ďťż
co oznacza "Silnik ma 8 portów"




robalek - Śro Lut 20, 2008 8:31 pm
" />Nigdzie nie moge znalesc informacji, co to wlasciwie znaczy ta ilosc portow. Mogl by mi ktos wytlumaczyc?




Adam Jaszczurowski - Śro Lut 20, 2008 9:28 pm
" />to jest ilosc otworow w tulei (cylindrze), czasami producenci podaja ilosc portow wlacznie z wydechowymi, czasami nie.

Przez porty do cylindra dostaje sie swieza mieszanka i wydostaja gazy wydechowe

Jesli podane z wydechowymi to moze ich byc nawet do 11-12.

http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=16995

jakies losowo znalezione zdjecie tulei :d



Darek G - Śro Lut 20, 2008 9:33 pm
" />Z tego co wiem, to im większa ilość portów (kanałów), tym wyższa moc i obroty na jakie może się wkręcić silnik. Za to te z trzema portami, mają większy moment obrotowy w niskim zakresie obrotów. Czyli generalnie, jak zależy komuś na dużym przyspieszeniu, a nie na osiąganiu dużych prędkości, powinien wybrać silnik o mniejszej ilości portów.
Jak silnik w autach 1:1 ma 16 zaworów to wiadomo, że będzie miał więcej mocy z tej samej pojemności co silnik z ośmioma zaworami. W końcu przepływ powietrza i spalin jest łatwiejszy.



Tomasz Ostrowski - Śro Lut 20, 2008 11:49 pm
" />
">Z tego co wiem, to im większa ilość portów (kanałów), tym wyższa moc i obroty na jakie może się wkręcić silnik. Za to te z trzema portami, mają większy moment obrotowy w niskim zakresie obrotów. Czyli generalnie, jak zależy komuś na dużym przyspieszeniu, a nie na osiąganiu dużych prędkości, powinien wybrać silnik o mniejszej ilości portów.

i tak i nie
przypomnij sobie co pisali o moim silniku po zawodach 6h w Piasecznie.
...a silniczek ma w sumie 10 portów




Rafał Kowina - Czw Lut 21, 2008 9:39 am
" />Wreszcie jakiś właściwy temat
Czyli wychodzi na to, ze moja osiemnastka ma 3 porty razem z wydechowym
Jak ma się mało portów to ma się lepszą moc w dolnym zakresie obrotów a im więcej portów trzeba go wysoko kręcić żeby uzyskać max mocy - jakoś tak



Tomasz Ostrowski - Czw Lut 21, 2008 9:52 am
" />
">Wreszcie jakiś właściwy temat
Czyli wychodzi na to, ze moja osiemnastka ma 3 porty razem z wydechowym
Jak ma się mało portów to ma się lepszą moc w dolnym zakresie obrotów a im więcej portów trzeba go wysoko kręcić żeby uzyskać max mocy - jakoś tak


nie w każdym silniku, zależy jak są zaprojektowane kanały dolotowe



Gieroll - Czw Lut 21, 2008 9:52 am
" />5 portów to jeszcze widziałem, ale 10, jak oni to zmieścili ? ma ktoś może fotkę? Ciekawe czy zdażają sie w takich silnikach pęknięcia cylindra, pomiędzy portami.



Tomasz Ostrowski - Czw Lut 21, 2008 11:16 am
" />
">5 portów to jeszcze widziałem, ale 10, jak oni to zmieścili ? ma ktoś może fotkę? Ciekawe czy zdażają sie w takich silnikach pęknięcia cylindra, pomiędzy portami.

http://www.rbproducts.com/mainEn.php?part=Products&AR_Stat04=RB%20CONCEPT&GProduit=01900-000123

troche niżej jest fotka tuleji



Michał_DT - Czw Lut 21, 2008 11:20 am
" />W takim razie SH P8 będzie mniej elastyczny i gorzej przyspieszał na dole od SH P6? Jeśli tak to wygląda na to że do Truggy lepszy będzie P6.



Gieroll - Czw Lut 21, 2008 11:24 am
" />To już wyższa inżynieria, nie na moja głowę, ciężko mi sobie wyobrazić, co daje taka ilość portów, w takich, a nie innych kształtach, jak to działa



Rafał Kowina - Czw Lut 21, 2008 11:25 am
" />hmm... to jest troche jak wielopunktowy wtrysk paliwa



Gieroll - Czw Lut 21, 2008 11:29 am
" />tylko, że my tu mamy jeden cylinder.



Rafał Kowina - Czw Lut 21, 2008 11:36 am
" />ale to znaczy, że paliwo rozchodzi się po całej powierzchni tłoka a nie w jednym miejscu (chyba)



Tomasz Ostrowski - Czw Lut 21, 2008 12:05 pm
" />
">tylko, że my tu mamy jeden cylinder.

Chodzi o sposób napełniania cylindra mieszanką. Im więcej portów tym przestrzeń nad tłokiem szybciej się napełni. Kształt i rozmieszczenie poszczególnych otworów zapewnia z kolei równomiernie rozmieszczenie mieszanki w całej objętości skokowej przy zachowaniu podobnej gęstości mieszanki w każdym miejscu. Dzięki temu spalanie następuje szybciej i równomierniej.
Kształt kanałów dolotowych w bloku odpowiada za dynamikę przepływu mieszanki. Chodzi o to, żeby było jak najmniej zawirowań, oporów itp. To samo dotyczy kształtu wału na odcinku przy korbowodzie. Przeciwwaga korbowodu działa tu jak pompa, która przepycha mieszankę z wnętrza wału do kanałów dolotowych. Stąd niektóre wały mają w nazwie turbo, biturbo itp.
Powered by WordPress, ©