ďťż
co może być zepsute???(i jaka świeca najlepszą jest)




lem3.5sav - Czw Lut 23, 2006 7:43 am
" />grzałka czy świeca? bo nie żarzy się od wczoraj. przed wczoraj jeździłem i nic za pierwszym szarpnięciem zapalił. jeżeli świeca to doradźcie mi jaką mam kupić.
ps.wiem co to za opcja "Szukaj"
pzdr.Dorian




Piotrek-krk - Czw Lut 23, 2006 8:18 am
" />Ciezko powiedziec ale pewnie swieca.

Przede wszystkim sprawdz czy grzalka jest naladowana i wtedy sprawdzaj.
Jesli tak, a swieca nie zapala to mozesz sprawdzic jeszcze dla pewnosci na innej swiecy ( np kolegi ), albo kup nowa od razu.

Tez mialem ten problem i wydaje mi sie ze to swieca.



Marcin Jasiński - Czw Lut 23, 2006 9:48 am
" />Pomocną rzeczą jeśli nie wiesz czy akus czy swieca padła jest prosty miernik elektryczny z testem ciągłości obwodu, podłączasz pod obudowe jeden kabel a drugi pod drucik - jak miernik nie wskazuje "przejścia" to świeca spalona ale jest też tak że nawet świeca która jeszcze działa kończy swój żywot po wypaleniu kilku litrów i nadal się żarzy ale już nie w pełni sprawnie...

Dla osób nie znających pewnych terminów: chodzi o miernik, który robi "piiiiiiiiiiiiiiii" jak prąd przechodzi z jednego końca na drugi Piotrek

Sory Jasiek, ale nie mogłem się powstrzymać



lem3.5sav - Czw Lut 23, 2006 2:19 pm
" />grzałka naładowana na bank. hmm czyli świeca przejeździłem na niej 5 litrów paliwa. no hmmm cza kupić dzięki za odpowiedź
ps.nie mam żadnego kolegi z spalinówą tutaj niestety , sam jestem...




Piotrek-krk - Czw Lut 23, 2006 2:29 pm
" />no to swieca!



Michał Bugajski - Czw Lut 23, 2006 2:54 pm
" />
">no to swieca!

jestes pewnien? co z tego ze klips naladowany, moze cos nie dzialac, najlepiej miec kilka swiec, ale nie zaszkodzi sprawdzic to tym miernikiem co robi piiiiiiii hehe



Wojciech Forysiak - Czw Lut 23, 2006 3:06 pm
" />
">no to swieca!

Równie dobrze końcówka grzałki może być brudna

Pozdrawiam



lem3.5sav - Czw Lut 23, 2006 3:09 pm
" />
">no to swieca!

Równie dobrze końcówka grzałki może być brudna

idę sprawdzić...

wyczyściłem i nic. i tak miałem nową świecę kupić

....hahah teraz dopiero zauważyłem, że napisałem w"co wybrać?"hahha...zdarza się, rano było....



Piotrek-krk - Czw Lut 23, 2006 3:25 pm
" />No moze rzeczywiscie cos jeszcze innego ale jakos tak wszystko wskazuje na to. Jedyna rzecz to ten miernik jeszcze.

Ale przejechane 5l, naladowana grzalka wiec na 90% swieca. Ale sie zobaczy.



Piotr Michalski - Czw Lut 23, 2006 4:13 pm
" />
">Ale przejechane 5lNo i co z tego? Ja na świecach Traxxas robie po 10 i więcej litrów.
Prawdź dobrze grzałke, czy nie jest brudna jak napisał Aniołek;). Dwa, możliwe, że w świecy ułamał się zwój, więc też nie będzie świecić. Najlepiej będzie jak jednak weźmiesz miernik i to wszystko zmierzysz. Zobacz czy grzałka daje odpowiednie napięcie, jeżeli jest dobra.



Piotrek-krk - Czw Lut 23, 2006 6:54 pm
" />Ale to traxxasa.
Nie wszystkie tyle wytrzymuja. Z tego co slyszalem, rozne opinie to na OS ok wlasnie 5l - tak mi sie o uszy obilo. Mi wytrzymala 3l, tylko to z innego powodu chyba padla.
Chyba ze sie myle..



lem3.5sav - Czw Lut 23, 2006 7:45 pm
" />temat zszedł na świece ale nic to ...poradźcie jaka była by najlepsza?? OS czy jakaś inna firma może??i nie że "słyszałem że jest dobra" tylko "jeżdżę na niej"...dzięki
pzdr



Piotrek-krk - Czw Lut 23, 2006 8:00 pm
" />Jesli na niej jezdzisz to jezdzij dalej. Jest dobra, ja tez jej uzywal i moge ja polecic.
Np swieca standardowa od hpi to jedno wielkie dziadostwo, na niej dlugo odpala a na OS slicznie!



lem3.5sav - Czw Lut 23, 2006 8:25 pm
" />no to OSa A3 sobię zamówię...pzdr
Dorian



Adam Jugowski - Czw Lut 23, 2006 8:56 pm
" />Nie kminie czemu Piotrek piszesz, ze od hpi do dziadostwo.
Ja przejechalem juz 5L i jest nadal ok. Zawsze odpala bez problemu



Piotr Krzyżanowski - Czw Lut 23, 2006 9:14 pm
" />
">Nie kminie czemu Piotrek piszesz, ze od hpi do dziadostwo.
Ja przejechalem juz 5L i jest nadal ok. Zawsze odpala bez problemu


ostatnio wszystko co zaczyna sie na H, druga litere ma P a konczy sie na I, jest do kitu



lem3.5sav - Pią Lut 24, 2006 6:14 am
" />
">Nie kminie czemu Piotrek piszesz, ze od hpi do dziadostwo.
Ja przejechalem juz 5L i jest nadal ok. Zawsze odpala bez problemu


ostatnio wszystko co zaczyna sie na H, druga litere ma P a konczy sie na I, jest do kitu

no ja np na sava nie narzekam i uważam że jest to dobra firma-moja opinia...
:: wracamy do tematu ::



Tomasz Ostrowski - Pią Lut 24, 2006 7:28 am
" />
">:: wracamy do tematu ::

przy następnej wizycie w jakimś markecie zakup sobie miernik, taki za 15zł
spradzisz nim napięcie akusów odbiornika, nadajnika, grzałki, sprawdzisz świecę. Wystarczy włączyć pomiar rezystancji, a potem dotknąć sondami miernika główkę świecy i sześcian obudowy. Jak świeca jest ok to wskaże jakiś opór, jak przejścia nie ma to wyleci poza zakres.

taki miernik przydaje sie do różnych rzeczy, na Rcbziom jest nawet opis, jak z niego zrobić termometr



Piotrek-krk - Pią Lut 24, 2006 7:31 am
" />
">Nie kminie czemu Piotrek piszesz, ze od hpi do dziadostwo.
Ja przejechalem juz 5L i jest nadal ok. Zawsze odpala bez problemu


Dasiu ale Ty od nich nie miales nowego modelu. Skad wiesz jaka tam jest swieca? Kolega Wojtek tez ma mt2 ze standardowa swieca i mowi ze wielka kicha z nia!
Dostajac model uzywany nie wiesz czy swieca jest tam standardowa czy jaka wiec wydaje mi sie ze nie powinienes tego komentowac!

Poza tym nie mowie o tym ile wytrzyma swieca tylko o samym odpaleniu. Na zwyklej grzalce 1,5V mozesz godzinami odpalac, nie wiem ile sie na niej pojezdzi bo nie udalo mi sie sprawdzic
Odpalila mi przy 12V!



Tomasz Ostrowski - Pią Lut 24, 2006 8:01 am
" />
">Nie kminie czemu Piotrek piszesz, ze od hpi do dziadostwo.
Ja przejechalem juz 5L i jest nadal ok. Zawsze odpala bez problemu


Dasiu ale Ty od nich nie miales nowego modelu. Skad wiesz jaka tam jest swieca? Kolega Wojtek tez ma mt2 ze standardowa swieca i mowi ze wielka kicha z nia!
Dostajac model uzywany nie wiesz czy swieca jest tam standardowa czy jaka wiec wydaje mi sie ze nie powinienes tego komentowac!

Poza tym nie mowie o tym ile wytrzyma swieca tylko o samym odpaleniu. Na zwyklej grzalce 1,5V mozesz godzinami odpalac, nie wiem ile sie na niej pojezdzi bo nie udalo mi sie sprawdzic
Odpalila mi przy 12V!

poczekaj, podłączyłeś na świecę 12V
czy mówisz o świecy seryjnej R5 wstawianej do tego silnika przez HPI?



Adam Jugowski - Pią Lut 24, 2006 8:55 am
" />ja mam grzałke na 1,2 V i widziales kiedys zebym mial problem z odpaleniem??

Zaraz sie upewnie czy mam standardowa swiece



Piotrek-krk - Pią Lut 24, 2006 10:44 am
" />
">Nie kminie czemu Piotrek piszesz, ze od hpi do dziadostwo.
Ja przejechalem juz 5L i jest nadal ok. Zawsze odpala bez problemu


Dasiu ale Ty od nich nie miales nowego modelu. Skad wiesz jaka tam jest swieca? Kolega Wojtek tez ma mt2 ze standardowa swieca i mowi ze wielka kicha z nia!
Dostajac model uzywany nie wiesz czy swieca jest tam standardowa czy jaka wiec wydaje mi sie ze nie powinienes tego komentowac!

Poza tym nie mowie o tym ile wytrzyma swieca tylko o samym odpaleniu. Na zwyklej grzalce 1,5V mozesz godzinami odpalac, nie wiem ile sie na niej pojezdzi bo nie udalo mi sie sprawdzic
Odpalila mi przy 12V!

poczekaj, podłączyłeś na świecę 12V
czy mówisz o świecy seryjnej R5 wstawianej do tego silnika przez HPI?

Tak mam od znajomego pozyczona grzalke pod 12V akumulator taki modelarski jakby. Ale tam cos jest jeszcze dorobione taki maly kwadracik, nie wiem bo to pozyczone!

Wiem wiem Dasiek ze masz 1,2 ale ja mam standardowa Wojtek tez i jest naprawde lipna i zwykla grzalka jest problem odpalic! Mozliwe ze Tobie wymienili lub do savow daja inne - tez bardzo prawdopodobne.
Ja tylko mowie to co wiem, bo moja swieca naprawde nie jest zbyt ciekawa od HPI, i nie uwazam zeby hpi robilo dziiadostwo - tak nie napisalem, tylko ze swieca jest dziadowska a to wielka roznica!



Błażej Zagozda - Pią Lut 24, 2006 10:51 am
" />dla wszystkich majacych problemy z odpalaniem swiecy w zimie polecam artykulik http://www.old.modelarstwo.org.pl/technika/rc/zas_swiecy/index.html

po drobnej modyfikacji dziala ze standardowych pakietow 7,2V

bywalcy siekierek i fortu zapewne widzieli u mnie podobne ustrojstwo...

pozdrawiam



Tomasz Ostrowski - Pią Lut 24, 2006 11:03 am
" />
">Ja tylko mowie to co wiem, bo moja swieca naprawde nie jest zbyt ciekawa od HPI, i nie uwazam zeby hpi robilo dziiadostwo - tak nie napisalem, tylko ze swieca jest dziadowska a to wielka roznica!

jeśli to jest seryjna R5 to nic dziwnego, że w zimie nie można na niej odpalić silnika



lem3.5sav - Pią Lut 24, 2006 3:30 pm
" />
">:: wracamy do tematu ::

przy następnej wizycie w jakimś markecie zakup sobie miernik, taki za 15zł
(...)
taki miernik przydaje sie do różnych rzeczy, na Rcbziom jest nawet opis, jak z niego zrobić termometr

chyba własnie tak zrobię bo nie mam urządzenia które robi to "Piiiiiii", 15 pln to w sumie nie dużo. Świecę zamówiłem OS A3.
Ta na której jeździłem to standardowa HPI i w sumie nie miałem większych problemów z nią, raz czy dwa nie chciała w zimie odpalać ale zagrzałem głowicę suszarką i za pierwszym razem so...
Nie wiem czemu ale z Savem nie mam żadnych problemów ani z odpalaniem ani z serwem hmmm...może jeden na 100 000 jest lepszy??
hah i to akurat mój



Piotrek-krk - Pią Lut 24, 2006 7:51 pm
" />
">Ja tylko mowie to co wiem, bo moja swieca naprawde nie jest zbyt ciekawa od HPI, i nie uwazam zeby hpi robilo dziiadostwo - tak nie napisalem, tylko ze swieca jest dziadowska a to wielka roznica!

jeśli to jest seryjna R5 to nic dziwnego, że w zimie nie można na niej odpalić silnika

Podobno to jest R5 ale ja go w domu nie moglem odpalic bo przeciez pierwsze dociieranko robilem w domu i na tej swiecy nie odpalil od 1,2V, a swieca OS od razu. Pozniej ta 5 odpala ale od 12V.



Tomasz Ostrowski - Pią Lut 24, 2006 8:10 pm
" />
">Ja tylko mowie to co wiem, bo moja swieca naprawde nie jest zbyt ciekawa od HPI, i nie uwazam zeby hpi robilo dziiadostwo - tak nie napisalem, tylko ze swieca jest dziadowska a to wielka roznica!

jeśli to jest seryjna R5 to nic dziwnego, że w zimie nie można na niej odpalić silnika

Podobno to jest R5 ale ja go w domu nie moglem odpalic bo przeciez pierwsze dociieranko robilem w domu i na tej swiecy nie odpalil od 1,2V, a swieca OS od razu. Pozniej ta 5 odpala ale od 12V.

sprawdzałeś napięcie swojej grzałki?



Piotrek-krk - Sob Lut 25, 2006 7:38 am
" />Nie sprawdzalem.
Dzialac, dziala bo swieca sie sie robi pomaranczowa, troche biala.
Ale ostatnio mi na niej znowu odpalil no ale na OS, na tej od hpi nie chcial.

( pamietasz ten problem co mi pomagales? co nie mogl odpalic a ja bylem w trakcie docierania. nie mogl na tej ofny odpalic, pojechalem do Tomka_KR no i sprawdzil na swojej grzalce 12V. Tam byl jakis inny problem no ale to tylko chcialem powiedziec Tobie bo to troche nie na temat )



Tomasz Ostrowski - Sob Lut 25, 2006 7:43 pm
" />
">Nie wiem czemu ale z Savem nie mam żadnych problemów ani z odpalaniem ani z serwem hmmm...może jeden na 100 000 jest lepszy??
hah i to akurat mój


ja na mojego też nie narzekam, założyłem back plate, 2 góra 3 s kręcenia i jedzie



Tomasz Ostrowski - Sob Lut 25, 2006 7:47 pm
" />
">Nie sprawdzalem.
Dzialac, dziala bo swieca sie sie robi pomaranczowa, troche biala.


a powinna być mocno biała i aż skwirczeć

jeśli jest tylko pomarańczowa to może być za mało. Jak na świece dojdzie zimne paliwo to temp. może być już za niska i zapłonu nie ma

jak na grzałce (o niezbyt dużej pojemności) masz napięcie poniżej 1.25 - 1.28V to z odpaleniem mogą być kłopoty.



Piotrek-krk - Sob Lut 25, 2006 8:24 pm
" />No a przy grzalce 12V tak wlasnie jest biala itd.
Kupie sobie 2V taka z akumulatorkiem - niby ciezkie ale i tak lepsze niz 12V.



Tomasz Ostrowski - Sob Lut 25, 2006 8:33 pm
" />
">No a przy grzalce 12V tak wlasnie jest biala itd.
Kupie sobie 2V taka z akumulatorkiem - niby ciezkie ale i tak lepsze niz 12V.


to nie była grzałka 12V, tylko grzałka z zasilaczem umożliwiającym zasilanie z 12V, napięcie na grzałce było góra 2V.
ja niedługo będę miał taki zasilacz i będę grzałkę zasilał bezpośrednio z pakietu roto.
jeśli masz zwykłą grzałkę tylko dobrze naładowaną (1.4V) to w zupełności wystarczy



Piotrek-krk - Nie Lut 26, 2006 8:32 am
" />No tak z zasilaczem chyba, ile pradu oddaje to nie wiem, widocznie masz racje, nie pytalem sie wtedy Tomka - wazne bylo ze dziala, reszta mnie nie interesowala bo akurat nie bylo to do niczego potrzebne

Ja wlasnie mam grzalke Ofny :/ - bleeeu!
Ze zwyklej grzalki np 1,5V - te co u bzioma na przyklad, to tez byl problem z odpaleniem - cos nabroilem chyba z tym silnikiem kiedys, chyba ze kolegow grzalki byly rozladowane, bo przyszedl Zima i od razu odpalil. Jednak pozniej z tamtych tez sie troche dalo, no ale nie wiem.

Tak poza tym jak moglbym sprawdzic czy taki akumulator 2V jest juz rozladowany? Ten z riku chyba ( akumulator, grzalka z kabelkami i ladowarka za ok 80zl ) ? w razie czego mozna go doladowac?



Tomasz Ostrowski - Nie Lut 26, 2006 8:58 am
" />
">Tak poza tym jak moglbym sprawdzic czy taki akumulator 2V jest juz rozladowany?

zmierzyć napięcie np.
Powered by WordPress, ©