po osiagnieciu pewnych obrotow, sprzeglo zainstalowane wewnatrz zebatki, zalacza ja do napedu i w ten sposob wlacza sie kolejny bieg. Recznie wlaczany (z nadajnika) wlaczany jest tylko bieg wsteczny, jesli model jest w niego wyposarzony. Niektore modele (nowy truck LST) maja jeszcze dodatkowo redukcje przelozen, ktora wlacza sie na postoju, daje nam to w sumie 4 biegi, dwa do wolnej jazdy i po przelaczeniu dodatkowe dwa do szybkiej jazdy. |