ďťż
czy na Rally rzeczywiście dobry jest TB-01 ?
dziudz09 - Nie Kwi 27, 2008 8:36 pm " />czy warto kupic Tamiya TB-01 ? będę jezdził nad jeziorem, po piasku, troche asfaltu, kostki brukowej mała trawa. czy ten model sie do tego nadaje ? czy to jest dobry wybór ? widziałem dużo postów i otrzymałem kilka odpowiedzi że jest to jeden z najlepszych modeli, które sie do tego nadawaja. ale mam mały problem. GDZIE GO MOGĘ KUPIC (zagranica nie za bardzo wchodzi w gre) czekam na polskie sklepy internetowe z tym sprzętem i jaka aparature najlepiej do tego ? ta jest odpowiednia : http://modele.sklep.pl/product_info.php ... ts_id=5837 i czy ta aparatura ma kwarce ? a kwarce to dobra rzecz czy raczej nie ?? kanzai - Pon Kwi 28, 2008 4:59 pm " />tak to dobre podwozie ;] sam mam takie i polecam do rally i crosu ;] jakby co to mam na sprzedaz to podwozie gg:9611940 klima1 - Pon Kwi 28, 2008 5:51 pm " /> ">tego nadawaja oglądasz za dużo Włatców móch Miałem TB-01 przez ok roczek i troche wytrzymał. Śnieg, piach, trawa nie były mu obce i miał sie dobrze Na asfalcie był troche wolny ale to kwestia przełożeń no i troche jest przyciężki ale to warunkuje jego wytrzymałość hamakarol - Pon Kwi 28, 2008 9:25 pm " />apratura jest zadobra w porównaniu do modelu:), ona nie potrzebuje kwarcy bo jest w technologii 2,4 Ghz, sama sobie wybiera częstotliwość nadawania. znajdź coś tańszego bo jak masz mały budżet to szkoda na to kasy marnowac bo później się okaże że zabrakło kasy. Niewiem dlaczego 40% ludzi uznaje pakiet i łądowarke za rzeczy mniej istotne od aparatury. myśle że na poczatek tahttp://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=207 wystarczy, miałem tb i miała więcej plusów niż minusów. w Polsce do dostania tylko w ATA. znacznie lepsze jest Kyosho alpha 3 http://www.swiat-modeli.com/opis.php?id=4307 ale cenowo to inna liga. dziudz09 - Wto Kwi 29, 2008 5:01 pm " />no cena troche duuza jak dla mnie. amonsul - Wto Kwi 29, 2008 6:40 pm " /> ">miałem tb i miała więcej plusów niż minusów. w Polsce do dostania tylko w ATA. firma CHEMATIC regularnie ma w swojej ofercie modele TB-01 w różnych wersjach. sklepy maja w warszawie lub do znalezienia na allegro. ceny dużo lepsze jak ATA. z czy TB sie nadaje ?? jak dla mnie każdy model sie nadaje pytanie ile przeróbek będzie cię kosztować. a tak na poważnie to całkiem niezły model. kupiony w niezłym stanie lub nowy pozwoli długo bawić sie w rajdy bez większych nakładów. oczywiście sa i lepsze modele ale na początek ten w zupełności wystarcza. orcio - Pią Maj 02, 2008 6:15 pm " />Sanwa 2,4 GHz w tej chwili nie jest dostępna w Polsce. mateo-mkm - Nie Maj 04, 2008 8:34 pm " />Sam używam TB-01 i mogę śmiało powiedzieć że jest on wytrzymały i napewno nadaje się do rally. Jest tylko jeden problem. Mianowicie tyl siedzi niżej niż przód. Czy to normalne? A tak wracając do tematu to ostatnio utopiłem go w błocie tak że nie mógł się ruszyć i po umyciu działa bez problemu. Ma on jednak wade układu kierowniczego która ujawniła się po wjechaniu w wode a później w piasek. Po prostu się zablokował si popsułem serwo. Ale zdażyło się to tylko raz. Jego plus do interbody. Po utopieniu go w błocie umyłem go pod prysznicem z całą elektroniką i wanienka była sucha. Ja model jak najbardziej polecam. evog - Pon Maj 05, 2008 12:02 pm " />Używasz TB czy TL? Bo w opisie masz TL... Ja z zawieszeniem mam inny problem.. tył mam wyżej od przodu... oczywiście po wyjęciu dystansow z amortyzatorow. wszystko zalezy od ustawien kąta nachylenia kół, amortyzatorów itp. a efekt wyższego tylnego zawieszenia, wykonałem używając właśnie tulejek. Zamocowałem amortyzatory do wywiercen (w wachaczach) blizej srodka modelu. To sprawiło ze kąt nachylenia amortyzatorow tylnych jest mniejszy, a przeswit z tylu wiekszy. A model do jazdy rally wiadomo ze swietny, chocby przez to jakie jest jego przeznaczenie. MInusem jest dosc duza waga, ale w zamian za to, nie dosc, ze gleboka wanienka i interbody chronia elektronikę przed brudem, to model swietnie trzyma sie drogi, w porownaniu choćby do TT. Ma również dużo bardziej precyzyjny uklad kierowniczy, choc mistrzowski niestety on nie jest, gdyz, tak jak wspomnial przedmowca, model ma czasami problem z blokowaniem sie układu kierowniczego... mateo-mkm - Pon Maj 05, 2008 2:06 pm " />Mam TL i TB ale ostatnio nie mogę zaktualizować profilu. Adrian Lutyński - Pon Maj 12, 2008 6:37 am " />Problem z wyzszym przodem jest powszechny. Zmiana amorow lub mocowan pomaga. Model fajny, po lekkim tuningu może konkurować z nowszymi konstrukcjami. Czuły na właściwe określenie twardości zawiasu i kąta mocowania amorów. Waga ma też swoją zaletę, jest bardziej stabilny czasamu gdy lżejsze konstrukcje podskakują/ślizgają się. Kielu2002 - Pią Maj 16, 2008 7:37 am " />Sam ostatnio stałem przed wyborem modelu do rally i powżanie zastanawiałem się nad TB-01 jak dla mnie ma on jednak więcej minusów niż plusów. - Po pierwsze bardzo stara konstrukcja - wbrew pozorom delikatny model, dzwon bokiem bez obudowy zazwyczaj kończy się wymianą połowy zaiweszenia - jak na obecne czasy to ciężki model - luzy na zwrotnicach -dosyć często trafiają się bardzo awaryjne sztuki + duża ilość części zamiennych + dobry model na sam początek, jednak po krótkim czasie zacznie Cię ograniczać ten model + niezbyt wygórowana cena używanych modeli + innerbody Szczezre mówiąc nigdy w życiu nie kupiłbym TB-01 nowej - szkda kasy, kolega teraz kupił model RTR wraz z apką prawie wogóle nie jeżdżony za 300PLN - Prawdziwa okazja Ostatecznie kupiłem nowy model Kyosho TF-5 nie przystosowany do rajdów, jednak po kilku modyfikacjach podniosłem mu zawieszenie na 25mm i da się jeszcze więcej wanienkową obudowę też zrobiłe, innerbody także i jestem bardzo zadowolony. Za model z apką dałem 800PLN i napewno jest to lepiej wydana kasa niż na nowego TB-01 evog - Pią Maj 16, 2008 9:11 am " /> ">- wbrew pozorom delikatny model, dzwon bokiem bez obudowy zazwyczaj kończy się wymianą połowy zaiweszenia A jaaaak TB jest do niczego xD. A wymienic trzeba którą połowę... tą którą walnąłeś czy tą po drugej stronie? Bez przesady.. z układem kierowniczym bywają problemy, ale zeby od walniecia bokiem (nie wiem jak, z poślizgu?) trzeba wymieniac pol zawieszenia.. bez przesady .. Konstrukcja stara, fakt, ale porządna. Osłonięte zębatki, metalowe dyfry jako seryjne, głęboka wanienka. Wiek konstrukcji nie zawsze musi być minusem, ale plusem tez nie jest. Prawda, cięzki jest, ale przy rally, ma to tez swoje zalety. Napewno luzy ma, w ukl. kierowniczym.. i tu niestety nic nie mam do obrony. Kielu2002, nie zebym podwazal Twoje zdanie, ale hmm.. nie mając ciagłej styczności z modelem, trudno jest powiedzieć NA PEWNO, bo TF-5 ma też swoje minusy. TB-01 moze i jest wolniejsze, ale jest modelem przeznaczonym do rally, w odróznieniu od TF-5. Po prostu ciężko mowic tutaj, które NA PEWNO jest lepsze i że TB jest takie marne, że NA PEWNO nei ma co wydawać na nowego pieniędzy. Puzzel - Pią Maj 16, 2008 9:58 am " />Kielu przy cenie nowego TB-01 w ATA 450zł to wcale nie jest tak źle. Wcześniejsza cena 615zł oczywiście odstraszała ale to jak większość cen modeli w PL sklepach. Masa TB-01 mi nie przeszkadza, nawet na blaszaku jest dynamiczny, a trochę więcej gramów powoduje że jest stabilny. Lekkie modele podskakują na wybojach że czasem zmieniają kierunek. A TB-01 leci prosto, zawieszenie dobrze amortyzuje każdy skok. No i teraz porównanie czy lepiej wydać 800zł na Kyosho czy 450zł na Tamiye... Moim zdaniem gdybym te 350zł wydał na TB to nie byłby w niczym gorszy, a może nawet lepszy. Oceni się na koniec sezonu krakowskich rajdów będziemy mieli najlepszy obraz Rzucam wyzwanie ;] luke - Pią Maj 16, 2008 11:14 am " />Na koniec sezonu niebedzie zadnego obrazu poza takim ktory driver jest lepszy / mial wiecej szczescia. Podwozie w rajdach ma byc malo awaryjne a reszta to juz kwestia upodoban zawodnika. Tomek Wieczorkowski - Pią Maj 16, 2008 11:21 am " />teraz w ATA jest TB-01 za 355 zl, co prawda z malo rajdowa buda i bez innerbody ale jednak jest amonsul - Pią Maj 16, 2008 11:26 am " />Prawdziwi zwycięzcy nie narzekają na warunki Zgadzam sie z przedmówcą o tytułach decyduje czy model ukończy zawody czy podda sie gdzieś na os'ie. Da sie rajzować wszystkim, kwestia jest tylko uciązliwości uszczelnienia elektroniki przed wodą i przeniesienia napędu przed pyłem/piachem. reszta ma znaczenie drugorzędne. a TB to całkiem przyjemny model i jak masz możliwość go kupić to warto. chociażby dla samych figurek i karoserii rajdowej. dziudz09 - Pią Maj 16, 2008 1:53 pm " />a jaki model żeby miał juz orginalnie innerbody ? do 800zł powiedzmy... nie koniecznie z aparatura byle był cały model RTR bądź KIt, ale żeby nie trzeba nbyło a dużo do niego dokupować oprócz aparatury i akumulatora itp. Adrian Lutyński - Pią Maj 16, 2008 2:25 pm " />brak amonsul - Pią Maj 16, 2008 8:13 pm " />http://www.zabawki-modele.pl/catalog/pr ... 1e8ba2ff3f do tego apka z serwami ( mysle ze hajabusa 2,4u nich w promocji to dobra jakośc/cena) szark10 225pln allegro + 2 GP3300 nowe z allegro 230pln + 40pln zasilacz przerobiony do sharka. to jest zestaw start wypas. ale model uzywany w dobrym stanie 150-200 ( tb-01) 2 uzywane pakiety ( raczej brałbym GP jednak maja dłuzszą przezywalność) ok 140-160pln apka+serwo+odbiornik 150pln z kwarcami do tego jakaś ładowarka jakiś ultramat ok 80pln, regiel za 100 jakiś znajdziesz bez problemu i spokojnie takim zestawem możesz śmigać w rajdach. Adrian Lutyński - Pią Maj 16, 2008 9:34 pm " />Tia, tb01 da sie dobrze jezdzic. pakiety sanyo, gp, team orion ew intellect. Ladowarka sharka ma podobnio wysoka dete, wiec nie poecabym. dziudz09 - Nie Maj 18, 2008 7:04 pm " />a czy ten model jeszcze jest produkowany ? gdzie możne go kupić ? http://www.hpieurope.com/kit-info.php?p ... 61&lang=pl bo nawet fajny i spalinka a nie wiem jaki silnik... ? a na rally lepiej elektryk czy spalinka ? mzna ktos str. z tym modelem i jego opisem po Polsku ? Tomasz Dolata - Nie Maj 18, 2008 7:11 pm " />"DISCONTINUED" nie wiesz co to znaczy to słownik ang-pol hamakarol - Nie Maj 18, 2008 7:21 pm " />poszukaj na ebay a z odmiany elektrycznej masz te podwozie http://www.hpiracing.com/kits/rally/r-m.htm też nieprodukowane, z tego co mi wiadomo to w produkcji nie ma żadnego podwozia na syfek. hamakarol - Nie Maj 18, 2008 7:59 pm " />prosze bardzo: http://cgi.ebay.com/HPI-RS4-Rally-Futaba-ESC-HPI-Radio-Trinity-Motor_W0QQitemZ230253410855QQihZ013QQcategoryZ19167QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem nitro: http://cgi.ebay.com/HPI-Super-Nitro-Rally-Suzuki-Escudo-4WD_W0QQitemZ230253493435QQihZ013QQcategoryZ19167QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem dziudz09 - Nie Maj 18, 2008 8:03 pm " />bo chyba nawet dobry na Rally ale chyba nie za dobrze że napedzany jest paskiem nie ?? a jaki to ma wielki silnik ? jaka moc ? evog - Pon Maj 19, 2008 11:29 am " />To jest moje złudzenie, czy on ma jakis zmniejszony rozstaw osi? ten pierwszy podany przez hamakarol'a ma 27 zwojów. Silnik elektryczny. amonsul - Pon Maj 19, 2008 1:48 pm " />RS4 wystepuje w 2 wersjach : Wheelbase - Std 257mm or 10 1/16" (Standard) WB - Short 242mm or 9 1/2" (krótki) hamakarol - Pon Maj 19, 2008 4:46 pm " />i jeszcze jeden :http://cgi.ebay.com/HPI-RS4-Rally-TC3-TC4-TA05-4wd-1-10_W0QQitemZ200225242922QQihZ010QQcategoryZ19167QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem sam bym się skusił xXLineageXx - Śro Maj 21, 2008 6:07 am " />a czy TB-01 jest jeszcze produkowane ?? i czy można dostac do niego dosyć dużo części albo części do tuningu ??? hamakarol - Śro Maj 21, 2008 1:09 pm " />jest nieprodukowany ale w ata powinni miec wszystkie cześci, pogadaj z nimi czy mają karton części zapasowych, a te droższe to na rc marcie jest, mi. mocowanie silnika alu. i uklad kierowniczy. http://www.zabawki-modele.pl/catalog/index.php?cPath=68_214&osCsid=0657466fb6e45089a5fb5a5a5377cd1b Paweł Żbikowski - Sob Maj 24, 2008 2:15 pm " />Nie polecam HPI Rally.Po pierwsze bardzo trudno uszczelnić paskowy napęd.Sam mam Sprinta2 i innerbody od tego Rally i zawsze znajdzie się ziarenko które dostanie się na zębatkę dyfra i potrafi w mig podziurawić pasek.Jednak do rally to tylko wałek.No chyba,że ktoś lubi rajdować po czystym asfalcie andropow - Sob Maj 31, 2008 9:35 pm " />odnosnie kyosho alpha (2 i 3) - nie polecam, serwisowalem ten sprzet, luzy, luzy luzy, wykonanie na niewiele lepszym poziomie niz TT-01. xXLineageXx - Nie Cze 29, 2008 8:09 pm " />dzisiaj mój TB 01 przeszedł chrzest bojowy na zawodach w rallycrossie - mogę powiedzieć, że model ma sporą wadę układu kierowniczego, który pod wpływem pyłu i drobnego piasku niestety blokuje się. Macie na to jakieś sposoby ? Czy wymiana na zestaw alu załatwi sprawę ? Adrian Lutyński - Nie Cze 29, 2008 8:44 pm " />To nei piasek, to kamienie go blokują. Generalnie układ alu i mocne serwo załatwia 80% przypadków. Reszte musisz spojrzec i znaleźć luki które są i wypełnić gąbką Dziś śmigałem znowu tb01 po asfalcie, wciąż daje się nią naprawdę szybko i dobrze jechać xXLineageXx - Nie Cze 29, 2008 8:53 pm " /> ">To nei piasek, to kamienie go blokują. Generalnie układ alu i mocne serwo załatwia 80% przypadków. Reszte musisz spojrzec i znaleźć luki które są i wypełnić gąbką Dziś śmigałem znowu tb01 po asfalcie, wciąż daje się nią naprawdę szybko i dobrze jechać serwo mocne już jest, tak, że nie wytrzymywał orczyk serwa, który przeskakiwał na zębach, gdy układ się blokował Adrian Lutyński - Nie Cze 29, 2008 8:56 pm " />Kiepski orczyk albo servo saver, moje zdanie jest takie że ma peknąć a nie przeskoczyć. I jakie serwo masz? P.S. W podpisie popraw Lancie na INTEGRALE, bez "N" w środku. xXLineageXx - Wto Lip 01, 2008 6:26 am " /> ">Kiepski orczyk albo servo saver, moje zdanie jest takie że ma peknąć a nie przeskoczyć. I jakie serwo masz? P.S. W podpisie popraw Lancie na INTEGRALE, bez "N" w środku. servo saver mam orginalny od TT-01 do futaby bo od TB nie chciał pasować servo mam Hitec HS 645MG xXLineageXx - Pią Lip 04, 2008 3:04 pm " />Halo odpowie mi ktoś luke - Pią Lip 04, 2008 4:06 pm " />Zmien na orczyk alu albo dobry plastik, przy mg niepowinno sie nic stac przekladni serwa, pozatym niestety tb01 ma taka wade ze kamienie potrafia zablokowac ukl kierowniczy uszczelnij i wsio. |