ďťż
Chłodzenie




korn - Śro Cze 21, 2006 7:50 pm
" />jak myślicie czy dałoby się chłodzić wodoą silnik?? np tak jak w motorówkach??




Adam Jugowski - Śro Cze 21, 2006 8:03 pm
" />szczerze mowiac rozkminialem juz to ale nie wiele wyszlo, poniewaz woda musi byc chlodzona bo sie zagotuje, a wrzatku chyba nie potrzebujemy.
Kostki lodu na dluzsza mete tez nie zdadza egzaminu!
No chyba, ze zbudujemy rodzaj chlodnicy ale tez kicha, bo nalezy pamietac, ze im model ciezszy tym wolniej jedzie. A czolgu chyba nikt nie chce.

Tak, wiec ja proponuje zostac przy chlodzeniu silnika powietrzem



KiT - Czw Cze 22, 2006 7:29 am
" />Wodą to nie ale Heat-pipe widziałem. Tylko to spora dodatkowa masa, rzędu 50-100g. i nie wiem czy nie prościej zamontować mały wentylator (ja tak zrobiłem) 10-15g.



Daniel Rzeszutko - Czw Cze 22, 2006 9:55 am
" />a nie lepiej kupić nowy (dosc lekki) radiator??? to wydatek rzedu 30zl




Piotr Michalski - Czw Cze 22, 2006 10:10 am
" />
">a nie lepiej kupić nowy (dosc lekki) radiator??? to wydatek rzedu 30zl
Chyba pomyliłeś modele, tutaj mowa o spaliniaku

A czemu chcecie lepsze chłodzenie? Silniczki za bardzo się grzeją? A nie pomyśleliście, że to wina regulacji? Obniżanie temperatury pracy silnika to oszukiwanie samego siebie. Silnik grzeje się z braku smarowania, gdy polepszymy odprowadzanie ciepła to nie załatwi to sprawy smarowania. Potem niektórzy się dziwią, że model miał taką ładną temperaturę a się zatarł. Jedyny sensowany powód jaki widzę na "usprawiedliwienie" dodatkowego chłodzenia silnika to używanie modelu spalinowego jako wspinacza skłakowego. Model jeździ wtedy bardzo wolno ale na wysokich obrotach co nie zabezpiecza wystarczającego przepływu powietrza przez żebra głowicy silnika. Wtedy można pomyśleć nad jakimś wiatraczkiem itd. ale pod warunkiem, że silnik został wcześniej dobrze ustawiony i ma dobre smarowanie.



Daniel Rzeszutko - Czw Cze 22, 2006 10:44 am
" />[quote]Piotr Michalski[/quote]
Powered by WordPress, ©