ďťż
Czy taki olej moze byc...??
Mariusz Nowakowski - Śro Sty 26, 2005 8:18 pm " />witam... mam pytanie: czy olej do amorkow 70 WT moze byc czy za gesty?? Ma byc on do buggy... Krzysiek Jaskot - Śro Sty 26, 2005 8:27 pm " />Witam, Myślę że olej o wartości ok. 40WT powinien być lepszy. Zależy jeszcze jakie masz sprężyny. Mariusz Nowakowski - Śro Sty 26, 2005 8:38 pm " />wlasnie nie wiem jakie to spręzyny... Ale raczej średnie.! Czyli lepszy 40WT niz 70WT?A tak wogole to ile ml.wchodzi do 1 amorka?? Krzysiek Jaskot - Śro Sty 26, 2005 8:45 pm " />Dobór oleju i sprężyn uzależniony jest od terenu po którym będziesz jeździł. Oprócz sprężyn i oleju powinieneś mieć jeszcze możliwość zmiany tłoczka (liczba otworków lub ich wielkość). Zmianą tłoczka możesz wpływać na pracę zawieszenia przy tym samym oleju. Warto przejżeć dokumentację do różnych modeli Buggy tam dosyć często są informacje na temat amortyzatorów (polecam instrukcję do XB8 firmy XRAY). Mariusz Nowakowski - Czw Sty 27, 2005 2:09 pm " />a gdzie moge dostac taka domumentacje Adam Jaszczurowski - Czw Sty 27, 2005 5:20 pm " />otoz zmiana oleju, i rozmiaru otworow w tloczku to jest znacznie bardziej skomplikowany temat. Olej o gestosci 70WT spowoduje ze auto bedzie dosyc stabilne w zakretach, bedzie natomiast bardziej niestabilne na bardzo nierownej nawierzchni, za to bedzie pozwalal na szybsze pokonywanie zakretow i nie bedzie podwozie uderzalo po skokach. Warto zwazyc na to ze inny olej/rozmiar otworow zmieni tylko szybkosc z jaka tlok/tloczysko bedzie poruszalo sie w cylindrze. Dajac gestszy olej spowoduje to ze auto bedzie powolniej, i bardziej ociezale sie prostowac po wyjsciu z zakretu, natomiast rzadszy olej spowoduje szybsze prostowanie i bardziej precyzyjna mozliwosc sterowania, pozwoli na bardziej agresywna jazde. Rzadszy olej i mniejsze otwory w tloku dadza taki sam quasi-statyczny efekt jak gestszy olej z wiekszymi otworami, przez quasi-statyczny rozumiem ze powolne ruchy zawieszenia (naprzyklad naciskanie reka, dluzsze zakrety, itd). Roznica pojawia sie dopiero przy szybszej pracy tloczyska w amortyzatorze (kiedy amortyzator szybko sie sciska i rozpreza). Rzadszy olej przy mniejszych otwroach spowoduje szybsze "zapchanie" sie otowrow ( z powodu niskiej wiskozy i znacznie zwiekszonej predkosci oleju (w stosunku do tloka)) W drugiej opcji ten efekt nastapi przy znacznie wiekszej predkosci tloczyska z powodu zwiekszonej wiskozy i w zwiazku z tym wiekszej opornosci na przeplyw turbulenty. Wiem ze to troche naukowe, ale mam nadzieje ze to pomoze Tobie dobrac dobry olej, ale takze moze innym zainteresowanym. Pozdrawiam Krzysiek Jaskot - Czw Sty 27, 2005 7:03 pm " />Witam, Wydaje mi się że ADAŚ dobrze to wyjaśnił. A co do dokumentacji to www.teamxray.com |