ďťż
Czyszczenie amortyzatorów.




Stanisław Białowąs - Śro Kwi 28, 2010 12:49 pm
" />Witajcie.
Mam kolejne pytanie. Mam aluminiowe amortyzatory nieznanej mi firmy. Rozebrałem je, pływały sobie w płynie do naczyń, potem zostały przepłukane i pozostawione do wyschnięcia. Niestety, dalej czuć smród/zapach (co kto woli, ja to 1) oleju. Pod palcem nie czuć zbytnio tłustej "powłoki". Czy te elementy potraktować jeszcze denaturatem (środek)? Czy takie pozostałości oleju przeszkadzają w późniejszej pracy n.p. z innym olejem?
I inna sprawa, jak sprawdzić twardość sprężyny? Podejrzewam, że po ilości zwojów. Ale ile zwojów to sprężyna miękka, ile twarda itp? Czy te wartości są wspólne dla on i off-road, dla różnych skal? Mógłbym prosić o jakiś zarys? Obecnie najbardziej interesuje mnie 1/10 on-road.




Aron Komorowski - Śro Kwi 28, 2010 1:07 pm
" />http://www.stormdust.net/rc/pl/bearings/tips.html

Prosze bardzo



Stanisław Białowąs - Śro Kwi 28, 2010 1:13 pm
" />Dzięki.
A nie wiesz czy ten płyn do naczyń zamiast benzyny ekstrakcyjnej czy denaturatu się nada, i nie zaszkodzi? Wtedy każde łożysko trzeba by dokładnie rozłożyć i wysuszyć, ale czy pomimo tego nie powinno stać się nic złego?



Aron Komorowski - Śro Kwi 28, 2010 1:22 pm
" />Nie wiem, ale to chyba nie problem iść do najbliższego sklepu i kupić denaturat za 10zł




Marcin Kapkowski - Sob Maj 01, 2010 2:45 pm
" />Ze sprawdzonych sposobów to jeszcze można postawić np. słoik z łożyskami w denaturacie na brzęczyku od akwarium albo podobnie działającym urządzeniu - po 2/3 godzinach będą czyste na 101% .



dawiop - Sob Maj 01, 2010 4:47 pm
" />A te łożyska do słoika z denaturatem bądź benzyną ekstrakcyjną wsadzić rozebrane czy takie prosto z modelu wyciągnięte?? I o jaki brzęczyk do akwarium ci chodzi??



Marcin Kapkowski - Sob Maj 01, 2010 5:33 pm
" />Ze zdjętymi osłonkami, żeby miał jak ten brud łatwo wylecieć. Brzęczyk = pompka do napowietrzania akwarium, zwykle względnie mała i wibrująca, więc dobrze spełnia swoją rolę .



dawiop - Nie Maj 02, 2010 8:54 am
" />Tak tylko jak postawie na nim słoik to on spadnie.



Dawid Zuchowski - Nie Maj 02, 2010 10:46 am
" />to go przyklej taśmą, oprzyj o ściankę, przywiąż nitką.. nie wierze, że modelarz ma takie problemy i jeszcze nie wstydzi się pisać o nich na forum...



Stanisław Białowąs - Śro Maj 05, 2010 2:04 pm
" />Mam jeszcze jeden problem.
Model w częściach jest powoli czyszczony. Nie wiem jednak... jak wyciągnąć łożyske ze zwrotnic? W każdej są po 2, ale jedno jest wkładane od zewnatrz zwrotnicy, a drugie od wewnątrz... Pomiędzy nimi jest mały odstęp. Czy mogę próbować imbusem? Nie powinienem uszkodzić przez to łożyska? Czy są jakieś pewne sposoby?



Marek Kusiakiewicz - Śro Maj 05, 2010 2:38 pm
" />Ja czyszczę łozyska płynem do czyszczenia tarcz hamulcowych w samochodach 1:1 czyli BREAK CLEANER

Wszystkiego co z wodą związane nie polecam - żadnych płynów do naczyń itp (to dobre do odtłuszczenia karoserii przed malowaniem a nie do czyszczenia łożysk)

Pytanie w jaki stanie sa łożyska. Czyszczenie to tylko praktycznie zaraz po zawodach. Potem to d... blada i łożysko do wymiany.

Możesz wyciągnąć łozysko wypychając je imbusem. tylko delikatnie żeby nie uszkodzić samego łolzyska.



Stanisław Białowąs - Śro Maj 05, 2010 2:54 pm
" />Dziękuję za szybką odpowiedź.
Model po zakupie od poprzedniego właściciela u mnie jeździł moze kilka razy przez... 2 lata... Teraz dopiero myślę ze definitywnie wróciłem do modelarstwa. Jak do tej pory wszystko raczej ok, niektóre śruby nie na miejscu, ale poza tym dobrze.
Gdyby w toku prac pojawiły się jeszcze jakieś problemy, pozwolę sobie zapytać. ;]



Stanisław Białowąs - Pon Maj 17, 2010 2:42 pm
" />No i problemy się pojawiły.
Łożyska bez większych problemów wyszły, ale za to nie chcą się otworzyć, znaczy najprawdopodobniej to ja nie umiem ich otworzyć. Moje łożyska nie wyglądają tak jak http://www.stormdust.net/rc/pl/bearings/tips.html tylko mniej więcej jak http://www.rcwroblik.pl/img/min/576/5/0/57614405-300x300.jpg. Czy możecie mi na tym zdjęciu wskazać miejsce, gdzie podważać i w jaki sposób? Przy moich próbach używałem igły.

Mam jeszcze jeden problem, mianowicie, z modelem nie dostałem klucza płaskiego. W liście części jest oznaczony jako 4305026 Wrench. Nie wiecie gdzie można by go dostać bądź czym zastąpić? Zawierał on m.in klucz 3mm.

Wiem, że dla niektórych moje pytania mogą być śmieszne, ale mimo tego proszę o pomoc. ;]
Aha, mój model to Tamiya TB-02.



Łukasz Krupka - Pon Maj 17, 2010 4:33 pm
" />Klucz 3mm pewnie możesz pewnie dostać w swoim garażu
Co do łożysk ja podważałem igłą osłonkę od strony "dziury" na ośkę i zdejmowanie osłonek nie sprawiło mi żadnych problemów.



Dawid Zuchowski - Pon Maj 17, 2010 10:59 pm
" />łożysko z zewnątrz dzieli się na 4 rodzaje części- zewnętrzny pierścień, przylegającą do niego cieniutką blaszkę w kształcie niepełnego okręgu, osłonę łożyska chroniącą bieżnię (która na 1 zdj jest koloru sraczkowatego ) oraz wewnętrzny pierścień. przyjrzyj się dokładnie w/w cieniutkiej blaszce, zlokalizuj miejsce w którym między jej początkiem a końcem jest odstęp, a następnie wsadź pod jeden z końców igłę i podważ z umiarem. nie powinieneś jej uszkodzić, jedynie uważaj by nie wystrzeliła gdzieś, gdyż jest lekko napięta w łożysku.



Stanisław Białowąs - Pią Cze 04, 2010 7:04 am
" />Wszystko w 1 poście.



Dawid Zuchowski - Pią Cze 04, 2010 8:47 am
" />
">Czy te elementy potraktować jeszcze denaturatem (środek)? Czy takie pozostałości oleju przeszkadzają w późniejszej pracy n.p. z innym olejem?
ja zawsze po prostu wylewam stary olej i wlewam nowy. jeśli amorki były brudne i zrobiłeś coś takiego, to musisz rozebrać je na części pierwsze i złożyć od nowa, aplikując wszędzie gdzie potrzeba smar (o-ringi itd.). jest to dużo roboty, a do środka i tak nie wlatuje nigdy na tyle syfu by je w czymkolwiek namaczać, więc na przyszłość po prostu zalej nowy olej i tyle.

">I inna sprawa, jak sprawdzić twardość sprężyny? Podejrzewam, że po ilości zwojów. Ale ile zwojów to sprężyna miękka, ile twarda itp? Czy te wartości są wspólne dla on i off-road, dla różnych skal? Mógłbym prosić o jakiś zarys? Obecnie najbardziej interesuje mnie 1/10 on-road.
nie tylko ilość zwojów, ale też materiał się liczy, więc nie ma żadnej uniwersalnej miary. poszukaj na necie, albo nawet chyba kiedyś na forum była taka tabelka porównująca twardości sprężyn różnych producentów. tam wszystko odczytasz.



Wiktor Sułek - Pią Cze 04, 2010 5:14 pm
" />Jeśli tylko zmieniasz olej to wylewasz stary, korpus wycierasz papierem toaletowym i wlewasz nowy olej. Zawsze tak robię i wszystko gra.
Jak chcesz wyczyścić je dokładniej to rozbierasz na części pierwsze, oringi i wszelkie uszczelki odkładasz na bok (wycierasz je do sucha papierem/szmatką), resztę wrzucasz do benzyny ekstrakcyjnej lub psikasz zmywaczem do hamulców, płuczesz i składasz na nowo Jakieś tam płyny i inne bajery wg mnie nie zdają egzaminu.



Stanisław Białowąs - Sob Cze 05, 2010 8:34 pm
" />Na osłonkach łożyska pojawił się jakby zapieczony, rdzawy brud. Pałeczka do uszu+ denaturat oraz wcześniejsza (tygodniowa) kąpiel w denaturacie sprawy nie załatwiają. Czym to potraktować? Podobny osad mam też na łożyskach.
Powered by WordPress, ©