ďťż
Bonzer - problem?




Gensior - Pon Sie 17, 2009 11:02 am
" />Witam, zacznę od tego, że nie wiem czy mój problem pasuje do tego tematu, ale lepszego miejsca gdzie mogłe napisać nie znalazłem.

Niedawno kupiłem Bonzerka, wszystko było ładnie, fajnie ale po kulku pakietach juz prezejachanych, gdy jeżdziłem koła domu na trawce, auto zaczeło głośniej chodzić, nie wiem jak to opisać . Poprostu chodzi inaczej jak na początku, jakiegoś spadku mocy chyba nie zauważłem, nawet próbowałem sam rozkręcić go i sprawdzić czy wszystko jedt ok, ale zabardzo się na tym nie znam i skręciłem samochód.

Nie wiem co robić? Jest to normalne czy lepiej byłoby zawieść go do jakiegoś serwisu żeby zobaczył to ktoś, kto się na tym zna.




Tomek Lipert - Pon Sie 17, 2009 11:09 am
" />Może to po prostu kamyczek w zębatkach?



Wimer - Pon Sie 17, 2009 12:40 pm
" />Na pewno kamyczek , po kilku godzinach jazdy z takim czymś możesz niemieć zębatek.



Gensior - Pon Sie 17, 2009 4:32 pm
" />Problem w tym że rozkręcałem auto i niczego nie znalazłem. Chyba że nie wiem gdzie szukać




mikioza - Pon Sie 17, 2009 5:20 pm
" />a moze to z silnika wyjmij go i zobacz jak chodzi a jak nie to mzoe zebadki cie sie przytarłu sprawdz



Gensior - Pon Sie 17, 2009 7:13 pm
" />Ehh..., chyba nie będę niczego rozkręcał w moim Bonzerku, tylko zawiozę go do serwisu żeby sprawdzili czy wszystko jest dobrze i wystawie model na allegro. Na Bonzerze niestety się zawiodłem i chcem kupić model taki jak HPI Brama 10b, lub coś podobnego. Najgorsze jest to że Bonza kupiłem za 500 a sprzedam za 200zł :/



mikioza - Pon Sie 17, 2009 7:36 pm
" />no niestety choc moze uda ci sie z niego wycisanc 350zł



Wimer - Pon Sie 17, 2009 8:21 pm
" />Myślisz że do bramy nie będą się dostawać syfy ?
Hhahaha.
Jeszcze częściej niż do bonza.
Jeżeli nie jeździsz na zawody to bonzer idealny , przejedź zębatki igłą i powyjmuj wszystkie małe kamyczki.



Gensior - Wto Sie 18, 2009 9:09 am
" />Syfy będą się dostawać wszędzie, nie o to mi chodzi.
Chcem poprostu kupić inne auto, nie wiem narazie jakie, poczytam jeszcze trochę i się zastanowie. Narazie na oku mam Brame i E-Firestorma.
Tylko teraz ceka mnie zbieranie kasy



IgorCh - Śro Sie 19, 2009 8:49 am
" />e-f lepszy jest od bramy, mam go juz troche czasu i na moje opo jest stasznie wytrzymały



Alek Bogusławski - Śro Sie 19, 2009 10:33 am
" />Miałem identyczny problem z Bonzerem i okazało się że ..... padł tylny dyfer i wszystkie zębatki na tyle. Wiec kup nowy, zebatke atak i masz jak nówka samochód.
Pozdrawiam Alek Bogusławski



Gensior - Śro Sie 19, 2009 10:45 am
" />Hmmm... niestety ja kompletnie się na tym nie znam. Mam takie pytanie, dla was śmieszne pewnie co to dyfer i gdzie o jest?
I możesz dać jeszcze linki do tego dyfra i zębatki?
Możesz zaznaczyć na focie gdzie mam rozkręcać?
[img=http://images39.fotosik.pl/179/6e0ba41186971df2m.jpg]



Tomasz Ostrowski - Śro Sie 19, 2009 8:47 pm
" />Kolego, troche więcej samozaparcia, niech takie drobne *****ły nie stają na drodze do poszerzania wiedzy. Chcesz bonzera sprzedać bo coś nie działa?
Chcesz do serwisu zanosić?

sorry, ale TL-01, z której zrobiony jest bonzer, to nie jest jakaś zaawansowana konstrukacja wymagająca specjalnej wiedzy i wieloletniego doświadczenia.
Obejrzyj dokładnie rysunki, odszukaj poszczególne elementy w swoim modelu, zobacz jakie elementy są w środku (na rysunku poglądowym widać) i miej satysfakcję, że sam wymieniłeś zębatkę czy coś innego.

dyfer to dyferencjał



bartek_75 - Czw Sie 20, 2009 7:46 am
" />A dodatkowo warto sobie ściągnąć instrukcję montażu tego modelu http://www.tamiya.com/english/rc/rcmanual/tl01b_baja.pdf (to jest model Baja, ale różnią się one tylko kołami i karoserią), bo to co dostałeś z Bonzerem to jest tylko exploded view.

Pozdrawiam.



Gensior - Czw Sie 20, 2009 9:54 am
" />Dobra, dzieki. A możecie dać linki do tego dyfra i zebatki? Zebym sam nie kupił czegoś innego zupełnie.



Gzza - Sob Sie 22, 2009 12:05 am
" />
">Na Bonzerze niestety się zawiodłem...
W takim razie zawiedziesz się na każdym modelu terenowym, jaki kupisz, bo w każdym modelu może wpaść kamyk w zębatki.

Google nie gryzie. Podpowiem tylko, że "dyferencjał" to po angielsku "differential". Dalej już nie masz prawa nie znaleźć odpowiedzi, linków i czego tylko potrzebujesz. Chyba nawet klocki Lego nie mają prostszej instrukcji obsługi. Aha, może jeszcze jedna podpowiedź: zębatka atakująca to "pinion gear", a odbiorcza to "spur gear", w razie gdyby jednak problem nie leżał po stronie dyfra.

P.S.: Chciałbym być tak majętny, żeby po każdym zgrzycie w zębatkach kupować nowy model...



Gensior - Sob Sie 22, 2009 9:43 am
" />
">Na Bonzerze niestety się zawiodłem...
W takim razie zawiedziesz się na każdym modelu terenowym, jaki kupisz, bo w każdym modelu może wpaść kamyk w zębatki.

Czy ja gdzieś napisałem że zawiaodłem się na Bonzerze dla tego że wpadł mi kamyczek w zębatkę? Zawiodłem się jego wykonaniem i osiągami.

Za pomoc wielkie dzięki lordg90, Wimer, IgorCH, Ryan, Tomasz Ostrowski i bartek_75 !



Gensior - Sob Sie 22, 2009 3:53 pm
" />Już po problemie, rozebrałem model i wszystko wyczyściłem i działa jak nowy
Jeszcze raz dzieki za pomoc, bo inaczej zrobiłbym wielką głupote i zawiozl go do serwisu.
Teraz moze uda mi sie sprzedac go w miare przyzwoitej cenie
Powered by WordPress, ©