ďťż
co to znaczy reg.kat wyprzedzenia szczotek co to daje




szalony202 - Śro Lis 09, 2005 12:34 pm
" />mam 17x zwojowy silnikz regolacja szczotek i drugi 19x tez z regulacja co ona daje boje sie tym krecic dodam bo niewiem jakie sa nastepstwawiec wytlumaczcie

Po co dwa takie same tematy? Drugi usunąłem. Piotrek




szalony202 - Czw Lis 10, 2005 1:03 pm
" />czyzby nikt niewiedzial poco s te podzialki na silniku??????



Michał Rusin - Czw Lis 10, 2005 1:12 pm
" />zmieniając kąt wyprzedzenia wpływasz na wartość momentu obrotowego i mocy silnika co za tym idzie osiągów



szalony202 - Sob Lis 12, 2005 7:04 pm
" />tzn ze im wolij kreci ym moniejszy a im szybciej tym tym slabszy?????




Michał Rusin - Pon Lis 14, 2005 8:51 am
" />tzn. zasada powinna być taka że, zależnie od ostawienia uzyskujesz lepsze przyspieszenia lub lepszą prędkość max. bo - silnik ma większy moment obrotowy lub prędkość obrotową.
Ale tak prawdę mówiąc to raczej wątpię że różnica jest do zaóważenia.



Maciej Pierzchała - Pon Lis 14, 2005 9:08 am
" />Z tego co sie orientuje, przestawienie szczotek wzdlegem komutatora powoduje zwiekszenie osiagow silnika w jedna strone, a zmniejszenie osiagow w druga strone.

Nie wiem dokladnie dlaczego tak sie dzieje, mozliwe ze przestawone szczotki przy obrocie wirnika w jedna strone lepiej dociskaja a w druga gorzej.



JarekC - Pon Lis 14, 2005 9:22 am
" />Zwiększenie kąta wyprzedzenia powoduje że silnik osiąga większą prędkość obrotową, ale równoczesnie bardziej się grzeje i pobiera większy prąd. Zazwyczaj nie powinno sie przekraczać kąta wyprzedzenia 25 stopni, ale to zależy od silnika.

Zmniejszenie kata wyprzedzenia powoduje że silnik ma wiekszy moment obrotowy, grzeje sie mniej i pobiera mniejszy prąd. Nie należy ustawiac kąta wyprzedzenia na wartośc mniejszą od 0.

Czyli regulujemy w zakresie 0 - 25 stopni, mniejszy kąt oznacza lepsze przyspieszenie modelu, większy kąt oznacza większą prędkośc maksymalną ale i większy pobór prądu.

Jak widac wpływ regulacji kąta wyprzedzenia na osiągi modelu jest analogiczny do efektu jaki daje zmiana przełożeń (analogiczny nie znaczy identyczny, a jedynie że rządzi sie tymi samymi zasadami)



Maciej Pierzchała - Pią Lis 18, 2005 7:47 pm
" />Ok, jesli zmiana kata wyprzedzenia reguluje tylko moment i predkosc, to dlaczego silniki dobrych firm kreca w jedna strone znacznie lepiej niz w druga?



Przemysław Staniewski - Pią Lis 18, 2005 11:31 pm
" />
">Ok, jesli zmiana kata wyprzedzenia reguluje tylko moment i predkosc, to dlaczego silniki dobrych firm kreca w jedna strone znacznie lepiej niz w druga?
Bo zwykle mają ustawiony fabrycznie kąt wyprzedzenia na +. Dla obrotów w przeciwną stronę jest on wtedy ujemny i dlatego kręci gorzej.
Powered by WordPress, ©