ďťż
czy zawieszenie ma wplyw na predkosc??




ziomrbk - Nie Sie 09, 2009 2:35 pm
" />witam czy zawieszenie i twardosc amortyzatorow ma wplyw na predkosc ??
mi sie zdaje ze gdy plyta podlogowa jest blizej podloza i amortyzatory sa sztywniejsze to model moze uzyskac wieksza predkosc??




Dorian Karczmarzyk - Nie Sie 09, 2009 3:48 pm
" />Spróbuj to zobaczysz



Koc1u - Nie Sie 09, 2009 5:46 pm
" />Tak jak pisałeś, według mnie ma wpływ ale nie dużo, jak jest niższy to ma lepszą aerodynamikę



Daniel-88 - Nie Sie 09, 2009 5:50 pm
" />specem nie jestem ale wydaje mi sie ze fakt niższego i twardszego zawieszenia nie zawsze oznacza poprawe predkosci , jezeli masz on-roada i jezdzisz po gladkim podlozu to sztywne zawieszenie i maly przeswit poprawi osiągi autka bo nie bedzie ono "nurkować" oraz bedzie stateczniejesze w zakretach jednak jezeli jezdzisz po terenie mniej ubitym i równym to raczej taki układ sie nie sprawdza , dam ci przykład z mojego modelu (Buggy) na dosc ubitym podlozu uzyam sztywniejszego zestrojenia , jest mniej nie równości wiec mimo twardszego nastawu model nie podskakuje i ma kontakt z nawierzchnia natomiast jak masz jakis wiekszy teren to jak zaiweszenie bardziej miekkie sie sprawdzi, gdyż model na nierównosciach nie bedzie odrywal kół od nawierzchni tylko amortyzator bedzie" wybierał" i tłumił te nierównosci zachowując kontakt z podłożem, nie potrafie tego lepiej wytłumaczyc, może ktoś z większym bagażem doświadczeń się wypowie , zawieszenie po prostu musi byc odpowiednio ustawione do nawierzchni tak wiec zestaw sprężyn i zapas różnych gęstości oleju pozwala na naprawde dobre zestrojenie modelu do nawierzchni, ja wszystko robilem metodą prób i błędów, sam próbuj i obserwój zachwanie sie modelu przy różnych konfiguracjach




Bartosz Pochopień - Nie Sie 09, 2009 9:18 pm
" />Przede wszystkim najważniejsze, żeby każda oponka miała non stop kontakt z podłożem i jak najmniejszy poślizg.



Maciek Bogusławski. - Nie Sie 09, 2009 10:45 pm
" />Na 100% twardość amortuzatorów ma wpływ na przyspieszenie.
Spróbój od zera do maxa rozpędzić się rowerem z amortyzatorami i na rowerze bez amortyzatorów. Jest lekko odczuwalna różnica, niewiem jak ją wytłumaczyć. Tak jakby przednie amory ztłumiają ruch naciskania na pedały, przez co wolniej przyspieszamy.



luki_zdzich - Pon Sie 10, 2009 12:20 am
" />Napewno ma tak jak i w samochodach / sztywne zawieszenie polepsza przyczepnosc ale tylko na asfaltowej nawierzchni bo w off-roadach to nie zda egzaminu zawieszenie musi byc duzo mieksze bo musi tlumic bardzo duze drgania ( a w modelach skoki itp ) a co do obniżonego zawieszenia to poprawia aerodynamikę lecz tak samo jak ze sztywnością zawieszenia zdaje to tylko egzamin z on-road



dubik - Pon Sie 10, 2009 6:00 am
" />
">Na 100% twardość amortuzatorów ma wpływ na przyspieszenie.
Spróbój od zera do maxa rozpędzić się rowerem z amortyzatorami i na rowerze bez amortyzatorów. Jest lekko odczuwalna różnica, niewiem jak ją wytłumaczyć. Tak jakby przednie amory ztłumiają ruch naciskania na pedały, przez co wolniej przyspieszamy.


Masz acje,na rowerez przedni amortyzator pochlania czesc energii ktora dzilasz na pedlay,dlatego coraz czesciej w rowerach spotykamy blokadke skoku amortyzartoa,ale wydaje mi sie ze akurat na model nie mozna tego przelozyc poniewaz tam nikt niw wykonuje ruchu z naciskiem "gora-dol"



Tomek Lipert - Pon Sie 10, 2009 9:30 am
" />Tyle, że podczas przyspieszania przód się podnosi a tył opada. Dlatego pomagają twardsze amortyzatory.



luki_zdzich - Pon Sie 10, 2009 2:56 pm
" />
">Tyle, że podczas przyspieszania przód się podnosi a tył opada. Dlatego pomagają twardsze amortyzatory.

Zeby czegos takiego nie bylo rozklada sie rownolegle wage w aucie srodek ciezkosci stara sie umiescic posrodku ( oczywiscie dzialaja rozne sily na amortyzator podczas startu a szczegolnie dynamicznego ale to co innego niz rower - podnosi sie przod w aucie chyba ze masz naped na tyl i Ford Mustang GT 500 Shelby / 550KM pod maska to wtedy sie zgodze ale w tych czasach takie cos nie wystepuje - wiem o tym bo torche sie znam na samochodach )



Tomek Lipert - Pon Sie 10, 2009 8:00 pm
" />Nie traktuj zwrotu "podnosi się przód" dosłownie. W trakcie przyspieszania zawsze ściskają się tylne amortyzatory - nawet na słabym blaszaku. Najlepiej to widać w offroadach, gdzie zawieszenie jest bardziej miękkie, ale w onroadach też to występuje. A skoro nawiązujesz do 1:1 - ostro przyspieszając samochodem z napędem na przód i silnikiem umieszczonym z przodu widać, że tył bardziej siada. Nie wspomnę już o innych konstrukcjach, w których masa jest rozłożona lepiej.



Maciek Bogusławski. - Śro Sie 12, 2009 3:27 pm
" />
">Nie traktuj zwrotu "podnosi się przód" dosłownie. W trakcie przyspieszania zawsze ściskają się tylne amortyzatory - nawet na słabym blaszaku. Najlepiej to widać w offroadach, gdzie zawieszenie jest bardziej miękkie, ale w onroadach też to występuje. A skoro nawiązujesz do 1:1 - ostro przyspieszając samochodem z napędem na przód i silnikiem umieszczonym z przodu widać, że tył bardziej siada. Nie wspomnę już o innych konstrukcjach, w których masa jest rozłożona lepiej.
W konstukcjach gdzie masa jest rozłożona najlepiej, to i tak przód podczas przyspieszania będzie odciążony, może w mniejszym stopniu niż w konstrukcjach mniej przemyślanych.



Marcin Rącki - Śro Sie 12, 2009 5:18 pm
" />@luki
Nie potrzeba Mustanga żeby przód był w górze Można to zobaczyć w każdym samochodzie, nie ważne czy mały czy duży - przód zawsze podniesie się w góre
@Topic
Zawieszenie ma wpływ na prędkość, ale nie tak dużą jak np. przeniesienie napędu czy też rozmieszczenie masy. Żeby ustawić amortyzatory o odpowiedniej miękkości/twardości, trzeba zużyć "trochę" oleju Nikt nie wie, na jakim zestawieniu będzie Ci się najlepiej jeździło, najlepiej = najszybciej



Maciek Bogusławski. - Śro Sie 12, 2009 6:10 pm
" />
">@luki
Nie potrzeba Mustanga żeby przód był w górze Można to zobaczyć w każdym samochodzie, nie ważne czy mały czy duży - przód zawsze podniesie się w góre
@Topic
Zawieszenie ma wpływ na prędkość, ale nie tak dużą jak np. przeniesienie napędu czy też rozmieszczenie masy. Żeby ustawić amortyzatory o odpowiedniej miękkości/twardości, trzeba zużyć "trochę" oleju Nikt nie wie, na jakim zestawieniu będzie Ci się najlepiej jeździło, najlepiej = najszybciej

A może podnieść się w dół?



Marcin Rącki - Śro Sie 12, 2009 7:37 pm
" />Ojjj wiem... małe pomyłki tak samo jak "cofać się do tyłu"



Maciek Bogusławski. - Śro Sie 12, 2009 8:18 pm
" />Najszybciej w off roadzie to nie znaczy najlepiej. Tam musi być zawieszenia chwiejne jak liście na drzewie. Inaczej będzie duży problem z prowadzeniem



luki_zdzich - Czw Sie 13, 2009 5:03 am
" />
">@luki
Nie potrzeba Mustanga żeby przód był w górze Można to zobaczyć w każdym samochodzie, nie ważne czy mały czy duży - przód zawsze podniesie się w góre


Hehe moze i nie trzeba mustanga ale to naprawde dobre auto i jeszcze ten model co podalem normalnie mazenie i napewno na nim bylo by to bardzo dobrze zaprezentowac

Unosi sie przodo nadwozia to oczywiste ale to jest niewielki ruch amortyzatorow podczas naglego przyspieszenie ( tylko naglego przeniesienia sil bo jak ruszysz normalnie to nic takiego nie zaobserwujesz chyba ze na recznym hamulcu - a wtedy dlatego ze kola sa blokowane) spowodowany tym ze zbyt duze sily dziala w jednym momencie na kola ktore nie sa sztywnie osadzone tylko osadzone na amortyzatorach ktore amortyzuja sily ( bo takie ich zadanie) i dlatego tak sie dzieje ale to tylko lekkie uniesienie nadwozia samochodu i nie podniesienie sie przodu samochodu :D - chyba ze tak jak pisalem w tym mustangu :D to tam podniesiesz - chyb ze mnie w szkole zle uczyli tez mozliwe


">Zawieszenie ma wpływ na prędkość, ale nie tak dużą jak np. przeniesienie napędu czy też rozmieszczenie masy
I tu masz całkowita racje
To tyle moich przemyśleń na ten temat Pozdrawiam



ajc999 - Czw Sie 13, 2009 8:40 pm
" />Tak zawieszenie ma wpływ na prędkość, a dokładniej to to co już zostało w pierwszych postach napisane, iż prędkość będzie większa jeśli każde koło dotyka podłoża w podobnym czasie. Niżej osadzony pojazd jest zawsze stateczniejszy (pomijam fakt twarde - miękkie zawieszenie), ponieważ jego środek ciężkości jest bliżej środka Ziemi, wobec tego działają na niego mniejsze siły dodatkowe (boczne - podmuchy, przyspieszanie i hamowanie). Oczywiście zawsze za twardym zamieszeniem musi iść w parze obniżenie środka ciężkości pojazdu, poprzez zastosowanie sprężyn i amortyzatorów o mniejszym skoku, jak również twardszych stabilizatorów bardziej odpornych na działanie dodatkowych sił. Reasumując zawieszenie ma wpływ na prędkość jeśli tylko będziemy pamiętać, że celem głównym jest przyczepność wszystkich kół w tym samym czasie do podłoża.



luki_zdzich - Pią Sie 14, 2009 4:26 am
" />Kolego ajc999 bardzo dobre podsumowanie mysle ze tamat zakonczony kolega dostal swoja odpowiedz



Przemo Zabłocki - Pią Sie 14, 2009 7:23 am
" />
">Tyle, że podczas przyspieszania przód się podnosi a tył opada. Dlatego pomagają twardsze amortyzatory.

Zeby czegos takiego nie bylo rozklada sie rownolegle wage w aucie srodek ciezkosci stara sie umiescic posrodku ( oczywiscie dzialaja rozne sily na amortyzator podczas startu a szczegolnie dynamicznego ale to co innego niz rower - podnosi sie przod w aucie chyba ze masz naped na tyl i Ford Mustang GT 500 Shelby / 550KM pod maska to wtedy sie zgodze ale w tych czasach takie cos nie wystepuje - wiem o tym bo torche sie znam na samochodach )
Luki czytajac twoje posty widze ,ze interesujesz sie też troszkę motoryzacją wiec musze wtrącić też swoje 3 grosze.Unoszący sie przód przy starcie to nie jest tylko i wyłącznie bolaczka samochodów z napędem na tylnią oś.Jeżeli ktoś interesuje sie troskze zawodami na 1/4 mili samochodów w skali 1:1 to wie,ze najszybsze samochody przednio napędowe mają zamontowanie również roll bary i sztywno zestrojone zawieszenie tylnie aby przy starcie przód za mocno sie nie unosił i tył mocno nie przysiadał bo ogranicza to przyczepnosć kół przednich co drastycznie przekłada sie na start nawet przy szerokim dragowym sliku



luki_zdzich - Pią Sie 14, 2009 3:00 pm
" />Not tak kolego masz racje ale drakstery to juz troche inna bajka jak zwykle samochody osobowe fabryczne / ale oczywiscie zgadzam sie z tym ja mam tak w swoi monster tracku ( oczywisice modelu w skali 1/8 ) i tak jak np w draksterach mozna to niwelowac za pomoca wiekszych kol z tylu i bardziej usztywnic amortyaztory ( bo niestety silnik jest z tylu tak samo jak w draksterach ( oczywiscie nie wszystkich ale tak jak pisalem z tym mustangiem to auto fabryczne a podniesiesz nim przód - po prostol zadurza nieujarzmiona moc :D i tez podczas tak mocnego przyspieszenia opor powietrza jest jest naprawdy duzy i sie przyczynia do tego podnoszenia ) a nie ma go jak przeniesc w inne miejsce i bardziej obciazony jest tyl / oczywiscie moge sie mylic i nie chce wprowadzac ludzi w blad mam pojecie o samochodach ale nie wszystko moze sie zgadzac z moja wiedza i nie wszyscy niemam wiekszego pojecia o modelach ( tym bardziej o draksterach ) bo od niedawna go mam jakies 4 misiace i nie uczylem sie nigdy na ich temat.



Marcin Rącki - Pią Sie 14, 2009 6:38 pm
" />To może parę rzeczy poprawie
1. DraGster'y
2. Dragster'y mają duże opony z tyłu, żeby nie tracić mocy tj. gdy rusza opony zwijają się jakby w rolon, który później odwijając się dodaje mocy



luki_zdzich - Sob Sie 15, 2009 4:18 am
" />
">To może parę rzeczy poprawie
1. DraGster'y
2. Dragster'y mają duże opony z tyłu, żeby nie tracić mocy tj. gdy rusza opony zwijają się jakby w rolon, który później odwijając się dodaje mocy


Przpraszam za literowke / tak jak pisalem nie znam sie na nich i jak tak piszesz z tymi kolami to oki przynajmniej teraz bede wiedzial ( ale to wcale nie znaczy ze tez nie sluza tez temu zeby trzymac przod w dole przy starcie - moga miec wplyw na wiecej niz jedna rzecz, tak jak w moim modelu mozecie zwrocic uwage ze kola sa z tylu mniejsze ( tył chyba cos ponizej 6" przod 7") widac to na zdjeciu model bardzo latwo doslownie wywraca sie na dach przy starcie, mniej jezeli kola sa takie same ale mozna nim przejechac dosc dlugo na 2 tylnich kolach ale jak zalorzylem z tylu durze kola a z przodu niskie to nie dalem rady tego zrobic, duzo lepiej sie jezdzilo bo mozna bylo odrazu z duza moca startowac lecz niestety maly przeswit z przodu jest i lepiej jak sa kola takiej samej wielkosi )



Przemek Morawski - Sob Sie 15, 2009 8:47 am
" />zamiast teoretyzować ściągnijcie Virtual RC i eksperymentując z twardością zawieszenia sami się przekonacie czy jest jakiś wpływ czy nie. Dla nie wiedzących o czym mowa LINK do strony.



Daniel-88 - Sob Sie 15, 2009 11:07 am
" />no wlasnie, tak jak kolega Przemek napisal , sciagajcie i sami próbujcie, dzialania zawieszenia i jego wplywu na trakcje oraz zachowanie autka sie nie da wytlumaczyc, to trzeba zobaczyc i odczuc na wlasnej "skórze"



luke - Sob Sie 15, 2009 11:31 am
" />
"> dzialania zawieszenia i jego wplywu na trakcje oraz zachowanie autka sie nie da wytlumaczyc, to trzeba zobaczyc i odczuc na wlasnej "skórze"
Dawno nie czytalem wiekszej bzdury



KiT - Śro Sie 19, 2009 8:10 pm
" />jak przestawicie się na moce gdzie praca zawieszenia jest jednym z głównych czynników ograniczających prędkość jaką można osiągnąć to cała ta dyskusja będzie miała sens.

Jeśli nie ma kłopotów z przyczepnością to warto się skupić na doborem przełożeń, zasilania i usuwaniem oporów z układu przeniesienia napędu, w tym oporów związanych z kątami toe-in i toe-out na tylniej i przedniej osi. Da to większe zyski w praktyce.

A jak będzie mało to w elektrykach 1:10 mocna bezszczotka, li-xxx U>12V i regulator +100A wtedy porozmawiamy o pracy zawieszenia i wpływie na uzyskane prędkości bo tak to nie ma większego sensu...
Powered by WordPress, ©