ďťż
Docieranie REVO 3.3
TymEk - Pią Lut 02, 2007 4:52 pm " />Dzisiaj wypalilem 1 bak paliwa przy temp okolo 6 C. Temperatura silnika wynosiła 125 C robiłem wszystko zeby nie przekroczyc 100C ale nie dalo rady na poczatku gasilem silnik jak osiagal temp 100 ale póżniej postanowiłem zobaczyc do ilu sie nagrzeje ( właśnie 125 C). Korzystałem z termometru przewodowego on podobno zaniża też temperature`w porównaniu do termometru na podczerwien. Wzbogacanie mieszanki nie dawalo efektu. Powiedzcie co zrobic docierac dalej na tekiej temp?? Adrian Kopeć - Pią Lut 02, 2007 4:53 pm " />jakiego używałeś paliwa ? Wbrew pozorom TRXy lubią wyższe temperatury chociaż mi przy docieraniu żadko przekraczał 100C TymEk - Pią Lut 02, 2007 5:08 pm " />TORNADO 20% Adrian Kopeć - Pią Lut 02, 2007 6:21 pm " />świeca ? grzeje sie na wolnych obrotach ? Michał Zieliński - Pią Lut 02, 2007 6:40 pm " />czy motor jest na przelaniu tzn. czy leci olej z wydechu?? TymEk - Pią Lut 02, 2007 7:03 pm " />tak leci olej z wydechu pluje we szystkie strony caly taras jest zalany. Nie wiem jaka jest temp świecy nie mam termometru na świecy ale rozmawialem z kolega i powiedzial ze taka temp jest w porzadku dla revo chciarz w instrukcji pisze do 102 C Co wy o tym sadzicie Adrian Kopeć - Pią Lut 02, 2007 7:14 pm " />125 to jeszcze nie najgorzej - wg mnie docieraj dalej Marcin Bassara - Pią Lut 02, 2007 7:35 pm " />Odkrencanie sruby mieszanki nic ci nie da. Ustaw fabryczne ustawienia.W aparaturze trymerem zwiekrz gaz bedzie w tedy chodzil na przelaniu. zauwazylem ostatnio ze TRX maja dosc ubogo ustawiona dysze wolnych obrotow ale przelane wysokie. Ostatnio jak docieralem REVO to wystarczylo trymerem otworzyc troszku przepustnice i bylo OK. tem na starcie wzrosla do 120 po czym spadla do 60 stopni. TymEk - Pią Lut 02, 2007 8:20 pm " />ale ma jechać jak puszcze gaz ?? Tomek Przybylski - Pią Lut 02, 2007 9:48 pm " />Chyba hamulec Jak otworzysz przepustnice to model bedzie jechal Przemek Borucki - Sob Lut 03, 2007 2:35 am " />Marcin Bassara nie zapominaj ze w tym revo nie byl trx tylko sh TymEk - Sob Lut 03, 2007 1:18 pm " />własnie wypaliłem 2 i jestem w trakcie 3 baku musiałem przerwać bo mi się pakiet rozładował ale temp cały czas jest duża jak dochodzi do 130 to go gasze czekam az ostygnie tak gdzies do 80 i znow jezdze az osiagnie 130 C. Co ja mam zrobić by to ustąpiło zastanawiam sie jak troche zuboże mieszanke czy nie będzie lepiej. Ratujcie Gieroll - Sob Lut 03, 2007 1:28 pm " />docieraj w/g instrukcji. Nie wiem dlaczego bawisz się ustawieniem mieszanki, skoro ona fabrycznie jest ustawiona na docieranie. Silnika nie dotrzesz prawidłowo jak go po osiągnięciu 130 stopnia gasisz, docieranie ma za zadanie osadzenie i dotarcie się wszystkich elementów, a więc temperatura musi się wydzielać. Przeczytaj instrukcje i postępuj zgodnie z nią. TymEk - Sob Lut 03, 2007 1:41 pm " />jaka ty miales temp w instrukcji pisze ponizej 102 C Mariusz Nowakowski - Sob Lut 03, 2007 2:03 pm " /> ">docieraj w/g instrukcji. Nie wiem dlaczego bawisz się ustawieniem mieszanki, skoro ona fabrycznie jest ustawiona na docieranie. Tu sie z Toba nie zgodze. Docieralem juz sporo silnikow i zaden silnik nie byl odpowiednio ustawiony na docieranie, w tym dwa TRX-y ( 2.5 i 3.3 ), wiec roznie to bywa z tymi ustawieniami. Ja swojego obecnego TRX-a 3.3 docieralem jak na dworzu bylo cos kolo 20-25*C, tak samo sie grzal tzn osiagal 120-125*C przy 1-2 baczku. Wpadlem na pomysl zeby zrobic mu chlodzenie i postawilem wiatrak ( taki biurowy ) i temperatura momentalnie spadla do 90*C i utrzymywala sie na tym poziomie. W pozniejszej fazie docierania temperatura byla juz ok bez koniecznosci dodatkowego chlodzenia TymEk - Sob Lut 03, 2007 3:24 pm " />czyli co mariusz zrobiles?? wzbogaciłes miesznka w trx?? ja jestem po 3 i wydaje mi sie że temperatura zaczyna malec pod koniec 3 baku. Ale teraz w instrukcji pisze że powinienem jezdzic na full gazie i nie wiem czy wypalic 4 i 5 bak według instrukcji czy jeszcze poczekac z tym full gazem Gieroll - Sob Lut 03, 2007 3:27 pm " />fakt, czasem silniczki mogą być lekko przelane przy ustawieniu fabrycznym, ale na pewno jest to ustawienie zbliżone do optymalnego do docierania. I na pewno jest to bezpieczniejsze regulowanie mieszanki, przy braku doświadczenia) TymEk ja w swojej instrukcji nigdzie nie znalazłem, że temperatura podczas docierania ma być poniżej 102 stopni. Tempertaura 130 stopni to bardzo bezpieczna temperatura. Marcin Jasiński - Sob Lut 03, 2007 4:46 pm " />Tak samo szukałem bo sam tłumaczyłem instrukcje docierania na swoją stronkę, chyba że te 102C lub 220F chodziło o jałowe obroty bo taka temperatura ma być na jałowych ale na pewno nie podczas docierania TRX-ów... I Nie Dociera się na raty!! Mariusz Nowakowski - Sob Lut 03, 2007 5:07 pm " /> ">czyli co mariusz zrobiles?? wzbogaciłes miesznka w trx?? ja jestem po 3 i wydaje mi sie że temperatura zaczyna malec pod koniec 3 baku. Ale teraz w instrukcji pisze że powinienem jezdzic na full gazie i nie wiem czy wypalic 4 i 5 bak według instrukcji czy jeszcze poczekac z tym full gazem Mieszanke mialem tak ustawiona zeby plul olejem z wydechu. Tak zostawilem az do wypalenia 3 bakow w powietrzu. Przy jedzie troszeczke skrecilem ( ale nadal zeby plul olejem ) i tak nastepne 2-3 baczki. Wiadomo ze przy pierwszych baczkach bedzie wyzsza temepratura bo material musi dopasowac sie, wczesniej mial wieksze tarcie i dlatego jest wyzsza temperatura. Przy kazdym nastepnym baku bedziesz mial nizsza bo silnik bedzie juz w pewnym stopniu dotarty TymEk - Sob Lut 03, 2007 7:32 pm " />czemu nie dociera sie na raty?? TymEk - Nie Lut 04, 2007 3:47 pm " />gdzie czytam o docieraniu revo to nikt nie ma takich temp jak ja wypalilem 4 zbiornik na 1/2 do 3/4 gazu temp okolo 130 C +- 8C nie gasilem go wogóle. Oprócz tego że sam raz zgasł. Nie mogłem jeżdzic wiecej bo sasiedzi krzycza ze chca odpoczac w niedziele. czemu ja mam takie temperatury jak to nie ustąpi to bedzie nie dobrze. Gieroll - Nie Lut 04, 2007 3:49 pm " />przecież 130 stopni to dobra temperatura, dlaczego nie stosujesz się do instrukcji?? TymEk - Nie Lut 04, 2007 3:51 pm " />bo jak raz przejechalem na full gazie przez 3 s to temp mi podskoczyla nie bezpiecznie wiec wolalem dodac jeden zbiornik na 3/4 gazu do docierania Gieroll - Nie Lut 04, 2007 3:54 pm " />jak niebezpiecznie ? 130? to jest docieranie, czy wiesz co to znaczy wogóle? TymEk - Nie Lut 04, 2007 3:58 pm " />wiem wiem to powiedz mi czemu inni nie maja takich temeratur i jaka temperatura jest niebezpieczna?? Gieroll - Nie Lut 04, 2007 4:09 pm " />jacy inni? skup się na instrukcji, bo sam tworzysz problemy,jak narazie widzę , że ciężkie życie bedzie będzie miał twój silniczek. Więcej szkody zrobiłeś przerywając co chwile docieranie, niż gdybyś go docierał na temp 130 stopni, która jest jak najbardziej prawidłowa. Na ustawieniach fabrycznych i w trakcie prawidłowego docierania nie ma możliwości przegrzania silnika (chyba, że występują wady fabryczne, ale na to nie masz wpływu), jedynie docierając przy niższych temperaturach należy utrzymać temperaturę 105 stopni C - NIE NIŻSZĄ!!! , wyższa może być i to nawet lepiej, to że są ludzie którzy chłodzą silnik wiatraczkami to robią to na swoja odpowiedzialność, bo głupotą jest docierać silnik w temp 90 stopni, skoro silnik nigdy nie będzie pracował w takich temperaturach. TymEk - Nie Lut 04, 2007 4:16 pm " />mam nadzieje ze jednak silniczek mi sie odwdzięczy tym ze tak sie staram go prawidlowo dotrzec. a jakie moga byc konsekfencjie tego ze przerywalem docieranie?? Artur Dzierzęcki - Nie Lut 04, 2007 5:30 pm " />Problemem może być ciasne pasowanie tulei i tloka, już dwa silniki wlaśnie od Revo 3.3 mialem na stole. W jednym pasowanie tulei i tloka bylo niewlaściwe, w drugim dodatkowo pasowanie korbowodu z czopem walu ( skutek-otwarta korba) Jeżeli tak jest i w Twoim przypadku to jedyne co mogę Ci doradzić oprócz wyslania silnika komuś do ,,ręcznej robótki,, to wypalenie conajmniej 3-4 zbiorników na wolnych obrotach. Temp nie powinna wówczas przekroczyć 100*C. Minimalna temp pracy to 70*C. Powodzenia Artur Dzierzęcki TymEk - Nie Lut 04, 2007 5:50 pm " />on na wolnych sie grzeje nie mniej niz na gazie a na pewno nie jest to temp ponizej 100C TymEk - Nie Lut 04, 2007 6:02 pm " />jak poznac czy tlok i tuleja ma wlasciwe pasowanie ?? oprocz tego ze sie grzeje?? Mariusz Nowakowski - Nie Lut 04, 2007 6:06 pm " /> ">jak poznac czy tlok i tuleja ma wlasciwe pasowanie ?? oprocz tego ze sie grzeje?? Jesli jest za dobrze spasowny to bedzie sie klinowal, i ciezko bedzie obrocic walem... Wlasciwe pasowowanie bedzie wtedy kiedy bedzie czuc lekki opor przy kreceniu walem ( tak samo jak sprawdza sie czy jest kompresja ) TymEk - Nie Lut 04, 2007 6:31 pm " />walem nie ma szans obrucic bez srubokreta, nawet jak nie ma swiecy w ostatniej fazie na samiutkim koncu jest bardzo trudno(w tedy kiedy tlok jest u samej gory) ale ez-start raczej sie nie klinuje przy temp silnika okolo 15 C. klinowal sie przy pierwszym baku ale rozgrzlem suszarka do 60 C i odpalil bez problemow. TymEk - Nie Lut 04, 2007 6:36 pm " />mialem do czynienia juz jedym silnikiem i tam tez bylo ciezko obrucic walem ale palcem dalo rade jak sie zaprzesz. Myslalem ze jak mam nowiutkiego trx 3.3 to silniczek ma idealna kompresje i dla tego nie moge przekrecic wal palcem Artur Dzierzęcki - Nie Lut 04, 2007 6:39 pm " /> ">walem nie ma szans obrucic bez srubokreta, nawet jak nie ma swiecy w ostatniej fazie na samiutkim koncu jest bardzo trudno(w tedy kiedy tlok jest u samej gory) ale ez-start raczej sie nie klinuje przy temp silnika okolo 15 C. klinowal sie przy pierwszym baku ale rozgrzlem suszarka do 60 C i odpalil bez problemow. Pisalem wielokrotnie - patent z suszarką !!!! kto to wymyślil!!!!???? TymEk - Nie Lut 04, 2007 6:39 pm " />aha i stopila sie oslonka sprezyny od klipsa na swiecy to chyba o czyms swiadczy niestety (bo watpie czy robia oslonki z materialow ktore nie wytrzymuja takich temp) Mariusz Nowakowski - Nie Lut 04, 2007 6:42 pm " /> ">walem nie ma szans obrucic bez srubokreta, nawet jak nie ma swiecy w ostatniej fazie na samiutkim koncu jest bardzo trudno(w tedy kiedy tlok jest u samej gory) ale ez-start raczej sie nie klinuje przy temp silnika okolo 15 C. klinowal sie przy pierwszym baku ale rozgrzlem suszarka do 60 C i odpalil bez problemow. U siebie mialem to samo, gdy zaklinowal sie musialem srubokretem przekrecac kolo zamachowe. Po rozgrzaniu suszarka wszystko bylo ok. Normalnie jest ze przy docieraniu silnik sie klunuje, oznacza to ze jest dobrze spasowany. TymEk - Nie Lut 04, 2007 6:50 pm " />a co z suszarka jest nie tak?? czmeu to zły patent?? Artur Dzierzęcki - Nie Lut 04, 2007 6:53 pm " /> ">a co z suszarka jest nie tak?? czmeu to zły patent?? Odpowiedz mi swoimi slowami do czego sluży ten patent. TymEk - Nie Lut 04, 2007 6:56 pm " />nie wiem ale jak sie silnik klinuje i nie ma szans go odpalic to po rozgrzaniu juz nie i odpala bez wiekrzych problemow. Chodzi tu pewnie o rozszerzalnosc cieplna tloka i cylindra TymEk - Nie Lut 04, 2007 6:59 pm " /> ">jak poznac czy tlok i tuleja ma wlasciwe pasowanie ?? oprocz tego ze sie grzeje?? Jesli jest za dobrze spasowny to bedzie sie klinowal, i ciezko bedzie obrocic walem... Wlasciwe pasowowanie bedzie wtedy kiedy bedzie czuc lekki opor przy kreceniu walem ( tak samo jak sprawdza sie czy jest kompresja ) ten lekki opor da sie pokonac krecąc palcem wał korbowy?? Mariusz Nowakowski - Nie Lut 04, 2007 7:02 pm " /> ">jak poznac czy tlok i tuleja ma wlasciwe pasowanie ?? oprocz tego ze sie grzeje?? Jesli jest za dobrze spasowny to bedzie sie klinowal, i ciezko bedzie obrocic walem... Wlasciwe pasowowanie bedzie wtedy kiedy bedzie czuc lekki opor przy kreceniu walem ( tak samo jak sprawdza sie czy jest kompresja ) ten lekki opor da sie pokonac krecąc palcem wał korbowy?? Palcem walu korbowego nie przekrecisz, jednie kreca za kolo zamachowe lub lozysko one way. Moze zle napisalem o tym wlasciwym spasowaniu... Bedzie wtedy wlasciwe kiedy bedzie mozna bez wiekszych problemow odpalic zimny silnik. Im wiekszy opor tym lepiej bo wiemy ze mamy dobra kompresje. Mariusz Nowakowski - Nie Lut 04, 2007 7:04 pm " /> ">Pisalem wielokrotnie - patent z suszarką !!!! kto to wymyślil!!!!???? A co polecasz jesli silnik sie non stop klinuje i nie mozna go odpalic w etapie docierania ? TymEk - Nie Lut 04, 2007 7:11 pm " />kurcze szkoda ze nie ma nikogo w bielsku kto moglby obadac ten silnik. kiedys byl koles od ktorego kupilem pare czesci ale wyjechal za granice pracowac :/ . mam nadzieje ze wszystko bedzie dobrze... teraz nie bede mial czasu odpalac slinika bo proby przed stodniokwa i sprawdziany z matmy ale za tydzien ferie to troche czasu bedzie. Artur Dzierzęcki - Nie Lut 04, 2007 7:19 pm " /> ">Pisalem wielokrotnie - patent z suszarką !!!! kto to wymyślil!!!!???? A co polecasz jesli silnik sie non stop klinuje i nie mozna go odpalic w etapie docierania ? Silnik ma prawo zaklinować sie przy docieraniu, ale nie jest to powód do stosowania suszarki i innych patentów. Przed jakimkolwiek odpaleniu silnik należy przeplukać paliwem żeby zapewnić smarowanie podzespolów od pierwszych sekund pracy. Jeżeli już przy tym procesie nastepuje poważne klinowanie się to proponuję dać sobie spokój z dalszym docieraniem bo kiedy je zakończymy to wal korbowy, korba, lożyska już będą nadawaly sie do wymiany. Pamiętajmy że największe obciążenia są wlaśnie przy docieraniu silnika, temperatura pracy jest niestabilna i regulacje gażnika nie są trwale. Więc jeżeli mamy już taki przypadek to może to zabrzmi dla niektórych dziwnie ale należy szukać pomocy tam gdzie zakupiliśmy model czy silnik. Nie ma co tutaj doszukiwać sie .......... ale tak powinno być. Rola sprzedawcy to nie tylko sprzedaż modeli. Do sprawy. Jeżeli takie objawy sie pojawiają należy mechanicznie pasować elementy względem siebie i od razu zapomnijcie o kolejnym ,,patencie,, jak ciągle kręcenie silnikiem bez świecy. TymEk - Nie Lut 04, 2007 8:11 pm " />czyli trx nie umie robic silnilow. A kto mogłby mi odpowiednio spacowac ten silnik?? Mariusz Nowakowski - Nie Lut 04, 2007 8:51 pm " /> ">Silnik ma prawo zaklinować sie przy docieraniu, ale nie jest to powód do stosowania suszarki i innych patentów. Przed jakimkolwiek odpaleniu silnik należy przeplukać paliwem żeby zapewnić smarowanie podzespolów od pierwszych sekund pracy. Jeżeli już przy tym procesie nastepuje poważne klinowanie się to proponuję dać sobie spokój z dalszym docieraniem bo kiedy je zakończymy to wal korbowy, korba, lożyska już będą nadawaly sie do wymiany. Pamiętajmy że największe obciążenia są wlaśnie przy docieraniu silnika, temperatura pracy jest niestabilna i regulacje gażnika nie są trwale. Więc jeżeli mamy już taki przypadek to może to zabrzmi dla niektórych dziwnie ale należy szukać pomocy tam gdzie zakupiliśmy model czy silnik. Nie ma co tutaj doszukiwać sie .......... ale tak powinno być. Rola sprzedawcy to nie tylko sprzedaż modeli. Do sprawy. Jeżeli takie objawy sie pojawiają należy mechanicznie pasować elementy względem siebie i od razu zapomnijcie o kolejnym ,,patencie,, jak ciągle kręcenie silnikiem bez świecy. Napewno masz racje, ale badzmy realistami i ktory sklep wymieni silnik jesli klijentowi sie klinuje ? Swoj obecny 3.3 dotarlem bez problemow, i chodzi do tej pory bez zarzutow, a wlasnie kiedy sie klinowal rozgrzewalem go suszarka i momentalnie odpalal i docieralem dalej... Co moze zaszkodzic silnikowi jesli go podgrzejemy i odpalimy zeby dalej pracowal normalnie ? ">czyli trx nie umie robic silnilow. A kto mogłby mi odpowiednio spacowac ten silnik?? TRX to model, producentem jest Traxxas to tak dla sprostowania. Traxxas robi jak dla mnie swietne silniki, i moim zdaniem nie powinienes kabinowac nic z recznym pasowaniem itd tylko dalej go docierac. Jesli silnik chodzi na zalaniu i przy jezdzie nie katujesz go to wszystko bedzie ok. Takie jest moje zdanie... TymEk - Nie Lut 04, 2007 9:05 pm " />co znaczy katujesz czy 4 bak na full gazie przez 3 s jest katowaniem ?? Jesli tak to w takim razie nie umieja pisac instrukcji. Artur Dzierzęcki - Nie Lut 04, 2007 9:07 pm " />Mariuszu, ja nie piszę o wymianie silnika, ale o pomocy technicznej Spróbujcie jeszcze odprężyć silnik 0,1mm , do zbiornika z paliwem dodaj 1cm3 rycyny i wróć do ustawień fabrycznych Mariusz Nowakowski - Nie Lut 04, 2007 9:11 pm " /> ">co znaczy katujesz czy 4 bak na full gazie przez 3 s jest katowaniem ?? Jesli tak to w takim razie nie umieja pisac instrukcji. No raczej nie, ale ja przy 4 baku to jeszcze docieralem z kolami w gorze... Mariusz Nowakowski - Nie Lut 04, 2007 9:16 pm " /> ">Mariuszu, ja nie piszę o wymianie silnika, ale o pomocy technicznej Aha no chyba ze tak, to sory A co do pomocy to daleko nie musze szukac... Kolega kupil silnik Force .32 z jednego ze znanych sklepow. Gdy dostal silnik chcial go dotrzec lecz nie mogl bo pojawialo sie klinowanie i nawet suszarka nie pomagala, silnik nie chcial drgnac. Od probowania obrocenia walem poszla szarpanka, Panowie ze sklepu z laska wymienili szarpanke ale co dalej ma zrobic zeby silnik odpalil to powiedzieli... "60zl za wypalenie jednego baku"- zostawie to bez komentarza... Gieroll - Nie Lut 04, 2007 9:51 pm " />A moim zdaniem wszystko w silniku TymEk'a jest w porządku, silnik się wcale nie klinuje, a gaśnie dlatego bo sie lekko zalewa. powinien docierac tak jak w instrukcji (która jest napisana bardzo dobrze, a do tego jeszcze dvd), nie przejmować sie temperatura wogóle. Jedyne co to żeby nie spadła ponizej 105 stopni i wtedy ewentualnie owinąć głowicę, ale przy tych temperaturach zewnętzrnych raczej to nie grozi. Piotr Łękarski - Nie Lut 04, 2007 10:20 pm " />witam ja mam natomiast pyatnie jaka jest swieca jesli zimna to zastosuj ciepla wtedy silniczek nie bedzie gasl i wrazie co mozna dac jeszcze wicej paliwa przy regulacji co zmniejszy temperature no i ostatnia sprawa jak to mozliwe ze silnika ma 130'C przy temp. na zewnatrz -5 do +10 max +15'C i ostro pluje paliwem cos mi sie tu nie zgadza Pozrawiam TymEk - Pon Lut 05, 2007 2:05 pm " />jak to jest ze traxxas pisze zeby od pierwszego baku jezdzic. a wiele osob wypala z 4 baki na klocku zanim zaczna jezdzic. Co jest w silnikach traxxasa takiego ze mozna jezdzic od pierwszego baku i oni tak zalecaja a nie inaczej i pisza ze tylko takie docieranie zapewni max performance bla bla bla. Druga sprawa jednych niepokoi 130 C przy docieraniu na bogatej mieszance a inni pisza ze wszystko ok docieraj dalej. dzisiaj swieci slonko to jak nie bede mial duzo nauki to moze wypale 5 bak wedlug instrukcji traxxasa na gull gazie przez 3 s i przerwa. ale cos czuje ze jednak traxxas pisze instrukcjie tak jak by mu się wydawało ze wszystkie jego silniki sa idealnie spasowane i nie wymagaja wiekrzego docierania. Gieroll - Pon Lut 05, 2007 2:21 pm " />nie martw się traxxas wie co pisze, istnieje nie od dziś i napewno nie pracują tam ludzie , którym cos się wydaje. Prędzej to tobie się wydaje że masz niespasowany silnik i temparaturę za dużą. Tomasz Ostrowski - Pon Lut 05, 2007 2:29 pm " /> ">jak to jest ze traxxas pisze zeby od pierwszego baku jezdzic. a wiele osob wypala z 4 baki na klocku zanim zaczna jezdzic. LRP też zaleca jazdę w czasie docierania Wojtek Sadowski - Pon Lut 05, 2007 3:43 pm " /> ">jak to jest ze traxxas pisze zeby od pierwszego baku jezdzic. a wiele osob wypala z 4 baki na klocku zanim zaczna jezdzic. LRP też zaleca jazdę w czasie docierania OFNA także... wydaje mi się, że to lepiej przygotowuje silnik od razu do warunków w jakich będzie pracował a nie takie "gilanie" go bez oporów na kołku, poza tym na kołku silnik nie ma chłodzenia jakie zapewnia pęd powietrza więc może mimo bogatej mieszanki się troche "podgotować" (może nie zimą ale latem...) TymEk - Pon Lut 05, 2007 4:15 pm " />gieroll a co sadzisz o temp 145 C po dwoch rundach po 3 s na full gazie przy piatym baku, przy czym temp caly czas rosla tak ze wolalem wyjezdzic kolejny bak na 1/2 gazu max i temp kolo 135 C. Co ja z tym silniczkiem mam Mariusz Nowakowski - Pon Lut 05, 2007 5:11 pm " /> ">gieroll a co sadzisz o temp 145 C po dwoch rundach po 3 s na full gazie przy piatym baku, przy czym temp caly czas rosla tak ze wolalem wyjezdzic kolejny bak na 1/2 gazu max i temp kolo 135 C. Co ja z tym silniczkiem mam A tak wogole to czy regulujesz doplyw paliwa, czy tak jak bylo zostawiles i sie dziwisz ze masz taka temperature ? TymEk - Pon Lut 05, 2007 5:17 pm " />tzn?? wzbogacac czy zubozyc ?? Gieroll - Pon Lut 05, 2007 5:34 pm " />no 145 to faktycznie juz za dużo. Spróbuj wrócić do ustawień fabrycznych (4 pełne obroty od max wkręcenia), może tu leży problem. Jeśli znów się grzeje, sprawdź wszystkie połączenia typu wężyki paliwowe, połączenie silikonowe kolektora z tłumikiem. System musi być szczelny. Ja miałem małe rozcięcie na tym silikonowym łaczniku i regulacja była prawie niemożliwa, temperataura bardzo wzrastała, szczególnie na jałowych obrotach. Długo się trudziłem za nim na to wpadłem, nie myślałem, że może mieć to coś wspólnego. w którym miejscu mierzysz temperatura, co to za termometr? TymEk - Pon Lut 05, 2007 5:43 pm " />mam 4 i pól obrotu wykrecona srube. uklad wydaje sie szczelny poniewaz paliwo leci bez zatykania rury przed uruchomieniem ale zamierzalem ogladnac caly silnik i uklad, jak bede mial troche czasu. termometr to "venom micro temp" na ostatnim zeberku radiatora patrzac z góry i kropla wody bo tez myslelm ze cos moze byc nie tak z termometrem ale woda zachowuje sie idelanie w stosuknu do temp Gieroll - Pon Lut 05, 2007 5:52 pm " />to z tego co czytam zacząłbym od sprawdzenia czy połączenie tłumika z bakiem nie jest przytkane. Ja muszę przytkać wydech przy odpalaniu by podpompować paliwo. Jeśli ty nie musisz to może wskazywać ze właśnie połaczenie baku z tłumikiem jest przytkane. Przez co ciśnienie spalin nie pompuje odpowiedniej ilości paliwa do gaźnika. Acha, sprawdź czy masz wszystkie (2) zaciski na tym silikonowym łączniku tłumika. przydałoby się jeszcze skorzystać z normalnego IR termometru, ktoś wspominał, że ten venom może zawyżać temp. , takie porównanie mogłoby wiele wyjaśnić. TymEk - Pon Lut 05, 2007 6:15 pm " />termometr porzycze od ojca z firmy, tak ze na weekend bedzie a silnik jak mowilem sprawdze tez jak bede mial troche czasu. Wydaje mi sie ze silnik raczej nie ma zlego pasowania bo w sumie nie mam zadnych klinow przy temp 10 C silnika odpala bez problemow. takze napisze relacje z tego co sie bedzie dzialo po sprawdzeniu wszystkiego Mariusz Nowakowski - Pon Lut 05, 2007 6:52 pm " />Wykrec jeszcze troche iglice od regulacji doplywu paliwa jesli nic nie pomoze zostaw tak i docieraj dalej. Z doswiadczenia wiem ze zawodnicy ktorzy posiadaja stcionarne termometry nie przejmuja sie tym ze pokazuje 140-145*C bo tak jak juz ktos pisal zawyzaja one temperature, wiec prawdopodobnie masz o te 10-15*C mniejsza. Takze o nic sie nie martw i baw sie dalej Powodzenia Tomasz Ostrowski - Pon Lut 05, 2007 8:52 pm " />ten co ja widziałem zaniżał Błażej Zagozda - Pon Lut 05, 2007 9:00 pm " /> ">ten co ja widziałem zaniżał na trzy sztuki duratraxow kupionych w jednym miejscu i czasie jeden wskazywal dobrze, dwa zanizaly... jeden bardziej drugi mniej... pozdrawiam TymEk - Pon Lut 05, 2007 9:27 pm " />dobijajcie mnie jeszcze mowie bede mial na podczerwien zobacze napisze TymEk - Wto Lut 06, 2007 8:03 pm " />w gotujacej sie wodzie termometr pokazywal doklanie 100,0 C wiec jest dobry czego najbardziej sie obawialem. Ja nigdy nie slyszalem trx wczesniej i nie wiem czy ten dzwiek ma byc moze to w czyms pomoze slychac jakby dzwonienie nie zawsze czasami dzwoni cos jakby w silniku taki metaliczny dzwiek trudno go uslyszec w innych odglosach z silnika ale ostatnio zwrocilem na to uwage Marcin Jasiński - Wto Lut 06, 2007 8:22 pm " />Dzwoni ci zapewne atak więc bez obaw. A co temperaturki masz przykład że dobrze wskazuje... skąd jesteś tak w ogóle bo nie pytałeś się o pomoc bardziej doświadczonych osób a może takie są w twoim rejonie TymEk - Wto Lut 06, 2007 8:30 pm " />z bielska białej. Szukalem tez osob z okolic i nic nie znalazlem ale jesli kogos przeoczylem to bym byl bardzo wdzieczny jak by sie ktos znalazl TymEk - Pią Lut 09, 2007 11:52 am " />panowie cos mi sie zdaje ze znalazlem pod iglicą od regulacji doplywu paliwa są takie 2 srebne śrubki jak by ktos mogl odkrecic ta wiekrza i powiedziec mi czy w srodku ma regularne kolko czy takie poszrpane nie mowiac o tym ze tam mam zerwany gwint wiec tak czy siak ma ktos na sprzedarz gazinik trx 3.3 aha i jak go dkrecic od reszty silnika TymEk - Pią Lut 09, 2007 12:07 pm " />do czego sluzy zreszta ta wiekrza srubka bo mniejsza sie domyslilem ze mozna zmienic miejsce iglicy wysokich Grupcio - Pią Lut 09, 2007 10:53 pm " />nie pisz posta pod postem!! jest opcja edytuj!! sorki za offtop! TymEk - Pon Lut 12, 2007 3:56 pm " />I co nikt mi nie odpowie?? Marcin Jasiński - Pon Lut 12, 2007 4:04 pm " />http://www.system-net.pl/~paw0289/regsilnika.htm TymEk - Pon Lut 12, 2007 5:29 pm " />odpadam :/ Jestem zdruzgotany. Wkleilem ta śrube na silikonie i dalej sie grzeje nie mam pojecia juz co poczac . Czy LSN moze wplywac na to ze silnik sie grzeje. Zaczynam się poddawac nie wiem co zrobic. TymEk - Wto Lut 13, 2007 6:54 pm " />Już mi nikt nawet nie chce pomoc TymEk - Śro Lut 14, 2007 2:23 pm " />Czemu mi nikt nie powiedzial zeby wzbogacic LSN?? Temperatura na jalowym okolo 100C, po paru rundach na full gazie temp w okolicach 110 C poezja. Chcialbym uslyszec wasze zdanie na ten temat. I dziekuje Michałowi Zielińskiemu za rade jak bedziesz kiedys w Bielsku to wpadaj na piwko . Ostatni baczek i zaczne regulacje samochodu. BOMBA |