ďťż
Cewki Zapłonowe




hodik - 2010-10-06, 12:05
Witajcie !
Auto nie pali mi na jeden albo nawet dwa lub trzy cylindry Stało się to nagle....Po podłączeniu do kompa wywala mi 8 cylinder ale wcześniej też 3 i 4 - nie wiem w sumie co robić. Wszyscy mówią, że to cewki i chyba przyjdzie mi wymienić tylko jeszcze nie wiem które Z tego co się dowiedziałem to liczy się je następująco - Otwieram maskę stoję przed samochodem i po lewej stronie od przodu to cylindry nr. 1 -2 -3 - 4 po prawej stronie od przodu 5 - 6 - 7 -8 - Pytanie:
1 - Żeby wymienić 8-smą cewkę to muszę rozkręcić pół silnika ?
2- Jak te cewki po winne być dokręcone ? ( kilka jest dość luźnych i mogę swobodnie nimi obrócić, a kilka jest skręconych na maxa i nie ma możliwości ruchu )

Z góry dzięki za odpowiedź




RadAg! - 2010-10-06, 14:03
Firing order:
http://p71interceptor.com/firingorder/
U mnie wszystkie cewki sa latwo dostepne nawet te juz pod szyba, zrob jakas fote, nie wydaje mi sie zebys musial rozkrecac pol silnika. Wszystkie cewki powinny byc dobrze dokrecone, nie luzne. normalne natomiast jest ze po dokreceniu mozna nimi lekko obracac. Byle dobrze przylegaly.



hodik - 2010-10-07, 09:03
Dzisiaj nagram filmik i zrobię foto to powiesz co i jak



lincoln1998 - 2010-10-12, 11:39
Moim zdaniem żeby wymienić cewki wystarczy tylko filtr powietrza i kolektor ściągnąć żeby dojście było a żeby dojść do 8 cewki musisz podszybie zdemontować.




lincoln1998 - 2010-10-12, 11:44
Aha i najlepiej jakbyś wymieniał jedną cewkę to odrazu wszystkie a jak cewki to + świece koszt ok. 2000zł , jedna cewka około 200zł



RadAg! - 2010-10-12, 11:51
Sorry lincoln ale głupoty wypisujesz, moim zdaniem oczywiscie
Nie musi demontowac podszybia, jest dojscie po zdjeciu tuby doprowadzajacej powietrze do przepustnicy. Nie trzeba nawet ruszac filtra powietrza. A kolektor zeby sciagac to juz wogle jakas paranoja. Idz jeszcze raz do garazu i sie przyjrzyj jak to wyglada i moze wymien jakas cewke najpierw zanim zaczniesz pisac glupoty.
Druga sprawa, o ile swiece warto wymieniac w zestawie zeby wszystkie gary dostawaly taka sama iskre to cewek nie ma sensu. Cewka tylko powoduje ze swieca zaiskrzy wiec wymienia sie tylko te cewke ktora jest wadliwa. Wymienianie calego zestawu cewek jest bez sensu. Zalozmy ze nie pali ci jeden gar i co, zmieniasz wszystkie 8 cewek? 7 z nich jest sprawnych!



hodik - 2010-10-12, 17:05
Dostęp do Cewek mam, tam wszystko jest cacy jak najbardziej, ale walka trwa nadal trochę w innym kierunku....Mam już konkretnie dość.



RadAg! - 2010-10-12, 17:07
Z tego co gadalismy na GG wyglada ze masz problem z kablami. cos tam jest nie tak skoro po wymianie cewki i zamianie swiecy nadal nie ma iskry. ewentualnie czujnik polozenia walu, ktory 'dyryguje' tym calym bajzlem



jmichlicki - 2010-10-12, 17:56
Co prawda nie mam lincolna ale mialem przeboje z cewkami w moim volvo 960. Przepalaly sie a tez kosztuja kupe kasy.
1. Zeby sprawdzic , ktora jest przepalona wyjmuj je. Silnik i tak ci na pewno telepie. Jak wyjmiesz dobra to zauwazysz , ze telepie bardziej a jak przepalona to nie bedzie reakcji.
2. Teoretycznie jak zwykle lepiej wymienic wszystkie bo podobno sie zuzywaja i jak jedna lub dwie wymienisz to reszta szybciej pada. Ja tam nie zauwazylem a wymienialem po jednej.
3. Przyczyna u mnie byl alternator , ktory podawal zly prad. Tzn zmienialo mu sie. Nie wiem co bylo popsute bo po prostu caly alternator wymienilem.

Oczywiscie volvo to nie v8 ale r6 ale nie sadze zeby byly wielkie roznice. Jesli cewki padaja seryjnie to musi byc problem z pradem wiec nie ma co ich wymieniac bez rozwiazania problemu.

Sorry widze , ze to juz wiecie. Moze to naiwne ale przeloz ta cewke w inne miejsce i zobacz czy tam dziala. Moze juz byc tez przepalona.



hodik - 2010-10-12, 18:29
Cewki sa posprawdzane, przewodów tutaj nie mam ! - Jest cewka, do której wchodzi wtyczka i tyle....Całość to jeden wielki Kabel i wystające z niego wtyczki które wchodzą w cewki - Gdyby był alternator to nie padł by tylko 8 cylinder który odwala dziwne rzeczy. Walka trwa...Kur*ica powoli robi swoje



jmichlicki - 2010-10-12, 18:47
U mnie tez nie padly wszystkie. Pada zawsze najslabsza. Ale nie twierdze , ze alternator. Pewnie prad sprawdziles. Czy tam jest cos takiego jak aparat zaplonowy? Lub raczej aparaty?



RadAg! - 2010-10-12, 18:56
U mnie padla jedna cewka, wymienilem i jest pieknie. Wiem ze poprzedni wlasciciel wymienil dwie, mam jedna w zapasie jak znowu ktoras padnie. U Hodika jednak problem jest inny bo najpierw mu wywalalo blad missfire a teraz mu wywala, po wymianie cewki, ze ma uszkodzony obwod elektryczny wiec cewka i swieca odpadaja z tej konkurencji. Trzeba oblookac wszystkie kable ktore ida do cewek i do wtryskow. Moim zdaniem potrzebny jest elektryk z miernikiem.



hodik - 2010-10-12, 20:18
Radek ten błąd został usunięty, ale nadal wywala misfire..... I ciagle chodzi tutaj o 8 cylinder.



RadAg! - 2010-10-12, 20:26
No wiec nadal jestesmy w tym samym miejscu. Cewka jest ok, swieca jest ok, chyba ze cos pochrzaniles przy sprawdzaniu. Pozostaja: kable, czujnik polozenia walu, moduly zaplonowe. Sprawdz jak mowi Jarek prady z alternatora.



KARLone - 2010-10-13, 08:01
to może ja kilka swoich doświadczeń napiszę. Skoro masz COP (cewka na świecy) to sprawdź jeszcze czy gumowy "but" cewki nie tkwi w wilgoci, brudzie itp. U mnie przyczyną przebić był cieknący płyn z kolektora - to raz. Dwa - sprawdź czy coś ci kabli nie poprzegryzało, ostatnio w Pontiacu u siebie znalazłem pod maską jakieś śmieci, stary chleb itd. Typowa działalność jakichś kun czy innych stworów.



hodik - 2010-10-13, 10:03
Mam pęknięty kolektor....Który jest niby zaklejony ale może coś tam z niego wycieka - jednak mam problem z 8 cylindrem który jest po drugiej stronie pęknięcia i z tyłu - Czy to może być przyczyną ?



KARLone - 2010-10-13, 10:36
pęknięcie pęknięciem ale cewki nie mogą być zwilgocone. Pamiętam, że odkręcenie wszystkich cewek zajęło mi ok 1,5h, odkręć i sprawdź, czy w gnieździe świecy nie zebrał się płyn chłodzący, wszędzie wokół cewek i świec musi być sucho i czysto, żadnego brudu

ja dawałem swój kolektor do spawania, zapłaciłem ok 250 zł ale to kasa wywalona w błoto, bo dalej się sączyło, tyle że mniej. Wk..ny kupiłem nowy i po problemie tyle że był to wydatek 4 razy większy i od tego czasu jest dobrze.



hodik - 2010-10-13, 11:26
Dookoła cewek jest sucho....syfu żadnego nie ma więc to chyba problem nie leży po tej stronie A już myślałem, że wiem o co chodzi.....



RadAg! - 2010-10-13, 14:58
Hodik, moim zdaniem nie ma co plakac. Wez podjedz do jakiegos kumatego elektryka (dopuki auto jezdzi ) Czasami nie warto za duzo kombinowac samemu, podjedz, zapytaj, to prawie nic nie kosztuje a moze ci rzucuc nowe swiatlo na problem



KARLone - 2010-10-13, 15:01
a jak z przewodami do cewek, nie są pogryzione czy pokaleczone?



hodik - 2010-10-13, 15:46
Przewody są cacy, fajki gumowe które dochodzą do świec też są w porządku. Nie wiem dlaczego każdy z was piszę o tym żeby sprawdzić każdą cewkę po kolei skoro nie chodzi tylko 8 cylinder - Podejrzewam jednak, że to uszkodzenie jest mechaniczne a nie elektryczne I mam do rozebrania silnik.....



RadAg! - 2010-10-13, 15:51

Nie wiem dlaczego każdy z was piszę o tym żeby sprawdzić każdą cewkę po kolei skoro nie chodzi tylko 8 cylinder -
No bo stan reszty cewek moze miec wplyw na prace ostatniej zwazywszy ze jedna z nich np jest wilgotna i ma jakies zwarcie. Rozbieranie silnika to ostatecznosc. Mierzyles napiecia na kablach? Masz wszedzie idealny prad?



hodik - 2010-10-13, 16:37
No i właśnie o to chodzi, że mam już spisane ok 300 porad co może być - może to, może tamto a może jeszcze tamto. Jak bym chciał to wszystko zrobić, wymienić naprawić to bym kupił drugi silnik. Obecnie auta nie mam na podwórku - od jutra znowu będę walczył.



jmichlicki - 2010-10-13, 17:56
Nie kapuje . Przeczytalem wczesniej , ze nie ma iskry wiec czemu mialoby byc uszkodzenie mechaniczne w silniku. Dobre rady i sposoby , madre zdania i ... jak spiewa KSU ale w volvo czasem padaly aparaty zaplonowe. Tez masz pewnie dwa. Zamien je i sprawdz co sie stanie. Jesli chodzi o kable to kazdy elektryk a nawet mechanik sprawdzi czy w kablu jest napiecie i wiadomo.



RadAg! - 2010-10-13, 19:08
No nie sluchasz Hodik, zalamujesz rece, chcesz rozbierac silnik. Moze sprzedaj auto? Nawet nie byles z autem u elektryka a juz sie poddajesz? Umowmy sie, w warunkach domowych, bez wiedzy, doswiadczenia i sprzetu czasem trudno rozwiazac jakis problem a dla mechanika to moze byc blachostka.
Jezeli cewki sa ok, swiece sa ok, kable sa ok, napiecia na kablach sa w normie (co elimunuje problem z aku lub alternatorem) pozostaja moduly zaplonowe, wtryski, czujnik polozenia walu albo CPM. Nadal nie powiedziales jakie masz napiecia na kablach wiec zaczalbym od tego - to nam wyeliminuje problem z elektryka lub wskaze na problem z elektryka



5th avenue - 2010-10-14, 00:27
Wg mnie jeśli jest przebicie na kablu to wieczorem gdy jest ciemno i wilgotne powietrze powinno się iskrzyc.
Na tym sie jakoś super nie znam ale na świecy nad 8 cylindrem (lub innym na który samochód nie pali) powinnien byc czarny nagar.
Co do kolejności zapłonu : 1-3-7-2-6-5-4-8. Kompresja 10.0:1
czytałem tez o stosowaniu świec na 1,2,3,4 (maja przyrostek PG) innych niż te na 5,6,7,8 (przyrostek P)

Mój telepie przy wyższych obrotach z powodu błędu na kolektorach (obu) ponoc mieszanka tlenowa jest nie taka. błąd po skasowaniu znika i raz za jakiś czas sie pojawi (tak po kilku przejażdżkach) diagnoza mechanika: "trudno powiedziec... sondy lambda, świece, kable... trzeba zostawic auto i po kolei sprawdzic". Niestety nie ma mowy w tym czasie. Wpierw spróbuje swoich sił a później mogę ewentualnie oddac w czyjes ręce.

Może ktoś z Was wie jakim kluczem odkręcic świece?



hodik - 2010-10-14, 07:49
A czym śmigasz ? jak TC to musisz mieć klucz do wąskich świec z przedłużką Ja się już we wszystko zaopatrzyłem, poza tym mam wujka elektryka, walka z autem rozpoczyna się od nowa....
Poza tym nie mogę zmierzyć ciśnienia na cylindrze bo sprzęt który wszyscy posiadają ma za krótki gwint i nie chce się wkręcić ;/
nie mogę też zmierzyć czy jest iskra na świeci ponieważ muszę posiadać - http://allegro.pl/draper-38898-tester-swiec-iskrowych-i1259359172.html Inaczej w tych autach można spalić komputer.



KARLone - 2010-10-14, 14:34
oj hodik, hodik, na początek kup malucha, pojeździj nim z kilka lat, a dowiedz się jak działa silnik, aparat zapłonowy i świece. Maluch ma tę przewagę, że ma tylko dwie świece, jedną cewkę i często nawala w nim zapłon. Wyrobisz się, mówię ci, dowiesz się jak w szczerym polu sprawdzić czy iskra na świecy jest dobra. Będziesz znajdywał przyczynę braku zapłonu z zamkniętymi oczami.

Chłopie weź wyrzuć tę listę z 300 usterkami, bo nie wiem czy w tym silniku znajdziesz tyle części. To jest temat prosty jak drut i przyczyn może być:
1) świeca - wewnętrzne przebicie, brud, wilgoć, nadpalone elektrody,
2) cewka - uszkodzenie mechaniczne cewki, wilgotny gumowy but izolacyjny, brud pod sprężyną
3) kabel zasilający - przegryziony, przetarty, brak styku w złączu
4) moduł zapłonowy - to może być ostatnia sprawa do sprawdzenia na samym końcu.
z 300 przyczyn zostały ci 4, teraz będziesz miał łatwiej.

Powiedz, podmieniałeś już cewkę i świecę z taką co jest na 100 % sprawna z innego cylindra? W ten sposób łatwo zmniejszysz liczbę podejrzanych do 2



hodik - 2010-10-14, 14:43
Karlone - nie uważaj mnie za gówniarza który nie ma zielonego pojęcia o tym co robi i co się dzieje pod maską ?

- Cewki i świece podmieniałem z innego cylindra i nic, podobnie podczas przełączenia wtyczek z 7 cewki do 8 i z 8 do 7.

Zastosowałem się również do poleceń kolegi MarkSeven:

Po pierwsze,to sprawdz wtyczki od wtrysku i cewki - czesto sa polamane blokady i wtyczki lubia wypadac.Wystarczy ze wysunie sie okolo 1 mm i juz nie ma kontaktu.Zapal silnik i po kolei dociskaj wtyczki i obserwuj jak pracuje.Po drugie -w tych autach nie wolno nigdy sprawdzac iskry zdejmujac cewke ze swiecy.Napiecie jest tak wysokie,ze nawet nie wiesz kiedy w ulamku sekundy przeskoczy iskra do przewodow niskiego napiecia ktorejkolwiek z cewek albo wtryskiwaczy- nawet przez izolacje.I wtedy zostaje upalony w komputerze obwod sterowania cewka albo wtryskiwaczem.Po prostu 45,000 Volt momentalnie przepala triak sterujacy w ECM.Niezbedny jest tester do sprawdzania iskry "pod szklem" podczas pracy.

Musisz zaczac po kolei sprawdzac : najpierw omomierzem cewke - miedzy koncowkami n/n ( piny na cewce) musi byc ok.1 ohma.Moze byc 0.5 , czasem 0.7 , 0.8 ohm ,zalezy od producenta.Czasem 1.2 , ale nie powinno byc wiecej.Potem zmierzyc miedzy jednym z pinow a koncem co idzie do swiecy - moze byc od ok.5 albo 6 kiloohm .Motorcrafty maja wiecej - okolo 8 do 10 kohm.Najlepiej porownaj z druga cewka.Jesli bedzie duzo wiecej ,to zdejm gume z cewki i zobacz czy opornik grafitowy nie jest popekany i czy sprezynka dobrze kontaktuje.Jak bedzie wszystki ok , i bedziesz mial tester iskry, to podlacz cewke do wkreconej nowej swiecy przez ten tester i zobaczysz czy jest i jaka jest iskra podczas normalnej pracy.Nastepnie na pracujacym silniku sprawdz PROBNIKIEM samochodowym z Zaroweczka ( a nie zadnym voltomierzem) miedzy +(plusem) baterii a wtyczka do wtryskiwacza - czy wtrysk pracuje.Na jednym kabelku powinna migac leciutko zaroweczka.Na drugim kabelku powinien byc wtedy + , a wiec mierzysz miedzy nim a masa - powinna zaroweczka jasno swiecic. To , ze swieca jest mokra,to nie znaczy jeszcze ze wtrysk pracuje.Mozesz zrobic jeszcze eksperyment i na pracujacym silniku zdjac wtyczke z wtrysku 8 .Jak nie ma roznicy w pracy,to wloz do 8 wtrysku wtyczke z 7 wtrysku obok i wyczujesz czy sa zmiany.I odwrotnie - wtyczke od 8 proboj wkladac do 7 i obserwuj roznice.Tak samo mozesz zmieniac wtyczki od cewek - i wtedy wyczujesz czy to usterka zaplonu,czy wtrysku. Ogolnie mowiac, jak sprawdzasz na pracujacym silniku probnikiem z zaroweczka - to zawsze miedzy PLUSEM baterii a jednej z koncowek wtyczki cewki albo wtrysku musi migac zaroweczka - na cewce miga mocniej , na wtrysku slabiej. Natomiast miedzy MASA a druga koncowka musi jasno swiecic i dla cewki , i dla wtrysku..Wtedy mozna uwazac ze komputer jest sprawny.

- Wszystko się zgadza godnie z poleceniami jednak to nie przyniosło żadnych rezultatów.

- Pozostałe cylindry są porządku ponieważ, odpinając kostki od razu widać różnicę w pracy silnika - więc wydaje mi się, że nie ma tam co grzebać



KARLone - 2010-10-14, 15:22
hodik nie chcę Cię ośmieszać ani Ci dokuczać, po prostu nie przesadzaj z tymi 300 usterkami.
Mark dobrze pisze, stosując tą metodologię, dojdziesz do tego, że to albo kabel z wtyczką albo moduł zapłonowy. A jaki wynik triku z żaróweczką? Zrobiłeś ten test na sprawnym cylindrze z pozytywnym efektem? Pytam, bo czasami przy próbach niektórzy się śpieszą i nie wykonują ich dokładnie. Przeprowadzając test na sprawnym cylindrze będziesz wiedział czego masz się spodziewać, jak zaczniesz testować podejrzany cylinder.



hodik - 2010-10-14, 15:47
Sprawdzałem na sprawnym i nie sprawnym cylindrze, wszędzie efekt ten sam. Odpisałem mu, jakie są efekty i otrzymałem taką odpowiedź, pewnych rzeczy w niej nie rozumiem jednak.

To ze zarowka na wtrysku miga tylko parenascie sekund jak odepniesz cewke - jest ok.Jest to zabezpieczenie aby nie lac benzyny do cylindra kiedy nie dziala sterowanie cewka.Jeszcze pytanie - czy sprawdziles tez plusy na drugich pinach ( tych gdzie nie miga) od cewki i od wtrysku probnikiem ? - miedzy masa a kazdym z nich powinno swiecic jasno caly czas.Jest to bardzo wazne.Na cewce chyba jest ok,bo piszesz ze jak wlozysz wtyk to miganie na wtrysku jest dlugie.Na wtyczce wtrysku tez musi byc plus na jednym z pinow.Szkoda,ze test z zamiana wtyczek nic nie dal.Na ogol zawsze bardzo lekko byla wyczuwalna zmiana pracy.Zalozmy,ze swieca jest nowa,pewna - cewka dobra - powinna byc iskra w cylindrze.Pozostaje tylko wtryskiwacz.Ale aby go wyjac i podmienic to trzeba rozmontowac osprzet z gory.Wtedy dopiero mozna zdjac cala listwe - 8 wtryskow na raz.Ona sie nie rozdziela.Moze lepiej najpierw sprawdzic go omomierzem i porownac z innymi.Moze ma przerwe?Albo moze sie zacinac.Jesli okazalo by sie, ze jest iskra i wtryskiwacz jest ok.to moga byc juz tylko usterki w cylindrze.Na wszelki wypadek zmierz cisnienie tego 8 cylindra i porownaj z innym.Moze byc jeszcze taka usterka ,ze komputer daje iskre w innym czasie niz potrzeba,albo daje zly impuls i jest slaba iskra.Albo tez komputer moze dawac paliwo w innym czasie .Na wszelki wypadek wykasuj blad z pamieci komputera - tego nie da sie zrobic inaczej jak tylko kasowanie skanerem. Odlaczanie baterii nie kasuje pamieci.Nic wiecej mi na mysl nie przychodzi.Podmien jeszcze raz cewke i swiece,sprawdz jeszcze raz dokladnie wtyczki i koncowki cewki i wtrysku i pomysl o sprawdzeniu wtryskiwacza.Mozesz tez rozlaczyc ten wielki wtyk od calej wiazki kabli silnika i potraktowac sprayem do elektroniki.



hodik - 2010-10-14, 17:00
Czy ktoś może mi napisać gdzie znajduje się moduł zapłonowy ? Bo jego też chciał bym przejrzeć przy okazji.



KARLone - 2010-10-14, 17:58
z tego co mi wiadomo to integralna cześć komputera. jest we wnętrzu pod deską rozdzielczą. sam tego jeszcze nigdy nie rozbierałem. ja raczej obstawiam na problem elektryczny. gdyby było coś poważniejszego, to miał byś też jakieś błędy towarzyszące.

Dobra zróbmy podsumowanie: do cewki podejrzanego cylindra dochodzi napięcie???



jmichlicki - 2010-10-14, 18:05
Hodik jak stoisz jezykowo? Wiem , ze czasami jest tak , ze nikt amerykancow nie chce sie tknac w okolicy i trzeba samemu robic ale wtedy dobrze konsultowac na amerykanskim forum. Ja dostaje odpowiedzi po minucie czasem ze zdjeciami jak czuja , ze jestem za glupi by pojac cos.



jmichlicki - 2010-10-14, 18:10
banghead: Where would the Ignition Control Module be located on a 1995 Lincoln Town Car? 4.6 engine w/ AC

Long story made short, there is none on this car.



hodik - 2010-10-14, 18:16
I wszystko w tym temacie.... A na rockauto jest do kupienia taki moduł i w cale nie wygląda jak by był połączony z komputerem.



jmichlicki - 2010-10-14, 18:27
po prostu wpisalem pytanie w google. w razie czego moge sluzyc tlumaczeniem. Amerykanie czasem mieszaja nazwy modulu i aparatu zaplonowego. Odrazyu mowie , ze nie wiem czy oba te graty sa w linkolnie.



KARLone - 2010-10-14, 18:32
hodik, czy do cewki podejrzanego cylindra dochodzi napięcie? zapala się ta żaróweczka jak należy?



hodik - 2010-10-15, 09:35
Dzisiaj będę robił test CEWEK po kolei od pierwszej do ósmej - Wezmę miernik samochodowy z żaróweczką podłącze jedną stronę do akumulatora pod plus drugą stronę będę mierzył napięcie - ( Odepnę wtyczkę od cewki i będę po kolei przykładał miernik do każdego pinu ) w ten sposób badając każdą cewkę sprawdzę czy napięcie jest na każdej równe. Nie wiem tylko jak sprawdzić omomierzem każdą cewkę gdyż jak odepnę od wtyczkę od danej cewki to przecież nie będzie tam w ogóle prądu ?



piotrekzet - 2010-10-15, 10:25
No sorry, ale ten tekst to jakaś bzdura.

"To , ze swieca jest mokra,to nie znaczy jeszcze ze wtrysk pracuje"

A niby co to znaczy? Że się spociła?

"Mozesz zrobic jeszcze eksperyment i na pracujacym silniku zdjac wtyczke z wtrysku 8 .Jak nie ma roznicy w pracy,to wloz do 8 wtrysku wtyczke z 7 wtrysku obok i wyczujesz czy sa zmiany.I odwrotnie - wtyczke od 8 proboj wkladac do 7 i obserwuj roznice"

Róznica będzie taka, że przestanie pracować na dwóch cylindrach. A raczej będzie pracował, przepalając paliwo, podane w innym cyklu. Już tylko czekam na propozycję przełożenia kabli WN z 7 cylindra na 8. Zdjęcie wtyczki z wtrysku 8 da informację tylko na temat tego, czy jest podawane paliwo do cylindra nr 8, przekładanie wtyczek jest psu na budę.
Chyba, ze jest na monowtrysku Ale skąd wtedy tyle wtyczek?
Żeby sprawdzić czy jest iskra na świecy trzeba ja wykręcić, wsadzić w kabel WN i zmasować do bloku silnika. Potem odpalić samochód. Przewodów WN nie ściąga się na pracującym silniku nie dlatego, że tak wrażliwa jest elektronika (to jest prawda), tylko dlatego, że w 9 przypadkach na 10 prąd tak Ci przypierdoli, że się zesrasz. Sorry za wulgaryzmy, ale ten prąd przypierdoli, a nie kopnie.
Nie jestem pewien czy przy braku praktyki usłyszysz różnice w pracy 7 lub 8 cylindrów. Chwilami miałem problem z usłyszeniem różnicy między 5, a 6, a doświadczenie mam chyba ciut większe...
Nie pamiętam czy problem masz tylko na wolnych obrotach, czy ciągle? Jeśli na wolnych to może poleciał Ci po prostu silnik krokowy.
A rezystancja (czyli opór) - mierzony omomomierzem nie zmienia sie zbyt drastycznie przy braku prądu To taka moja drobna złośliwość I chciałbym zauważyć, że dopóki nie odpalisz silnika to na cewkach nadal nie masz różnicy potencjałów
To była druga złośliwość, ale już przestaję

Podsumowując - sprawdź iskrę na świecy. Da Ci to informację czy w ogóle jest, aczkolwiek to dopiero początek.
Możliwe, że masz zasyfione wtryskiwacze.
Ktoś mówił, żeby sprawdzić w wilgotnym powietrzu czy nie ma przebić. Bardzo dobry pomysł, dodam tylko, że najlepiej robić to wieczorem (żeby było ciemno) i wspomagać się wodą w takim spryskiwaczu jak do mycia szyb. Normalnie rozpylać na przewody. Jeśli nie będzie nic widać - co nie znaczy, że nie ma przebicia - można wytrzeć kable wn i całą resztę i popryskać lakierem do włosów. To nie jest naprawa! Ale jeśli po tej operacji będzie lepiej, to znaczy, że jest przebicie - mimo, że nie było go widać przy poprzednim teście. Jeśli nie będzie lepiej to wcale miestety nie znaczy, że tego przebicia nie ma.



KARLone - 2010-10-15, 13:16

Dzisiaj będę robił test CEWEK po kolei od pierwszej do ósmej - Wezmę miernik samochodowy z żaróweczką podłącze jedną stronę do akumulatora pod plus drugą stronę będę mierzył napięcie - ( Odepnę wtyczkę od cewki i będę po kolei przykładał miernik do każdego pinu ) w ten sposób badając każdą cewkę sprawdzę czy napięcie jest na każdej równe. Nie wiem tylko jak sprawdzić omomierzem każdą cewkę gdyż jak odepnę od wtyczkę od danej cewki to przecież nie będzie tam w ogóle prądu ?
hodik, błądzisz... Nie wiem nawet czy znajdziesz gdzieś w necie jasny opis jak to zrobić jeśli to twój pierwszy kontakt z miernikiem. Przy napięciach do 1kV to można jakieś zakresy wartości przyjmować jako normalne. Jak będziesz próbował mierzyć izolację cewki, to za każdym razem będziesz miał różne o np 100% wskazania na różnych cewkach choć cewki będą dobre. Zawieź to do elektryka i sprawę załatwi w moment. Jeśli dalej chcesz walczyć to odpowiedz mi na pytanie czy do 8 cewki dochodzi napięcie? Czy zapala się w tej wtyczce żaróweczka?



hodik - 2010-10-18, 20:30
Cześć, Cześć ! Hodik w humorze !

Mamy przyczynę, dlaczego Lincoln miał focha na jeden cylinder Wszystkim którzy się tutaj wypowiadali dziękuję, nie były to jednak, cewki, alternator, czujnik położenia wału, przegryzione kable, niskie napięcia itd.

- Okazało się, że to wtrysk jak do tego doszedłem i co jest przyczyną już piszę:

Problem postanowiłem rozwiązać w bardzo prosty sposób - wlałem trochę benzyny do cylindra i sprawdziłem czy odpali chociaż na chwilę i co ? Odpalił, więc ulżyło mi ogromnie, że to nic w sliniku - Ostatnią nadzieją był wtryskiwacz: Rozkręciłem trochę silnika wyjąłem tego pomarańczowego skurczybyka i co się okazało: Jeden wielki syf, który musiał dostać się z baku ( prawdopodobnie nikt o 180 tys nie wymieniał filtra paliwa ) - auta jeszcze nie złożyłem, gdyż postanowiłem wyjąć wszystkie wtryskiwacze i wyczyścić je dokładnie - Wtryskiwacz nie jest do wymiany gdyż sprawdzam go po kolei podłączając mu prąd z aku i od razu można wyczuć jak pracuje.

Macie już przyczynę, jutro ładnie wszystko wyczyszczę poskręcam i zobaczymy co się będzie działo

Poza tym dzisiaj przypłynęły do mnie Chromowane nakładki na lusterka i już w ogóle jest zajebiście !



jmichlicki - 2010-10-18, 21:39
Fajnie , ze jest ok.
Moja dygresja jest taka , ze od paru dni wersja byla taka , ze nie ma iskry. Cala wiec narada nie miala najmniejszego sensu. . Ja podczas moich przebojow nawet ostatnio z suburbanem nauczylem sie pytac . Czasami wydaje Cie sie , ze pytanie jest glupie. Ale jak moj mechanik i przyjaciel stwierdzil jesli pytasz to jestes glupi przez piec minut a jesli nie spytasz to przez cale zycie. Dlatego trzeba bylo spytac jak sprawdzic czy jest iskra. Wtedy pierwszego dnia znalbys przyczyne.



hodik - 2010-10-18, 21:47
Pytałem czy idzie iskra ze świecy....Ale co dała by iskra jak Wtrysk nie dawał paliwa ? To nie miało by sensu



jmichlicki - 2010-10-18, 21:48
Ale wiadomo gdzie szukac.



RadAg! - 2010-10-18, 22:20

Jezeli cewki sa ok, swiece sa ok, kable sa ok, napiecia na kablach sa w normie (co elimunuje problem z aku lub alternatorem) pozostaja moduly zaplonowe, wtryski, czujnik polozenia walu albo CPM. Nadal nie powiedziales jakie masz napiecia na kablach wiec zaczalbym od tego - to nam wyeliminuje problem z elektryka lub wskaze na problem z elektryka

Bardzo prosze Hodik.



hodik - 2010-10-18, 22:24
Od początku wiedziałem, że mogą być to wtryski, ale do końca nie miałem pojęcia jak je sprawdzić - bo ciągle myślałem że to coś w prądzie.

Problem rozwiązany, a tu jeszcze do mnie strzelają.... Nie ogarniam was ? Nie ważne - Temat można zamknąć i usunąć



KARLone - 2010-10-18, 22:26

Ale wiadomo gdzie szukac.
no właśnie, hodik, próbowałem od Ciebie wyciągnąć kilka razy czy ta cewka dostaje napięcie ale jakoś to zlałeś. Można było szybciej i mnie stresu by do tego dojść



RadAg! - 2010-10-18, 22:29
Z calym szacunkiem ale strasznie Hodik z siebie jestes dumny bo 'odkryles' cos na co nikt wczesniej nie wpadl? Wypadaloby moim zdaniem okazac wiecej wdziecznosci za czas i zaangazowanie. Temat zostaje bo to forum publiczne - moze sie przydac komus innemu kto chetnie wyslucha naszych porad.



hodik - 2010-10-18, 23:01
radAg! Przecież podziękowanie napisałem - ale skoro mało ( nie chciałem się rozpisywać ) to jeszcze raz dzięki za odpowiedzi w tym temacie i różne rady i wskazówki ! , dumny nie jestem tylko ucieszyłem się, że auto może będzie jeździć. KARLone, cewka dostawała napięcie po kablu, ale nie mogłem sprawdzić czy daje iskrę gdyż tak jak napisał MarkSeven było to dość niebezpieczne dla kompa bez tego testera.



jmichlicki - 2010-10-19, 05:35
Nie strzelaja , nie strzelaja. Po prostu Twoj problem byl akurat jedynym technicznym problemem w tym czasie na forum a niestety dyskusja byla absolutnie jalowa. Tak naprawde to forum po to wlasnie istnieje zeby takie problemy rozwiazywac i kazdy to wie. Fury made in USA sa bezawaryjne ... zartowalem i kazdy mechanik je naprawi ... tez zartowalem. Dlatego wlasnie ludzie zakladaja takie fora zeby dzielic sie doswiadczeniami i wiedza zeby moc poradzic sobie samemu lub doradzic cos mechanikowi zeby nie otwieral dawno otwartych drzwi. Roadrunners istnieje krotko i zrzesza posiadaczy roznorakich wehikulow w zwiazku z tym nie jest latwo o specjaliste bo przynajmniej wg. mnie genialni Amerykanie potrafia z kazdego modelu zrobic unikat techniczny . Mimo to jest tu paru ludzi , ktorzy za reke mogli Cie przeprowadzic przez ten problem w jeden wieczor. Wystarczylo stosowac jasny przekaz - Jest iskra? - Nie mam testera i boje sie sprawdzic. - Nie boj sie i sprawdzaj nic sie nie stanie. I juz wiesz ze iskra jest wiec prad dochodzi. I tak po kolei. O moim pierwszym samochodzie pt. volvo 240 w dieslu nie wiedzialem nic i placilem mechanikom jak za zboze a byl prosty jak budowa cepa. Tyle , ze nie korzystalem z netu wowczas. Gdybys nie wiedzial co to akumulator to pytaj jak wyglada , ktos sie zdziwi , bedzie Ci glupio ale odpowie i wiesz na cale zycie. Niektorzy maja szczescie i ojca , ktory ma pojecie przyjdzie i pokaze ale zyjemy w czasach gdy niestety net zastepuje takze to.



KARLone - 2010-10-19, 06:48
żeby nie było że się obraziłem ja się nigdy nie obrażam



RadAg! - 2010-10-19, 07:57

żeby nie było że się obraziłem ja się nigdy nie obrażam
Ja sie za to obrazam od niedawna o kazda pierdole . Gdzies uslyszalem madra mysl ze tylko tchorze sie nie obrazaja bo nie maja jaj. Teraz jak sie na wszystko obrazam od razu mi lepiej Hodik - obrazilem sie Wogle na wszystkich



KARLone - 2010-10-19, 08:16
ja się i tak nie obrażam, za to się wk...m



hodik - 2010-10-20, 08:12
Witajcie.

Zmieniam temat waszych obecnych rozmów i mam pytanie:

Czy w Lincolnie mamy coś takiego jak korek spustowy do BAKU paliwa, ponieważ w układzie mam jeden wielki syf, który po prostu zapycha wtryskiwacza, filtr paliwa nigdy chyba nie był wymieniany i ogólnie to muszę to jakoś wyczyścić, ale nie mam pojęcia jak ? Może znacie jakieś opcje ?



RadAg! - 2010-10-20, 15:47
Wymien przede wszystkim filtr paliwa. Nie wiem jak u ciebie ale kupujac nowy filtr paliwa szukaj takiego z nowymi obejmami na wezyk paliwowy (nie motorcraft). Chodzi o to ze obejmy przy wymiania ulegaja zazwyczaj zniszczeniu a bez nowych ryzykujesz ze wezyk nie bedzie sie dobrze trzymal dlatego niektore firmy sprzedaja filtr w zestawie z obejmami. Ja niestety zamowilem oryginalnego Motorcrafta ale moj mechanik zrobil nowe opaski z opasek elektrycznych - jakos dziala...
Co do korka spustowego z baku, nie wiem, nie slyszalem o takich wynalazkach, wejdz pod auto i zobacz...widac wogle bak od spodu?



hodik - 2010-10-20, 17:24
Filtr paliwa zmieniony, kompresorem przedmuchałem układ paliwa, trochę go wyczyściłem, auto poskładałem do kupy, i zero kodów błędów wszystko jest cacy - Jednak Cieknie mi jeden wtryskiwacz i nie wiem czym to spowodowane ( zamocowany jest dobrze ) jutro muszę go wyjąć i zobaczyć czy może uszczelka się nie podwinęła - na dzisiaj mam dość.



piotrekzet - 2010-10-25, 09:55

Witajcie.

Zmieniam temat waszych obecnych rozmów i mam pytanie:

Czy w Lincolnie mamy coś takiego jak korek spustowy do BAKU paliwa, ponieważ w układzie mam jeden wielki syf, który po prostu zapycha wtryskiwacza, filtr paliwa nigdy chyba nie był wymieniany i ogólnie to muszę to jakoś wyczyścić, ale nie mam pojęcia jak ? Może znacie jakieś opcje ?


Nie sądzę, żebyś miał syf w baku, który magicznie przedostaje się przewodami ale już raz pokazałeś, że "wiesz lepiej", więc niech Ci będzie.
Co prawda ostatnio totalnie zlałeś co mam co powiedzenia, ale może teraz posłuchasz, bo tak się nieszczęśliwie składa, że wyjmowałem bak w sable - nie lincoln, ale jestem na 85% pewien, że bak masz taki sam. Wracając do tematu - nie ma spustu paliwa, musisz zdjąć cały bak i jest to przegwizdana robota. Poczynając od odkręcenia taśm mocujących bak, poprzez odpięcie elektryki oraz rury od wlewu i odpowietrzenia. Jesli nie znasz się na mechanice to oddaj do warsztatu - wątpię, żebyś zapłacił więcej niż 100 PLN za całą akcję. Tylko pojedź z prawie pustym bakiem.
I drobna uwaga - jeśli pourywasz kable od czujnika poziomu paliwa, uszkodzisz pompe paliwa, ewentualnie urwiesz śruby od dekla, żeby wyjąć filtr to z pretensjami i żalami idź do lusterka
Jeśli nadal masz zamiar sam to robić to mam nadzieję, że masz podnośnik "żabę" i klucze o niekoniecznie typowych rozmiarach.



hodik - 2010-10-25, 12:14
Teraz to się na mnie chłopaki Uwzieliście na maksa....Dajcie sobie już luz ok ? - Auto w chwili obecnej pracuje dobrze, i nie będę wykręcał baku, przeczyściłem przewody sprężarką, zmieniłem filtr paliwa i jest ok. Przejadę trochę zdejmę filtr i zobaczę w jakim jest stanie. Na razie to tyle.

Piotrek dzięki za odpowiedź, ale takie komentarze na mój temat możesz zostawić dla siebie - Dobrze, że ty jesteś mechanikiem i poradziłeś sobie z bakiem w Sable, niestety ja taki specjalista jak Ty nie jestem i jeżeli będę musiał już ściągać bak posłucham TWOJEJ rady i oddam auto do mechanika.



RadAg! - 2010-10-25, 14:18
Hodik a wspominales cos ze ci wtryskiwacz cieknie?
Co do Piotrka to sie nie martw Dostanie bana ostrzegawczego na czas nieokreslony



hodik - 2010-10-25, 14:26
Tak, wtryskiwacz ciekł ale to też zrobiłem Metodą = MŁOTEK + SZMATKA - Puknąłem dwa razy w listwę i uszczelka wskoczyła na swoje miejsce i od tej pory jest Cacy - Auto lepiej pracuje i jeździ niż za raz po zakupie.
Nie zależy mi tutaj na żadnych ostrzeżeniach itp. Ale pozostańmy wśród miłej atmosfery jaka tutaj panuje, i zawsze miejmy trochę szacunku. Ja się nie gniewam, ani się nie wkurzam, tylko Piotrek więcej luzu i uśmiechu, ja dopiero się uczę...
Powered by WordPress, ©