ďťż
dobór świec do byczka, kto coś mądrego podpowie?
misiek - 2007-01-25, 19:17 witam współujeżdżaczy byczków wysłałem do trzech internetowych sklepów zapytanie o świece do taurusa, podałem 8-mą pozycję kodu VIN i inne dane jakie chcieli dostałem trzy typy świec i nie wiem za cholere które mam kupić; jedna wspólna cecha to to że mam kupic z koncówkami platynowymi jeśli to tylko benzyna a zwykłe jeśli to gaz i benzyna podaję co mi wynaleźli: AGSF-12PP AWSF-32CC AP103 czekam na Wasze opinie które mam kupić, i proszę nie szukajcie już innych typów; bo to tylko mnie zestresuje bardziej misiek Taurus_GL - 2007-02-01, 19:22 Typy swiec sa jak najbardziej w porzadku- przynajmniej do silnika Vulcan, pozniej moge Ci napisac jaki typ jest zalecany fabrycznie- w instrukcji Tutaj jest ciekawa stronka o swiecach http://www.iskra-kielce.pl/main.php Moze to nie Motorcraft ale tez jest troche ciekawych porad w dziale FAQ Pozdro misiek - 2007-02-02, 20:13 witka dzięki za odzew, czyli mogę kupić którekolwiek z nich lub szukać w instrukcji coś innego. nie mam i nie miałem żadnej literatury do byczka, opieram się tylko na tym co tu wyczytam narka misiek Bogdan - 2007-02-02, 21:04 Może nie namieszam - skoro chcesz opierać się na tych trzech wskazanych- niech tak będzie. Ale dla wiadomości własnej możesz popatrzeć: http://www.ngk.de/index.php?id=1319&pd= ... 9&m=Taurus lub http://www.partsamerica.com/ProductList ... Spark+Plug [jeśłi nie wejdziesz bezpośrednio na produkt to może cię zatrzymać zip kod - wpisz 5 cyfr na pewno trafisz na odpowiednią kombinację] Maly#99 - 2007-02-03, 12:52 misiek, napisz ktory masz rocznik to ci podam instrukcje i moze ksiazke serwisowa jak znajde. pzdr Taurus_GL - 2007-02-05, 18:41 Swiece zalecane do Taurusa to generalnie do silnika 3.0 Motorcraft AWSF32P (to samo dotyczy takze tego samego silnika zastosowanego w Windstarach). Niestety nigdzie nie moge sie doszukac wartosci cieplnej- jesli ktos ma to bylbym wdzieczny jakby zechcial sie podzielic. W ksiazkach owszem wytlumaczone jest wszystko, co to jest wartosc cieplna, jak wplywa na prace silnika, odprowadzanie ciepla itd.itd.itd. ale nigdzie nie pisze jaka ma byc do silnika Taurusa W kazdym razie moj mechanik zalozyl mi ostatnio Motorcrafty platynowe AGSF32PM i jak mysle nie jest to tragedia. ----Do 3.0 SHO powinny to byc Motorcraft AGSP32PP ----Do silnika 3.8 Essex stosowanego zreszta generalnie czesciej w Continentalach i Tunderbirdach niz w Taurusach powinny to byc AWSF44C. Osobiscie nie jestem za eksperymentowaniem z jakimis wynalazkami jak np. BOSH czteroelektrodowy i scisle stosuje sie do instrukcji. Nieco gorzej jest w Polsce bo jak sie orientuje tam nie maja Motorcraftow chyba nawet w dilerach Forda. Pozdro RadAg! - 2007-09-15, 15:02 Ja wlasnie, przy okazji zamawiania zarowek do swojego Taurusa, zakupilem rowniez swiece, oryginalne Motorcraft o symbolu: SP413 jakby komus to cos rozjasnialo... piotrekzet - 2007-09-18, 06:47 Jeśli chodzi o świece, to jest jedna zasada - jeśli masz gaz to bierzesz te "cieplejsze". Druga zasada jest taka - jeśli mieszkasz tam, gdzie jest głównie ciepło - to tez cieplejsze. Bardzo uprościłem, ale nie jeździmy samochodami wyczynowymi Taurus_GL - 2007-09-18, 21:13 Jeśli chodzi o świece, to jest jedna zasada - jeśli masz gaz to bierzesz te "cieplejsze". Druga zasada jest taka - jeśli mieszkasz tam, gdzie jest głównie ciepło - to tez cieplejsze. Bardzo uprościłem, ale nie jeździmy samochodami wyczynowymi Tylko, że jakoś w żadnym manualu do Taurusa nie podali wartości cieplnej świec a jedynie symbole, co jest według mnie wielkim niedopatrzeniem. Ja chcę sam znać wartość cieplną świecy i taką sobie dobrać jak potrzebuję a nie, że muszę sobie z książki przepisać oznaczenie tylko po to, żeby mi sprzedawca sprawdził na komputerku, że takich już nie mają i zaproponował jakieś zastępcze. Wszystko tutaj opiera się tylko na katalogach, komputerach i oznaczeniach nic nie ma normalnie na zdrowy chłopski rozum Niedawno byłem jak szukałem kabli zapłonowych w duzym sklepie motoryzacyjnym Murrays Auto Parts. Pytam się sprzedawcy, czy macie kable Motorcrafty do Taurusa 86, poszperał na komputerku i mówi, że nieeeeeeeee nie mamy do takiego modelu będziemy musieli zaorderować żeby przyszło za dzień albo dwa. Na co ja, że k...a mać przecież rok temu kupowałem u was Motorcrafty do Taurusa z 91 i mieliście całą półkę przecież to ten sam silnik. No i rzeczywiście poszedł sprawdził I'm sorry sir but we got the list just from 1989 model on the computer. Get the fuck out of here sobie pomyślałem i ty gościu jeszcze pracujesz w sklepie motoryzacyjnym??? Za co ci płacą??? Żeby to takich głąbów zatrudniać w sklepie motoryzacyjnym, co nawet o Taurusie nic nie wiedzą [najlepiej sprzedający się samochód w USA] Takich numerów to w Polsce nie było do takich podstawowych samochodów jak Poldek czy Fiat a nawet Syrena to sprzedawca wszystko na pamięć znał To samo jak szukałem PCV valve- chciałem oryginalny plastikowy Motorcraft i to samo mówię, że do modelu 86 to oni na to, że takich nie mają ale mogą zaorderować. Na co przyjeżdżam na następny dzień i mi mówią, że nie mieli w centrali Motorcraftów to przysłali badziewiaszczego FRAM-a identycznego jak chyba ze cztery były na sklepie. Głupota co niektórych po prostu mnie poraża. Oczywiście oddali mi kasę za tamten PCV a ja przeczyściłem tylko swój oryginalny i zasysa, że prawie palca urywa Pozdro piotrekzet - 2007-09-19, 04:49 To może kupuj do mustanga albo thunderbirda Właśnie ostatnio oglądałem, obydwa 90 rocznik, silniki 3.8 są takie same jak w byczku, tylko że wzdłuż a nie w poprzek I myślę że opis ciepłoy świec będzie łatwiej dostępny Hamerykanin w mustangu to jak jeleń na rykowisku Cokolwiek miało znaczyć to porównanie Jeszcze CHYBA któryś Lincoln miał identyczny silnik, mówię o 3.8, mnie tylko takie interesowały BoMBowiec - 2007-09-21, 16:39 BOSCH 0 242 229 559 powinny byc OK. Inne kody HR8DCX BOSCH E5RE 12405 AA FORD E83E 12405 BA FORD AGSF 32 C MOTORCRAFT AWSF 32 MOTORCRAFT AWSF 32 C MOTORCRAFT AWSF 42 C MOTORCRAFT BAT 216 VW Taurus_GL - 2007-09-23, 18:44 Ja używam właśnie AGSF-32C platynowych Oczywiście poza Taurusem, Sable i Thunderbirdem silnik 3.8 miał także Lincoln Continental. Lincolny są fajne taki typowy wypasiony amerykański samochód, zawsze z elektronicznym licznikiem. Teraz amerykańskie samochody to jak dla mnie jedno pośmewisko- Chevy Cavalier, Aveo czy jakiś tam inny Focus to już takie typowe małe blaszanki bardzo podobne do samochodów europejskich i japońskich. Dla mnie Amerykan to ma być porządna duża maszyna, bench seat, biegi przy kierownicy tak jak Taurus, Caprice czy Crovn Victoria station wagon z lat 80 A Lincoln, przynajmniej jak narazie pozostaje wierny tym tradycjom. Nawet wygląd Lincolnów zmienił się nieznacznie i wygląda jak Continental z przełomu lat 80 i 90 po modernizacji. piotrekzet - 2007-09-24, 07:39 No Taurus, masz u mnie plusa Jak dla mnie to taki pontiac grand prix to już nie jest "to"... Już taki... europejski I chyba najmłodszy "prawdziwy" amerykaniec to tak z 1995 roku... a do rocznika 1990 mam sentyment Taurus_GL - 2007-09-24, 17:48 No Taurus, masz u mnie plusa Jak dla mnie to taki pontiac grand prix to już nie jest "to"... Już taki... europejski I chyba najmłodszy "prawdziwy" amerykaniec to tak z 1995 roku... a do rocznika 1990 mam sentyment Tylko czekać aż zaczną jeszcze montować koła mocowane na 4 śruby w amerykańcach Szczerze mówiąc to już nawet nowy Taurus chociaż fajnie wygląda na zewnątrz to nie ma już nawet w opcji bench seat a biegi i hamulec ręczny są zawsze w podłodze Po prostu producentom podobno nie opłaca się ciągnąć linek pod tablicę rozdzielczą skoro mogą dać prostego pręta z podłogi prosto do skrzyni. DUMB http://www.taurusclub.com/forum/index.p ... eat&st=125 RadAg! - 2007-09-24, 20:15 Caly czas jest Victoria i bedzie jeszcze przynajmniej do 2009 |