ďťż
ciężkie początki z ISHIMA M1.0S POMÓŻCIE!!!
cekoll - Sob Lip 11, 2009 7:18 pm " />HEY wszystkim użytkownikom spalinowek mam szczescie dolączyc do was gdyż 5dni temu zakupiłem moja pierwsza spalinówke firmy ishima m1.os od samego początku mialem problemy, niemoglem sobie poradzic z wyregulowaniem jej gdyz gasła, prychala, pluła olejem po cięzkich próbach i przejzeniu tego oto forum mysle ze sie udalo bo przejeździlem nią okolo 8 zbiornikow. Nastepny próbę zaczol sie dzisiaj gdy mialem zamiar sobie troszke posmigac na duzym otwartym terenie po 5 min jazdy zaczoł blokowac sie gaz az zablokowal sie na dobre i moja przszczoła zniknela gleboko w krzakach po wydobyciu postawiłem ją na pudle odpaliłem i okazalo sie ze gaz zacina sie dalej po chwil stanoł na dobre w pozyci maxxx i niewiem co mam zrobic ?? i co sie stało dodam tylko ze skret lewo prawo dziala bez zarzutu porosze o jakiekolwiek rady z góry dziekuje bo jestem swieżakiem w tym temacie Dorian Karczmarzyk - Sob Lip 11, 2009 7:44 pm " />Dotarłeś silnik, że się za regulację zabierasz ? Zdejmij orczyk serwa z gazu i sprawdź czy bez niego też się blokuje. A co do skrętu może masz źle orczyk założony. cekoll - Sob Lip 11, 2009 8:12 pm " />powiem tak w sklepie gdzie kupiłem autko koleś powiedział ze na pierwszych 4 zbiornikach mam jezdzic bardzo ostrożnie i spokojnie itak tez zrobiłem a co do regulacji powiedzial ze mam obserwowac czy silnik sie niedusi i niepluje olejem i zeby sie tez niezalewał sory ze takie głupie pytania zadaje ale ten orczyk który mam zciągnac to znaczy ze mam odlonczyc caly mechanizm od serwa tak?? i sprawdzic?? czy sie blokuje pozdrawiam Dorian Karczmarzyk - Sob Lip 11, 2009 8:19 pm " />Przy pierwszym odpaleniu już regulowałeś ? Ramie odłącz od serwa i wtedy zobaczy się serwo blokuje. Fotka poglądowa Click lub takie Click cekoll - Nie Lip 12, 2009 2:43 pm " />nie nieregolowalem przy pierwszym odpaleniu pierwsze odpalenie wykonal koles w sklepie i powiedzial ze moge smigac. odlonczylem ten orczyk i serwo stoi w miejscu ani drgnie!! IgorCh - Pon Lip 13, 2009 9:25 am " />jezeli serwo(ramie serwa) nie da sie ruszyć(ręcznie) to oznacza ze najprawdopodobniej poszły zebatki w serwie, chyba bedziesz musiał jednak wymienić to na własny koszt bo gwarancja tego raczej nie obejmuje. cekoll - Śro Lip 15, 2009 7:53 pm " />no własnie zawiozlem dzisiaj model na gwarancje i koleś powiedzial ze zobaczy co da sie zrobic czy pujdzie z gwarancji czy nie a tak apropo czy ktos moze mi napisac dlaczego autko majac 5 dni juz ma serwo do wymiany bo niemoge tego skumac szczerze powiedziawszy nsc1984 - Czw Lip 16, 2009 1:25 pm " />Z przykrością muszę stwierdzić , że nic tu niema jak skumać, po prostu niefart, najpewniej spowodowany wadą produkcyjną serwa, a jeszcze pewniej jego średnią jakością (z tego, co oglądałem obrazki takiego modelu jak Twój, to są w nim montowane jakieś bliżej niezidentyfikowane noname'y) cekoll - Czw Lip 16, 2009 2:09 pm " />jesli tak piszesz to widocznie masz racje bo masz napewno szersze pojecie na ten temat Co proponujesz zmiane serwa na lepsze i markowe ?? aktułalnie niemam autka w domu bo zostawilem je na gwarancji i zobaczymy co tam chłopaki powiedza jak pojade go odebrac wielkie dzieki za wsazówki nsc1984 - Czw Lip 16, 2009 9:42 pm " />Jeśli dysponujesz funduszami w nie najgorszym stanie, to mogę na podstawie swoich dotychczasowych doświadczeń polecić serwa firmy Hitec, poczytaj też trochę o Blue Bird'ach (nieco tańsze a podobno równie dobre), bo ludzie mówią, że fajne, ale osobiście nie wiem. Na pewno znajdziesz coś dla siebie Wiktor Sułek - Czw Lip 16, 2009 9:51 pm " />Nie no Blue Bird jest półke niżej od Hiteca Tylko nie skuś się na serwa Scanner, wymagają drobnego moda kabli zasilających silnik (odpadają sobie po prostu). Hitec dobre serwa, serwo jak kupujesz to raz a dobrze więc polecam HS985MG. Ew. jak nie masz tyle to możesz wziąć Blue Birda, miałem przez 2 lata, przed sekundą przeszło sekcję zwłok, nie wiem co z nim Ale działało zacnie i bez problemu. Jak nie masz na Blue Birda to pozostaje Tower Pro - też mam, tanie serwo, jeździ ze mną jako zapas i wbrew temu co mówią ludzie, serwo śmiga bez przypału. Nie raz ratowało mi tyłek jak odpadł kabelek w Scannerze podczas zawodów Tylko piszczy troche i drgnie czasem ale nic poważnego. W miarę szybkie i mocne jak za tą kase, na gaz do spaliny w sam raz, na skręt w 1:10 styknie też. cekoll - Pią Lip 17, 2009 3:17 pm " />własnie przywiozłem auto z gwarancji i serwo wymienili na swój własny koszt twierdza ze dali mi teraz owiele lepsze serwo bo jest digital i jest mocniejsze owiele nieznam sie ale na opakowaniu jest zamieszczona taka oto informacja speed 0.11sec/60 at 6.0v torque 13.0kg-cm at 6.0v niewiem czy to dobre serwo czy nie niejest jednak firmy hitec czy innej markowej koles dodal jeszcze zebym dobrze ustawił orczyk na serwie zeby go nienadwyrenzac niemam pojecia co to znaczy i jak to zrobic z gory dziekuje i pozdrawiam wszystkich spaliniarzy nsc1984 - Pią Lip 17, 2009 4:06 pm " />Parametry brzmią dobrze, miejmy nadzieję, że Ci posłuży. Ustawienie orczyka moim zdaniem wygląda tak: nakładasz sam orczyk na serwo niepodłączone do niczego, nie przykręcasz orczyka śrubką, delikatnie kręcisz do oporu najpierw w jednym kierunku aż poczujesz stanowczy opór, potem w przeciwną też do oporu, ustalasz środek tego ruchu (zakres obrotu ok. 200-220 stopni) między oporami i tam ustawiasz orczyk. Zdejmujesz orczyk z osi serwa i wkładasz go z powrotem jak najbliżej pozycji neutralnej dla ruchu dźwigni gazu i hamulca (dźwignie oczywiście też powinny być ustawione tak by przepustnica i hamulec były neutralne). Sądzę że właśnie po to chodziło temu panu. A jeszcze a propos oznaczeń: "0.11sec/60 at 6.0v" oznacza że serwo wykonuje obrót o 60 stopni w czasie 0.11 sekundy jeśli zasilanie elektronik masz 6 Volt (5 akumulatorów) torque (ang. moment obrotowy) 13.0kg-cm at 6.0v oznacza, że serwo ma tyle siły, że możesz nim podnieść 13 kg np. kartofli, jeśli je podwiesisz na orczyku dokładnie 1 centymetr od osi obrotu serwa (ale nie próbuj tego robić), naturalnie przy tym zasilaniu, co wyżej. Musisz wziąć pod uwagę, że ta prędkość i moment będą odpowiednio mniejsze jeśli serwo ma zasilanie 4 akumulatorami, czyli napięciem 4.8 V. Uffff, się napisałem, mam nadzieję, że przydatnie. Wojciech Skwarzyński - Pią Lip 17, 2009 4:32 pm " />A nie łatwiej podłączyć serwo zdjąć orczyk włączyć radio i zasilanie odbiornika.Ustawić na nadajniku trymerami pozycje neutralną i wyłączyć zasilanie odbiornika i nadajnik.Nałożyć orczyk tak jak się serwo ustawiło i zrobione.Nic trudnego.Poczytaj na necie albo tutaj.Swoją drogą co to za sklep jak nie mogli Ci tego zrobić.Leniwi chyba albo coś. Piotr Owcarz - Pią Lip 17, 2009 9:04 pm " />Powiedz mi kolego jaką masz aparaturę, czysta ciekawość, czyżby do RTR dawali FM'ke? Andrzej Trzeciak - Sob Lip 18, 2009 7:51 am " /> ">Powiedz mi kolego jaką masz aparaturę, czysta ciekawość, czyżby do RTR dawali FM'ke? Na stronie piszą, ze dodają FM. Ogólnie ciekawy model, dużo CNC w RTR. Wiktor Sułek - Sob Lip 18, 2009 8:29 am " />No, bardzo fajny model, jak z częściami do niego? Bo u nas chyba cieńko cekoll - Sob Lip 18, 2009 9:01 am " />załozylem dzisiaj serwo i teraz jeszcze jedno pytanko pozycja neutralna to zamknieta przepustnica tak a dla hamulca to ze hamulec niewytwarza zadnej siły tak wiem ze te pytania moga wam ie wydawac dziecinie proste ale niemam nikogo ze znajomych kturzy okrecaja sie w tych tematach dlatego prubuje tutaj na forum zaczerpnac jakis informacji dziwie sie ze koles niezalozył mi tego w sklepie ale sa wakacje a kolesie kturzy pomagali mi w sklepie przy wyborze autka sa na urlomach i zostal dziadek 70 letni to moze dlatego serwo niezostalo zamontowane pozdrawiam Wiktor Sułek - Sob Lip 18, 2009 9:14 am " />Pozycja neutralna tak jak mówisz - cięgno gazu nie może otwierać przepustnicy a hamulców hamować. Najłatwiej wg mnie zrobić to tak - zdejmujesz orczyk, trymer gazu na neutral, włączasz, serwo się ustawia na neutralu, zakładasz orczyk w neutralnej pozycji, ewentualnie lekko trymerem korygujesz, dokręcasz orczyk, wyłączasz apke i pozamiatane cekoll - Sob Lip 18, 2009 9:31 am " />dziekuje za wskazówki zaraz lece to zrobic a co do pytan pana piotra niepotrafie odpowiedziec bo niemam pojecia co oznaczaja skórty typu RTR/FMKE i inne wstyd sie przyznawac ale niewiem a co do czesci do tego modelu w polsce to niemam jeszcze pojecie bo aktułalnie mieszkam cały czas w szwecji i kupilem autko tutaj w sklepie gdzie zajmuja sie ta firma takze tu z czesciami niemam problemów a w polsce bende pod koniec sierpnia to wtedy sie spróbuje wywiedziec jak jest z czesciam do tego modelu w polsce. mimo wszystko zaczynam kupowac wszystkie czesci zeby na wakacjach np. w polsce niezaistniała sytułacja typu niemoge dostac takiej czesci dlatego postanowilem najwazniejsze czesci wozic ze sobą Wiktor Sułek - Sob Lip 18, 2009 9:47 am " />Jak masz kasę lub to podwozie jest tanie to polecałbym Ci kupić drugi taki sam model na części Bo w Polsce chyba cieńko z tym... na amainhobbies.com też, na rcmart.com nie ma, na eBayu też cicho Zastanów się nad tym poważnie RTR - Ready To Run - model gotowy do jazdy po wyjeciu z pudełka (ma silnik, elektronikę itp) FMka - aparatura pracująca w modulacji FM Piotr Owcarz - Sob Lip 18, 2009 10:47 am " /> ">dziekuje za wskazówki zaraz lece to zrobic a co do pytan pana piotra niepotrafie odpowiedziec bo niemam pojecia co oznaczaja skórty typu RTR/FMKE i inne wstyd sie przyznawac ale niewiem a co do czesci do tego modelu w polsce to niemam jeszcze pojecie bo aktułalnie mieszkam cały czas w szwecji i kupilem autko tutaj w sklepie gdzie zajmuja sie ta firma takze tu z czesciami niemam problemów a w polsce bende pod koniec sierpnia to wtedy sie spróbuje wywiedziec jak jest z czesciam do tego modelu w polsce. mimo wszystko zaczynam kupowac wszystkie czesci zeby na wakacjach np. w polsce niezaistniała sytułacja typu niemoge dostac takiej czesci dlatego postanowilem najwazniejsze czesci wozic ze sobą Na pana trzeba mieć wygląd i pieniądze. Mów Piotrek... no Wiktor ci wytłumaczył, dziwiłem się tym serwem Digital, bo dawno nie widziałem żeby do RTR dawali FM'ke. Mówię tu o przeciętnych modelach. cekoll - Sob Lip 18, 2009 4:56 pm " />ale proponujesz wiktor kupic caly model silnik serwa calą bude jeszcze jeden model czy poprostu kupic samą karoserie bez silnika i serw apropo serwa zalozylem te serwo zrobiłem tak jak napisałes i teraz jeszcze jedno pytanie czy serwo przy wloczonej stacji i odbiorniku jesli nic sie niedotyka powino wydawac jakies glosy bo moje jeczy chwilami jakby sie miało rozsypac wydaje mi sie ze to dziwne bo te od skretu milczy nawet nieslychac zadego jeknięcia poprostu rozkładam juz rece tak chcialbym juz nim polatac a on cały czas stoi na stole w warsztacie Wiktor Sułek - Sob Lip 18, 2009 6:15 pm " />Nie no mówię o tych rzeczach, które się mogą zepsuć a nie kupisz ich w Polsce. Z serwami, silnikiem czy karoserią nie będzie problemu, bo to części uniwersalne. Aż tak źle nie jest. Mówiłem raczej o podwoziu, miałbyś wtedy każdą część bez problemu Ale to tylko taka luźna propozycja. Serwo niech sobie piszczy, robi co chce, byle żeby nie ruszało orczykiem. Na co czekasz, odpalaj i ogień cekoll - Nie Lip 19, 2009 5:15 pm " />na wstepie wielkie podziekowania za wskazówki które były bardzo pomocne i dzisiaj polatałem ze hoho nawet sobie poskakałem na niewielkich hopach i zakonczeniu autko wyglada jak wyglada i teraz mam jeszcze jedno pytanie gdybys wiktor mógł bys pomuc jeszcze raz albo ktokolwiek jak najlepiej wyczyscic model niejest on od błota tylko jest mocno okurzony dosc grubym pyłem dosc duzo tego pyłu dostalo sie tez do miejsca gdzie jest wkrecana swieca i niewiem jak to ztamtąd wykurzyc czy nienajlepiej bedzie odkrecic cała górei wymyc w bedzynie bo mysle jesli tak zostawie to pokturyms odkreceniu swiecy pył moze dostac sie do srodka i narobic szkód a tego bym niechciał i tak samo jest wokół wlewu do baczku jest identycznie i tez niewiem czy go odkrecic i wymyc Kamil Walczak - Nie Lip 19, 2009 5:20 pm " />To czyściwo jest dobre http://www.lrp.pl/sklep/product_info.ph ... ts_id=1465 Andrzej Trzeciak - Nie Lip 19, 2009 5:21 pm " />Dobry pedzel i jest git. Wiktor Sułek - Nie Lip 19, 2009 5:31 pm " />Tam do świecy to kup sobie sprężone powietrze w komputerowym i psikaj tam przed wykręceniem to nie wpadnie nic. Pozatym przewróć model do góry nogami i dopiero wykręcaj, tutaj grawitacja Ci pomoże i też nic nie wpadnie A jak wkręcasz to postaraj się trafić świecą od razu do dziury, żeby nie orać po głowicy bo możesz "zgarnąć" coś do środka... ale jak psikniesz powietrzem przed wykręcaniem i potem przetrzesz świecę i podkładke przed wkręceniem to nic nie wpadnie (ten niby brud będzie przypalony i on się nie rusza w sumie ). Model pędzlem przeleć, i tak nie ma co pucować, od piachu się nie popsuje, a i tak zaraz będzie wyglądał tak samo Bak też pędzelkiem, masz filtr paliwa zapewne (jak nie to kup) i w baku gąbeczkę taką, więc nawet jak coś tam naleci to bez obaw. Też możesz kupić ten zmywacz z linka powyżej, albo zmywacz uniwersalny Wurth - dobry płyn, popsikasz model, syf spłynie, reszta odparuje i luz. A i filtry powietrza wyczyścisz cekoll - Śro Lip 22, 2009 3:00 pm " />obleciałem prawie wyszystkie sklepy jakie znam i nieznalazłem tego czysciwa co andrzej podał ale mam inne dobre pedzle zakupilem tez filtr do poaliwka bo niebyło w standardzie mocniejsze aku do modelu i jest elegancko Serwo kture zostalo wymienione na gwarancji na ponoc lepsze waktycznie takie jest idzie to odczuc po szybkosci zobaczymy tylko jak długo posłuzy teraz mam pytanko wiktor o jaka gąbke chodzi w tym baczku bo niewiem za bardzo pozdro Andrzej Trzeciak - Śro Lip 22, 2009 3:19 pm " /> ">teraz mam pytanko wiktor o jaka gąbke chodzi w tym baczku bo niewiem za bardzo pozdro W niektórych modelach masz filtr paliwa+ jeszcze taką ekstra seksi gąbke, która spełnia podobną rolę. Dorian Karczmarzyk - Śro Lip 22, 2009 3:32 pm " />A może dali Ci TowerPro gdzie tam pisze, że Digital Wiktor Sułek - Śro Lip 22, 2009 7:14 pm " />no, gąbeczka w baku powinna być tam gdzie paliwo uchodzi do rurki, popatrz dokładnie. a filtr paliwa dobra rzecz akku mam nadzieje 6V kupiłeś, nie paluszki cekoll - Czw Lip 23, 2009 6:03 pm " />taa jest 6v patrzylem do baczku i gąbeczki tam niema ale zato jest bardzo drobniutkie sitko wkoncu latam autkiem tak jak chcialem odpukac nic sie niesypie i wszystko chodzi tak jak powino zastanawiam sie tylko nadtym czy silniczek jest dobrze wyregulowany jest zrywny i szybki ale niewiem czy to dobre ustawienia do niego nieraz sobie zgasnie i tez nieraz zdazy mu sie zalac nieznam nikogo kto móglby wziasc silniczek na słuch i powiedziec czy jest oki czy tez nie czy bardziej podkrecic czy tez odwrotnie a mam jeszcze jedno pytanie powiedz mi wiktor czy potrzebny jest termometr do swiecy zeby sprawdzac tep ogladam teraz troszke filmików i widze ze kolesie sprawdzaja tep ja nawet niewiem jakatep powinna byc w moim aucie Andrzej Trzeciak - Czw Lip 23, 2009 7:07 pm " /> ">a mam jeszcze jedno pytanie powiedz mi wiktor czy potrzebny jest termometr do swiecy zeby sprawdzac tep ogladam teraz troszke filmików i widze ze kolesie sprawdzaja tep ja nawet niewiem jakatep powinna byc w moim aucie Jak dopiero zaczynasz, to fajnie mieć termometr. Temperatura w okolicach 100-110* będzie okej. Ale pamietaj - nie reguluj stricte na temperaturę. cekoll - Pią Lip 24, 2009 4:30 pm " /> ">nie reguluj stricte na temperaturę. Andrzej możesz mi wytłumaczyć co to znaczy Z góry dzieki! Dorian Karczmarzyk - Pią Lip 24, 2009 4:41 pm " />Nie reguluj tylko temperaturą. Pamiętaj, żeby silnik nie był przelany, nie było ubogo, nie dławił się itp.. i żeby ZAWSZE leciał dym z wydechu. cekoll - Nie Lip 26, 2009 3:57 pm " />dzisiś wybralem sie troche polatac no i zadługo niepolatałem po rozłozeniu sie na placu i przygotowaniu modelu do jazdy moją uwage odwrócił koles w bumie palący laka a dlaczego to pisze dlatego ze po skonczeniu palenia lacia odpaliłem model i zaczołem smigac i po przejezdzie 200-300m dojrzałem ze niemam filtra załozonego odrazu zgasilem model i strasznie sie wkurzyłem jak mogłem sie dopuscic takiego błedu wruciłem do domu i teraz sie zastanawiam czy rozbierac silnik i czyscic czy nie jezdziłem po asfalcie ale przy jednym nawrocie było troszke drobnego pyłu i koła zabuksowaly i to dosyc ostro i zrobiła sie spora mgiełka pyłu i jako laik mysle ze lepiej rozebrac silnik i wyczyscic czekam na podpowiedzi co z tym zrobic z góry wielkie dzieki Wiktor Sułek - Nie Lip 26, 2009 4:33 pm " />lepiej jednak weź go rozbierz, umyj, nasmaruj i złóż i zobacz czy nie porysował się tłok/tuleja. Dorian Karczmarzyk - Nie Lip 26, 2009 5:21 pm " />A co do filtra to ostatnio z kolegą pojechałem na drugi koniec miasta na tor, chciał wyregulować silnik przed EMP i po zdjęciu karoserii wielki suprise Zatyczka na gaźniku, brak filtra powietrza. Taki mały ot cekoll - Nie Lip 26, 2009 6:40 pm " />to takie numery sie zdarzają ze w nowym aucie niema filtra ale wracajac do tematu silnik juz rozkreciłem tzn: niecaly bo niemam jednego klucza tam gdzie jest wydaje mi sie sprzegło sciągnołem je j jest sruba na kole zamachowym i niemam takiej konówki zeby to rozkrecic ale jutro jade do sklepu i musze sobie taką sprawic pozostale czesci juz umyłem i sobie schną ogladałem tlok i celinder i wyglądaja na gładkie tak mi sie bynajmniej wydaje niema jakis widocznych i głebokich rys czyli chyba szczescie pytanie teraz jest nastepujace czy jak jutro kupie klucz i rozbiore silnik do konaca to umyc pozostała reszte tez bo widziałem ze tam w silnku sa jakies łozyska i teraz jesli wszystko umyje to jakie czesci nasmarowac zeby bylo dobrze i niebylo wiecej kłopotow i czym smarowac a czego bron boze niesmarowac?? z gory dziekuje wszystkim kturzy mi pomagaja w moich ciezkich początkach Wiktor Sułek - Nie Lip 26, 2009 7:05 pm " />powinieneś odkręcić radiator, wyjąć tuleję, potem tłok, potem wał. łożysk nie wyjmiesz więc nie kombinuj z nimi kupujesz Wurth zmywacz uniwersalny albo Plak odtłuszczacz do silników i pryskasz śmiało po całym wnętrzu silnika. (mam nadzieję, że przed rozbieraniem umyleś go dokładnie z zewnątrz?) wszystko dokładnie psikasz w.w środkiem, potem pod kran na duży strumień, suszysz suszarką, smarujesz wszystko ARO (bez przesady ), dajesz kilka kropel na łozyska, cały wał, korbę, tuleję i tłok i składasz. tylko tłok wsadzaj od dołu w tuleję, nie od góry Dorian Karczmarzyk - Nie Lip 26, 2009 7:16 pm " />Wiktor jak ty wkładasz tłok od dołu ? Ja zawsze od góry wkładam. A co do filtra, to nie, że nie było tylko zapomniał założyć cekoll - Nie Lip 26, 2009 7:39 pm " />tak myslałem ze zapomniał zalozyc no własnie tłok od dołu zakładac wiktor Wiktor Sułek - Pon Lip 27, 2009 12:25 pm " />Sorki pokręciło się Najpierw wał, potem tlok i na to nakładasz tuleje Miałem na myśli to żeby nie wkładać najpierw tulei a potem od góry pchać tłoka bo źle się skończy cekoll - Pon Lip 27, 2009 2:44 pm " />silnik rozebrany wyczyszczony wysuszony i gotowy do składania mam tylko jedno pytanie niemam tego aro zeby nasmarowac cały silnik w srodku czy moge uzyc after run oil wydaje mi sie ze jak najbardziej ale wole zapytac Tomasz Dolata - Pon Lip 27, 2009 3:04 pm " /> ">silnik rozebrany wyczyszczony wysuszony i gotowy do składania mam tylko jedno pytanie niemam tego aro zeby nasmarowac cały silnik w srodku czy moge uzyc after run oil wydaje mi sie ze jak najbardziej ale wole zapytac Wiktor Sułek - Pon Lip 27, 2009 3:38 pm " />ARO to w skrócie After Run Oil cekoll - Pon Lip 27, 2009 3:58 pm " />ale ze mnie matołłłłł taki jestem przejety tym składaniem silnika ze nawet niepomyslałem malo tego przeciez czytałem na tym forum o skrutach zdarza sie sorki głupie pytanie Wiktor Sułek - Pon Lip 27, 2009 5:07 pm " />No tylko jak będziesz składał to się skup i rób to gdzieś, gdzie nie ma piachu. Nic nie może się do środka dostać. I pamiętaj o nasmarowaniu wału, tego czopu na korbę, korby, mocowania korby do tłoka, łożysk itp. itp chodzi o to żeby na sucho nie orał zanim się paliwo rozprowadzi po odpaleniu cekoll - Pon Lip 27, 2009 8:25 pm " />zlozyłem silnik mam nadzieje ze wszystko jest oki składalem go na czystej powieszchni niebylo piasku ani nic takiego staralem sie to robic powoli i jak najbardziej dokładnie i co najwazniejsze niezostalo zadnych srubek mam nadzieje ze jutro nim posmigam dzieki za wszystkie rady |