ďťż
Docieranie TITAN'ów z E-MAXX'a




Facious - Pon Lip 30, 2007 7:56 pm
" />Witam,
mam taką sprawę: jak dotrzeć seryjne silniki w E-MAXX'ie. Wiem, że było juz o docieraniu silników elektrycznych, jednak do każde zalecany jest inny sposób (??), są też różne zdania na ten topic. Więc mogę liczyć na pomoc lub jakiś link do opisu?
Pozdrawiam forumowiczów.




Grzegorz Kopertowski - Pon Lip 30, 2007 8:33 pm
" />podłącz je pod inny silnik, który będzie go napędzać albo podłącz pod mniejsze napięcie i daj mu tak trochę pochodzić



Facious - Pon Lip 30, 2007 8:50 pm
" />Podłączyc pod inny silnik? Czy chodzi o kręcenie wyłączonymi silnikami, jeśli tak, to mogę to czhyba robić ręcznie? Ewentualnie silnik z heli, jednak nie mam do niego akku.

A z tym mniejszym napięciem, to czy da się do E-MAXX'a podłączyć jeden pakiet ( gdzieś w instrukcji czytałem, że producent nie zaleca podłączenia i odpalenia na jednym akku). Pozdrawiam.



Daniel Rzeszutko - Pon Lip 30, 2007 9:07 pm
" />5.0V na 5min Ja tak docieram i silniczki chodza jak marzenie




czaja007 - Wto Lip 31, 2007 11:06 am
" />Daniel ma rację. Ja dawałem nawet na 15 minut silnik 15T. Daj go pod około 4V - 5V na np. 10 minut.

P.S. Na następny raz dawaj podobne tematy do ,,Silniki elektryczne"



Facious - Czw Sie 02, 2007 9:36 am
" />Witam,
jeśli się nie mylę, to regulator kontroluje obroty silników za pomocą napięcia (może mylę to z mechanicznym). W takim razie żeby nie kombinować z podpinaniem silników bezpośrednio do 5V, to czy da się otworzyć przepustnicę tak, aby rergiel podawał ok. 5V?

Nie mam uprawnień, aby pisać w innym miejscu, niż w "Dla początkujących"
Pozdrawiam.



Łukasz Spychalski - Czw Sie 02, 2007 9:53 am
" />Przy docieraniu chodzi nie tyle o niezbyt wysokie obroty, ile o to, żeby przez punkty styku niedotartych szczotek i komutatora nie płynął duży prąd. Regulatory elektroniczne działają impulsowo, czyli podają na silnik pełne napięcie pakietu, ale "szatkowane" z wypełnieniem zależnym od gazu. Oznacza to, że w ułamkach sekundy przez szczotki płyną impulsy dużego prądu, które mogą punktowo nadpalać komutator.

Bezpieczniejszy byłby regulator mechaniczny (opornik ogranicza prąd), a najbezpieczniej jest użyć np. dedykowanego trybu w ładowarce nie wspominając o drugim silniku .



Facious - Czw Sie 02, 2007 10:13 am
" />Witam,
o co chodzi z tym użyciem dedykowanego trybu w ładowarce nie wspominając o drugim silniku? Mam Shark'a 10 v2.0. A można podpiąć silnik bezpośrednio do akku 4,8V? Nie posiadam takiego pakietu, ale w zamian mogę chyba użyć "paluszków" NiMH 1,2V x4? Tylko jak to ewentualnie podpiąć, bo tam są inne wtyki?! Są jeszcze inne możliwości na podanie napięcia 5V?

PS. Pytanie poza tematem: E-MAXX jest już w domu; przy montażu anteny był problem z przeciśnięciem jej przez plastikowy masz, gdy nie chciała przejść, to "wkręcałem" ją tam i przez to w niektórych miejscach poskręcała się wokół własnej osi. Z powodu tego błedu obawiam się, że mogło się coś stać?
Pozdrawiam.



Łukasz Spychalski - Czw Sie 02, 2007 10:57 am
" />
">o co chodzi z tym użyciem dedykowanego trybu w ładowarce .. Mam Shark'a 10 v2.0. Sharki akurat nie mają takiego trybu. Ma go wiele ładowarek ze średnio-wyższej półki, np. Pulsar Competition 2.
">nie wspominając o drugim silniku?Zeby kręcić tym docieranym "na sucho" - bez przepływu prądu przez docierane szczotki.
"> w zamian mogę chyba użyć "paluszków" NiMH 1,2V x4? Tylko jak to ewentualnie podpiąć, Może użyć koszyka i jakichś drutów?. Trzeba pokombinować.
">Są jeszcze inne możliwości na podanie napięcia 5V? Np. z zasilacza komputerowego.
Powered by WordPress, ©