ďťż
Czy AX4N pasuje zamiast AXOD-E
mardan03 - 2008-03-02, 07:38 RadAg - napisałeś,że w roku 95 montowano losowo skrzynie AXOD i AX4N do tych samych modeli czyli oznacza to,że gdybym wsadził do mojego AX4N też by śmigał? Bo w sumie jak patrząc - szła taśma produkcyjna aut i na pewno nie przystosowywali każdego auta z osobna do danej skrzyni - było by to raczej nie opłacalne i spowolniło by montaż - czyli wniosek,że AX4N też by się spisała zamiast AXOD GAZDA - 2008-03-02, 08:38 axod-e i ax4s to te same skrzynie, ax4s w sumie podobna do ax4n, ale czy do 93 rocznika wejdzie??? nie wiem RadAg! - 2008-03-02, 09:27 Obawiam sie mardan ze to moze nie byc takie proste. Te skrzynie sie roznia od siebie juz samym wygladem. Tu masz wypisane roznice. http://www.taurusclub.com/encyclopedia/ ... SAX4N.html To prawda ze AX4S i AXOD-E to podobne skrzynie. AX4N to jednak inna skrzynia. Nie znam sie na tym za dobrze ale podejrzewam ze sam uklad sterujacy jest inny i te wszystkie elektryczne wiazki... Sam bylem zdziwiony ze mam taka skrzynie ale fakt faktem Ford wymyslil ja w 1994 roku. W encyklopedii Taurusa napisali: Some 1994-1999 Vulcans got this transaxle although there was no reason why and they were pretty random. Co znaczy mniej wiecej ze niektore Vulcany w latach 94-99 otrzymywaly te skrzynie chociaz nie wiadomo z jakich powodow. To bylo czysto przypadkowe. mardan03 - 2008-03-02, 09:39 Domyślam sie,że nie są idealnie takie same ale co mnie ciekawi to montaż na liniach produkcyjnych - jeżeli jest jeden model produkowany to i jedne skrzynie montują (automat) a w tym przypadku - "Mamy nowy typ skrzyni - to wrzucimy to do tego i tego auta a do reszty stare skrzynki albo na zmianę" - to nie powinno się sprawdzić. No chyba,że mają one już w sobie potrzebne sterowniki czy coś tam,które współpracują z tymi silnikami bez przeróbek ale jeżeli tak to wychodzi na to,że można zamontować do każdego modelu z tamtych lat ale znowu podobno "nie spasują" - i kółko się zamyka...... GAZDA - 2008-03-02, 09:48 możliwe że w chicago montowali ax4n a w atlancie czy gdzieś tam ax4s RadAg! - 2008-03-02, 09:50 Ja naprawde nie wiem. Wydaje sie ze sama skrzynia moze pasowac bez problemow, chodzi tylko o sterowanie...Wiesz moze po prostu jednego dnia w miesiacu dostosowywali linie montazowa pod AX4N. Szef produkcji: -no panowie, zobaczymy dzisiaj jak no te nowe skrzynki beda chodzic No i odsuwali na bok wozki z ukladami sterujacymi do AXODow a przysuwali sobie wozki z ukladami do AX4N - ot cala filozofia RadAg! - 2008-03-02, 09:51 Hmmm. Gazda ale moj jest z Atlanty GAZDA - 2008-03-02, 10:05 tak ino powiedziałem może w jednej fabryce przystosowali do tej skrzyni a wdrugiej nie mój byk jest z chcago, według vin'a Żeton - 2008-03-02, 10:18 Typ zamontowanej skrzyni automatycznej w bykach i sablach określa litera na dole naklejki certyfikacyjnej na drzwiach kierowcy - pod kreską pomiędzy rubrykami AX i TR: L - oznacza skrzynię AX4S X - oznacza skrzynię AX4N Uwaga: Jest to piąta litera od końca w dolnej linii naklejki. Za nią są jeszcze 4 litery (w rubryce TR) oznaczające typ zamontowanych sprężyn na poszczególnych kołach w zawieszeniu przednim i tylnym. A przed nią (w rubryce AX) jest litera oznaczająca przełożenie skrzyni - najczęściej R czyli 3.77. brolcio - 2008-06-22, 00:33 Skrzynie AX4N i AX4S (AXOD-E) są teoretycznie niezamienne. Oczywiście ich wymiana jest możliwa (bo mam to zrobione), ale wymienić należy także półośki, ECM też może robić problemy zwłaszcza przy róznicy roczników (pomiędzy 95-97 a 98-99 występują róznice konstrukcyjne w skrzyni AX4N w układzie sterowania), więc wymiana ECM-u to podstawa. Innego typu mogą być czujniki TRS, innego typu mogą być zawory EPC (ze względu na rocznik) itp. Andrzej - 2008-07-15, 18:18 Sterowniki nie muszą byc zmieniane, ale można. Wiem,że nie bardzo pasują kostki., ale temu też mozna zaradzić. Pewne jest, że nie masują półośki. brolcio - 2008-07-18, 03:43 Przy wymianie skrzyni na ECM-ie z AX4S skrzynią AX4N komp pracował w trybie awaryjnym skrzyni biegów. |