ďťż
Byron 20% (który wybrać?)




donat - Czw Lut 05, 2009 9:16 pm
" />Witam,

Niedługo będę miał swój pierwszy model spalinowy w domu i w związku z tym chciałbym się zaopatrzyć w paliwo. Najprawdopodobniej będzie to Byron 20% (jak narazie widziałem wiele pozytywnych opinii o tym paliwie), tylko właśnie... nie wiem który? Są dwa "rodzaje".

Z tego co zauważyłem to napewno różnią się ilością oleju (16% / 12%). Nie wiem czy są jeszcze jakieś inne różnice. Jeśli tak to prosiłbym Was, żebyście mi to napisali w miarę prostym językiem

Oto one:

BYRON - 20% READY-TO-RUN-GEN2

BYRON - RACE 2000-GEN2

Silnik jaki będę miał w modelu to: Ofna JPX .21 (Ofna zaleca paliwo 20% do tego silnika), natomiast tłumik to JP3.

Przy okazji jeszcze chciałbym zapytać, co myślicie o zasilaczu Graupner 13,8V / 12A? Macie jakiś inny zasilacz godny polecenia (do 140zł)? Ładowarka, którą będę miał to DuraTrax IntelliPeak DC Only Deluxe Pulse Charger. Czy takim zasilaczem mogę dostarczać prąd do starter box'a? Teoretycznie napięcie się zgadza...

Będę wdzięczny za pomoc

Pozdrawiam serdecznie

Donat




Draxan - Czw Lut 05, 2009 9:26 pm
" />20% ? Lej mu 30% Race 2000 a nie jakies 20% na ktorych silnik ten bedzie ledwo chodzil. Ludzie jezdza na takim i silnik robi po 30 i wiecej litrow wiec nie widze zeby sie specjalnie bardziej zuzywal



Michał Woszczek - Czw Lut 05, 2009 9:33 pm
" />zasilacz jest spoko, na prawdę godny polecenia.

Do starterboxa to prąd dostarczaj z pakietów, jak będziesz miał wszystko to zrozumiesz dlaczego (podpowiadam: wygodniej)

Powodzenia



donat - Czw Lut 05, 2009 9:38 pm
" />Nie chcę podważać Twojej wypowiedzi (bo skoro mówisz, że wielu modelarzy tak jeździ to napewno tak jest), ale na TH jest napisane przy silniku:

REQUIRES: Ofna recommends using 20% O'Donnell fuel

Nie wiem jakie są różnice w osiągach między 20% a 30%... Powiem tylko, że jeśli różnice mają być niewielkie, to wolę mieć lepsze smarowanie.

A tak poza tym, to czy jak będę lał mocniejsze paliwo niż zalecają, to nie powiedzą mi "wypchaj się", jak będę musiał skorzystać z gwarancji?

Proszę nie traktować mojej wypowiedzi jako wypowiedź osoby wszechwiedzącej (bo takową nie jestem). Nie zależy mi żeby wywołać spór, tylko - poprostu nie wiem, więc pytam.

P.S.
">Do starterboxa to prąd dostarczaj z pakietów, jak będziesz miał wszystko to zrozumiesz dlaczego (podpowiadam: wygodniej)


Niewątpię, że jest wygodniej, ale wydałem już tyle kasy na model, że po prostu nie mogę sobie pozwolić na 2 pakiety... Dlatego pytam, czy jest możliwym zasilać starter box takim zasilaczem?




Michał Woszczek - Czw Lut 05, 2009 9:44 pm
" />
">Nie chcę podważać Twojej wypowiedzi (bo skoro mówisz, że wielu modelarzy tak jeździ to napewno tak jest), ale na TH jest napisane przy silniku:

REQUIRES: Ofna recommends using 20% O'Donnell fuel

Nie wiem jakie są różnice w osiągach między 20% a 30%... Powiem tylko, że jeśli różnice mają być niewielkie, to wolę mieć lepsze smarowanie.

A tak poza tym, to czy jak będę lał mocniejsze paliwo niż zalecają, to nie powiedzą mi "wypchaj się", jak będę musiał skorzystać z gwarancji?

Proszę nie traktować mojej wypowiedzi jako wypowiedź osoby wszechwiedzącej (bo takową nie jestem). Nie zależy mi żeby wywołać spór, tylko - poprostu nie wiem, więc pytam.


yyyy... ale ja pisałem o starterboxie. Co do paliwa to na pewno na początek 20% styknie. Jeśli zaś zastanawiasz się nad wyborem to 20%rtr kup na początek, żeby dobrze ułożyć elementy w silniku a potem 30% race i zobaczysz różnicę.



donat - Czw Lut 05, 2009 9:50 pm
" />
">yyyy... ale ja pisałem o starterboxie.

Wiem

Tylko jak pisałem odpowiedź do Draxan, to odpowiedziałeś, więc mój post wyskoczył po Twoim. Potem wyedytowałem. Teraz już chyba wiadomo o co chodzi.



Tomasz Ostrowski - Czw Lut 05, 2009 10:15 pm
" />ten silnik świetnie sobie radzi na 25% i w sumie przeważająca większość jego użytkowników takim paliwem go zalewa. Zawartość nitrometanu nie ma wpływu na smarowanie. Przy bogatszym paliwie można poprostu ustawić bogatszą mieszanke uzyskując z silnika większą moc.
Zasilacz jest świetny ale do zasilania ładowarki, a nie start boxa. Do zasilania startboxa najlepszy jest akumulator żelowy, dwa pakiety mają nadal dwa razy mniejsza pojemność i nie dadzą takie prądu jak żelak. Niesty wskazaną przez Ciebie ładowarką nie można go naładować.
JPx to dobrze spasowany silnik, mój kleszczył się jeszcze porzy drugim litrze, więc box musi być dość mocny.



donat - Pią Lut 06, 2009 5:57 pm
" />
">Zasilacz jest świetny ale do zasilania ładowarki, a nie start boxa. Do zasilania startboxa najlepszy jest akumulator żelowy, dwa pakiety mają nadal dwa razy mniejsza pojemność i nie dadzą takie prądu jak żelak

To oznacza, nie można korzystać z zasilacza do odpalenia starter box'a, czy jest to niewygodne / niepraktyczne?

Jeśli nie mogę, zasilić starter box'a zasilaczem, to mi mocno komplikuje sprawę, bo wtedy jedynym źródłem prądu (które jest przecież niezbędne do odpalenia modelu) jest samochód mojego tatusia...



Tomasz Ostrowski - Pią Lut 06, 2009 7:26 pm
" />
">Zasilacz jest świetny ale do zasilania ładowarki, a nie start boxa. Do zasilania startboxa najlepszy jest akumulator żelowy, dwa pakiety mają nadal dwa razy mniejsza pojemność i nie dadzą takie prądu jak żelak

To oznacza, nie można korzystać z zasilacza do odpalenia starter box'a, czy jest to niewygodne / niepraktyczne?

Jeśli nie mogę, zasilić starter box'a zasilaczem, to mi mocno komplikuje sprawę, bo wtedy jedynym źródłem prądu (które jest przecież niezbędne do odpalenia modelu) jest samochód mojego tatusia...

jest niemożliwe, zasilacz nie da tak dużego prądu
akus zelowy kosztuje 40-60zł, wystarczy taki do upsów na allegro, naładowac można prostownikiem samochodowym, tylko ostrożnie i pod kontrolą, lub prostą wolną ładowarka do zelaków za 30zł



donat - Pią Lut 06, 2009 9:22 pm
" />Czyli chciałbym, jakoś podsumować, te parę wskazówek, które od Was uzyskałem:

1. Sugerujecie, bym wziął paliwo Byron 25% (11% oleju);
2. Zasilacz mówicie, że bardzo dobry (to mnie cieszy);
3. I ta nieszczęsna sprawa zasilania starter box'a... Rozumiem Wasze argumenty - by korzystać z aku żelowego, ale nie kupię go, bo jak dojdzie mi kolejna stówka do rachunku, to ze względu na koszty - przestanę lubić modelarstwo (a przynamniej spalinowe). Napewno dokonam tego zakupu prędzej, czy później, a narazie będę sobie radził podłączając się do akumulatora samochodowego.

Proszę o potwierdzenie (lub nie ).

A tak przy okazji mam pytanie (zupełnie niedotyczące tematu): czy widać mój awatar? U mnie pokazuje charakterystyczny czerwony krzyżyk świadczący o błędzie...



wiktor765 - Sob Lut 14, 2009 10:14 am
" />nie nie pokazuje twojego avatara cos jest nie tak



Tomasz Ostrowski - Sob Lut 14, 2009 4:00 pm
" />jeśli kolejna stówa jest problemem to zastanów się czy warto w to wogóle wchodzić
Powered by WordPress, ©