ďťż
docieranie silnika prosba o rade




yaro.g - Pon Lis 23, 2009 7:49 pm
" />witam wszystkich jestem zupelnym swierzakiem wiec porsze sie nie smiac. prosze o wskazowki i pomoc. mam HPI 3,5 TROPHY bede docieral silnik.
prosze o informacje jak to zrobic tzn czy na cegle czy bez.
jakie paliwo bedzie optymalne dla tego auta na dotarcie i na jazde na stale.
jak czyscic / konserwowac silnik po docieraniu no i najwazniejsze po kazdorazowej jezdzie?
czy bede potrzebowal termometr? tzn ile jest prawdy w koniecznosci mierzenia temp?
podaje swoje gg 699204 i mail yaro.g@interia.pl
bede wdzieczny za pomoc i wyrozumialosc:-)




Gensior - Pon Lis 23, 2009 8:01 pm
" />
">czy bede potrzebowal termometr? tzn ile jest prawdy w koniecznosci mierzenia temp?
Mimo, że kompletnie nie interesuję się spalinami, to wiem, że bez termometru ani rusz.
Radzę poczytać trochę forum, a znajdziesz odpowiedz i na inne pytania:)



vszywiec - Pon Lis 23, 2009 9:25 pm
" />ja napisze jak docierałem force .32 w tnx, śmiga już z 10 litrów zero luzów na korbie, przez łożyska, nie leje kompresja super, silnik zaskakuje ze 1 razem wiec chyba dobrze docierałem

a wiec do rzeczy:
po pierwsze termometr jest N I E Z B E D N Y przy docieraniu jak i w dalszej eksploatacji tez odgrywa wazna role
mitem jest ze silnik zaciera się przez duza zawartość nitro w paliwie, faktem natomiast jest ze silnik zabija zbyt wysoka temperatura oraz zła regulacja mieszanki paliwowo-powietrznej

docieraj tak:

pierwszy bak na cegle czy innej podstawce, stale kontroluj temperaturę, myślę ze 120 to max na co możesz pozwolić ( ilu modelarzy tyle zdań w tym temacie)
drugi, trzeci zbiornik na płaskim równym podłożu na 50 % mocy silnika
czwarty zbiornik krótkotrwale tzn. 2-3 sekundy 100%
piaty zbiornik regulacja wyjściowa czyli troszkę mniej niż max wydajność silnika (im większa granica tym większa żywotność silnika) stabilne obroty jałowe, silnik nie gaśnie ani nie dławi się przy nagłym zamykaniu i otwieraniu przepustnicy



Maciej_ - Pon Lis 23, 2009 10:12 pm
" />Jeśli chodzi o paliwo to zależy od Ciebie, tzn. czy masz fundusze aby pozwolić sobie na jazdę na droższym i lepszym jakościowo paliwie np: Tornado, Runner Time czy Byron. Jeśli chodzi o zawartość nitrometanu to 25%. Pamiętaj aby przy docieraniu zapewnić dobre smarowanie poprzez bogate ustawienie mieszanki. Silnik można czyścić np: denaturatem czy też sprężonym powietrzem. Konserwujesz go zalewając kilka kropel ARO poprzez otwór od świecy w głowicy (zanim odkręcisz świecę wyczyść najpierw miejsce wokół niej aby żaden brud nie dostał się do komory spalania) lub poprzez gaźnik i ciągniesz parę razy za szarpankę aby olej się rozprowadził. Tak jak pisał przedmówca, bez termometru się nie obejdzie.




yaro.g - Wto Lis 24, 2009 5:36 am
" />dziekuje wszystkim bardzo
a zatem termometr musze kupic ok

co do paliwa to kupilem na szczescie litr 20% ale w tej sytuacji zainwestuje w 25% a te 20% po porstu odsprzedam

kupilem jets ale tez gdzies doczytalem ze najwiecej pozytywowo jest nt tornado

takze dziekuje serdecznie wszystkim



Maciej_ - Wto Lis 24, 2009 3:51 pm
" />Jet's też jest dobrym paliwem



yaro.g - Wto Lis 24, 2009 3:57 pm
" />czyli co uwazacie z emoge zostac przy jets 20%?
z tego co juz sie zorientowalem to zasada jest taka ze jak zaczne na okreslonym paliwie w sensie zawartosci nitro to juz musze na nim jezdzic do konca-to prawda?
czy moge zmienic porducenta?



Filip Paluszkiewicz - Wto Lis 24, 2009 3:59 pm
" />ja chce właśnie zmienić (ale nie producenta) z jestsa 20% na 25%, po 5 litrach, w .28, nie ma problemu, nie??



yaro.g - Wto Lis 24, 2009 4:05 pm
" />
">
czwarty zbiornik krótkotrwale tzn. 2-3 sekundy 100%
piaty zbiornik regulacja wyjściowa czyli troszkę mniej niż max wydajność silnika (im większa granica tym większa żywotność silnika) stabilne obroty jałowe, silnik nie gaśnie ani nie dławi się przy nagłym zamykaniu i otwieraniu przepustnicy


prosba o uzupelnienie bo nie wiem czy dobrze zrozumialem

4 zbiornik
najpierw spokojnie 50% mocy przez 15 sekund a potem na 100% przez 2-3 sek, potem znowu spokojnie na 50% mocy przez 15 sek i znowu 100% 2-3 sek
az do wypalenia zbiornika
tak?

5 zbiornik
90% mocy i zostawic na jalowe obroty na 15 sek, potem znowu 90% i znowu 15% jalowe obroty
az do wypalenia zbiornika
tak?

z gory dzieki



yaro.g - Wto Lis 24, 2009 4:07 pm
" />
">czwarty zbiornik krótkotrwale tzn. 2-3 sekundy 100%
piaty zbiornik regulacja wyjściowa czyli troszkę mniej niż max wydajność silnika (im większa granica tym większa żywotność silnika) stabilne obroty jałowe, silnik nie gaśnie ani nie dławi się przy nagłym zamykaniu i otwieraniu przepustnicy


4 i 5 zbiornik rowniez na plaskim rownym terenie???

dzieki za odp z gory



Filip Paluszkiewicz - Wto Lis 24, 2009 4:07 pm
" />4 zbiornik:

2-3 sek do dechy 2-3 (możesz nawet jak chcesz do 10) sek przerwy i tak dalej

5:
ustawianie silnika, tzn zubożanie mieszanki aż silnik osiągnie maxymalną temp pracy, lub zadowolą cię osiągi.



Maciej_ - Wto Lis 24, 2009 5:49 pm
" />
">ja chce właśnie zmienić (ale nie producenta) z jestsa 20% na 25%, po 5 litrach, w .28, nie ma problemu, nie??

">czyli co uwazacie z emoge zostac przy jets 20%?
z tego co juz sie zorientowalem to zasada jest taka ze jak zaczne na okreslonym paliwie w sensie zawartosci nitro to juz musze na nim jezdzic do konca-to prawda?
czy moge zmienic porducenta?

Nie powinno być problemu tylko pamiętajcie o tym żeby zacząć od ustawień fabrycznych, czyli będzie potrzebna ponowna regulacja silnika.
Jeżeli chodzi o wypalanie 5 baku to wyreguluj go tak by temperatura nie przekraczała 120-125*C. Na koniec przekręć iglicę o 1/8 obrotu w lewo (czyli wzbogać mieszankę) aby zapewnić dla silnika margines bezpieczeństwa. 1 bak na jakimś podwyższeniu tak aby koła nie stykały się z ziemią np: na cegłówce, pozostałe na jakimś płaskim podłożu np: na asfaltowym boisku.



Filip Paluszkiewicz - Wto Lis 24, 2009 5:56 pm
" />ja na twoim miejscu zostałbym przy temp 125* a nawet 130* przy jeździe ma maxa, ale to mierząc w ciepłe dni, teraz daj jak mówi mój przedmówca później sobie przekręć 0 1/8 w prawo i dbaj o silniczek, a naprawdę nic się nie powinno stać.



vszywiec - Wto Lis 24, 2009 7:18 pm
" />4 oraz 5 zbiornik tak jak pisali przedmowcy tzn
odpowiedni na 4 zbiorniku rura 2-3 sekundy chwila przerwy i znowu pedał na max
5 zbiornik regulacja tzn. tak jak pisałem wczesniej, gdy mieszanka jest bogata z wydechu leci niebieski dymek

ze zmiana producentow jest jak z autami 1:1
czasami lejemy zupe z petrochemi płockiej a czasem z gdanskiej
nie odgrywa to znaczenia
istotna jest zawartosc nitro oraz lubrykantow czyli środków smarnych
przy zmianie na wieksza zawartosc np 16% na 25 % zaleca sie przeprowadzic regulacje mieszanki
sam własnie przez to przechodziłem 2 tyg temu
historie ponowny docieraniu silnika nie bierz pod uwagę

silnik dociera sie raz
aby tłok dobrze spasowała sie z tuleja cylindra
wszystko w tym temacie ode mnie

pzdr



yaro.g - Wto Lis 24, 2009 7:19 pm
" />dziekuje bardzo za rady
pozdrawiam



yaro.g - Wto Lis 24, 2009 7:26 pm
" />jeszcze 1 spr mi sie przypomniala

dzis bylem w hpi bo u nich kupowalem model
sprzedajacy doradzil mi 3 pelne zbiorniki spalic na cegle i koniec

mysle ze jednak zrobie tak jak mi doradziliscie czyli system tych 5 zbiornikow
termometr juz mam
mam nadzieje ze dam rade haha



yaro.g - Wto Lis 24, 2009 7:38 pm
" />sorki ze truje ale wole 2 razyz apytac niz mam cos schrzanic

5 zbiornik

rozumiem ze mam go doprowadzic do temp 120-125 stopni
1. czy mam to zrobic na plaskim terenie czy na cegle dodajac max mocy?
2. jak osiagnie max temp pracy to wzbogacam mieszanke poprzez przekrecenie iglicy o 1/8 w lewo az poleci "niebieski dymek" i go wylaczam?

rozumiem ze w przerwach obserwowac czy obroty jalowe sa stabilne



vszywiec - Wto Lis 24, 2009 7:50 pm
" />temperatura około 130 st to max., jesli bedzie więcej wzbogacaj mieszankę

na cegle czy innej podstawce silnik ma pracowac na wolnych obrotach, jesli przekroczy 130 st gasisz silnik, ważne jest aby tłok był w dolnym położeniu, odkrecasz świece i widzisz gdzie jest

temperatura 130 to moim zdaniem max, chwilowo może być więcej ale nie dużo
optymalna tempratura pracy to 105 -130 st
temperatura spada poprzez wzbogacenie mieszanki, jesli mieszanka za bogata silnik zamulony, jeśli za uboga silnik nadmiernie sie zużywa co może doprowadzić do uszkodzenia

silnik jest chłodzony powietrzem a więc temperatura spada podczas jazdy, możesz dodatkowo wyciąć otwór w przedniej "szybie"

na temperaturę ma również wpływ zastosowana świeca (tzw. ciepłota świecy)
o



Filip Paluszkiewicz - Wto Lis 24, 2009 7:56 pm
" />jeszcze dodam coś całkowicie oczywistego... ta temp max ma być najwyższą jaką może osiągnąć silnik, czyli przy pracy ma maxymalnych obrotach .



vszywiec - Wto Lis 24, 2009 8:01 pm
" />
">
sprzedający doradzil mi 3 pelne zbiorniki spalic na cegle i koniec


silnik dociera sie albo na specjalnych hamowniach, lub podczas jazdy
3 zbiorniki wypalone na cegle nic nie dają ponieważ:

- silnik nie jest obciążony (waga modelu, opory toczenia w łożyskach, tarcie itp.)
- silnik nie jest chłodzony w naturalny sposób czyli porzez strumień przepływającego powietrza

może mało wiem nie znam sie



Stanisław Białowąs - Wto Lis 24, 2009 8:24 pm
" />Procedura docierania od Traxxasa, z tego co wiem wiele osób tak docierało i było ok:
http://www.prorevo.pl/docieranie.html
EZ to system startu Traxxasa, temperatury i detale techniczne dostosuj do swojego silnika.
Powodzenia.



Filip Paluszkiewicz - Wto Lis 24, 2009 8:34 pm
" />a jeszcze mam pytanko: docierałem na jetsie 20% i chce się na 25% przeżucić i tak jak piszecie są dużo lepsze paliwa od jetsa i czy mogę zmienić sobie paliwo na na jakieś lepsze np na merlina i teraz jest sens?????



yaro.g - Śro Lis 25, 2009 12:48 pm
" />
">Procedura docierania od Traxxasa, z tego co wiem wiele osób tak docierało i było ok:
http://www.prorevo.pl/docieranie.html
EZ to system startu Traxxasa, temperatury i detale techniczne dostosuj do swojego silnika.
Powodzenia.


dziekuje bardzo
to co tu napisane jest napisane "lopatologicznie" i bardzo czytelnie

co prawda to traxx ale mysle ze mojego HPI 3,5 moge dotrzec identycznie

dzieki



yaro.g - Nie Lis 29, 2009 1:28 pm
" />jezeli chodzi o docieranie to juz wszystko wiem

pozostal mi problem wyboru paliwa
rozwazam 2 opcje:

tornado off road: 20%, olej 10,5%
lub
byron ready to run: 20%nitro, 16% oleju

poprosze o doradzenie
zaznaczam ze na tym paliwie bede docieral i na nim zamierzam juz jezdzic
jesli ktos ma moze jakies inne sugestie to tez chetni sie z nimi zapoznam
Powered by WordPress, ©