ďťż
CMS 5700 przerywa i głośno chodzi.
ZIP - Sob Kwi 11, 2009 1:21 pm " />Mój CMS 5700 z reglem Sidewinder chodzi od dziś jakoś bardzo głośno i słychać w środku jakieś trzaski i zgrzyty, nawet się trochę rozgrzewa po chwili pracy. To wszystko ze zdjętą zębatką atak - kręci się sam wałek Gdy założę koła to ciągle przerywa, jedzie jakby chciał a nie mógł. To silnik, regiel, czy stary pakiet? EDIT: dodam jeszcze, że to działo się przy jeździe z krzywo sklejonymi, odpadającymi oponami, które wpadały w apokaliptyczne wibracje. Maciolus - Nie Kwi 12, 2009 10:17 am " />1. nie uzywa sie silnika bezszczotkowego bez obciazenia 2. wyglada na to, ze zarznales lozyska lub pekl magnes (przegrzany) - niezbedne rozebranie motorka ZIP - Pon Kwi 13, 2009 1:50 pm " />Jakimś cudem, z użyciem siły rozebrałem go. Ale da się go złożyć. Łożyska mają wymiary 13x5x4. Gdzie takie dostać? Magnes trzyma jak opętany. EDIT: Znalazłem te: http://www.amainhobbies.com/product_inf ... s_id/11675 Ceramiczne - tylko nie wiem jakie max obroty. Ale chyba się nadadzą. luke - Pon Kwi 13, 2009 2:23 pm " />proxima zwykle dostaniesz za 4-6zl a ceramiczne 20-30... ZIP - Pon Kwi 13, 2009 2:30 pm " />http://www.sklep.rcracing.pl/product_in ... ts_id=2339 Jest napisane "wysokoobrotowe", to chyba wytrzyma 65 000 RPM w Mambie. http://www.sklep.rcracing.pl/product_in ... ts_id=4208 A przy ceramicznym też musi być napisane, że wysokoobrotowe czy wystarczy mi to, że jest ceramiczne? luke - Pon Kwi 13, 2009 2:55 pm " />A jak zasilasz ten zestaw ?? Jak 2s to spoko zwykle wystarcza ale przy 3s zainwestowalbym w ceramiczne. ZIP - Pon Kwi 13, 2009 3:05 pm " />2S. Do 3S potrzebuję mocniejszego regla, bo na razie mam Sidewinder'a. No i miałem błąd w pomiarach... łożysko to nie 5x13x4 tylko 5x14x5. Stalowe są, ale takich ceramicznych w Proximie nie mają. Wiktor Sułek - Pon Kwi 13, 2009 3:16 pm " /> ">A jak zasilasz ten zestaw ?? Jak 2s to spoko zwykle wystarcza... Maciolus - Pon Kwi 13, 2009 7:05 pm " />"Zwykle", tanie lozyska to sie nadaja co najwyzej na oske kola, a nie na motorek, ktory kreci duze obroty. Im gorsze (tansze) lozysko tym wieksze opory i temperatura silnika. Na motorek tylko ceramiczne, z najwyzszym limitem obrotow. luke - Pon Kwi 13, 2009 7:24 pm " />A cc seryjnie wklada ceramiczne do motorkow? Bez przesady na 2s to ledwie ponad 40k, jakos "zwykle" lozyska wytrzymuja w modelach i po 30k na wale lub osce zebatki odbierajacej... ZIP - Pon Kwi 13, 2009 8:12 pm " />Tak myślałem, że to dziwne, że wkładają zwykłe do bezszczotek i moje tak krótko żyły, ale... moje problemy z łożyskami zaczęły się po przywaleniu silnikiem w ścianę. ">Na motorek tylko ceramiczne, z najwyzszym limitem obrotow. To znajdź mi teraz ceramiczne 5x14x5. Masz do dyspozycji cały internet. Maciolus - Pon Kwi 13, 2009 8:28 pm " />Po co ta agresja? Dla chcacego nic trudnego. Nie wiesz po prostu gdzie szukac. Wstukaj wielkosc lozyska do wyszukiwarki http://www.bocabearings.com/main1.aspx? ... rchbearing Wypluje Ci lozysk do wyboru, do koloru, min ceramiczne z roznym limitem obrotow. Moze pomoc Ci je jeszcze sprowadzic? To pierwsza firma, ktora przyszla mi do glowy, znalazloby sie cos jeszcze na rynku... ZIP - Pon Kwi 13, 2009 8:31 pm " />Przepraszam, jeśli odebrałeś to jako agresję Taki mam po prostu czasem styl wypowiedzi - konkretny. Bobek12 - Pon Kwi 13, 2009 8:39 pm " /> ">Tak myślałem, że to dziwne, że wkładają zwykłe do bezszczotek i moje tak krótko żyły, ale... moje problemy z łożyskami zaczęły się po przywaleniu silnikiem w ścianę. moze skrzywił ci sie wałek i "bebechy" trą o siebie wydając dziwne dźwięki? ZIP - Pon Kwi 13, 2009 8:44 pm " />Nie, to na pewno łożyska bo już sprawdzałem. Łożyska czasem się nagle blokują, jak je pokręciłem w palcach, i to przerywanie silnika jest właśnie od tego. No i uzwojenie byłoby zmasakrowane po czymś takim, a nie jest. Znalazłem ceramiczne łożycha o pożądanych wymiarach: http://www.bocabearings.com/main1.aspx? ... YZZ_#5_AF2 ale ile sztuk za te $15.95? jest znaczek "#5" i słowo "KIT"... to chyba 5 sztuk? KiT - Pon Kwi 13, 2009 10:19 pm " />też po dzwonie wstawiłem ceramiczne ACER'a nie narzekam i kręcę motor do 75k. Jeżeli go nie przeciążasz i zamierzasz kręcić tylko na 2S to kup ceramiczne węższe w Proximie i wstaw dystanse. Jeździłem też tak na 5700. Ale krótko. Adrian Lutyński - Wto Kwi 14, 2009 5:41 am " />nie przesadzajcie z tą ceramiką, do 50-60k rpm na zwykłych się pojeździ. KiT - Wto Kwi 14, 2009 6:40 am " />zwykłe też wstawiałem i te o poprawnym wymiarze, jednak się trochę grzały. Tylko ja wyżej kręcę silnik. Ale do 4600 bym się nie bał. Były na allegro po 5zł za sztukę. Adrian Lutyński - Wto Kwi 14, 2009 6:46 am " />ja na kV 7000-7800 na zwykłych jeżdżę i nie miałem do tej pory problemu. Nie ukrywam że i po wodzie się niektorymi silnikami jeździło i też to znoszą z godnością KiT - Wto Kwi 14, 2009 7:28 am " />specyfikacja zwykłych łożysk to 55k-58k rpm, wysokoobrotowych 65k-78k rpm zaś większości ceramicznych 75k-95k rpm. Oczywiście dane są dla łożysk zalanych fabrycznie olejem, nie smarem. Dla smaru są o 30%-50% niższe. ZIP - Wto Kwi 14, 2009 1:11 pm " />Mam jeszcze jedną hipotezę... Czy rozwalenie łożysk mogło zostać spowodowane krzywym wałkiem, na którym siedzi zębatka odbiorcza? Końcówka tego wałka wibrowała nieźle, zębatka tylko trochę, ale wyczuwało się palcami zwiększony opór w pewnych momentach obrotu zębatki. KiT - Wto Kwi 14, 2009 1:14 pm " />tak, tylko ten wał ma 5mm wewnątrz silnika a potem 3.17 na odcinku gdzie jest zakładana zębatka, czym go skrzywiłeś? ZIP - Wto Kwi 14, 2009 1:20 pm " />Chodzi o zębatkę odbiorcza! (Spur Gear - tą dużą ) Wałek ma 5mm i jest w niego wkręcona, i przyklejona Thread Lockiem śruba M3x30. Jakimś cudem gdy zębatka atakująca była za słabo dokręcona i wkręciłem silnik na obroty, zębatka ta odpadła, latała w obudowie przekładni i wygięła tą śrubę. Na śrubie zakładana jest sprężyna dociskająca tarcze sprzęgła do zębatki. I przez to, że jest krzywa sprężyna bardziej dociska jedną stronę sprzęgła. I tak spur sobie wibruje, wibruje... wibracje mogły się przenieść na łożyska silnika i je rozwalić. Ale nie patrzyłem jak było wcześniej i być może wygięcie jest od nowości. KiT - Wto Kwi 14, 2009 1:32 pm " />To zanosi się, że oś i zębatka odbiorcza do wymiany. Jeśli ma bicie. Jak masz suwmiarkę to łatwo sprawdzić czy oś jest krzywa. Wystarczy ją przyłożyć do prowadnicy suwmiarki i spojrzeć pod światło czy szczelnie przylega w czasie pełnego o 360st obrotu. Tak to może rozwalić łożysko. |