ďťż
bezszczotka od heli/samolotu




Evolter - Sob Sty 05, 2008 11:04 pm
" />Myslalem nad tanim silnikiem bezszczotkowym (zapewne nie tylko ja )
i glowne zalozenia byly 2: musi byc tanii i musi to byc bezszczotka, nie
koniecznie jakis potwor, ale nie gorszy od zwyklych szczotek z modeli rtr
cos podobnego ale bardziej wydajnego.

Jako, ze nie ma w Polsce wyboru bezsz. do samochodow to pomyslalem
o silnikach od heli i samolotow. Jednak szybko zrezygnowalem - gdzies
wycztalem, iz zarowno regle jak i silniki sa za slabe na samochody. Ale
ostatnio na eBay'u zobaczylem ten model, a w nim jest bezszczotka od
samolotow - nawet dolaczone jest urzadzenie do przelaczania trybow:

">Program Card for Brushless Speed Controller
You get with this ready to run set a free programming card for the speed controller. Better yet you can also use the program card to use this ESC in an airplane or helicopter, just change the setup of it. It is so easy....


Nie wiem czy ten silnik jest wystarczajaco wydajny (czyt. nie gorszy od
blaszaka z modelu rtr - w tym wypadku 370 z Asso RC18), albo czy nie
jest to czasem jakis silnik z wyzszej polki, ktory zostal specjalnie do tego
przystosowany (choc cena raczej temu zaprzecza), dlatego pisze tutaj.

Mam model 1/18 i ogolnie myslalem o silniku do micro bo sa duzo lzejsze
od 10 ale moze ktos wie cos ogolnie o silnikach ktore moglby by pasowac
do modeli samochodow (18 i 10)?




KiT - Nie Sty 06, 2008 1:12 pm
" />Widzisz, silniki z dolnej półki w rcfly kosztują 30zł a te z wyższej 110 zł
Silniki o podobnych parametrach dla rccar kosztują tak ze dwa razy więcej.

Silnik da radę, tylko chłodzenie może być wyzwaniem bo jest to silnik z wirującym płaszczem, z tego co widzę.

Pytanie czy da radę powinno dotyczyć regulatora.



Evolter - Nie Sty 06, 2008 1:51 pm
" />Czyli albo jakis "potwor" od mamby czy tez novaka albo nic? Szkoda, nie
kazdy od razu chce cos o super osiagach - mi glownie zalezalo na innych
plusach bezszczotek (wydajnosc, brak szczotek itp.), a tak to trzeba
wydac nie mala sumke na silnik z reglem i na czesci zapasowe...



Bartosz Giza - Nie Sty 06, 2008 2:29 pm
" />Silnik od samolotu/heli prawdopodobnie by sie ugotowal. I to odrazu. Takie silniki mają chłodzenie przez ogromny pęd powietzra




Evolter - Nie Sty 06, 2008 2:54 pm
" />To wiem, dlatego nie napisalem "czy bedzie pasowal", tylko czy moze
ktos sie interesuje tym, i odkryl jakis zestawik, ktory by pasowal lub
zna jakis patent. No i co sadzicie o tym z eBay'a? Bo cena jest niska,
a nie bylo by w zestawie tego urzadzenia do przeprogramowywania
regla (car-fly), gdyby cos mialoby nie wytrzymac w samochodzie?..



Rafał Kowina - Nie Sty 06, 2008 3:15 pm
" />Możesz spróbować z tym lotniczym silnikiem tylko jakiś wentylatorek przed nim mocny zamątuj - troche mu to pomoże



zbig - Nie Sty 06, 2008 6:19 pm
" />jeśli chcesz coś tanio to opisywałem taki mini-zestaw, dla 1:18 wystarczy:
regulator Hi-model CAR 30A (+radiator) i do tego spoko dobierzesz jakiś inrunner pasujący mocowaniem.
Ale do 1:10 regulator musi mieć koło 100A. Tu już nie ma zmiłuj.

p.s. Zwykłego regulatora lotniczego nie przeprogramujesz na CAR



KiT - Nie Sty 06, 2008 9:16 pm
" />
">Silnik od samolotu/heli prawdopodobnie by sie ugotowal. I to odrazu. Takie silniki mają chłodzenie przez ogromny pęd powietzra

No już widzę jak się chłodzi silnik w moim dwupłacie przez ogromny pęd powietrza szczególnie jak ćwiczę najbardziej obciążającą go figurę, zawis.

A w Heli to już wieje że aż strach szczególnie pod kabiną



zbig - Nie Sty 06, 2008 10:05 pm
" />Mimo wszystko w samolocie zawsze masz strumień zaśmigłowy. Tak czy siak w samolocie/heli obciążenie masz stałe i przewidywalne, w autach niestety nie. A jak sam dobrze wiesz moc strat rośnie z kwadratem prądu. Nie bez powodu lotniczym regulatorom wystarczy aluminiowa płytka pod koszulką, a w autach zakładany jest żebrowany radiator.



Marcin738 - Pon Sty 07, 2008 1:06 pm
" />Witam to ja przeprowadzam taki eksperyent

Silnik http://www.rcskorpion.pl/product_info.p ... ts_id=1796

Regulator (lotniczy) Dynam 60
60A ciogłego 6-16NI 2-6LI

oczywiscie koszulka sciągnieta i dołożony radiator

narazie pakiet tylko do sprawdzenia 7,2VLRP 2200 Docelowo mają być dwa oriony 8,4V powyzej 3000 a jest to zamontowane w revo 2,5

Jak narazie wyniki są takie: pretkosć około 20KM\h (wyliczona z obrotów i przełożenia wiec obarczona dużym błendem) niejest morze porywająca ale na takim zesilaniu (7,2) ale co najwazniejsze model wyrywa jak szalony a regiej i silnik letnie



zbig - Pon Sty 07, 2008 3:05 pm
" />Silnik jest jak najbardziej, to odpowiednik 540-ki, inrunner, przeznaczony również do aut (konstrukcja taka sama jak np. Mamby) - nie jest to więc tytułowy silnik fly/heli.
Tylko ciut niskie KV jak na auto. Zasilony 3S da jakieś 17000 rpm - niewiele lepiej niż blaszak. lepszy byłby już 3650/04 z KV=3350



Przemysław Staniewski - Pon Sty 07, 2008 3:30 pm
" />Tu masz regulatory lotnicze z funkcją car (wszystkie z serii 900), o różnych parametrach i cenach
http://www.rcskorpion.pl/index.php?cPath=166_169



Marcin738 - Pon Sty 07, 2008 4:39 pm
" />wiem że silnik ma dosc niskie KV ale przy zesilanu 16,8 takie chce zastosowac bedzie miał 28 tys no i bardzo dózy moment obrotowy wiec przełozenie nie musi być tak wielkie narazie mam 15 :1 i przy takim przełozeniu i zesilanu 16,8 wychodzi mi coś koło 50 km/h (z wyliczeń ) wydaje mi sie ze to dobry wynik



Jakub Żebrowski - Pon Sty 07, 2008 4:57 pm
" />Uwzględniłeś maksymalną sprawność silnika?

W heli wieje jak masz otwór na górze kabinki



zbig - Pon Sty 07, 2008 5:40 pm
" />
">Tu masz regulatory lotnicze z funkcją car (wszystkie z serii 900), o różnych parametrach i cenach
http://www.rcskorpion.pl/index.php?cPath=166_169


No całkiem uniwersalny regulator.
Nie napisali nic o hamulcu w trybie CAR. No i prąd maksymalny najmocniejszego modelu tylko 60A, ale bez szaleństw powinno wystarczyć.
Cena w miarę przyzwoita. Interesujące...



Przemysław Staniewski - Wto Sty 08, 2008 8:27 am
" />Gdyby jeszcze udało się znaleźć jakiś przyzwoity silniczek (w rozsądnej cenie) do micro to można by skompletować ciekawy, tani i uniwersalny zestawik, dla tych co jeżdżą i latają np.depronowcami



PhoeniX_rc - Pią Sty 11, 2008 2:23 am
" />Witam

Co do regulatora DYNAM czy innych podobnych chinskich LOTNICZYCH bez funkcji CAR to ubieglego lata robilem proby na takim regulatorze i owszem dalo sie jezdzic, ale te 60 A to bylo troche za malo, zdazalo sie ze przegrzewal i wylaczal.
Najwiekszy jednak minus to to ze mial problemy z synchronizacja przy starcie - zamiast ruszyc to silnik dygotal przod-tyl.
Byl to regulator typowo lotniczy wiec to prawdopodnie jego wbudowane zabezpieczenie przed zblokowaniem smigla, ale do samochodu to bylo troche za czule.



Przemysław Staniewski - Pią Sty 11, 2008 10:43 am
" />Ja też swego czasu testowałem regulator typowo lotniczy z silnikiem klasy 180 (zestaw Walkera do micro heli) i miałem podobne problemy ze startem modelu. Często trzeba było odpuścić gaz odczekać chwilę i dopiero wcisnąć ponownie. Podobnie regulator zachowywał sie podczas jazdy z częstym dodawaniem i odpuszczaniem gazu (po torze asfaltowym)
Dlatego moim zdaniem najlepiej stosować regulatory z funkcją car (brak problemów), a dodatkowo mamy wtedy wsteczny.
Z tym, że gra jest warta świeczki tylko wtedy kiedy regulator będzie stosowany zamiennie w modelu lotniczym i kołowym.
Jeżeli będzie tylko w samochodzie lepiej kupić regielek dedykowany tylko do samochodów. Koszty są niewiele większe lub czasami takie same (np. mamba ), a zwykle mamy więcej możliwości ustawień pod kątem jazdy modelem kołowym.



zbig - Pią Sty 11, 2008 1:04 pm
" />Testowałem również HiModel CAR 30A i tego samego producenta NAVY 70A w tym samym aucie. Navy też ma wsteczny, tylko nie ma hamulca. Poza tym wszystkie ustawienia mają identyczne.
I mam odczucie, że wersja CAR lepiej zachowywała się przy starcie. Co sugerowałoby zastosowanie innych optymalizacji w programie, ze względu na inną oczekiwaną charakterystykę obciążenia.



PhoeniX_rc - Pią Sty 11, 2008 1:16 pm
" />Zbig - mozesz napisac ocs wiecje o tym regulatorze himodel navy 70A?

rowniez am taki regulaor, ani niestety nie kupilem razem z nim proramatora. mam tyko karte do programowaania ktora niestety nie dziala z rym reglem.
Nie moge wlaczyc nim wszystkich funkcji mn. hamulca wiec nie jezdzilm nim jeszcze.

czy nie jest to przypadkiem kopia regla jeti/hacker?

jak wydolnosc pradowa? - kupilem go do lodki mono2 (12 cell ok 40A stalego pradu) ciekwy jestem czy bezie wymagl chlodzenia wodnego



zbig - Pią Sty 11, 2008 5:46 pm
" />No przecież napisałem, że on nie ma hamulca w ogóle.
Ja mam do niego prog-boxa z wyświetlaczem i wszystko daje się ustawiać.
W łodzi nie ma przepływu powietrza więc w swojej łódce zrobiłem chłodzenie wodne (płaskownik mosiężny + rurka). W aucie natomiast dałem do niego żeberkowany radiator.

400W zasilania? Chcesz odfrunąć?



PhoeniX_rc - Pią Sty 11, 2008 6:01 pm
" />Witam

Ups - sorki. Chwiliowe zacmienie

W zasadzie gwarancja na te chinskie wyroby jest raczej "wirtualna" i w praktyce nie istnieje, wiec mozna sciagnac z niego koszulke zeby zalozyc bloczek wodny. Ciekawy jestem tylko czy nie zaszkodzi to wodoodpornosci regulatora.

Co do lodki to jest spora i wcale nie taka szybka ~70km/h, plywa sie nia na zawodach po owalnym torze.



zbig - Pią Sty 11, 2008 7:24 pm
" />Ja zrobiłem na styk bez zdejmowania koszulki, usunąłem tylko naklejkę.
Powered by WordPress, ©