ďťż
Czego oczekujecie od ładowarki dla samochodziarzy?




Marek Kusiakiewicz - Pon Paź 04, 2004 7:43 pm
" />Proszę o sugestie. Jest to na tyle ważne że bardzo możliwe iż doczekamy się specjalnego softu do ładowarki PULSAR przeznaczonego dla nas




Rafał Malczyński - Pon Paź 04, 2004 7:51 pm
" />Ja sie tak okresle:
- rozladowywanie
- ladowanie
- formatowanie
- podladowywanie
- prad plynnie regulawany od 0.2 - 6A
- najlepiej pod gniazdko sieciowe, lub wraz z ladowarka jakis maly zasialcz - chinczyki takie cos juz zrobili, tylko tyle ze pod ich gniazdko

Wiem ze niektore ladowarki maja to co napsaielm, ale napsialem to na czym mi zalezy. Oprcz tego ladowanie nicd i nimh - oczywiste, jakis czytelny wyswietlacz i jesli to mozliwe to funkcja pamieci ustawien ladowarki - tzn. zeby za kazdym razem nie ustawiac pradu ladowania itp. - zawsze ajakstam oszczednosc czasu



Dark_kNight - Pon Paź 04, 2004 8:24 pm
" />to co wyżej, + opcja automatycnzego wyłączenia i przejścia w stan podtrzymywania, i jeszczze mozliwosć ładownaia wielu ilości ogniw (np. 3 pakiety razem) połączonych szeregowo czy tam rownolegle jakos zeby bylo dobrze

I jeszcze zeby ładowała w 5 minut pakiet 3300, zapewniająć żywotnośc tak ze 1500 ładowań. Ale to za 100 lat



Kicha - Pon Paź 04, 2004 8:28 pm
" />Podobnie jak moi przedmowcy plus to aby bylo w niej jak najmniej niepotrzebnych bajerkow ala jakies kolorowe guziki do niczego nie przydatne albo zadko uzywane itp *****. A takze zeby ladowala oczywiscie w miare szybko i dobrze pakiety (nie koniecznie kilka na raz wystarczy jeden a DOBRZE ) No i zeby byla w miare prosta w obsludze




Adam Jaszczurowski - Pon Paź 04, 2004 8:52 pm
" />4-8 ogniw, oraz 1 na grzalke, mozliwosc ladowania NiCd, NiMh, i akumulatorow 12V, ladowanie, rozladowanie, wykrywanie stanu naladowania baterii, i zeby byla w miare dostepna cenowo. Nie wszyscy jezdza elektrykami gdzie dobra ladowarka to podstawa, a wielu kierowco nitro tez potrzebuje ladowarki. Aha jeszcze np dwa wyjscia zeby mozna byla naraz ladowac np dwa pakiety 7,2 V, albo od nadajnika i odbiornika, itd prad regulowany od 0,5-6A co 0,5 A ustawienie wysokosci spadku napiecia przy wykrywaniu stanu naladowania. zeby mozna bylo podpiac pod gniazdko i akumulator.



Rubens - Pon Paź 04, 2004 9:52 pm
" />Używam mojego PULSARA od jakiegoś czasu i mogę się podpisać pod postulatem dołożenia zasilania sieciowego, które jest dużo częściej dostępne dla samochodziarzy niż np. dla lataczy (też od nich należę) gdzie na próżno szukać gniazdka w polu. Ten problem był już jednak wałkowany na grupach dyskusyjnych i odpowiedź była raczej prosta - taki dodatek znacznie zwiększyłby cenę ładowarki. Tak samo jak dodatkowe wyjścia na odbiornik czy drugi pakiet. Cena i tak jest spora na Polskie warunki choć patrząc na cenę PULSARA 2 to zawsze można się pocieszyć że może być jeszcze droższa .
Odnosząc się ściśle do pytania czyli jak zmienić oprogramowanie PULSARA to widzę możliwość udoskonalania algorytmów ładownia szczególnie ogniw NiCd i NiMh (nie wiem tylko czy istnieją lepsze tzn. szybsze lub łagodniejsze dla ogniw metody). Może dla pakietów 6-cio celowych da się coś usprawnić. Druga kwestia to rozpoznawanie ilości cel po podłączeniu - szczególnie rozładowane mocno pakiety robią Pulsarka w konia. Nie jest to niebezpieczne jak w przypadku LiPoli ale zawsze traktowanie takiego "oszukanego" pakietu nie jest optymalne. W rozmowie z autorem dowiedziałem się że taki jest urok tej ładowarki i nie da się tu wiele zrobić programowo - w Pulsarze 2 podobno trzeba się zadeklarować przed ładowaniem ile jest cel (przynajmniej tak miało być parę miesiecy temu). Zawsze to jakieś rozwiązanie.

Rubens



Andrzej Gawlik - Wto Paź 05, 2004 11:23 am
" />Ja mam przez siebie zrobiona ładowarkie i jest cool.
Nastawiam prad od 0.5 do 7 amper i jazda.
Tylko jeden feler jest to temperatutowa a nie delta



Wojciech Forysiak - Wto Paź 05, 2004 1:32 pm
" />No chetnie bym cos napisal ale sie nie znam. Wiec przy okazji tematu ladowarki doradzcie ladowarke jaka kupic chcial bym wydac na nia ok 200zl i jaki pakiet wziac przy do rotostartu?



Kuba Stabiszewski - Wto Paź 05, 2004 2:16 pm
" />Buahaha to niezle zachwile Cie zjada...

Proszę o nie komentowanie tego posta, jak i o nie odpowiadanie tutaj na poprzedni. Nie róbcie O/T - Mi-Mix
Jeszcze raz zrobisz jakis OT to ja bede kasowal... - Raflee

Czemu sie mnie czepiacie znowu Moze to niby tez moja wina ze ktos tak napisal



cozmo - Wto Paź 05, 2004 7:59 pm
" />zakres natezenia 0,2-5A
automatyczne wykrycie ilosci ogniw
ilosc ogniw 2-14
ni-cd ni-mh
zasilanie na 12V i 230V
musi byc tez tania(do 200zl)
osobiscie uzywam hitec cg-330 i od biedy moze byc, ale strasznie brakuje w niej mniejszego niz 0,5A pradu ladowania, oraz obslugi aku ni-mh .drazni mnie rowniez to ze po 1h ladowania wylacza sie niezaleznie od tego czy aku sa naladowane czy nie, takie zabezpieczenie niby ,ale moim zdaniem bez sensu bo jak chce ladowac pojemny pakiet malym pradem to musze go kilka razy co godzine ustawiac od nowa.



Artur Dzierzęcki - Sob Paź 09, 2004 2:19 pm
" />Ja mam trochę inną wizję. Skoro ma to być ładowarka dla modelarzy samochodowych to nie widzę celu ładowania wiekszej ilości ogniw.
- osobne wyjście ładowania i rozładowania
- rozładowanie do napięcia i automatyczne
- regulowany delta peak ( w tym przypadku zbędny jest program NICD i NIMH)
- uwzględnienie temperatury pakietu
- ładowanie od 1 do 10 ogniw
- ładowanie akumulatorów PB
- funkcja przerwania i zapamiętania procesu ładowania ( w przypadku braku zasilania)
- funkcjonalny i podświetlany wyświetlacz z odczytem czasu, nap pakietu, nap zasilania, natężenia prądu , temperatury pakietu,
- możliwość zmiany natężęnia prądu w czasie ładowania
Na razie tylko tyle.



kanon45 - Wto Lis 02, 2004 4:50 pm
" />No i może ładowanie Li-jon i Li-pol???



Erik Turlejski - Wto Lis 16, 2004 9:07 pm
" />Może by dać jeszcze jakiś mały akumulator np. jesteśmy w terenie i skończyła nam się bateria w autku a nie mamy dostępudo prądu



Adam Jugowski - Nie Lis 28, 2004 7:52 pm
" />hmmm "inteligętna" ładowarka! tzn! Wie jak długo ma ładować, powiadamia nas gdy sie naładuje pakiet. Podlaczane do kontaktu, do akumulatora (lub zeby w nim byl mocny akumulator) albo na baterie sloneczne!



Dark_kNight - Nie Lis 28, 2004 8:50 pm
" />przenośne, dodatkowo podłanczane baterie słoneczne byłyby niezłe jakby ktos chcial zaszaleć... ;] jak opcja, bo troche by kosztowały...



Rafał Piesio - Nie Lis 28, 2004 9:44 pm
" />ostatnio wlasnie zanabylem ladowarke, ktora mam nadzieje na dluzszy czas mi styknie, ale skoro mozna sobie tu zrobic taka liste zyczen, to podsumowaujac przedmowcow i dodajac pare rzeczy od siebie mam taka oto propozycje:

1. zasilanie bezposrednio z sieci,

2. ilosc ogniw - im wiecej tym lepiej - np. 1 - 14, 1 - 20,

3. amperaz rowniez im wiekszy zakres tym lepiej - np. 50 mA - 10 A (dotyczy zarowno ladowania jak i rozladowywania),

4. obslugiwane ogniw NiCD, NiMH, LiIo, LiPo, Pb,

5. mozliwosc recznego podawania liczby ogniw (zarowno przy ladowaniu jak i rozladowywaniu),

6. mozliwosc samodzielnego ustawiania minimalnego napiecia rozladowywania,

7. mozliwosc wlasnych ustawien delta peak,

8. osobne gniazdo do ladowania i rozladowywania,

9. rozladowywanie rowniez bez zasilania z zewnatrz (tylko w oparciu o zasilanie z rozladowywanego pakietu),

10. szesc wyprowadzen do rozladowywania - dla kazdej celi osobno (w pakiecie 7,2 V, czyli najpopularniejszym w modelarstwie samochodowym),

11. doladowywanie akumulatorow po osiagnieciu delta peak-u (czyli automatyczne wylaczanie i przejscie w stan podtrzymywania),

12. mozliwosc zaprogramowania do 5 cykli ladowanie-rozladowywanie lub rozladowywanie-ladowanie,

13. docieranie silnikow (tak jak w Pulsarze, ale tym LRP) - z mozliwoscia wlasnego ustawiania napiecia i natezenia podawanego silnikowi podczas docierania pradu,

14. z 10 pamieci,

15. podswietlany wyswietlacz LCD z informacjami o tym co robi aktualnie ladowarka: laduje, rozladowuje, jakie baterie, jakim napieciem, jesli to cykl, to ktory, od jak dawna wykonuje dana czynnosc, jak dlugo "wydaje jej sie" ze jeszcze to zajmie, ile pradu naladowala/rozladowala, jakie jest aktualne napiecie pakietu,

16. zabezpieczenie przed odwrotnym podlaczeniem biegunow,

17. zabezpieczenie termiczne ladowarki i ladowanego/rozladowywanego pakietu,

jak cos mi jeszcze przyjdzie do glowy do dopisze



Dawid Głowacki - Pon Lis 29, 2004 6:50 pm
" />I może masz jeszcze krawaty wiązać? Wobec tego nie ździw się, jeżeli za taką ładowarke przyjdzie Ci zapłacić 2,500 zł.



Rafał Piesio - Pon Lis 29, 2004 8:21 pm
" />spokojnie, to tylko lista poboznych zyczen... nie jest powiedziane, ze tworca/producent ladowarki musi stosowac je wszystkie - po to w koncu zostal stworzony ten watek, zeby zglaszac zyczenia i pomysly - chocby te najbardziej wykrecone - no nie?
nie ograniczajmy sie od razu na samym wstepie kasa - najpierw pomysly (rowniez te najbardziej szalone i niekonwencjonalne), a potem konfrontacja z ksiegowym... (moja, skromna opinia)

poza tym chyba nic nie stoi na przeszkodzie wyprodukowania dwoch wersji - jednej tip-top, dla tych, dla ktorych zadna ladowarka nie jest wystarczajaco dobra i ktorzy dysponuja odpowiednim portfelem oraz sklonni byliby nabyc taka kadowarke i drugiej - ekonomicznej, zawierajacej tylko te ekonomiczne i najbardziej niezbedne rozwiazania, ktora w zupelnosci wystarczalaby wiekszosci modelarzy i na ktora mogliby oni sobie pozwolic...



Paweł A. Szymański - Pon Sty 10, 2005 5:07 pm
" />Czytając wszystkie wypowiedzi w tym wątku powiem tak:
Dwie wersje ładowarki.
1. Prosta, która tylko ładuje NiCd i NiMh 4-8 cell z prądem regulowanym powiedzmy od 0,5 A do 5 A w skokach co 0,5 A. Rozładowuje te same ogniwa proądem w zakresie 0,5 A do 3 A z regulacją w skokach co 0,5 A.
I to tyle.
2. "Ulepszony (obecny) Pulsar". Wszystko co ma do tej pory plus:
- Dwa rodzaje pracy: Normal i Advance. W Normal mamy ustawianie parametrów pracy tak jak do tej por. W Advance mamy ręczne ustawianie delty z dokładnością 1mV na ogniwo w ładowaniu Liniowym i Reflex. Już wtedy bez podziału na rodzaj ogniw i małą i dużą deltę.
- Działanie jak regulowane żródło prądowo/napięciowe jak ma to Pulsar z firmy LRP. Dodatkowo z czasomierzem - wyłącznikiem. To dla docierania silników i zasilania tokarek.
- pamięć ostatniego progamu tak aby uruchomić ostatnie zadanie jakie było robione przez ładowarkę przed jej rozłączeniem (zapewnienie wznowienia pracy przy zanikach zasilania).
- polepszyć gniazda, które potrafią nie kontaktować.

Co do zasilacza to raczej proponuje zakręcić się i wspólnie poszukać jakiegoś miejsca gdzie można by było zakupić czy też może zamówić zasilacze pod tą i inne ładowarki.



Janusz Potepa - Pon Maj 16, 2005 10:11 am
" />Używam Pulsara 2 z najnowszym oprogramowaniem, bardzo porządny sprzęt, dodałbym jednak większą możliwość regulacji parametrów
- min/max temperatury ogniw (szczególnie max 50 stopni w dół);
- oraz koniecznie zapamiętanie i automatyczne wznowienie procesu ładowania w przypadku braku zasilania;
- po zakończeniu przejście w stan podładowywania i utrzymania naładowania.
Powered by WordPress, ©