ďťż
Docieranie Hpi - Co sadzicie o tym!?




Kosisoniaki - Pon Mar 19, 2007 10:06 pm
" />Witam!
Prztlumaczylem instrukcje z plyty DVD oraz z instrukcji na temat docierania jezeli ktos sie na tym zna i wie sporo na ten temat prosze napisac czy te czynnosci sa prawidlowe z gory dziekowa

Docieranie Hpi
1. Umieścić model na platformie tak aby kola były w gorze
2. Otworzyc recznie przepustnice tak aby było widac 1/4 calego otworu (troche wiecej niż na ustawieniu neutralnym) Pamietac aby filtr powietrza był zawsze nalozony ponieważ nie zrobienie tego może spowodowac powazne uszkodzenie silnika
3. Sruba która reguluje doprowadzenie paliwa do silnika powinna być na ustawieniach fabrycznych ( jeżeli ktos je zminil to trzeba dokręcić do konca i cofnac 3 obroty w przeciwnym kierunku ruchu zegara)
4. Napelnic pojemniczek na paliwo do pelna
5. Przepompowac paliwo do silnika za pomoca malej pompki w baku. W przewodzie nie może być pęcherzyków powietrza (producent przewiduje 3 nacisniecia na pompke)
6. Włożyc glow plug igniter podgrzewacz do swiecy (oczywiście musi być naladowany) i ciagnac za pullstart kilka razy dopoki silnik odpali (nie ciagnac wiecej jak 30 cm)
7. Jezeli silnik zaskoczyl od razu wyjac podgrzewacz.
8. Z wydechu powinien wylatywac olej i dym.
9. Po wypaleniu jednego baku powtórzyć cala czynność jeszcze raz.

Problemy:
1. Jeżeli silnik nieodpala sprawdzic należy swiece za pomoca podgrzewacza, w tym celu trzeba wykręcić swiece wlozycz do podgrzewacza i sprawdzic czy się jarzy jeżeli nie problem jest z podgrzewaczem (Uwaga podgrzana swieca jest goraca i dotykajac jej można się poparzyc)
2. Jezli wpompowano za duza ilość paliwa do silnika można go zalac w tym celu należy wykręcić swiece, zakryc radiator silnika szmatka i pociągnąć pullstart kilka razy aby wyplukac paliwo z tloku, nastepnie wkręcić swiece , nacisnąć raz na pompke w baku i uruchomic silnik

10. Po wypaleniu 2 bakow na podstawce należy włączyć transmitter pozniej reciver w modelu sprawdzic czy wszystko dziala i uruchomic silnik ( Na podstawce ). Przechodzimy do jazdy na nawierzchni również wypalamy dwa baki
11. Jezdzic w kolka na delikatnie wciśniętym gazie. Nigdy nie używać pelnego gazu przy pierwszej jezdzie !!
12. Po wypaleniu calego baku odczekac chwile żeby silnik wystygl.
13. Po wystygnieciu napełnić bak do pelna i odpalic
14. Jezdzic w kolko tylko tym razem co jakis czas wciskac gaz na maks, ale tylko na kilka sek. ( 3 sek maks) i potem lekko przychamowac i znowu gaz maks, hamulec i tak do wypalenia calego baku
15. SILNIK JEST DOTARTY !!! 

Dostrajanie silnika
Po dotarciu można się pobawic w jego dostrojenie aby osiągnąć jak najwyzsza wydajność
1. Odpalic silnik zrobic ze 2 kolka
2. Na odpalonym silniku zatrzymac go na chwile i srubka doprowadzajaca paliwo do silnika przekręcić 1/8 obroty względem wskazowek zegara. PODKRECAMY ZAWSZE O 1/8 !!!
3. Jezdzimy i sprawdzam jak się zachowuje z regulu powinien jeździć szybciej
4. Nastepnie podkręcamy jeszcze raz o 1/8 wzglkedem wskazowek zegara i tak jak w punkt. 3
5. Powtarzac ta czynność dopóki silnik nie zwolni lub się nie zatrzyma gdy tak się stanie należy z powrotem odkrecic o 1/8 tym razem w przeciwna strone ruchu wskazowek zegara

PO KAŻDYCH WYJEŻDŻONYCH 5 BAKACH PALIWA NALEŻY WYCZYŚCIĆ FILTR POWIETRZA

Czyszczenie filtru powietrza
1. Wyjac filtr obmyc go paliwem tak aby nie było na nim brudu
2. Wymoczyc filtr w oleju do filtrow powietrza (filtr musi być caly w oleju)
3. Wlozyc filtr powietrza.




Jakub Banasiewicz - Wto Mar 20, 2007 7:16 am
" />Jeżeli przetłumaczyłeś z płyty HPI to powinno być ok. Ja mam tylko 3 wskazówki:
1. Jak jest chłodno to podgrzej głowice suszarką, wtedy szybciej zapali.
2. Filtra nie musisz myć w paliwie (chyba że lubisz ten zapach). Wystarczy woda z mydłem. Poza tym nie wymoczyć! Jak za bardzo się "zalepi" to nie będzie dobrze przepuszczał powietrza. Trzeba polać go olejem do filtrów (lub rycynowym) i "pomiętosić".
3. W tym opisie regulacja dotyczy tylko HSN, a mamy jeszcze do dyspozycji LSN i Idle. http://www.system-net.pl/~paw0289/regsilnika.htm - tu masz jak to ustawić (na przykładzie Traxxasa, ale posiadacze HPI też tak robili i działa.

PS: Z tego co wiem jesteś/jest Pan (nie wiem jak mówić) z Białegostoku. Może kiedyś wpadniesz/wpadnie Pan na spotkanie .



Bartek Koźbielak - Wto Mar 20, 2007 8:02 am
" />Docierałem tak silnik 21bb
jak i Forca .26 i wszystko jest ok

21bb wypalił mi ok 11-12l
potem został on wraz savem wymieniony na thora
kompresja mial nadal bardzo dobrą

a force jest jak narazie po ok 8 bakach i bardzo ładnie chodzi

proponuje zalewać silnik po każdej jezdzie After run oil - koszt koło 20zł
a dużo daje
chroni od rdzy,nagaru itp



Kosisoniaki - Wto Mar 20, 2007 11:20 am
" />Ok dzieki za podpowiedzi na pewno sie przydadza a co do spotkania to chcetnie bym wpadl tylko musze wiedziec gdzie i kiedy jestem nowy w tej dziedzinie sportu i chetnie bym sie dowiedzila kilku rzeczy. Jak mozesz to napisz gdzie i kiedy jest to organizowane. Pzdr
Powered by WordPress, ©