ďťż
Doważanie modelu. Rozkład przód-tył dla TC5




KiT - Pią Sty 22, 2010 8:52 pm
" />Pobawiłem się pobawiłem i TC5 wychodzi mi 1240g RTR. Kilka pytań:

Zakładając że mam już model zbalansowany prawo-lewo to dodatkową masę dokładać w jednym punkcie na osi symetrii tak gdzie ma wypaść środek ciężkości, czy rozłożyć ją dzieląc odpowiednio w okolicach osi?

Jakie proporcje rozkładu masy na osie przód-tył powinna mieć TC5?




Adrian Lutyński - Sob Sty 23, 2010 9:22 am
" />IMHO jakieś 55-60% przód. Dynamicznie pójdzie potem różnica do tyłu i się wyrówna Ale tu wiele zależy od kierowcy, w modelach gdzie masz możliwość wyboru pozycji aku przód, tył, przód i tył (saddle w miejscu normalnego pakietu z przerwą między ogniwami) spotkałem się z każdym możliwym setupem u różnych zawodników. I każdy jakoś to uzasadniał i miał jakieś racje



Marcin Kubik - Wto Sty 26, 2010 6:54 am
" />Na proximie widziałem że masz "luźny tył" - jeśli to nie była wina niewłaściwych nastawów podwozia/doboru opon - to bym Ci radził lekko przenieść ciężar ku tyłowi - lekka podsterowność może zniwelować nadsterowność która teraz imho masz...



KiT - Wto Sty 26, 2010 7:37 am
" />Dzięki za wskazówki. Nadsterowność mam, ponoć to jakimś stopniu cecha asso, więc szukam właśnie zalecanego wyważenia, dodatkowo na TC5 pierwszy raz na torze i szukam ustawień. Ale na Proximie do kompletu uciech miałem po kolizji z pierwszego biegu podcięty kabel sensorów i model miał niezależne ode mnie zdanie kiedy hamować i z jaką siłą, więc od tego też tył sobie latał niestety. A jak wymieniłem już kabel to, za wcześnie posmarowałem opony (nie policzyłem opóźnienia biegu w czasie) i wtedy oba modele latały, nie tylko tyłem. Mam nadzieję, że po poprawkach będzie lepiej tylko nie za bardzo jest gdzie to wcześniej sprawdzić.




Adrian Lutyński - Wto Sty 26, 2010 7:40 am
" />Weź Abrama setup, dobry początek, nawet bardzo. Do tyłu za wiele bym nie dokładał, tc5 nie jest az tak nadsterowne jak tc4ft. Może na exotec'u będzie lepiej ci się prowadzić, ja miałem dużą różnicę między tc5f a tc5r.



KiT - Wto Sty 26, 2010 7:47 am
" />wczoraj kręciłem sobie 50 kółek w BC na nowym setupie i jest lepiej nie powiem (dzięki Abram), tylko teraz to model waży 1240g i gdzieś mu muszę te 100g włożyć to raz a dwa na tej wykładzinie i tak ciasnym torze to jednak jeździłem na piankach bo mi było szkoda VTEC'ów, których tak na marginesie muszę jeszcze ze dwa komplety dokupić.



Adrian Lutyński - Wto Sty 26, 2010 7:52 am
" />Jeśli masz tyle luzu wagowego, to IMHO pakiet jak najbliżej środka i doważaj te 100g też jak najbliżej osi wzdłużnej.Aby wyważyć, a nie oddalać.



luke - Wto Sty 26, 2010 2:30 pm
" />KiT ale w BC to smigales pewnie na piankach 30mm z tylu to tez istotnie poprawilo stabilnosc tylu...



KiT - Wto Sty 26, 2010 2:40 pm
" />nie, no coś Ty byłoby nie fair

Najpierw śmigałem na starych nieposmarowanych CS22 porażka. Potem je posmarowałem.
W międzyczasie założyłem przesmarowane VTEC 24R i było miło.
A na koniec na piankach 34R szerokość 28 chyba (albo 26 wszystkie cztery takie same).

Na szybszym torze chce jeszcze sprawdzić VTEC sliki 27R na przód i 24R na tył. Ponoć też do 540 dobra kombinacja.

edit: korekta twardości bo mi się w cześniej napisało za szybko i źle.



Adrian Lutyński - Wto Sty 26, 2010 7:15 pm
" />
">... a dwa na tej wykładzinie i tak ciasnym torze to jednak jeździłem na piankach bo mi było szkoda VTEC'ów, których tak na marginesie muszę jeszcze ze dwa komplety dokupić.

Wszyscy zazdrościmy,że kupisz sobie jeszcze dwa komplety VTEC-ów.Ubolewam,że Mistrz nie zdradził jakich,bo mistrzu istotna jest twardość....
no chyba ,że posiadanie VTEC-ów to już szpan wśród Was?
Ktoś przeczyta i pomyśli taki Kit jeżdzi na VTEC-ach to ja też i kupi sobie np.30 do BC

Zaremba znowu nie ma nic do powiedzenia w temacie, ale powiedzieć coś musi. Jakiś moderator niech to coś usunie stąd.
A tak przy okazji, ten Zaremba to gdzieś startuje w ogóle chłopaki na tc5? No chociaż w ostatnich dwóch latach, bo ja nie kojarzę go prowadzącego ten model na zawodach, może pod blokiem szura po cichu i nie chce nam powiedzieć jak go wyważyć dynamicznie?



Zaremba Lesław - Wto Sty 26, 2010 8:55 pm
" />Ja wyważam statycznie bo trudno jest wyważyć model w ruchu...Poprostu w Swoim modelu,którym jeżdżę dookoła trzepaka,stosuję podczas statycznego wyważania odpowiedni rozkład nacisku na koła.
Zastanawia mnie jak Ty wyważasz dynamicznie....Zapier..... za modelem i rzucasz ciężarkami?
p.s co to kogo obchodzi,że KiT kupi sobie dwa komplety VTEC-ów i to nie wiadomo jakich....skoro na Proximie miał czas każdego kółka inny z rozbieżnością 10 sekund i jeszcze uwalił kabel...
Ja Ciebie też nie pamiętam,bo nie byłem na pierwszych i drugich zawodach PROXIMA ,a reszta to ciemność....



Michał Abramowicz - Wto Sty 26, 2010 9:17 pm
" />Robisz lewo/prawo, w wieżyczkach masz otworki, przeciągasz żyłkę, albo bolce od hudego lub względnie markery
do zaznaczania miejsc pod otwory w karosce na prostej i wypoziomowanej desce.

Co do przód, tył:
http://abram.eu.org/files/FRONT_REAR/

Ogólnie http://www.aeforums.co.uk/forum/index.p ... topic=6096 (nie chce mi się tłumaczyć).

Mi się lepiej jedzie 50/50, jak tył cięższy to jakoś mi to nie pasuje, sprawdzałem na 5 celach tył (ble), przód (lepiej).

m.

ps: Lesław jesteś rozchwiany emocjonalnie, polecam herbatkę melisa, działa uspokajająco.



Zaremba Lesław - Wto Sty 26, 2010 9:26 pm
" />A gdzie ta dynamika na bolcach Hudego.W zestawie jest jeszcze Twik,ale ja używam 4 wag .Tylko,że u mnie cały czas model jest statyczny.Jak wpuścić dynamikę.
No chyba jak Ci się dynda model na żyłce pod sufitem.
Abram, a na co działa Melisa bo ja nie wiem,ale skoro bierzesz to się podziel.Bierzesz ją przed grzebaniem w Sofcie Gm-a czy po...
Pewnie po....bo jak coś nie tak to jesteś strasznie wk...
p.s.A co ten link pokazuje,że robisz międzynarodowy obciach....przynajmniej dwie wagi załatwiły by sprawę,a Ty wziąłeś wagę z kuchni i co to daje.....ale siara.
Nawet firma CS produkowała urządzenie na bazie 4 wag bo to daje jakiś wynik.....minimum to dwie wagi i szpic Hudego....



Adrian Lutyński - Wto Sty 26, 2010 10:13 pm
" />Abram, my tu sobie z KiT'em gadu gadu o tc5, vtec'ach, takie fajne sprawy, a ty nage Lesław zza węgła, je.udu Dobrze, że też już tu jesteś

Co do 50/50 - mi się nie podoba, więcej z przodu wagi wolę. Chyba że masz nierówną wysokość zawieszenia przód-tył i/lub anti squat ustawiasz. Ale to trzeba lubić.

Lesław, a pewnie że ciemność, ale głównie techniczna panowała w przepisach Wszystko mam nadzieję przed nami, prędzej czy później chcielibyśmy Cię spotkać na torze, onroad, offroad, rajdowym, 1:10, 1:8, do wyboru Powiedz na które imprezy się wybierasz to coś się postaramy dopasować z chłopakami.
Co do wyważania, zapewniam, że się da, potrzeba tylko kilka gadgetów i kalkulator Ale to nie jest droga do sukcesu, jestem raczej za nieustannym ćwiczeniem palców na kierownicy, model ma tylko nie przeszkadzać. Dopiero drugie zawody za nami, mamy na to czas, ile lat ty już jeździsz? Bo jeździsz gdzieś chyba?



KiT - Wto Sty 26, 2010 10:30 pm
" />Adrian, tylko kalkulator tylko dla prawdziwych twardzieli wyważanie bez gadżetów .

A ja jakiś systematyczny błąd robię Abram mnie ostatnio o ten tegował, że za szybko w zakręt wpadam, Ty tak samo na Zawiszy, może czas się zacząć słuchać... . Ale skoro za późno hamuję to więcej masy na tyle mi nie powinno przeszkadzać, dobrze kombinuje?



Adrian Lutyński - Wto Sty 26, 2010 10:33 pm
" />Źle, hamujesz na wprost zawsze? Wez setup Abrama i skup się na wadze i jej scentralizowaniu. Potem tylko jeździć. Ew linki jak Anderson, mam i nie narzekam.



Zaremba Lesław - Wto Sty 26, 2010 10:37 pm
" />
">...
Lesław, a pewnie że ciemność, ale głównie techniczna panowała w przepisach Wszystko mam nadzieję przed nami, prędzej czy później chcielibyśmy Cię spotkać na torze, onroad, offroad, rajdowym, 1:10, 1:8, do wyboru Powiedz na które imprezy się wybierasz to coś się postaramy dopasować z chłopakami. ...


Będę w Krakowie,przyjedż Adrianie z LUKIEM ,KiT-em i Abramowiczem....a i jeszcze weźcie Morawskiego na okrasę...Ja zabiorę aparat fotograficzny...Kiedyś zbierałem znaczki ,a teraz zdjęcia pajaców....

">Źle hamujesz na wprost zawsze?
A jak się dobrze hamuje na wprost zawsze ?
p.s.jakoś tu nie widzę istotnej sprawy,co znajduje się z przodu modelu-wolnobieżka,czy sztywna oś,a może dyfer....Ale dla takich specjalistów to nie ma znaczenia....ciemnogród.



Adrian Lutyński - Wto Sty 26, 2010 10:45 pm
" />
">...
Lesław, a pewnie że ciemność, ale głównie techniczna panowała w przepisach Wszystko mam nadzieję przed nami, prędzej czy później chcielibyśmy Cię spotkać na torze, onroad, offroad, rajdowym, 1:10, 1:8, do wyboru Powiedz na które imprezy się wybierasz to coś się postaramy dopasować z chłopakami. ...


Będę w Krakowie,przyjedż Adrianie z LUKIEM ,KiT-em i Abramowiczem....a i jeszcze weźcie Morawskiego na okrasę...Ja zabiorę aparat fotograficzny...Kiedyś zbierałem znaczki ,a teraz zdjęcia pajaców....
p.s.jakoś tu nie widzę istotnej sprawy,co znajduje się z przodu modelu-wolnobieżka,czy sztywna oś,a może dyfer....Ale dla takich specjalistów to nie ma znaczenia....ciemnogród.

My wiemy na czym jeździmy więc wiemy o czym mówimy, znam setup każdego z kolegów. A te inwektywy, zawsze Ci się ulewa wieczorem - jednak prawdę mówili
Kolejny raz proszę moderatora albo admina na sprzątnięcie śmieci do kompostownika.
Co do hamowania, obciążenie tyłu ma znaczenie gdy nie jedziesz na wprost i hamujesz.



KiT - Wto Sty 26, 2010 10:49 pm
" />u mnie z przodu modelu znajduje się zderzak, przydatny



Zaremba Lesław - Wto Sty 26, 2010 10:52 pm
" />
">u mnie z przodu modelu znajduje się zderzak, przydatny

Kit przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem to co napisałem i nie rób z siebie g.....
Jeśli macie wymienione Setupy to dlaczego nie prowadzicie takich durnych dyskusji na PM....To co piszecie to bełkot....
dyletantów .Widzieliście kiedyś nadmuchaną żabę,fajnie pływa po powierzchni i to wszystko.Tak Wy wzajemnie się nadmuchujecie....Smarujcie słomkę.



KiT - Wto Sty 26, 2010 11:01 pm
" />lubimy jak nas oceniasz, upatrujemy w tym drogi do samo-doskonalenia, uczy to nas pokory i cierpliwości, cech tak niezbędnych na torze.



Zaremba Lesław - Śro Sty 27, 2010 6:53 am
" />
">lubimy jak nas oceniasz, upatrujemy w tym drogi do samo-doskonalenia, uczy to nas pokory i cierpliwości, cech tak niezbędnych na torze.
Cieszę się.....



KiT - Śro Sty 27, 2010 6:58 am
" />to dobrze może opadnie Ci poziom frustracji, bo na wzrost poziomu kultury nie liczę.



Michał Abramowicz - Śro Sty 27, 2010 9:46 am
" />
">Nawet firma CS produkowała urządzenie na bazie 4 wag bo to daje jakiś wynik.....minimum to dwie wagi i szpic Hudego....

Stać cię, kupuj, wolna droga, mój sposób może nie jest taki Ę/Ą ale działa, pokazuje co jest cięższe.
Można to zrobić mając jedną wagę i parę desek (przód/tył).

Wyważyć można na bolcach od hudego (mam takie), wole sposób "na żyłce", po wyważeniu,
stawiam model na tweak station integy i bombelek w "waser wadze" jest w dobrym miejscu.

Jak sprawdzam tweak za pomocą metody opisanej na stronie: http://www.redrc.net/2009/11/pro-tips-w ... 93-part-4/
i też jest ok.

Efekt końcowy: model jedzie prosto, wystarczy skręcać, a nie walczyć z tendencją do lewo albo prawo i chyba o to chodzi w wyważeniu
lewo/prawo, przód/tył.

Tak apropo, mając 4 wagi, można napiąć tak sprężyny na amorach, że każde koło pokaże co innego, może to jest metoda i
najlepsze ustawienie?

m.

ps: Lesiu, mniej jadu, więcej melisy pij, jest persen, wiecej świeżego powietrza itp, to ponoć pomaga, wiem bo stosuję.
ps1: Lesiu, mistrzu, zrób kiedyś czasem jakiś opis, pokaż nam maluczkim jak ustawiać model, jakiś film na jutubie, albo zdjęcia ...



Zaremba Lesław - Czw Sty 28, 2010 6:50 am
" />
">
Stać cię, kupuj, wolna droga, mój sposób może nie jest taki Ę/Ą ale działa, pokazuje co jest cięższe.
Można to zrobić mając jedną wagę i parę desek (przód/tył).

Wyważyć można na bolcach od hudego (mam takie), wole sposób "na żyłce", po wyważeniu,
stawiam model na tweak station integy i bombelek w "waser wadze" jest w dobrym miejscu.

Jak sprawdzam tweak za pomocą metody opisanej na stronie: http://www.redrc.net/2009/11/pro-tips-w ... 93-part-4/
i też jest ok.

Efekt końcowy: model jedzie prosto, wystarczy skręcać, a nie walczyć z tendencją do lewo albo prawo i chyba o to chodzi w wyważeniu
lewo/prawo, przód/tył.

Tak apropo, mając 4 wagi, można napiąć tak sprężyny na amorach, że każde koło pokaże co innego, może to jest metoda i
najlepsze ustawienie?.....

No to się odprężyłem śmiechem jak poczytałem to co napisałeś....



Michał Abramowicz - Czw Sty 28, 2010 7:44 am
" />
">No to się odprężyłem śmiechem jak poczytałem to co napisałeś....

To czekam na twoją metodę miszczu.

m.



Kamil Walczak - Czw Sty 28, 2010 11:20 am
" />Temat zamykam
Powered by WordPress, ©