ďťż
Dobór opon do klasy IC 10 DTM
Artur Dzierzęcki - Sob Sty 15, 2005 3:47 pm " />Zapewne poczatkujący staja przed dylematem w jakie opony sie zaopatrzyć.Sam stanąłem przed takim dylematem ponieważ w ubiegłym sezonie pierwszy raz startowaliśmy na oponach piankowych ( mikroguma) Dobór opon ( twardości ) w głównie zależy od stylu jazdy zawodnika i rodzaju nawierzchni. Nasze tory preferuja opony średniej twardości pomiędzy 37-40* w skali Shora . Ja osobiście używałem 37* na przód i 40* na tył ( Ruda Śl.) 37/37 ( Nowy Sącz i Jelcz) Jelcz jest specyficznym torem ze względu na swoją przyczepność. Odpowiednie przygotowanie toru zapewnie mocne trzymanie ( Nawet przewracanie sie na zakręcie) i dlatego należy stosowac tam opony o małych średnicach. Tory o bardzo dużej przyczepności - Brno - 42/ 45 ale to była tylko jedna taka impreza. Ważnym elementem jest jakość gumy. Nie polecam przerabianie opon zjeżdzonych z klasy IC8 do IC10. Koledzy przerabiali ten temat i jakość żadna. Ostatnia sprawa dotyczy przygotowania opony. Potrzebna jest do tego tokarka do opon w celu wyrównania i dostosowania średnicy opon.Ważne jest aby krawędzie opony zaokrąglić Wpisujcie swoje sugestie i doświadczenia , niech posłużą innym. Dodatkowa informacja dla posiadaczy Serpenta 710. Przełożenie w modelu zapewnia przeniesienie napędu na koła przednie i tylne w 100% jezeli opony tylne są o 1mm większe od przednich. W przypadku zastosowania tych samych średnic mamy 1% napędu na przód i odwrotnie. Nie zaleca sie jazdy przy napędzie na przód. Stosując większe opony tylne np. o 2mm uzyskujemy większą nadsterowność w zakręcie przy dodawaniu gazu , jednak zmiana taka nie powoduje nadmiernego poślizgu tyłu. Wiekszy efekt można uzyskac regulując tylny dyferencjał Wojciech Żywiński - Czw Sty 20, 2005 10:07 am " />Witam! Właściwa osoba na właściwym miejscu! Mam na myśli Artura D. Arturze, czy mógłbyś podać jeszcze jaką optymalną średnicę opon dobrać (dotoczyć) do w/w torów tz.Jelcz,Nowy Sącz,Ruda Śląska? Myślę,że taka informacja również przydała by się mnie i innym zaczynającym swoje starty w tej klasie. Pozdrawiam Wojtek Ż. Nie zapisywałem średnic opon na poszczególnych torach. Opony nowe juz nadają sie do jazdy, lepiej je dotrzec podczas treningu. Znacznie przyjemniej jest tracić opone podczas jazdy Tak,ale sam przecież napisałeś,że na specyficznych torach takich jak np.Jelcz należy stosować opony o małych średnicach.Więc czegoś tu nie rozumię.Czy np.na zawody w Jelczu najlepiej mieć opony np. 62mm,a w Rudzie mogą być o 2 mm wyższe? Czy chodzi o to,że na zawodach w Jelczu mam sobie na trening kontrolowany założyć nowe opony,trochę je zjeżdzić,a póżniej ewentualnie tylko wyrównać tokarką ? Wiem,że może dla doświadczonych zawodników to wszystko są jasne sprawy,ale dla mnie i innych początkujących to bardzo istotne wskazówki. Pozdrawiam Wojtek Ż |