ďťż
Byk padł:-(




Lesioo - 2006-11-11, 12:44
Jadę sobie dziś z zakupami do domu z piffkiem do garażu a tu bang i kontrolki się zapalają i byk przestaje oddychać:-( rozrusznik kręci, benzyna jest, a nie chce odpalić, kod błędu jeżeli można o tym mówić jest taki po przekręceniu kluczyka nacisnąłem on na tempomacie i zrobiło się tak: 4 razy check engine potem 9 razy 7 razy i znów 4 zamigotał, co to może być gdzie szukać usterki? z tego co pamiętam na stronie co już nie istnieje dot. fordów taurusów była tabela kodów może ktoś ma? cofi?? ty podobno jakieś tam xera masz? pomóżcie bo byk sam teraz stoi pod domem i mu smutno a ja nie wiem jak mu pomóc pozdrówka




RadAg! - 2006-11-11, 13:14
Ja mam do 2 gen, ale może pomogą. Dam znać na GG.



GAZDA - 2006-11-11, 13:22
oj niefajnie!!! :-( współczuje!!!
czy to jest kod 97?



RadAg! - 2006-11-11, 15:40
Napisałem do Lesioo'a na GG ale nie dał znać. Mam te kody spakowane zipem, chętnie udostępnię




Lesioo - 2006-11-12, 09:03
napisalem na gg mejl lesiohc@op.pl



RadAg! - 2006-11-12, 10:30
Poszło...



cofi7 - 2006-11-12, 12:37
juz Ci daje liste

http://rapidshare.de/files/36457083/kody_bledow_cz1.pdf

http://rapidshare.de/files/36456997/kody_bledow_cz2.pdf

jesli to kod 49 i 74 bo tak sie domyslam to powiem Ci ze mi tez je pokazuje samodiagnostyka komputera, ale tego pierwszego (49) ktory caly czas mi sie zapala nie moge rozgrysc.
informuj na biezaco co robisz i co sie dzieje. jestesmy z toba.



cofi7 - 2006-11-12, 12:38
ku*** usuneli je?! jutro wysle ci je na maila bo mam te pliki w kompie w robocie pozdr



RadAg! - 2006-11-12, 12:44

ku*** usuneli je?! jutro wysle ci je na maila bo mam te pliki w kompie w robocie pozdr
Ja już wysłałem!!! Pierwszy :mrgreen:

A co do samodiagnostyki to jak sprawdzić bez komputera nr błędu??



cofi7 - 2006-11-12, 13:03
o żesz ty :-P ;-) chcialem byc pierwszy :lol:
w taurusach pierwszej generacji (nie we wszystkich dziala, niewiem dlaczego) mozna sprawdzic jakie bledy sa zapisane w komputerze, robi sie to tak:
1. przekrecamy kluczyk w stacyjce na pozycje zaplon, nie uruchamiamy silnika.
2. naciskamy przycisk wlaczenia tempomatu na kierownicy ("ON")
3. kontrolka "check engine" zgasnie, po 20s. mrugnie i po nastepnych ok. 5s jeszcze raz szybko,
4. od tej chwili zacznie mrugac, nalezy je liczyc, pokazuje je dwa razy.
5. bierzemy liste kodow i bledow i szukamy otrzymanej pozycji w naszej liscie.
tak jak napisalem wyzej nie we wszystkich taurusach to dziala ale mozna probowac, nie wymaga to latania z kabelkami



Lesioo - 2006-11-13, 06:10
No i grzebałem wczoraj grzebałem i z tego co naprawiłem to kabelek zasilania do cewki ale nie pomogło to, może padł moduł zapłonowy? a i dalej wyświetla się ten kod także dalej jest jakaś lipa, a co do tych kodów to cofi masz to samo co radek? radag! dzięki wielkie dostałem te kody ale nie wiem jak w tym się połapać tam są kody 4 cyfrowe a u mnie wyświetla najpierw a raczej błyska: 4 razy 9 razy 7 razy i znów 4razy i tak się powtarza 2 razy i potem check się wyłącza



RadAg! - 2006-11-13, 10:18

radag! dzięki wielkie dostałem te kody ale nie wiem jak w tym się połapać tam są kody 4 cyfrowe a u mnie wyświetla najpierw a raczej błyska: 4 razy 9 razy 7 razy i znów 4razy i tak się powtarza 2 razy i potem check się wyłącza

Niestety nie mogę ci pomóc bo ja tam nawet nie zaglądałem w te kody. Po prostu zawsze ściągam ciekawe rzeczy bo nigdy nie wiadomo kiedy to z neta zniknie...Nie potrzebowałem ich jeszcze...One były chyba gdzieś na ASU.



cofi7 - 2006-11-13, 17:02
to zla liste ci przeslal masz miec liste z kodami dwucyfrowymi,zaraz wysle ci ja na maila



RadAg! - 2006-11-13, 17:30
Cofi. To wyslij mi też.
radagx@wp.pl
Dzięki.



cofi7 - 2006-11-13, 19:56
poszlo, obaj macie liste na poczcie.



Lesioo - 2006-11-14, 06:24
No to zrobiłem zapytanie na taurus car club of america i chłopaki takie cuda mi napisali:
kod 49 Electronic Ignition - spout signal circuit problem - Ignition Systems
Transmission 1/2 shift problem - Transmissions hmm na polski co to będzie?
a z kolei napisali tez abym sie nie przejmował kodami na check enginie tylko sprawdził jakieś tam pudełko po lewej stronie za dywanem ma mieć jakiś czerwony guzik wciśniśnięty a jak nie to wcisnąć i albo to jest wina modułu kontroli zapłonu tylko nie mam za bardzo pojęcia gdzie to znaleźć pod maską, podobno ciężko to wyciągnąć, co o tym myślicie?



cofi7 - 2006-11-14, 07:24
hmm zaczne od tego ze ja osobiscie rozbieralem juz jednego taurusa 1 gen. i nic takiego z czerwonym guziczkiem niewidzialem, a calego go rozebralem. transmision 1/2 shift to chodzi o zmiane biegu z 1 na 2 i moze na odwrot, ale co moze byc z tym nie tak to juz nie wiem, ktos od skrzyn musi sie wypowiedziec. kurde i z tym modulem zaplonowym to tez za bardzo nie znam sie, ale moge tylko powiedziec ze kiedys u mnie w byku pekl mi modul zaplonu i musialem go wymienic. aha jest on przymocowany do rozdzielacza idzie do niego wiazka kabli, latwo poznac ten prostokacik. napisal mi ktos na maila ze tez mu te kody wyswietla co nam, tak wiec sami nie jestesmy i jest to jakies globalne zjawisko kodu 49 i 74. mozesz napisac dokladnie co ci napisali na tym amerykanskim forum.



cofi7 - 2006-11-14, 07:31
a i jeszcze jedno napisz moze to co sie dowiedziales na asu, tam jest troche wiecej fachowcow ktos bedzie wiedzial jak nam pomoc.



Lesioo - 2006-11-14, 08:16
No to będę cytował:

What 3.0 engine do you have? is it 3.0L OHV or 3.0L DOHC 24Valve?

the reason I ask is that I can only find code 49 for the DOHC version.

I was not sure if this engine was available in Europe.

I pulled this off of www.shophoenixproject.com

49 Electronic Ignition - spout signal circuit problem - Ignition Systems
Transmission 1/2 shift problem - Transmissions

but 74 is the brake switch. all that means is you did not press the brake while pulling the codes.

edit to get code 49 you must have a DIS Module and that was only used on 2 engines in America the 3.0L DOHC 24valve in the Ford Taurus SHO and 3.8L Supercharged V6 in the Ford Thunderbird Super Coupe.

i drugie:

I would ignore the engine codes for now. In the trunk on the left hand side behind the carpet there is a box ith a red button check this and make sure it is pressed down. The only other thing that has ever caused my car not to run at all was the ignition control module was bad. This is found on the side of the distributor, and requires a bit of a special tool to get it out. Those are the only two things that have ever caused my 1990 to not run at all.

coś w tym stylu



RadAg! - 2006-11-14, 08:45
Ciekawe. Wszystkiego niestety nie rozumiem.
Rozbawilo mnie stwierdzenie że koleś nie wie które wersje silnikowe były dostępne w europie. Moim zdaniem żadne

Jaki masz silnik? 3.0L OHV czy 3.0L DOHC 24Valve.
Pytam ponieważ mogę znaleźć tylko kod 49 dla wersji DOHC.
Nie jestem pewien jaka wersja silnikowa była dostępna w europie. :-D

Dalej z tym błędem kumam średnio. Chodzi o Ignition czyli zapłon.
koleś napisał: Ignition Systems
Transmission 1/2 shift problem - Transmissions. Chodzi o zmianę biegu pomiedzy 1 i 2.

Dalej...
Ale 74 to włacznik hamulca (brake switch). Wszystko to znaczy że nie wcisnąłeś hamulca podczas odczytywania kodów (niew wiem czy chodzi o pedał czy też ten brake switch oznacza coś innego)

Aby dostać kod 49 musisz mieć DIS Module a to było używane tylko w 2 silnikach; 3.0L DOHC 24valve w Fordzie Taurusie SHO i w 3.8L Supercharged V6 w Fordzie Thunderbird Super Coupe.

dalej...

Ignorowałbym kody błędów w tym momencie. W bagażniku po lewej stronie za wykładzina jest pudelko

zaraz dokończe....

i dalej...

Ignorowałbym kody błędów w tym momencie. W bagażniku po lewej stronie za wykładzina jest pudelko z czerwonym przyciskiem. Upewnij się że jest wciśniety w dół (po prostu wciśnięty). t
Tylko z jedynego innego powodu mój samochód nie chciał zapalić. Moduł kontroli zapłonu (the ignition control module) był zły (nieodpowiedni). To jest znalezione na stronie dystrybutora. Sa wymagane specjalne narzędzia żeby to wyjąć. To są jedynie te 2 rzeczy kiedy mój samochód nie chciał kiedyś zapalić.

to tyle. Mam nadzieję że tłumaczenie (w miare dosłowne) coś pomogło. Zresztą widzę Lesioo że sam sobie świetnie poradziłeś z tym tłumaczeniem.



cofi7 - 2006-11-14, 08:48
cos mi wiecej swita, ten goscio znalazl liste bledow do silnika z glowica 24 zaworowa ( DOHC) my u siebie mamy OHV 12 zaworowa glowice, tak wiec ta diagnoza moze byc zla ale nie musi. a z tym pudelkiem to musze pojsc do garazu poczytac bo narazie nie wiem



Lesioo - 2006-11-14, 08:54
To znaczy ze te kody co mi podesłałeś są dobre?



cofi7 - 2006-11-14, 09:02
juz sam nie wiem, w tej mojej liscie pisze ze sa to kody do silnikow 2.4 2.9 i 1.8, ten pierwszy kod co ten typ z ameryki napisal by sie nie zgadzal ale ten 74 to zgadza sie, nie wiem



Lesioo - 2006-11-14, 09:04
74 kod znikł jak wcisnąłem hamulec i jeszcze raz odpaliłem check engine także teraz wyświetla tylko jeden kod 49 kurcze na razie brak kasy żeby do mechanika ciągać taurusa stoi marznie a ja z buta do roboty muszę chodzić coś czuję że dopiero się naprawi po 01.12:-( myślałem że sam coś poradzę bez wizyt i wydawania kasy za robociznę a tu chyba bez tego się nie obejdzie :-( :-/



cofi7 - 2006-11-14, 09:07
a kiedy wcisnales hamulec? kiedy pierwszy raz check engine zgaslo czy pozniej?



Lesioo - 2006-11-14, 09:15
hmm nie pamiętam bodajże cały czas trzymałem wciśnięty....ale znalazłem coś takiego:
http://www.troublecodes.net/Ford/eec-iv.shtml
i tam w/g kodu to jest taki objaw: Spark Output (SPOUT) Signal Default To 10°. BDTC (3.0L SHO & 3.8L SC)
wychodziło by na to że nie ma iskry



cofi7 - 2006-11-14, 09:22
sprobuje z tym hamulcem, kod 49: te 1/2 shift cos tam dalej to napewno mozemy wykluczyc w takiej innej liscie znalazlem ze dotyczy to innych pojazdow, pisze tak przy tym bledzie - "TRUCKS ONLY" . pozycja nizej mam znowu kod 49 z objasnieniem dla "CARS ONLY" i pisze SPOUT signal problem. bede cos szukal dalej



cofi7 - 2006-11-14, 09:31
nie to niemozliwe ze niema iskry, juz pisze dlaczego mi podczas jazdy kiedy silnik sie rozgrzeje zapala sie kontrolka check engine i gasnie jak jade ze stala predkoscia ok 70km/h. kiedy sprawdzam bledy pierwszy ktory jest wyswietlany jest ostatnim bledem jaki komputer wykryl podczas jazdy/wlaczonego silnika i u mnie pierwszym jest wlasnie blad numer 49. moje podejrzenia z wlasnego doswiadczenia to jakby cos z przepustnica, zapala mi sie lampka tylko wtedy kiedy puszcze pedal gazu, nigdy gdy go trzymam. a i jeszcze jedno zauwazylem wtedy ze jak jade z pedalem gazu wcisnietym w jednej pozycji (check engine sie swieci) to silnik bardzo powoli traci obroty, kiedy dam mu troche gazu wiecej cos jakby sie troche dlawil ale jak dam mu wiecej gazu to idzie juz normalnie, chcialbym sprawdzic u siebie czujnik polozenia przpustnicy ale nie wiem jak moze ktos juz to robil?



RadAg! - 2006-11-14, 09:33
już skończyłem
Musiałem przerwać bo przyszedł dzisiaj do mnie mój Iriveri się nim bawie

A propo jeszcze. Zamówiłem części do Taurusa w zeszłą sobotę. Wczoraj po tygodniu (poniedziałek) odebrałem już dwie pierwsze przesyłki (klocki,szczęki(te bolce-plugs są w komplecie),zestaw filtrów). Teraz czekam tylko na tarcze i bębny. Wg statusu przesyłka jest już w UK. szybko nie?? tydzień



GAZDA - 2006-11-14, 10:34
to z tym cerwonym przyciskiem jest w kazdym taurusie, takie zabezpieczenie co odcina doplyw paliwa do silnika w razie wypadku, czasami sie samo uaktywni. w instrukcji jest napisame ze gdy sillnik nie chce to nalezy sprawdzic czy jest paliwo a potem od razu wcisnac ten przycisk, u mnie jest w bagazniku po prawej stronie, podobno, nigdy nie szukalem...
jechales na benzynie czy na gazie jak to sie stalo?



Lesioo - 2006-11-14, 10:35
Na benzynie gazu nie posiadam :mrgreen:



GAZDA - 2006-11-14, 10:38
sprobuj znalezc ten przycisk
jak to nie pomoze, sprawdz czy jest iskra, czy pompa chozi, chy masz cos w baku ;-) :mrgreen:



Lesioo - 2006-11-14, 10:51
A ten przycisk to mniej więcej gdzie się znajduje gdzie go szukać? beznyna jest pompa chodzi działa, w kombi ten przycisk znajde?



GAZDA - 2006-11-14, 10:53
aa tu jestes a ja na asu pisalem...
obejzyj se ten filmik co rozpiernicali tego taurusa, tam w pewnym momencie pokazuja i gadaja do czego to sluzy, ja mam 3cia gen wiec moze byc inaczej, ale sprobuj poszukac w bagazniku po prawej stronie, moze mesz tam jakis schowek



cofi7 - 2006-11-14, 10:55
albo z lewej strony, w tych starszych bylo z lewej.



GAZDA - 2006-11-14, 11:02
obejzalem filmik 3min 20 sekund, pokazuja czerwony przycisk po lewej stronie
musisz poszukac dojscia, bo oni zrobili dziure w blotniku ;-)



cofi7 - 2006-11-14, 11:20
zdejmij wykladziny obijajace boczek z lewej strony i powinienes to zobaczyc jak juz



Lesioo - 2006-11-14, 11:50
No dziury nie będę robił przynajmniej na razie :-P obejrzałem filmik i juz mniej więcej wiem gdzie to jest poszukam nacisnę sprawdzę napisze pozdrawiam



cofi7 - 2006-11-14, 11:52
ok to czekamy :lol:



GAZDA - 2006-11-14, 12:03
no ciekawe czy poskutkuje, dowiem sie dopiero za kilka dni :-| bo jestem w trasie na pograniczy niemiecko holenderskim, i jade teraz dalej do anglii...



cofi7 - 2006-11-14, 12:06
a z czego piszesz masz jakiegos laptopa czy cóś?



GAZDA - 2006-11-14, 12:09
nie w niemieckim biurze jestem
zaraz jade do anglii, w czwartek holandia potem zas anglia weekend w niemcach bo se na ebayu troche szpejuw kupilem to je odbierac bede, potem zas jade do angliiw czwartek wracam do kraju



cofi7 - 2006-11-14, 12:13
a to szerokości i przyczepnosci zycze na trasie



GAZDA - 2006-11-14, 12:15
a dzieki dzieki
o przyczepnosc sie raczej nie martwie, nawet z moimi oponami, bo jest +15 stopni jutro ma byc kolo 20 ...



RadAg! - 2006-11-14, 12:23

no ciekawe czy poskutkuje, dowiem sie dopiero za kilka dni :-| bo jestem w trasie na pograniczy niemiecko holenderskim, i jade teraz dalej do anglii...

Zapraszam na Isle of Man!!! Herbatka, kawka, kolacja



GAZDA - 2006-11-18, 12:36
niestety tak daleko sie nie zapuszczam, tylko londyn...
a teraz jestem zas w niemczech



GAZDA - 2006-11-18, 13:29
no i co z tym lesioowym taurusem???



Maly#99 - 2006-11-18, 13:51
na oiom-ie lezy



Lesioo - 2006-11-18, 14:33
Nadal stoi na podwórku i marznie lipa jakaś jest trzeba mu kup[ić moduł zapłonu tak myślę, bo prąd idzie na cewkę z cewki też wychodzi a niestety zapłonu i iskry nie ma na świecach:-( trwają teraz poszukiwania modułu, mam namiary na cały aparat zapłonowy tylko nie wiem czy w tym aparacie jest też moduł cofi rozbierał takie cuda więc się niech może wypowie link do aukcji:
http://www.allegro.pl/item142218200_apa ... s_3_0.html



cofi7 - 2006-11-20, 07:50
no widze ze na tym aparacie modul jest, mysle ze 100 zl to bardzo przyzwoita cena, tylko brac. pozdro



Taurus_GL - 2006-11-21, 21:20
Jak zobaczylem tytul tego tematu to po prostu nie moglem sie powstrzymac i zapodałem te zdjecia



Byk padł:-(

Pozdrawiam



Lesioo - 2006-11-22, 06:01
hmmm no mój aż tak strasznie to nie wygląda:D:D



Lesioo - 2006-11-22, 12:57
dobra ma dziś lub jutro przyjść cały aparat zapłonowy:D będziem szukać usterki:-)



cofi7 - 2006-11-23, 14:31
wiesz co lesiu bedziesz przekladam sam modul czy z calym aparatem? bo jak z calym aparatem to wiesz ze pozniej trzeba zaplon ustawic, w naszych silnikach ma byc na 10 stopni, ciezko jest ze znalesc znaki , u mnie byly mocno zabrudzone i zeby je wyczyscic musialem z kanalu to robic, a i pozniej manerowanie lampa zeby znalesc pion do kola zamachowego ajj ale da sie zrobic



Lesioo - 2006-11-24, 08:29
kurcze z tego co wiem to sam moduł będzie ciężko przełożyć chyba trza wyjąc jednak aparat zobaczymy a jeżeli włożę nowy aparat tak samo jak stary to mi się też poprzestawia?? dziś,lub jutro będę próbował mam nadzieję że byk w końcu odpali bo już z buta to mam dość łażenia 2 tyg. kurcze... ale są i plusy można piwffko wypić i żona niue krzyczy że gdzies trzeba jechac po zakupy



cofi7 - 2006-11-24, 10:14
no jak caly aparat wymieniasz to zapłon ustawiasz koniecznie, ja u siebie wymienialem tylko modul bez demontazu aparatu, chyba, juz nie pamietam do konca



RadAg! - 2006-11-24, 11:27

o żesz ty :-P ;-) chcialem byc pierwszy :lol:
w taurusach pierwszej generacji (nie we wszystkich dziala, niewiem dlaczego) mozna sprawdzic jakie bledy sa zapisane w komputerze, robi sie to tak:
1. przekrecamy kluczyk w stacyjce na pozycje zaplon, nie uruchamiamy silnika.
2. naciskamy przycisk wlaczenia tempomatu na kierownicy ("ON")
3. kontrolka "check engine" zgasnie, po 20s. mrugnie i po nastepnych ok. 5s jeszcze raz szybko,
4. od tej chwili zacznie mrugac, nalezy je liczyc, pokazuje je dwa razy.
5. bierzemy liste kodow i bledow i szukamy otrzymanej pozycji w naszej liscie.
tak jak napisalem wyzej nie we wszystkich taurusach to dziala ale mozna probowac, nie wymaga to latania z kabelkami


Nie wiem jak u was ale u mnie to nie działa...



cofi7 - 2006-11-24, 14:36
na pisalem ze w pierwszej generacji, w nastepnych na pewno nie dziala.



Lesioo - 2006-11-25, 12:49
k... mać nie działa wymieniłem aparat caly zalozylem wszystko jak nalezy(chyba) no i odpalam zadzialalo no to szczesliwy:D 2 minuty moze mniej i dupa blada zgasł i nie chce znów zapalić sam nie wiem już prąd idzie na świece(wcześniej nie było iskry wogóle) podniosłem kopułkę a palec i kopułka od spodu jakaś zjechana plastiki połamane przetarte na palcu i kopułce, zamówiełm nowy palec nową kopułkę może zadziała ale znów trza czekac przynajmniej ze 2-3 dni:-/ a jak nie zadziała to holowanko do mechanika następny tydzień....mam nadzieję że zakupy na święta już zrobię normalnie a nie na piechotę....żona się wkurza jednym słowem kicha jak nic znikam napić się browara i z psem na spacer może mi przejdzie.... nara



cofi7 - 2006-11-25, 12:53
albo masz pecha albo nie wiem, trzym sie chlopie



RadAg! - 2006-11-25, 13:09

a jak nie zadziała to holowanko do mechanika następny tydzień....mam nadzieję że zakupy na święta już zrobię normalnie a nie na piechotę....żona się wkurza jednym słowem kicha jak nic znikam napić się browara i z psem na spacer może mi przejdzie.... nara

Może powinieneś od razu z tym jechać do warsztatu. Kiedyś rozmawialiśmy o tym że ja np. wszystko robię w serwisach bo się na autach nie znam. Terraz widzę na Twoim przykładzie że ma to pewną zaletę. Płacę i wymagam, to mechanik się martwi, a że ma doświadczenie i sprzęt to całośc naprawy przedłuża się co najwyżej o sprowadzenie odpowiednich części które trzeba wymienić, a nie z powodu błędnej diagnozy, oceny. Nie denerwuję żony, zakupy robię autem. Kasy może wydam więcej ale nerwów i czasu zaoszczędzę



cofi7 - 2006-11-25, 15:49
jak sie ma kasy troche wiecej to mozna jechac do warsztatu, ja u siebie np. kiedy bylem zmuszony do wymiany modulu zaplonowego to z wlasnego doswiadczenia sprawdzilem caly uklad zaplonowy tzn. kopulke, palec, przewody, swiece i doszedlem do tego ze termin wymiany tych elementow wlasnie nadszedl. takim sposobem mam spokoj z zaplonem na jeszcze troche. nerwow nie unikniessz do konca, mianowicie wtedy kiedy mechanik przedstawi Ci fakture za to co naprawil w aucie, mowil ze naprawa wyniesie tyle i tyle tu troche wiecej, dlaczego? a bo wymienil to co bylo zepsute jak i z tym co nie bylo zepsute ale chcial sobie zarobic to i to wymienil, a tego to juz troche trudno udowodnic laikowi w sprawach mechaniki samochodowej.



RadAg! - 2006-11-25, 17:44
No to też prawda...



cofi7 - 2006-11-26, 08:30
chociaz nie ukrywam ze ja tez czasami auto do mechanika odstawiam, ale tylko wtedy jak albo sie na czyms co jest zepsute nieznam albo niemam odpowiedniego sprzetu do naprawy.



Taurus_GL - 2006-11-29, 23:20

Nie wiem jak u was ale u mnie to nie działa...
No u mnie np. to tez nie dziala, bo moj model '91 to jest juz "przejsciowka" pomiedzy I a II Generacja. Mam jeszcze stara bude ale silnik juz z Drugiej Generacji, czyli z "kanciasta", odlewana pokrywa zaworow. Nie mam za to tego komputera za zbiorniczkiem spryskiwaczy i chlodnicy, ktory byl tam umieszczany w modelach II Gen. Wlasciwie kazdy model Taurusa byl wyjatkowy- w tym takze II Generacja, ktora produkowano tylko 3 lata. Poszczególne zmiany byly wprowadzane kolejno. Moglo sie wiec zdarzyc, ze np. model 1989 mial pewne cechy modelu 1990/91. Oficjalnie jako nowy model byl uznawany dopiero samochód, który juz mial wprowadzone wszystkie charakterystyczne dla niego cechy. Model 1989 byl wyjatkowy. Zawieral juz np. kanciaste przednie reflektory i szeroka listwe pod reflektorami i atrapa na calej szerokosci samochodu, dobrze znana z modeli 90/91.

Starsze modele mialy tylko plastikowe podkladki pod reflektory i dluga atrape z chromowana listewka. Model 89 mial takze tapicerki na drzwiach takie same jak samochody z lat 90-91, chociaz mial jeszcze stara deske rozdzielcza. Po raz pierwszy glosniki w drzwiach byly montowane w standardzie i w ogole byl to najlepszy desen tapicerki chyba ze wszystkich Taurusow.

chociaz nie ukrywam ze ja tez czasami auto do mechanika odstawiam, ale tylko wtedy jak albo sie na czyms co jest zepsute nieznam albo niemam odpowiedniego sprzetu do naprawy.
Swieta racja Ja np. nawet wymienic kopulke i kable bylem u mechanika bo nie mam garazu a takie naprawy nie powinny byc wg. mnie wykonywane pod blokiem, wymaga to czystosci i precyzji. To nie WSK Samochod po wymianie kopulki, kabli, swiec, filtra powietrza i PCV pracuje jakby troche rowniej, ale tez nie tak jak w nowym samochodzie- ale wiadomo ma to swoje 16 latek Ostatnie tygodnie to nawet przy duzej wilgotnosci powietrza w deszcz wlaczala sie lampka check engine, raz nawet zgasl zaraz po odpaleniu, z czego wnioskuje, ze mial przebicie na kablach. Dodam tylko, ze kable mial oryginaly- na kazdym numeracja fabryczna Mechanik az sie zdziwil, ze to tyle lat jezdzi z oryginalnymi kablami, ze az mi oddal na pamiatke ten krotki kabel od cewki i kopulke na pamiatke, ze "trzymaj to jeszcze Ci sie moze kiedys w trasie przyda, bo z tymi nowymi czesciami to nigdy nic nie wiadomo" No i co o tym myslec???
Pozdro

PS. Oczywiscie wszystkie czesci lacznie z filtrem powietrza zostaly zalozone Motorcraft, o numeracji katalogowej z ksiazki napraw. Oczywiscie kable tez sa motorcraft a nie jakies tam silikony. Jedynie kopulka jest produkcji kanadyjskiej HIGH PERFORMANCE- podobno lepsza jakosciowo nawet od motorcraftowskich



Lesioo - 2006-12-06, 06:11
Witam!
Byk JEŹDZI!!! a było w nim padnięte: moduł zapłonowy(sam wymieniłem razem z całym aparatem) kable(sam-dzięki cofi:-)masz wielkie piffko) źle założyłem oczywiście te kable chociaż w/g schematu z książki...czyżby książka kłamała??no nic poprawił top mechanik i jeszcze ustawił zapłon jak należy choć jak dla mnie jakiś taki wyrywny do przodu stał się byczek i wydaje mi się że ma za duże obroty, ale to tylko regulacja ważne że jeździ i jest ok, mechanik koszt-20pln nop parę piwek mniej ale ja niestety zapłonu na lampę nie potrafię ustawić chociaż wszytko jeszcze przedemną, żonba zadowolona bo wczoraj zawiozłem dzieci do lekarza:D i mają już leki i mam nadzieję że szybko wyzdrowieją bo już 2 noc nie przespana, ja znów jeżdże z buta nie chodzę, zrobiło się zimno więc jestem jak najbardziej szcczęśliwy, dzięki też tym co oferowali pomoc i pomogli nawet nie wiecie jak cieszy jazda samochodem po 3 tygodniach łażenia z buta:D:D pozdrówka



cofi7 - 2006-12-06, 08:45
tez sie ciesze znam to uczucie jak auto stoi w naprawie, a ja musze z buta wszedzie lazic, przesrane. pozdro



RadAg! - 2006-12-06, 11:46
No Lesioo gratuluje. Jesteś niesamowicie wytrwały, ale widać warto było. Prezencik sobie na urodziny zrobiłeś że hej, tyle że teraz jak już możesz jeździć Taurusem to pić za bardzo nie możesz

Twoje zdrowie!!!



Lesioo - 2006-12-06, 14:57
Heh żona w ramach oszczędności przedświątecznych zakazała jeździć w dni inne niż pon. i śr. no i może w weekend pozwoli:-) ale jutro też jeżdżę bo musze jeszcze raz do mechanika na poprawkę - za duże obroty ma silnik ustawił je na 1100 jak dla mnie o wiele za dużo w/g knigi w autozone powinno być ok.625 czy się mylę? link: http://www.autozone.com/servlet/UiBroke ... 0bf2d8.jsp
i zapłon ustawił z 14stopni a ma być 10, to że bardziej zrywszy jest to fajowo tylko pewnie spalanie większe:-(, no nic zadzwoniłem umówiłem się ustawi i będzie już wszystko gut, pozdrówka wrama się szkolić:-P



cofi7 - 2006-12-06, 16:36
no ma byc na 10 stopni, jak ci ustawi na owe 10 to i obroty ci spadna.



GAZDA - 2006-12-09, 14:35

Witam!
Byk JEŹDZI!!!
super!!!
nawet nie wiecie jak cieszy jazda samochodem po 3 tygodniach łażenia z buta:D:D pozdrówka
Powered by WordPress, ©