ďťż
co to znaczy reg.kat wyprzedzenia szczotek co to daje
szalony202 - Śro Lis 09, 2005 12:34 pm " />mam 17x zwojowy silnikz regolacja szczotek i drugi 19x tez z regulacja co ona daje boje sie tym krecic dodam bo niewiem jakie sa nastepstwawiec wytlumaczcie Po co dwa takie same tematy? Drugi usunąłem. Piotrek szalony202 - Czw Lis 10, 2005 1:03 pm " />czyzby nikt niewiedzial poco s te podzialki na silniku?????? Michał Rusin - Czw Lis 10, 2005 1:12 pm " />zmieniając kąt wyprzedzenia wpływasz na wartość momentu obrotowego i mocy silnika co za tym idzie osiągów szalony202 - Sob Lis 12, 2005 7:04 pm " />tzn ze im wolij kreci ym moniejszy a im szybciej tym tym slabszy????? Michał Rusin - Pon Lis 14, 2005 8:51 am " />tzn. zasada powinna być taka że, zależnie od ostawienia uzyskujesz lepsze przyspieszenia lub lepszą prędkość max. bo - silnik ma większy moment obrotowy lub prędkość obrotową. Ale tak prawdę mówiąc to raczej wątpię że różnica jest do zaóważenia. Maciej Pierzchała - Pon Lis 14, 2005 9:08 am " />Z tego co sie orientuje, przestawienie szczotek wzdlegem komutatora powoduje zwiekszenie osiagow silnika w jedna strone, a zmniejszenie osiagow w druga strone. Nie wiem dokladnie dlaczego tak sie dzieje, mozliwe ze przestawone szczotki przy obrocie wirnika w jedna strone lepiej dociskaja a w druga gorzej. JarekC - Pon Lis 14, 2005 9:22 am " />Zwiększenie kąta wyprzedzenia powoduje że silnik osiąga większą prędkość obrotową, ale równoczesnie bardziej się grzeje i pobiera większy prąd. Zazwyczaj nie powinno sie przekraczać kąta wyprzedzenia 25 stopni, ale to zależy od silnika. Zmniejszenie kata wyprzedzenia powoduje że silnik ma wiekszy moment obrotowy, grzeje sie mniej i pobiera mniejszy prąd. Nie należy ustawiac kąta wyprzedzenia na wartośc mniejszą od 0. Czyli regulujemy w zakresie 0 - 25 stopni, mniejszy kąt oznacza lepsze przyspieszenie modelu, większy kąt oznacza większą prędkośc maksymalną ale i większy pobór prądu. Jak widac wpływ regulacji kąta wyprzedzenia na osiągi modelu jest analogiczny do efektu jaki daje zmiana przełożeń (analogiczny nie znaczy identyczny, a jedynie że rządzi sie tymi samymi zasadami) Maciej Pierzchała - Pią Lis 18, 2005 7:47 pm " />Ok, jesli zmiana kata wyprzedzenia reguluje tylko moment i predkosc, to dlaczego silniki dobrych firm kreca w jedna strone znacznie lepiej niz w druga? Przemysław Staniewski - Pią Lis 18, 2005 11:31 pm " /> ">Ok, jesli zmiana kata wyprzedzenia reguluje tylko moment i predkosc, to dlaczego silniki dobrych firm kreca w jedna strone znacznie lepiej niz w druga? Bo zwykle mają ustawiony fabrycznie kąt wyprzedzenia na +. Dla obrotów w przeciwną stronę jest on wtedy ujemny i dlatego kręci gorzej. |