ďťż
Co sądzicie o Robitronic/LRP LiPo 7,4V 5000 mAh 25C ?




Adrian Lutyński - Wto Gru 04, 2007 8:45 am
" />Witam,
Znalazłem takowe, ciekawie się zapowiada, przy dobrym gadaniu cena 74Eur do negocjacji,czy jako lamer w lipo nie widzę jakiegoś knyfa dyskwalifikującego ten pakiet?

http://server2.gs-shop.de/200/cgi-bin/s ... detail.htm

http://server4.gs-shop.de/200/cgi-bin/s ... detail.htm




amonsul - Wto Gru 04, 2007 11:39 am
" />a to ciekawe wtyczka tamii i możliwy pobór prądu 25C troszkę to dziwne
a z mojego doświadczenia : niemozliwe



Adrian Lutyński - Wto Gru 04, 2007 2:46 pm
" />Na stroni eproducenta znalazlem ze wskazane ciągłe 15C, ale poza tym kurde zachęcające to



sumpirowicz - Wto Gru 04, 2007 7:53 pm
" />Wtykę zawsze można wymienić.
Ja bym się martwił o coś innego - realna żywotność tego pakietu przy silniku 17-zwojowym to jakieś kilkadziesiąt ładowań/rozładowań i... zauważalna utrata parametrów... Nie wiem, czy warto, skoro za te pieniądze można mieć dzisiaj akusy NiMH o niewiele niższej pojemności, porównywalnym napięciu i większej żywotności... LiPo dla samochodów jest dobre tylko z jednego powodu - niska waga. Z tego względu zresztą są stosowane w samolotach...
pozdrawiam
Sławek




kurzy79 - Pią Gru 07, 2007 11:28 am
" />
">Wtykę zawsze można wymienić.
Ja bym się martwił o coś innego - realna żywotność tego pakietu przy silniku 17-zwojowym to jakieś kilkadziesiąt ładowań/rozładowań i... zauważalna utrata parametrów... Nie wiem, czy warto, skoro za te pieniądze można mieć dzisiaj akusy NiMH o niewiele niższej pojemności, porównywalnym napięciu i większej żywotności... LiPo dla samochodów jest dobre tylko z jednego powodu - niska waga. Z tego względu zresztą są stosowane w samolotach...
pozdrawiam
Sławek


Wielka bzdura !!!!

Własnie pakiety LiPo mają lepsze właściwości prądowe.
Osobiscie wczoraj usmażyłem selekcje LRP Big Mama Nimh bo połączyłem je do silnika który potrzebuje ok 95A. ( wiec jego żywotność można określić na 10 minut )
Oczywiscie jeśli sie żle dobierze Lipole do silnika to można sie spodziewać nawet i pożaru. Natomiast jeśli lipol bedzie odpowiednio dobrany to wydajnością prądową i wagą zdecydowanie przewyższy Nimh. Z żywotnością też nie bedzie gorzej.

Oczywiscie dobry Lipol !!!!



sumpirowicz - Pią Gru 07, 2007 8:11 pm
" />
">Wielka bzdura !!!!

Własnie pakiety LiPo mają lepsze właściwości prądowe.
Osobiscie wczoraj usmażyłem selekcje LRP Big Mama Nimh bo połączyłem je do silnika który potrzebuje ok 95A. ( wiec jego żywotność można określić na 10 minut )
Oczywiscie jeśli sie żle dobierze Lipole do silnika to można sie spodziewać nawet i pożaru. Natomiast jeśli lipol bedzie odpowiednio dobrany to wydajnością prądową i wagą zdecydowanie przewyższy Nimh. Z żywotnością też nie bedzie gorzej.

Oczywiscie dobry Lipol !!!!


Wielce Szanowny Kolego kurzy79,
zanim wysnujesz tak śmiałe wnioski najpierw odpowiedz na następujące pytania:
- czy silnik, który ma zapotrzebowanie ok. 95A to wartość prądu w stanie nominalnego obciążenia, czy zwarcia?
- o co chodzi z tą 10-minutową żywotnością silnika?
i zauważ, że:
- wagą to NiMh przewyższa Li-xx, a nie odwrotnie,
- z żywotnością Li-xx zwłaszcza przy pracy w samochodach jest kiepsko (mała pojemność, duża wrażliwość na przeciążenia, słaba oferta odpowiednich regulatorów), dlatego Li-xx są popularne w samolotach, a nie w samochodach,

Czy sądzisz, że ten akus 5Ah, max 25C jest zły? Parametry ma bardzo przyzwoite, ale nie odważyłbym się go podłączyć do silników 17-zwojowych, które prąd zwarcia mają na poziomie 120A, a przecież paleta silników klasy 540 nie kończy się na 17-zwojach i są pakiety, które takie silniki obsługują. Tak, te pakiety to NiMh...
pozdrawiam i życzę więcej rozsądku przy wygłaszaniu podobnych opinii
Sławek



KiT - Pią Gru 07, 2007 9:04 pm
" />hmm nie podzielam optymizmu w temacie żywotności li-poli, zgadzam się że mają lepszą wydajność prądową ale trwałość nie.



HPI Polska - Sob Gru 08, 2007 6:41 am
" />Silniki bezszczotkowe zasilane lipo to przyszłość.
Pytanie tylko kiedy polscy modelarze samochodowi przekonają się do tej koncepcji.
Mamy w ofercie zarówno regle jaki pakiety lipo przystosowane do samochodów.
Natomiast niewielu użytkowników zdecydowało się na ich używanie.
Jestem przekonany ze to tylko kwestia czasu.
Technologia baterii LiPo jest z pewnością wydajniejsza.

• 30% dłuższa żywotność w porównaniu z tradycyjnych Ni-NH/CD (przy tej samej pojemności)
• Do 40% lżejsze niż zwykłe Ni-MH/CD (przy tej samej pojemności)
• Li-Po zapewniają maximum mocy przez cały cykl rozładowywania
• Mniej energii jest tracone na ciepło, co zapewnia lepsza moc
• Akumulatory mogą być ładowane nawet tygodnie przez rozładowywaniem
• Nie wymagają skomplikowanej konserwacji
• Na dłuższa metę są one o wiele tańsze, ponieważ zapewniają nawet 10*żywotność w stosunku do akumulatorów Ni-MH/CD



Adrian Lutyński - Sob Gru 08, 2007 8:08 am
" />No dobrze, skąd więc informacje na temat żywotności niższej od nimh????



HPI Polska - Sob Gru 08, 2007 8:11 am
" />Nie wiem.
Podane informacje pochodzą od producentów baterii LiPo.



sumpirowicz - Sob Gru 08, 2007 8:17 am
" />Witam,
od razu zaznaczę, że nie jestem przeciwnikiem Li-xx, ale uważam, że te akumulatorki nie są dla każdego...
Nie są też idealne, mają swoje wady. Najważniejsze z nich to (nie dotyczy A123):
- duża wrażliwość na ładowanie zbyt dużym prądem lub zbyt wysokim napięciem (możliwy pożar),
- bardzo duża wrażliwość na duże prądy wyładowania (możliwy pożar),
- brak odporności na zwarcia (pewny pożar),
- wrażliwość na uszkodzenia mechaniczne (możliwy pożar),
- bardzo szybka utrata pojemności przy niskich temperaturach.

Na pytanie Pana Dariusza:
"Pytanie tylko kiedy polscy modelarze samochodowi przekonają się do tej koncepcji"
odpowiedź jest bardzo prosta - kiedy ogniwa tego typu będą mogły być używane w autkach RC na zawodach.

pozdrawiam
Sławek



KiT - Sob Gru 08, 2007 8:27 am
" />Zgadza się wszystko za wyjątkiem żywotności. Myślę że ogniwa Lipol zostaną przez rccar zignorowane i technologia Li-PoFe wyprze Ni-Mh.

Nie tacy ciemni ci modelarze skoro czekają co wygra...



zbig - Sob Gru 08, 2007 8:56 am
" />
">ogniwa Lipol zostaną przez rccar zignorowane i technologia Li-PoFe wyprze Ni-Mh.

Zgadzam się, wygrają albo LiFePo, albo LiIon (choć dla zawodników muszą popracować nad ich wydajnością).

Opieram się na swoim doświadczeniu z LiPo głównie w samolotach.
Już kilka lat temu zrezygnowałem zupełnie z NiMh (co miałem rozdałem ), używam wyłącznie LiPo (E-tech, Yountong, Dual Sky, HiModel, E-sky, Fullymax - eksploatowane najwyżej do połowy maksymalnego pradu ciągłego, oraz LiIon (Konion) eksploatowane nawet powyżej ciągłego prądu maksymalnego.
Dużo z LiPol-ów już trafiło do recyclingu, z powodu utraty pojemności, spuchnięcia, uszkodzenia (rozszczelnienia, zgniecenia) lub utraty wydajności prądowej.
Tylko Koniony (LiIon), choć najgorzej traktowane i mające najwięcej na liczniku są nadal jak nowe. Straciłem tylko jeden cały pakiet ładując go programem NiMh, oraz jedno ogniwo, które w kraksie nadziało sie na wystającą śrubę, która wbiła się do środka.

Dlaczego używam więc LiPo a nie tylko Koniony?
Z jednego powodu: koniony są cięższe i maja mniejszą pojemność niż LiPo.

Ale w autach waga nie ma takiego znaczenia. W swoim i syna Wild Daggerze też jeździłem na Konionach liIon, a ostatnio wstawiłem LiFePo4 (2S2P 5400mAh) i jesteśmy bardzo zadowoleni. Jak na razie każdemu jeden pakiet wystarcza do znudzenia. Ja nie wrócę do NiMh.



HPI Polska - Sob Gru 08, 2007 9:46 am
" />Dziękuję za rzetelną wypowiedź.
Uważam ze poglądy i świadomość użytkowników zmienią się bardzo szybko jak Efra i inne organizacje dopuszczą w przepisach klas sortowych stosowanie nowych technologii zasilania.
Trochę dziwi mnie że nie nastąpiło to już w tym roku ale domyślam się że w uzasadnieniu podkreśla się walory równości w rywalizacji sportowej więc wszystkie nowinki wprowadzane są z opóźnieniem.
Nie zmienia to faktu że technologie LI xxxxx to nowocześniejsze i skuteczniejsze rozwiązania od dotychczas stosowanych.



KiT - Sob Gru 08, 2007 10:46 am
" />Ponieważ w Samolotach waga jest krytyczna stosuje się jak najmniejsze ogniwa o jak największej wydajności prądowej.
Jednakże ogniwa o wydajności prądowej 20-30C, jeśli są obciążane takimi prądami (a są np.: w modelach 3D do treningu akrobacji) to żyją bardzo krótko do 50 cykli. W praktyce jest to rok użytkowania. Jeśli katujemy je mniejszymi prądami żyją dłużej, ale z moich zapisków wynika że mówimy o 150-250 cyklach jako górnej granicy.

Fakt, ładowanie, konserwacja, przechowywanie to zupełnie inna historia. Nie miałbym czasu na pielęgnowanie 20 pakietów Ni-Mh, Li-xxx tego ode mnie nie wymagają.

Ale do zastosowań rccar blokuje Li-Pol wytrzymałość mechaniczna, i brak odporności na przeciążenia prądowe w cyklach rozładowania.

Zupełnie inny temat to rozszczelnienie się ogniw LI-Pol w skutek dużych ciągłych prądów rozładowania ale mieszczących się w granicach przewidzianych przez producenta. Wyprowadzenie w prawie wszystkich ogniwach Li-Pol to aluminiowe blaszki o grubości 0.1-0.18mm i szerokości 3-7mm. Proszę sobie wyobrazić co się dzieje z takim przyłączem przy prądzie 100A. Albo co się dzieje ze szczelnością ogniwa gdy wyprowadzenie zaczyna się rozgrzewać i to poważnie.

Proszę zobaczyć jak krystalizuje się ogniwo Li-Pol (puchnie i twardnieje) właśnie od strony wyprowadzeń elektrycznych gdy jest przeciążane prądowo lub oddaje duże prądy maksymalne zgodne ze specyfikacją. Pewnie dlatego Kokam w ogniwach o dużej pojemności daje wyprowadzenia obustronnie.

Rok temu też uważałem, że Li-Pole zawojują wcześniej czy później rccar, teraz uważam, że Li-xxx ale nie li-pol.
Powered by WordPress, ©