ďťż
Cisnienie w oponach
wiesia - 2007-05-17, 17:06 Czy może mnie ktoś oświecić ile powinno wynosić ciśnienie w kołach? Dziś byłam u wulkanizatora (notabene sąsiada z naprzeciwka) i o zgrozo miał 3,5 bara nabite w koła (mercury oczywiście ,nie sąsiad) . Niestety naklejka na drzwiach jest zerwana i nie mogę dojść ile powinno wynosić . Maly#99 - 2007-05-17, 17:51 pewnien na 100% nie jestem ale ja u siebie mam chyba 2,4 albo 2,2 RadAg! - 2007-05-17, 17:56 Z tego co pamietam to 35 czegos tam...Musze sprawdzic....O ile masz dedykowany rozmiar opon 205/65/R15 dla 2 gen. Nie wiem jak 1 gen. Maly#99 - 2007-05-17, 18:17 http://taurus-club.ru/manuals/ChiltonCD ... 6-1995.zip tutaj powinno pisac, wtedy bedziesz miec pewnosc na 100% RadAg! - 2007-05-17, 18:21 Przegladalem serwisowke ale tam jest napisane ze prawidlowe cisnienie opon jest podane na etykiecie naklejonej w aucie... Maly#99 - 2007-05-17, 19:12 fak a w instrukcji nie bedzie? oicmoh - 2007-05-17, 22:22 Tak w I jak i w II generacji ciśnienie powinno wynosić 2,4 atm. (wg. naklejek) RadAg! - 2007-05-17, 22:34 Tyle ze wartosc cisnienia nie jest stala, Zalezy od rozmiaru zalozonych opon, czy sie myle?? oicmoh - 2007-05-17, 23:03 Z tego co pamiętam stała - jutro zrobię fotkę naklejki i postaram się ja zamieścić na forum piotrekzet - 2007-05-18, 04:51 Ja zawsze pakuję na 3 - 3.5 opony 205/65 R15, w audiku mam 2.3, 205/60 R15 ale i twarde zawieszenie, dupkę by mi zupełnie wytelepało Przy większym ciśnieniu mniejsze spalanie michal_5000 - 2007-05-18, 07:34 Z tego co pamietam to 35 czegos tam... Jak 35 to na pewno psi, czyli funtów siły na cal kwadratowy michal_5000 - 2007-05-18, 07:38 Ja zawsze pakuję na 3 - 3.5 opony 205/65 R15, w audiku mam 2.3, 205/60 R15 ale i twarde zawieszenie, dupkę by mi zupełnie wytelepało Przy większym ciśnieniu mniejsze spalanie Nie za dużo trochę?? To ja u siebie na oponach 235/40/R18 i 265/35/R18 miałem żeby nigdy nie przekraczać bodajże 2.9... Generalnie dawałem zdaje się 35 psi na przód i 40 psi na tył... piotrekzet - 2007-05-18, 07:47 Tak miałem na oponie, to co jej będę wiatru żałował O mateńko, takie szerokie kapcie?? To jak gąsienice w czołgu Wchodzi "toto" w taurusa z felgami 18' ? A od czego te felusie są? michal_5000 - 2007-05-18, 09:39 Tak miałem na oponie, to co jej będę wiatru żałował Tzn. jak miałeś tak napisane to pewnie luz. Ale jak nie, to ciesz się że Ci nie pizgnęła jak np. ciąłeś autostradą... O mateńko, takie szerokie kapcie?? To jak gąsienice w czołgu Wchodzi "toto" w taurusa z felgami 18' ? A od czego te felusie są? Nie, to nie było w Taurusie, tylko w Mercedesie 560SEC. Bez przesady z tymi gąsiennicami, w następnym aucie chcę mieć szersze... Co do Taurusa to nie wiem jak tam 18", ale myślę że fajnie by wyglądał na gwintowanym zawieszeniu i b.szerokich chromowanych felgach np. 16" (niemiecka szkoła, hehe... ) Pozdro! piotrekzet - 2007-05-18, 09:56 Za mną chodzą 16' ponoć od mondeo? focusa? pasują. Tylko, że alu 15' taurus/sable to klasyka... A szerokie kapcie to jest to Tylko w naszych koleinach czasem kiszkowato... wiesia - 2007-05-18, 10:30 Po zmniejszeniu ciśnienia w oponach na ok 2,5 zaczął mi strasznie pływać po drodze , poprostu go "nosi" . Może jednak dopompować do 3? piotrekzet - 2007-05-18, 10:52 Dopompuj na 3 A nie wygląda jakby złapał gumę? Z tym, że to "pływanie" to trochę dziwne, kiedyś złapałem gumę w zimie i nie zauważyłem, ściągnęło mi do połowy oponę z felgi... Taurus_GL - 2007-05-18, 13:53 Po zmniejszeniu ciśnienia w oponach na ok 2,5 zaczął mi strasznie pływać po drodze , poprostu go "nosi" . Może jednak dopompować do 3? Nie wiem jaki jest tego przelicznik ale na tej naklejce pisze też coś na temat 240kPA, a my tutaj w Chicago używamy jednostki 35 PSI zarówno dla opon piętnastek jak i czternastek To moja odpowiedź do topicu- plik o duuuuuużej rozdzielczości [wreszcie kupiłem lepszą cyfrówkę ] ----PS. Z własnych obserwacji to muszę powiedzieć, że Taurus po prostu ma to do siebie, że nawet lekkie obniżenie ciśnienia w jednej z przednich opon powoduje wyraźne ściąganie samochodu. Generalnie to początkowo próbowałem dawać też wyższe ciśnienie szczególnie w przedniach oponach [ciężar silnika itd.] jak miałem jeszcze czternastki. Po prostu samochód wyglądał prawie jakby był na flakach Myślałem, że to może te stare opony/zaworki trochę przepuszczają, ale nie jakiś czas temu dałem zupełnie nowe dwie przednie opony jak ustawiałem zbieżność i też tak samo to wygląda. W Taurusie po prostu przednie opony MUSZĄ się nieco uginać a nie być na kamień Pozdro RadAg! - 2007-05-18, 16:17 Te 240kPA to jest wlasnie 35 PSI. Ja pamietam ze tak wlasnie jest na naklejce bo czasem jak jestem na stacji benzynowej to kontroluje cisnienie w oponach. Dla wszystkich kol jest ono jednakowe. Przod i tyl... wiesia - 2007-05-18, 19:23 3.0 z przodu i 2.8 z tyłu i wszystko jest ok. Takiej naklejki mi właśnie brakuje GAZDA - 2007-05-20, 21:27 35 psi to 2.413161 bar... ja mam 2,5 i jest ok, za duże lub za małe ciśnienie niszczy opone... RadAg! - 2007-05-20, 23:25 Ty masz za duze o cale 0,086839 bary Fiskuzz - 2007-05-21, 00:20 Ty masz za duze o cale 0,086839 bary Kurna, nie wytrzymam z Wami Radku, na kalku liczyłeś, czy w pamięci? GAZDA - 2007-05-21, 01:17 Ty masz za duze o cale 0,086839 bary bo mam bardziej obciążone przez stałe wożenie wszystkich moich narzędzi i rużnych innych niezbędnych rzeczy jak np śpiwór tik taki, zgrzewka red bullów... Fiskuzz - 2007-05-21, 01:19 Rany Skoro tak, to ja muszę jutro pojechać na stację, wpompować ze 3 bary monsuna w tylne kapcie, bo się przeprowadzam Wtedy będę miał o 3.086839 za dużo GAZDA - 2007-05-21, 08:10 jak bede jechać na wczasy z żoną to do 5ciu podpompuje, bo żona lubi zabrać kilka niezbędnych reczy na te kilka dni... RadAg! - 2007-05-21, 19:40 Hmm, dobry paten z tym dopompowaniem jak sie ma zone w aucie...Musze sprawdzic jak to wpywa na jakosc prowadzenia |