ďťż
Castle Creations VS LRP




azerate81 - Pią Lut 22, 2008 10:12 pm
" />WITAM.

Przymierzam się do zakupu swojego pierwszego modelu. Wybór modelu został już dokonany jednak głowię się nad silnikiem bezszczotkowym. Jestem zupełnie zielony w tym temacie i dlatego proszę o radę. Słyszałem od znajomego, że najlepiej wybrać coś z oferty Castle Crations albo LRP. Przebrnąłem przez specyfikacje jednych i drugich i dalej mam mętlik w głowie Co lepsze i mniej awaryjne ? Jakiś produkt LRP czy Castle? Z góry wielkie dzięki za radę.

PS A jakie regle polecacie.
PS2 Jaki model Waszym zdaniem jest najlepszy dla początkującego ?

Pozdrawiam




alkraj - Pią Lut 22, 2008 10:15 pm
" />A w czym chcesz jeździć off-road czy on-road



azerate81 - Pią Lut 22, 2008 10:21 pm
" />Na początku on road póżniej kto wie...
Interesuję mnie Wasza opinia czy warto się sie gimnastykować z Castle czy zaufać Niemiaszkom z LRP



Maciolus - Pią Lut 22, 2008 10:42 pm
" />Generalnie Twoje pytanie brzmi: zestaw sensorowy (LRP, Novak) czy bezsensorowy (Castle, Tekin). To troche jak wybor blondynki lub brunetki

Zestawy sensorowe oferuja ciut lepsza kontrole obrotow silnika, stad tez wybierane sa glownie przez zawodnikow. Sa przystosowane do mniejszego zakresu napiec i zwykle silniki maja nieco mniejsza moc od silnikow bezsensorowych.

Zestawy bezsensorowe daja za to ogromna roznorodnosc silnikow (rozmiar puszki, kv, moc, itp) i napiec na ktorych pracuja. Dlatego kochaja je szczegolnie niezawodnicy i wszelkiej masci maniacy nie przejmujacy sie przepisami.

Gdy mowimy o mocy silnikow bezszczotkowych patrzymy najpierw na jakosc i technologie ogniw zasilajacych. Gdy myslimy o napieciu pamietamy o wzroscie efektywnosci ukladu przy wyzszych napieciach i mniejszym obciazaniu ogniw. P=U*I

To w bardzo wielkim skrocie




alkraj - Pią Lut 22, 2008 11:40 pm
" />Jak do on-road to ja polecam zestaw Mamba Max 7700 i 2s Li-Po



Michał Bugajski - Sob Lut 23, 2008 9:45 am
" />
">Jak do on-road to ja polecam zestaw Mamba Max 7700 i 2s Li-Po

dodaj jeszcze skrzydła, lotki i samolot... to ma byc 1 model.



Wiktor Sułek - Sob Lut 23, 2008 9:51 am
" />Jak zupełnie nie interesują Cię zawody to wg mnie Mamba, albo SideWinder który jest tańszy, oraz ogniwa A123 .

Do on roada - 7700 i 6 cel/A123 2S2P
Do off roada - 5700 i 6-8 cel/A123 3S

Pozdrawiam



azerate81 - Sob Lut 23, 2008 12:47 pm
" />Wielkie dzięki.
Po malutku mi się wszystko rozjasnia.
Mam jeszcze tylko pytanie.
Na http://lrp.cc/e/lis/ w opisie Vectorów moc podawana jest w W a na CastleCreations np http://www.castlecreations.com/products/cms36-4600.html
w kv.
Przepraszam za lamerskie pytania ale nie wiem co to za jednostki. Na fizyce zazwyczaj spałem Czy można je jakoś przeliczyć żeby móc porównać moc tych silnikow ????
Z góry dzięki za odpowiedź



Szymon Madziara - Sob Lut 23, 2008 3:09 pm
" />Kv to sa obroty na jeden volt. Tez jest na stronie lrp.

Wat czyli jednostka przedstawia sie trzema podobnymi wzorami.

P= U * I czyli moc = napiecie * natezenie

lub

P= U * U / R czyli moc = napiecie do kwadratu przez opor

lub

P= I * I * R czyli moc = natezenie do kwadratu * opor

Istnieje jeszce jeden wzor ma moc

P= W/t czyli moc = Praca / czas (przy silnikach zazwyczaj 1s)

A wiemy ze W = F * s czyli moc = sila * przemieszczenie co podstawiajac do wzoru daje nam:

P= F * S / t z czego wynika ze P= F * V przy ruchu jednostajnym



Adrian Lutyński - Nie Lut 24, 2008 10:48 pm
" />A co przemawia na korzyść CC w porównaniu do Graupnera Genius 80?
info o nim http://shop.graupner.de/webuerp/servlet ... anguage=en



KiT - Nie Lut 24, 2008 11:08 pm
" />Generalnie CC ma bardzo silny soft i możliwości dostosowania regulatora do nawierzchni, przełożenia, kierowcy.

Ten Graupner ma następujące zalety:
- lepszy BEC większe prądy i napięcie;
- limit obrotów, to jest coś przydatne;
- jest też bardziej uniwersalny, możesz na nim latać, pływać (ciekawe jak wodoodporność);
-super opcja limit pobieranego prądu dla Li-xx jak znalazł;

Nie ma chyba możliwości ustawienia dowolnego cut-off dla Li-xx, to jego wada (CC to ma).



Adrian Lutyński - Nie Lut 24, 2008 11:13 pm
" />O ile wiem jest bryzgoszczelny, jutro sie zapoznam z dokumentacją, przypadkiem kupiłem go na wyprzedaży, jak już jest w dobytku to może zostawie sobie... Pytanie jak do niego dobierać silnik? Ma mieć pobór nie większy niż 80A? Czy np Hacker C40 styknie? C50 pewnie za mocny...



KiT - Nie Lut 24, 2008 11:16 pm
" />Raczej się kieruj tym ile jest w stanie dać zasilanie i jakie Kv potrzebujesz. I tak przymkniesz prąd do pożądanej wartości w sofcie.



Adrian Lutyński - Nie Lut 24, 2008 11:18 pm
" />Do czasu spopularyzowania 123 zostaje NiMH w ilości cel 7-8. Więc chwilowo 50-70A max chyba? Ale czy gdzieś popełniam błąd w założeniach że kupię mocniejszy silnik, a ew. wykorzystam w pełni jak się zasilania poprawią na rynku, a na razie na nimhach śmigać??



KiT - Nie Lut 24, 2008 11:28 pm
" />Nie, to poprawna decyzja. Nie będzie się tak grzał i nie musisz rozwiązywać kwestii jak go dodatkowo chłodzić.

W przyszłości wstawisz inne zasilanie i masz 80A ciągłego i 130A chwilowego.
Przy 10V i ok. 80% sprawności to od 500 do 1000W mocy na wale.



Adrian Lutyński - Nie Lut 24, 2008 11:34 pm
" />Liczby w pełni zadowalające Bynajmniej z obecnej perspektywy

EDIT: no i nie wytrzymałem, padło na poczatek spokojnie, zakupiony Hacker E40 5.5T, 5900KV Mam nadzieje że będzie ok...
Powered by WordPress, ©