ďťż
Bezszczotkowce w zime. Co z silnikiem?
Damian - Nie Sty 11, 2009 9:00 pm " />Witam Powiedzmy ze mam zamiar uszczelnic regulator obrotow w MMM. Pytanie jednak pojawia się co z silnikiem? Czy silnik mozna zostawić w takim stanie jak jest oryginalnie czy tez trzeba go jakos uszczelnic aby do połączenia przewodow a uzwojeniem silnika nie dostala sie woda? Pozdro Damian Michał Woszczek - Pon Sty 12, 2009 1:01 am " />Abstrahując to odrobina wody jeszcze nikomu nie zaszkodziła... ważne żeby regiel się nie zalał, ale jak piszesz to powiedzmy, że to zrobisz... Maciolus - Pon Sty 12, 2009 5:10 am " />Gdzies na niemieckim forum widzialem piekna przerobke MMM ESC - chlopek zalal cala elektronike zywica, pozbyl sie obudowy i wiatraczka, przycial goldy, zrobil przezroczyste okienko na diody. Moze Kajman podesle link. Ja go gdzies zgubilem. Zalezy jaki masz motorek. Ten z COmbo wydaje sie malo dziurawy Adrian Lutyński - Pon Sty 12, 2009 6:58 am " />Na codzień śmigam BL po wodzie, nawet jak wleci do silnika to nic się nie dzieje, jedynie łożyska trzeba częściej smarować i zapewne szybciej się zużyją. Jednak dla świętego spokoju ostatnio po dobrym suszeniu uszczelniłem silnik silikonem (wpadały tam czasem też kamyczki, które mielił,ale pewnie i magnes się zużywał). Więcej szczęścia potrzebowałbędziesz z MMM, cięzki temat do uszczelnienia, woda to takie coś że zawsze znajdzie sobie drogę. Można się oprzeć na WET PROTECT z oferty GM, ale to takie raczej chwilowe zabezpieczenie. Zdjęć z offroad-cult.de nie mogę też znaleźć,ale rzeczywiście, z typowo niemiecką precyzją zabezpieczyli MMM. Bajeczka. Zobaczymy jak z chłodzeniem latem. Jeśli jeździsz do 4S i ok. 75-85A to polecam regle Mtroniks Genesis PRO lub Truck - 100% wodoszczelne i całkiem fajnie chodzą. Ja takowy trzymam tylko na mokre okresy. Damian - Pon Sty 12, 2009 12:27 pm " />Chodzi o mambe z silnikiem combo... Slowo "powiedzmy" faktycznie ma znaczyc ze tak zrobie ale nie mam zamiaru nic zalewac bo jest to dla mnie bez sensu... cos się sypnie to moge reglowi powiedziec do widzenia... mysle raczej o wykonaniu miedzanej bądź aluminiowej "puszki". Regulator bedzie w tej puszce którą bedzie mozna otwierac i zamykac (w jakis jeszcze konkretnie nie okreslony sposob) natomiast radiator mam zamiar zdjąć a elementy ktore sie grzeją beda tej obudowy dotykac przez co odprowadzanie ciepla bedzie zapewnione... w razie czego mozna przymocowac do zewnetrznej strony puszki jakis radiatorek. Czyli mowicie ze silnikowi nie ma prawa nic sie stać? Bo jednak miejsce w ktorych łączy sie przewod silnikowy z uzwojeniem nie jest raczej pokryty zadna warstwa ochronna i boje sie ze w ten sposob spale regulator... Chopper - Pon Sty 12, 2009 12:41 pm " />Ja bym dał silikon tam, gdzie kable wchodzą do silnika i już. Adrian Lutyński - Pon Sty 12, 2009 2:18 pm " />wylewałem kilka razy wodę z silnika i regial mial to gdzies Damian - Pon Sty 12, 2009 7:56 pm " />Jezeli mowisz ze wylewales wode z silnika... to co z reglem? Zabezpieczales go jakos? Adrian Lutyński - Pon Sty 12, 2009 8:31 pm " />Mtroniks Genesis Pro - http://www.mtroniks.net/details1.asp/Pr ... is-PRO.htm - o ile wiem jedyny producent 100% wodoodpornych regli samochodowych ze wstecznym. Drugim,ale bez wstecznego jest Kontronik, seria Jive. Damian - Pon Sty 12, 2009 8:46 pm " />Ale ja nie chce znowu kupowac regla Lubie sie bawic więc chce zrobic cos wodoodpornego samemu A ze mamba juz idzie a zima za oknem to chce zrobic regulator wodoodporny... jedynie o silnik sie martwilem ale jesli z nim nie musze sie meczyc to od razu jak przyjdzie MMM to bede bral sie do roboty Dzieki za odpowiedz Michał Woszczek - Pon Sty 12, 2009 10:23 pm " /> ">Mtroniks Genesis Pro - http://www.mtroniks.net/details1.asp/Pr ... is-PRO.htm - o ile wiem jedyny producent 100% wodoodpornych regli samochodowych ze wstecznym. Drugim,ale bez wstecznego jest Kontronik, seria Jive. nie jedynym. LRP robi regle waterproof KiT - Wto Sty 13, 2009 7:43 am " />jedyne miejsca w silnikach bez sensorowych które nie przepadają za wodą to: - łożyska - ryzyko zatarcia, woda, pył to rzeczy jakich nie lubią. Soli pewnie też nie tolerują. - punkty styku i punkty lutownicze, tu może się wdać korozja galwaniczna, możesz to sobie zalakierować lakierem do punktów lutowniczych i masz spokój. - jeśli silnik jest rozbieralny to jeszcze zabezpieczyłbym jakimś penetratorem śruby, coby można je było potem łatwo odkręcić. Adrian Lutyński - Wto Sty 13, 2009 10:38 am " /> ">Mtroniks Genesis Pro - http://www.mtroniks.net/details1.asp/Pr ... is-PRO.htm - o ile wiem jedyny producent 100% wodoodpornych regli samochodowych ze wstecznym. Drugim,ale bez wstecznego jest Kontronik, seria Jive. nie jedynym. LRP robi regle waterproof A przepraszam! Zapomniałem, choć nie testowałem. Ale one słabowite są, chyba tylko do 2s i 9.5zwoja? Michał Woszczek - Wto Sty 13, 2009 11:25 am " />http://www.lrp.cc/en/products/electroni ... l/details/ Adrian Lutyński - Wto Sty 13, 2009 1:52 pm " />no właśnie mówiłem 8.5 zwoja,ale to z lekkim przymrużeniem oka. Ale działa i jest. Damian - Wto Sty 13, 2009 2:27 pm " />Wielkie dzięki KiT ! Takiej odpowiedzi bylo mi trzeba ! Damian - Wto Sty 13, 2009 10:44 pm " /> ">Na codzień śmigam BL po wodzie, nawet jak wleci do silnika to nic się nie dzieje, jedynie łożyska trzeba częściej smarować i zapewne szybciej się zużyją. Jednak dla świętego spokoju ostatnio po dobrym suszeniu uszczelniłem silnik silikonem (wpadały tam czasem też kamyczki, które mielił,ale pewnie i magnes się zużywał). Więcej szczęścia potrzebowałbędziesz z MMM, cięzki temat do uszczelnienia, woda to takie coś że zawsze znajdzie sobie drogę. Można się oprzeć na WET PROTECT z oferty GM, ale to takie raczej chwilowe zabezpieczenie. Zdjęć z offroad-cult.de nie mogę też znaleźć,ale rzeczywiście, z typowo niemiecką precyzją zabezpieczyli MMM. Bajeczka. Zobaczymy jak z chłodzeniem latem. Jeśli jeździsz do 4S i ok. 75-85A to polecam regle Mtroniks Genesis PRO lub Truck - 100% wodoszczelne i całkiem fajnie chodzą. Ja takowy trzymam tylko na mokre okresy. Znalazlem dla Ciebie lepsze rozwiazanie I mysle ze wiele lepsze niz ten silikon Mianowicie: http://www.bigsquidrc.com/pictures/outerwears/full/electric_pre.jpg http://www.bigsquidrc.com/pictures/outerwears/full/hotb.jpg Adrian Lutyński - Śro Sty 14, 2009 6:12 am " />Hehe, jednak wolę silikon Ale ciekawe to, choć czy chroni podczas wjazdu do wody to ciut wątpię KiT - Śro Sty 14, 2009 11:19 am " />Tak dla przypomnienia, łożysk w silniku BL się nie raczej nie czyści tylko wymienia, jak coś jest z nimi nie tak. Łożysko które hałasuje lub ma wyczuwalny opór przy 1 rpm, przy 30 000 rpm narobi niezłego bigosu. Jak ktoś nie wierzy to proszę sobie zapuścić silnik z zatartym łożyskiem taki po wyczyszczeniu na jałowym biegu i pomierzyć po minucie rozkład temperatur termometrem bezdotykowym. Damian - Śro Sty 14, 2009 5:16 pm " />To jest oczywiste ze lozysko ktore ma juz troche za soba wytwarza duzo wieksza temperature Ta "siateczka" chroni przed kamyczkami i pewnie tez pylem Z tego co mi wiadomo w statkach kosmicznych stosowany jest jakis tam material ktory przepuszcza powietrze ale nie przepuszcza wody ani odchodów ludzkich (material ten stosowany jest w toaletach ) AdamLuczak - Śro Sty 14, 2009 6:43 pm " />Takim materiałem dla zastosowań amatorskich może być zwykłe płótno Adam KiT - Śro Sty 14, 2009 6:51 pm " />nie płótno brzmi zbyt pospolicie, ale płótno którego używa NASA to jest to Adrian Lutyński - Śro Sty 14, 2009 7:08 pm " />woda przeleci AdamLuczak - Śro Sty 14, 2009 7:16 pm " />Przez płótno ? Nie powinna Ale z drugiej strony powietrza do chłodzenia też za dużo nie przejdzie ... Adam Adrian Lutyński - Śro Sty 14, 2009 8:36 pm " />tkanina zanurzona w wodzie przpuści ją... Damian - Śro Sty 14, 2009 10:03 pm " />I po co ja o tym mowilem... Cos tam w NASA se powymyslali i tyle:P Nie macie co myslec bo i tak wszystko co mamy pod reka co przepuszcza powietrze przepuszcza i wode... krotko. Z tymi siateczkami na silniki chodzilo mi tylko o to ze pyl ani kamyki nie wpadna Adrian Lutyński - Śro Sty 14, 2009 10:06 pm " />A to tak, do tego idealne są siatki z masek dla lakierników A silikon nie puszcza ani tego ani tego KiT - Śro Sty 14, 2009 10:35 pm " />za to silikon przewodzi ciepło, nie żeby był wybitny w tym temacie ale przewodzi Adrian Lutyński - Śro Sty 14, 2009 10:47 pm " />W czym to przeszkadza?W mokrym nie przeszkadzaja i tak temp bo to poza chlodzeniem wodą najcześciej są to jesień,zima więc temp niska KiT - Śro Sty 14, 2009 10:51 pm " />to jest zaleta, nie wada oblepienie silnika silikonem nie odcina mu drogi do chłodzenia. Pogarsza warunki chłodzenia ale nie odcina możliwości oddawania ciepła. Opatulenie go w materiał nie ma tej cechy. |