ďťż
DURATRAX NITRO EVADER ST RTR - wiele pytań? prosze o rady.




Slider - Wto Cze 08, 2004 7:59 pm
" />Witam!! Bardzo zalezy mi na odpowiedziach...

Niedawno kupiłem praktycznie nowy model Duratraxa jak w tytule - praktycznie nowy bo w opisie było "2 probne jazdy" - wiec raczej silnik jest juz dotarty ale dokładnie to niewiem.
Autko kupione\sprowadzane w/z USA - w tym momencie płynie już do mnie statkiem ;) i niekurywam że termin dostawy juz sie powoli zbliża - no własnie...
Jestem całkowicie poczatkujący,nigdy wczensiej nie mialem z tym stycznosci.Jednak to co zdążylem sie dowiedzieć o spalinowkach moim zdaniem ledwo zaznaczam "może" wystarczy aby autko odpalić - a z regulacją silnika podejrzewam że napewno bede miał problemy - bo niewiem jak sie do tego zabrac.a przeciz dobrze wyregulowany silnik to podstawa znakomitych osiągow predkosc,moc itp. ;) Podobnie bedzie z dotarciem silnika - no własnie po czym poznam ze silnik jest juz dotarty lub nie??
W kazdym badz razie - ogolnie chciałem dowiedziec sie co wogule myślicie , jak oceniacie ten model ?? Nitro Evader ST RTR ?? Prosze o każde poważne zdanie - i te + i te - :) A przedewszystkim szczerą ocene-no poprostu wszystkie ogóly i szczególy na temat tego autka.
Idąc dalej... poniżej przedstawiam pytania na ktore sam niepotrafie znalezc konkretnej odpowiedzi-a przecież teoria to 50% sukcesu wiec :

1)Zacznijmy od Paliwa QuickFire - moim zdaniem jak na "Novice" baardzo drogie bo okolo 70 zł za 2,5 L - i tu pytanie wiele osob radzi 16% nitro - jednak w manualu podaja podobno 10-15% (12% tez) wiec sam juz niewiem ktore zapewni max.obroty jednoczesnie ekonomiczną jazde??? Zalecane do silinikow z szarpanką - wiec chyba tylko QuickFire moge w niego wlewac ??

2)Regulacja Silnika co do mieszanki - jak to ugryźć ? ;) Spotkalem sie juz z wieloma zdaniami na ten temat ,i wszyscy pisza ze jest to najgorsze dla poczatkujacego? no dobra - ale przeciez niema rzeczy niemożliwych,co prawda w manualu jest to opisane ale w ang.- dlatego prosze o jak najwiecej informacji , źrodeł jak sie do tego porządnie zabrac ?? mysle ze raz wyregulowany bedzie chodzil,takze po nastepnych dostawach nowego paliwa tego samego gatunku 16% QuickFire.

3)Jezeli w modelu o jakim mowa posiadam zbiornik paliwa 100 mil. - to na ile czasu jazdy to strarcza ?? Ja osobiscie slyszalem 20 min.max ale takze prosze o wasze zdanie.

4)Akcs.Startowe - klips do swiecy , no wlasnie podobno zakłady na swiece ,razem z akku R20,R14 - i jak to jest?od razu mozna odpalac , czy czekamy na rozgrzanie świecy iles tam sek. ??

5)Teraz apropo Akku - Jak juz wiem - 12 szt. ( 8 nadajnik + 4 odbiornik ) Wielu poleca Sanyo,Energizer itp. - ja zastanawiam sie nad kombinacją ..... 4 szt. Sanyo 2100 mAh + 8 szt.Forever 1100-2100 mAh - a wybor taki poniewaz odbiornik pobiera szybciej bo ma mniej - wiec w nadajniku mozna zast. tansze i mniej wydajne bo jest ich 8szt. - jednak prosze o rade jak kupić najtaniej a najsoldniej. Ładowarka ?? jestem na etapie kupna Procesorowej na wszystkie typy akku ,cena kolo 50 zł , czy moze byc ??

6)Na takich akku jak wyzej - ile trzymaja ?? jaki czas pojeżdze ?? slyszalem ze kolo 1,2 dni ale nic nie jest pewne - no i apropo zwyklych baterii na start ;) - ile czasu wytrzymaja baterie ?? bo takie niestety bede musial wprawic na poczatek ;)

7)Teraz pytanie o wytrzymalosc :) - z racji tego ze jestem "Novice" bede bardzo uwazal z poczatku aby go gdzies nie rozbic na wejsciu, ogladalem duzo filmikow z RC - i musze przyznac ze te modele sa naprawde wytrzymale ale w jakim stopniu ?? czy przy predkosci 70 km\h , na asfalcie,trawie - auto bedzie dachowac,przeturlika sie - czy dozna powaznych uszkodzen ??

to narazie tyle... - podejrzewam ze po otrzymaniu autka bede mial o wiele wiecej pytan - dlatego teraz staram sie dowiedziec jak najwiecej ;)
Piszczie - na maila , na gg - prosze o powazne odp. [/b]




promian - Pią Cze 11, 2004 11:31 pm
" />Tyle to jeszcze chyba nikt nigdy nie napisal za jednym razem na tym forum... Gratuluje zawzietosci a teraz przejdzmy do tematu.

DuraTrax Nitro Evader ST RTR - zaczne od paru slow na temat tego modelu. Otoz szczerze przyznam, ze go zbytnio nie znam ale wiem, ze ma dosc mocny silnik 3cc co przy dosc malej wadze pojazdu robi z niego dosc zrywne zwierze. Niestety jest jedna wielka wada tego autka a mianowicie to, ze zostal zrobiony przez firme DuraTrax, ktora tak samo jak Traxxas robi badziewie (moze nie zawsze ale glownie tak wlasnie sie dzieje). Ich sprzet nigdy nie slynal z jakosci i niezawodnosci. Na amerykanskich forach nikt powaznie nie traktuje DuraTraxa. Rynek swego czasu zostal "zalany" ich tanimi modelami i niestety po chwili sie okazalo, ze wszystko w modelach siadalo. Gdybym mial porownac DuraTraxa do jakiejs realnej marki prawdziwych samochodow to porownalbym go powiedzmy do Poloneza. Jakosc identyczna, toporne wykonanie i rynek swego czasu rowniez polonezem zostal zalany tyle, ze nie w stanach a w Polsce. Dobra. Moze skonczmy z tym wybrzydzaniem bo na pewno sa tez dobre strony tego modelu. Jakie? Hmmm. Na pewno niska cena i... no wlasnie? To chyba jego jedyna zaleta. Za takie pieniadze mogles kupic naprawde dobre autko takie jak Kyosho Mega-Force (uzywane ale w dobrym stanie spokojnie ze stanow mozna sciagnac za 700-900 PLN). Ewentualnie mogles kupic za troszke wieksze pieniadze jakis model HPI jak przykladowo MT2 (ta sama klasa co Evader a wykonanie 10 razy lepsze). Teraz kolejna sprawa. Nigdy w zyciu nie uzywaj klipsow na baterie R14 czy R20. Cos takiego mogli wymyslic tylko amerykanie. Takie baterie zapewnia goraca swiece na kilka minut a pozniej bateryjka do wyrzucenia. Warto zainwestowac w klips na akku (pojedyncza cellka). Najlepiej spisuja sie cellki 3300mAh i zapewniaja do 12 minut cieplej swieczki. Jak klips zalozysz na swiece to nie trzeba czekac az sie swieca rozgrzeje... HAHA . Dobre! Od razu mozna probowac odpalac silnik bo z kazda chwila akku w klipsie bedzie coraz slabsze. Co wiecej napisac... Hmmm.... O regulacji modelu to moze porozmawiamy jak juz go fizycznie bedziesz mial przed soba bo teraz i tak z tego nic nie skorzystasz. I na koniec. Gdzie Ty wyczytales, ze ten Evader jezdzi 70km/h??????? Absurd maksymalny. Jak go podciagniesz do 50 to bedzie cud boski. Tak wiec nie musisz sie martwic, ze przy 70 na godzine go rozwalisz... To juz sa bajki.



Slider - Sob Cze 12, 2004 8:52 am
" />No zgadza sie model jest tani w porównaniu do innych. Niewiedziałem ze Duratrax jest aż taką lipą jak mówisz ale , czegos tu nierozumiem. Chodzi ci najogulniej o to że został zrobiony przez DURATRAX,no dobra ale jak dla mnie osoby początkującej chyba narazie wystarczy - tym bardziej że niemam aż tak wielkich wymagań? ;) o tyle sie moge pocieszać.heh. No jezeli nigdy wczesniej nie kierowałem taką spalinówką to chyba powinna zrobic na mnie wrazenie ;) ?? Napisałes tez ze w modelach wszystko siada- no dobra ale co siada tak jasniej mowiac ??
Teraz jezeli chodzi o klips ja juz mam taki w zestawie - wkładam akumulatorek R14, czy R20 jeszcze niewiem jaki rozmiar wiem że kupie z 4000 mAh - do klipsu wiec taki powinien mi wystarczyc? niemam zamiaru używać zwykłej baterii ze sklepu-jezeli o to chodzi.
A mowiac na temat prędkosci to dowiedzialem sie od samego sprzedającego ze smiga około 80 km\h nawet , wiec juz sam niewiem komu wierzyc ;) ale bardzo mozliwe ze to farmazon - bo 80 to juz jest naprawde duza predkosc jak na taki model. -ogladalem juz troche filmikow z tym evaderem jak to jezdzi i musze ci powiedziec ze nie jest tak tragicznie jak mowisz ;) autkiem da sie poszales ? nieprawda ?? odp.


">Tyle to jeszcze chyba nikt nigdy nie napisal za jednym razem na tym forum... Gratuluje zawzietosci a teraz przejdzmy do tematu.

DuraTrax Nitro Evader ST RTR - zaczne od paru slow na temat tego modelu. Otoz szczerze przyznam, ze go zbytnio nie znam ale wiem, ze ma dosc mocny silnik 3cc co przy dosc malej wadze pojazdu robi z niego dosc zrywne zwierze. Niestety jest jedna wielka wada tego autka a mianowicie to, ze zostal zrobiony przez firme DuraTrax, ktora tak samo jak Traxxas robi badziewie (moze nie zawsze ale glownie tak wlasnie sie dzieje). Ich sprzet nigdy nie slynal z jakosci i niezawodnosci. Na amerykanskich forach nikt powaznie nie traktuje DuraTraxa. Rynek swego czasu zostal "zalany" ich tanimi modelami i niestety po chwili sie okazalo, ze wszystko w modelach siadalo. Gdybym mial porownac DuraTraxa do jakiejs realnej marki prawdziwych samochodow to porownalbym go powiedzmy do Poloneza. Jakosc identyczna, toporne wykonanie i rynek swego czasu rowniez polonezem zostal zalany tyle, ze nie w stanach a w Polsce. Dobra. Moze skonczmy z tym wybrzydzaniem bo na pewno sa tez dobre strony tego modelu. Jakie? Hmmm. Na pewno niska cena i... no wlasnie? To chyba jego jedyna zaleta. Za takie pieniadze mogles kupic naprawde dobre autko takie jak Kyosho Mega-Force (uzywane ale w dobrym stanie spokojnie ze stanow mozna sciagnac za 700-900 PLN). Ewentualnie mogles kupic za troszke wieksze pieniadze jakis model HPI jak przykladowo MT2 (ta sama klasa co Evader a wykonanie 10 razy lepsze). Teraz kolejna sprawa. Nigdy w zyciu nie uzywaj klipsow na baterie R14 czy R20. Cos takiego mogli wymyslic tylko amerykanie. Takie baterie zapewnia goraca swiece na kilka minut a pozniej bateryjka do wyrzucenia. Warto zainwestowac w klips na akku (pojedyncza cellka). Najlepiej spisuja sie cellki 3300mAh i zapewniaja do 12 minut cieplej swieczki. Jak klips zalozysz na swiece to nie trzeba czekac az sie swieca rozgrzeje... HAHA :). Dobre! Od razu mozna probowac odpalac silnik bo z kazda chwila akku w klipsie bedzie coraz slabsze. Co wiecej napisac... Hmmm.... O regulacji modelu to moze porozmawiamy jak juz go fizycznie bedziesz mial przed soba bo teraz i tak z tego nic nie skorzystasz. I na koniec. Gdzie Ty wyczytales, ze ten Evader jezdzi 70km/h??????? Absurd maksymalny. Jak go podciagniesz do 50 to bedzie cud boski. Tak wiec nie musisz sie martwic, ze przy 70 na godzine go rozwalisz... To juz sa bajki.




AmiZepiN - Sob Cze 12, 2004 9:22 am
" />Ja tam mam inne zdanie.Mam DuraTraxa AXIS buggy i jest bardzo mocny i dobrze wykonany a juz napewno mocniejszy i bardzij pomyslany niz Kyosho Mega Force ktorego tez mialem i on wlsanie byl jak polonez a nawet nie bo gdyby jescze byl wytrzymaly jak polonez a tu tragedia.




Kuba Stabiszewski - Sob Cze 12, 2004 9:36 am
" />Heh jedzie 80km/h.Ale jaja chyba z paliwem 100nitro no to może wtedy.Model jest słaby z najniższej pólki.Może i bedzie Cie cieszył ale wierz mi nie długo.Po pewnym czasie zacznie Cie ciągnąć do czegoś lepszego.A co do tego co siada nie ma co mówić dokładnie co siada bo po prostu tu chodzi o to że model szybko sie rozwala bo czesci są słabej jakosci i łatow ulegują uszkodzeniu.Silnik nie ma co mówić czy jest mocny czy nie 3,0cm powiadasz może ma te 3cm ale jakie?Można kupić silnik 2,49cm i może być o wiele mocniejszy.Podsumowując jesli nie chcesz wydawać wiekszej kasy i chcesz sie bawić w to hobby i za bardzo nie zależy Ci na osiagach , na jakosci i chcesz mieć po prostu zabawe z nim to ten model jest dla Ciebie.



AmiZepiN - Sob Cze 12, 2004 9:47 am
" />Ja mysle ze warto jest kupic cos z klasy sredniej na sam poczatek a to dlatego ze oczywiscie latwo wydac kupe siana na inny model , ale moze sie okazac ze to nie o to chodzi ze moze bedzie chcial Monstera albo torowke moze buggy.A tak jak juz kupi jakis model z gornej polki za spore sienao to raczej bedzie skazany na niego i albo bedzie musial sprzedac taniej albo poprostu sie zniecheci bo wydal tyle siana ile wydal a to nie jest to. A i jest jescze jeden powod osobiscie wolalem na poczatek kupic cos sredniego i nie przejmowac sie tym ze jak przywale w cokolwiek to koszty czesci mnie zabija tak jak to wlsnie jest w modelach z gornej polki nie mowie o profi. O i jescze jedno dodam, niegdy nie zgodze sie z tym ze modele DuraTraxa maja slabsze materialy niz np Kyosho w tym samym przedziale klasowym oczywiscie. Prawda jest taka ze np Axis byggy duratraxa to betonowy model w poronaniu do Kyosho Mega Force.



Kuba Stabiszewski - Sob Cze 12, 2004 10:06 am
" />Czyli według Ciebie duratrax ma wyszszej jakośći materiały od Kyosho HAHA dobre sobie.



AmiZepiN - Sob Cze 12, 2004 10:12 am
" />A widziales co napisalem ZE W KLASIE SREDNIEJ.A teraz moge wymienic pare podzespolow ,seryjny clutch bell z mega forca to tragedia a w duratraxie posmigasz na seryjnym dlugo, wachacze plastik z kyosho mega force jest tandetny w porownaniu z wachaczami np z mojego axis buggy, nie wspomne o dyferencjale w Kyosho mega force. Dalej wymieniac . Gwarantuje ze w sredniej klasie oczywiscie moim zdaniem duratrax jest bardziej wytrzymaly i dopracowany.

A i jeszce raz pisze ze chodzi mi o klase srednia a nie o modele do ktorych sie twoje inferno zalicza. Wydaje mi sie ze nie miales paru modeli zeby tak ocenic jak ja a co do kyosho to sugerujesz sie tylko Inferno.



Kuba Stabiszewski - Sob Cze 12, 2004 11:05 am
" />Sorry moje nie dopatrzenie tak byłem zaciekawiony wczesniejszą partią zdania że nie doczytałem drugiej.Jeszcze raz sorka.A co do kalsy sredniej to mozliwe.No ale gdybym miał bywierać pomiedzy tymi dwoma modelami wybrał bym mega forca. Tylko spokojnie nie twierdze że jest lepszy.



promian - Sob Cze 12, 2004 11:31 am
" />Jedna dobra wiadomosc! Jest w nim silnik 3.0cc zrobiony przez Os-Max a to juz cos. Predkosci 80km/h to nie ma szans rozwinac. Po prostu nie jest to fizycznie mozliwe (autko posiada tylko jedno przelozenie w skrzyni).

Amizeplin - Axis to juz inna bajka. Jest mocniejszy i lepszy niz Evader ale kosztuje tez sporo wiecej.

Ten Evader moze nie bedzie taki zly. Na pewno bedziesz troszke mogl nim posmigac ale tak jak napisal Kuba Stabiszewski szybko zacznie Cie ciagnac do czegos lepszego (tj: do Savaga ).



Kuba Stabiszewski - Sob Cze 12, 2004 12:52 pm
" />Albo do Inferno



Adam Jaszczurowski - Sob Cze 12, 2004 2:57 pm
" />bez obrazy ale inferno RTR to tez nie jest najwyzsza polka, powiedzialbym ze na tym samym poziomie co axis i moj MBX, co innego zwykly mp 7,5 albo kanai



promian - Sob Cze 12, 2004 5:08 pm
" />Kanai jest kosmiczny (szczegolnie trzecia edycja). Cena tez kosmiczna... 699 USD i to bez elektroniki. Ale taka prawda, ze za jakosc oraz legende trzeba placic.

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... XFWA5&P=ML



Kuba Stabiszewski - Sob Cze 12, 2004 10:12 pm
" />ADAŚ przecież nikt nie mówi o wersji RTR.Chyba nie dokładnie przeczytałeś ja napisałem ogólnikowo INFERNO aby żadnego modelu nie faworyzować.A tak apropo nie wiem czy na inferno w wersji RTR to ta sama póka co duratrax axis.Może ta sama co twój MBX ale napewno nie taka co AXIS.

NIE TWIERDZE ŻE MÓJ MODEL TO NAJWYŻSZA PÓŁKA I JAK SIE NIE MYLE TO NIGDZIE TAKIEGO CZEGOŚ NIE NAPISAŁEM.



promian - Sob Cze 12, 2004 10:27 pm
" />Ale i tak Inferno jest 10 razy lepszy niz Axis i bez znaczenia jaki to Inferno. Po prostu Kyosho jest klasa sama w sobie. Duratrax nawet do piet mu nie dorasta i mimo, ze Axis jest dosc udanym modelem to daleko mu do serii Inferno nie wspominajac juz o takich kruczkach jak Kanai II czy Kanai III.



Kuba Stabiszewski - Sob Cze 12, 2004 10:31 pm
" />Wydaje mi sie że AXISA można porównywac jedynie do inferno tr-15.AXIS pewnie by z nim tylko wygrał ale nie az tak bardzo.



promian - Sob Cze 12, 2004 10:49 pm
" />i to bylo trafne porownanie ale tylko w kwestii osiagow, poniewaz jakosciowo Kyosho bije Duratraxa o glowe.



Slider - Nie Cze 13, 2004 10:06 am
" />
">Ale i tak Inferno jest 10 razy lepszy niz Axis i bez znaczenia jaki to Inferno. Po prostu Kyosho jest klasa sama w sobie. Duratrax nawet do piet mu nie dorasta i mimo, ze Axis jest dosc udanym modelem to daleko mu do serii Inferno nie wspominajac juz o takich kruczkach jak Kanai II czy Kanai III.

A moze ktos pogada o Duratraxie :wink: - no dobra jezeli nie duratrax to jaki jeden z porządnieszych modeli terenowych dostał bym w granicach kwoty 800-900 PLN ?? :?:



promian - Nie Cze 13, 2004 10:35 am
" />
"> A moze ktos pogada o Duratraxie - no dobra jezeli nie duratrax to jaki jeden z porządnieszych modeli terenowych dostał bym w granicach kwoty 800-900 PLN ??

Kup sobie tego Axisa i bedzie dobrze. Jako pierwszy model spokojnie moze byc. Silniczek 3,5cc wiec nie jest zle. Ewentualnie kup najtanszego Kyosho Inferno.

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXVB99&P=7



Slider - Nie Cze 13, 2004 10:58 am
" />
"> A moze ktos pogada o Duratraxie :wink: - no dobra jezeli nie duratrax to jaki jeden z porządnieszych modeli terenowych dostał bym w granicach kwoty 800-900 PLN ?? :?:

Kup sobie tego Axisa i bedzie dobrze. Jako pierwszy model spokojnie moze byc. Silniczek 3,5cc wiec nie jest zle. Ewentualnie kup najtanszego Kyosho Inferno.

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXVB99&P=7

Co prawda nie wziales pod uwage ze juz kupilem Evadera - ale juz o wiele bardziej wole axisa gdybym mial wybierac z inferno



promian - Nie Cze 13, 2004 11:26 am
" />No tak. Kupiles Evadera ale to nie byl zbyt dobry zakup. Axis bylby duzo lepszy. Sa gusta i gusciki dlatego nie bede wszczynal polemiki na tem wyzszosci Inferno nad Axisem. Dla Wszystkich jest oczywiste, ktory model jest duzo lepszy i nie trzeba tego wskazywac palcem. Jesli wybralbys Axis zamiast Inferno to znaczy tylko o tym jak bardzo sie znasz na modelarstwie.



Slider - Nie Cze 13, 2004 12:00 pm
" />
">No tak. Kupiles Evadera ale to nie byl zbyt dobry zakup. Axis bylby duzo lepszy. Sa gusta i gusciki dlatego nie bede wszczynal polemiki na tem wyzszosci Inferno nad Axisem. Dla Wszystkich jest oczywiste, ktory model jest duzo lepszy i nie trzeba tego wskazywac palcem. Jesli wybralbys Axis zamiast Inferno to znaczy tylko o tym jak bardzo sie znasz na modelarstwie.

No bo to fakt - przeciez nieznam sie kompletnie na modelarstwie;) a jezeli chodzi o Evadera to tak czy siak nie zaluje ze go kupilem a przeciez od czegos trzeba zaczac - wiec lepiej uczyc sie na bledach ;)



promian - Nie Cze 13, 2004 12:10 pm
" />Jak juz go bedziesz mial to daj znac. Wspolnymi silami pomozemy w regulacji i dotarciu.



Kuba Stabiszewski - Nie Cze 13, 2004 2:21 pm
" />Ale wy macie fajnie .Możecie wspoólnymi siłami a ja sie mecze i coraz bardziej mnie model wkurza choć nie dało by sie bez niego życ.A tak sie dzieje bo najzywczajniej w swiecie nie wiem co robić i nikogo chyba nie ma w okolicy jakoś 72km kto mógł by mi pomóc.Pojechał bym na jakiś zjazd np rcauto w toruniu ale rodzicom sie nie bedzie chciało mnie zawieść chyba nawet do murowanej gosliny nie pojade.A czy ktoś wie czy w murowanej goslinie jest pociąg Bo moze by mnie ze straszym kolega puscili.Tak czy inaczej zazdroszcze wam



Slider - Nie Cze 13, 2004 2:43 pm
" />
">Jak juz go bedziesz mial to daj znac. Wspolnymi silami pomozemy w regulacji i dotarciu.

Wspolnymi siłami powiadasz - wiec jezeli chcesz mi pomoc to napisz jak sie silnik reguluje w tym aucie - i od czego wogule zaczac ? oczywiscie jezeli wiesz jak to sie robi ;) Bo widzisz ja chce miec juz wszystko gotowe jak auto dojdzie , zeby pozniej nie bylo ze tego nieumiem zrobic , z tamtym sobie nie radze,to niewiem jak ustawic itd. przychodzi auto - reguluje i jezdze - proste nie ;)



Kuba Stabiszewski - Nie Cze 13, 2004 3:07 pm
" />Ten post był taki jak byś nigdy w rece nie miał modelu albo na oczy nie widział że takie bzdury piszesz.Co Ty myslisz że Promian napisze Ci o ile sróbke przekrcieć i w jaką strone.To trzeba wyczuć sprawdzic albo sie spotkać bo przez forum nic nie zrobi.



Slider - Nie Cze 13, 2004 3:15 pm
" />
">Ten post był taki jak byś nigdy w rece nie miał modelu albo na oczy nie widział że takie bzdury piszesz.Co Ty myslisz że Promian napisze Ci o ile sróbke przekrcieć i w jaką strone.To trzeba wyczuć sprawdzic albo sie spotkać bo przez forum nic nie zrobi.

Bo nigdy niemialem!!!! A to co mi promian napisze to juz jego i moja sprawa - jest cos prawdy w tym - co mowisz niepowiem ale jezeli masz zamiar mi przeszkadzac zamiast pomagac to najlepiej wogule nic nie pisz...



Kuba Stabiszewski - Nie Cze 13, 2004 3:38 pm
" />Hehe ktoś tu sie zdenerwował.Dobra sorry jak Cie uraziłem albo co.Ale wydawało mi sie że już miałes jakiś model .No dobra ale chyba ktoś kto co prawda nie miał modelu w rekach takie podstawy powinien wiedzieć jesli już jakieś autko zamówił.



promian - Nie Cze 13, 2004 3:59 pm
" />Staram sie zrozumiec posty Slidera oraz Kuby i troszke Was nie rozumiem. W czym jest problem? O co cala klotnia?



Kuba Stabiszewski - Nie Cze 13, 2004 4:33 pm
" />Problemu chyba nie ma.A Slider sie wkurzył że o troche wysmiałem bo myslał że Ty mu wszystko powiesz przez przez neta jak ustawić model. Chyb chodzi mu o ten fragment najbardziej JA- ,,Co ty myslisz że Promian napisze Ci o ile sróbke przekrcieć i w jaką strone.To trzeba wyczuć sprawdzic albo sie spotkać bo przez forum nic nie zrobi''.



promian - Nie Cze 13, 2004 5:26 pm
" />Ok, rozumiem. Slider chyba troszke nerwowy. Ale jak dostanie model Evader to pewnie mu szybko minie.



Slider - Nie Cze 13, 2004 7:23 pm
" />
">Staram sie zrozumiec posty Slidera oraz Kuby i troszke Was nie rozumiem. W czym jest problem? O co cala klotnia?

Ja tu niewidze zadnego problemu ;) i nie jestem niczym zdenerwowany zapewniam. Ludzie popatrzcie na Kategorie forum "Jak zaczac ?" - wiec to juz nawet swiadczy ze jestem kompletnie poczatkujący , ok odpowiadam na od razu na post Kuby : Niemialem nigdy modelu w rekach przynajmniej takiego spaliniaka - i jako poczatkujacy staram sie zrozumiec jak najwiecej rzeczy a was prosze tylko o odrobine pomocy - a co do regulacji tego silnika chodzilo mi o oglne pojecie jak do tego sie zabrac ? A jezeli was urazilem to sorry - ja niemam tu zlych zamiarow a jestem po to aby zasiegnac jak najwiecej info i nauczyc sie czegos ;) wiec jak bedzie z ta regulacja ?? :D



Slider - Nie Cze 13, 2004 7:31 pm
" />
">Problemu chyba nie ma.A Slider sie wkurzył że o troche wysmiałem bo myslał że Ty mu wszystko powiesz przez przez neta jak ustawić model. Chyb chodzi mu o ten fragment najbardziej JA- ,,Co ty myslisz że Promian napisze Ci o ile sróbke przekrcieć i w jaką strone.To trzeba wyczuć sprawdzic albo sie spotkać bo przez forum nic nie zrobi''.

Nie,nie jestem zdenerwowany zapewniam cie Kuba;) A co do tej regulacji chodzilo mi aby zasięgnac troche teorii ( nie praktyki ) opartej na doswiadczeniach ludzi ktorzy naprawde sie na tym znaja. Z reszta niepowinienes miec do mnie watpliwosci ze sie na tym nieznam - lepiej spójrz na kategorie "Jak zaczac ? " z drugiej strony tez niemoge powiedziec ze jestem calkowicie zielony - a jezeli sie za cos biore to nie odpuszcze dopuki tego nie skoncze ,a mam tu na mysli regulacje. upur jest bardzo wazny ale trzeba wiedziec choc podstawy aby cos ruszyc.



Kuba Stabiszewski - Nie Cze 13, 2004 7:32 pm
" />No jesli z kimś sie spotkasz to dobrze.Jesli bedziesz działał na własną reke to ciezko dzisiaj miałem kolejne zmagania z mojim modelem i nie pytajcie jak sie skonczyło . Ustawianie silnika na własną reke bez pomocy jest naprawde trudne trzeba patrzeć czy wylatuja spaliny z rury jak mu docisniesz czy szybko sie grzeje itp. Reguluje sie dosyć czesto zalezy to od tempeperatury najbardziej jak ustawić silnik.



promian - Pon Cze 14, 2004 7:13 am
" />Jak siegam pamiecia do przeszlosci to moje pierwsza zmagania ze spaliniakiem nie nalezaly do prostych. Pamietam, ze nie chcial palic a jak juz zaczal to co chwila gasl. Dzieki pomocy kolegi, ktory siedzial w hobby od wielu lat nauczylem sie jednak tej trudnej sztuki regulacji i teraz sam chetnie pomagam innym tak wiec jesli trzeba to daj znac. Na dodatek moze napisz slider skad jestes bo znaczek PL wyglada dosc enigmatycznie.



Slider - Pon Cze 14, 2004 10:17 am
" />
">Jak siegam pamiecia do przeszlosci to moje pierwsza zmagania ze spaliniakiem nie nalezaly do prostych. Pamietam, ze nie chcial palic a jak juz zaczal to co chwila gasl. Dzieki pomocy kolegi, ktory siedzial w hobby od wielu lat nauczylem sie jednak tej trudnej sztuki regulacji i teraz sam chetnie pomagam innym tak wiec jesli trzeba to daj znac. Na dodatek moze napisz slider skad jestes bo znaczek PL wyglada dosc enigmatycznie.

No dzieki - ale zostaje nam chyba tylko kontakt przez gg,email - forum , bo ja jestem z pod Krakowa wiec dzieli nas spora odleglosc. Takze podaj gg - to sie zgadamy , a jak bede mial model oj oj to wtedy bede dopiro konkretnie pytal ;)



Michał Bugajski - Pon Cze 14, 2004 10:32 am
" />a dolkadnie to skad jestes, chyba raz na jakis czas mozesz do kraka podjechac, a my tu napewno Ci pomozemy



Slider - Pon Cze 14, 2004 1:22 pm
" />
">a dolkadnie to skad jestes, chyba raz na jakis czas mozesz do kraka podjechac, a my tu napewno Ci pomozemy :)

Pewnie ze moge ;) Jestem z Krzeszowic - jakies 20 km od KRK - ale w krk jestem niemal codziennie - studiuje , takze jak by byl jakis problem kiedy model dojdzie to sie gdzies umowimy i po problemie ;)



Michał Bugajski - Pon Cze 14, 2004 1:59 pm
" />
">Pewnie ze moge Jestem z Krzeszowic - jakies 20 km od KRK - ale w krk jestem niemal codziennie - studiuje , takze jak by byl jakis problem kiedy model dojdzie to sie gdzies umowimy i po problemie

Spoko to blisko masz do Krakowa, pewnie jakies spotkanko zrobimy pod koniec czerwca, jak cos to info bedzie na HP



Slider - Pon Cze 14, 2004 2:16 pm
" />
">Pewnie ze moge ;) Jestem z Krzeszowic - jakies 20 km od KRK - ale w krk jestem niemal codziennie - studiuje , takze jak by byl jakis problem kiedy model dojdzie to sie gdzies umowimy i po problemie ;)

Spoko to blisko masz do Krakowa, pewnie jakies spotkanko zrobimy pod koniec czerwca, jak cos to info bedzie na HP

No mozna by bylo- a gdzie mialo by byc to spotkanie w tym krk ?? No i za bardzo mi termin nie odpowiada - lepiej z poczatkiem lipca , bo w czer. niebede mial jeszcze modelu tak przypuszczam

Umówicie się później na gg czy tam PW, teraz nie zmieniajacie tematu - Mi-mix



salvationofblade - Pon Cze 14, 2004 8:43 pm
" />no a baggusowi przyszedl duratrax i nie moglismy go odpalic(tzn on i ja ) nie mamy pojacia co moze byc nie tak, robimy my tak:
1. iglica jest ustawiona na dwa obroty od zamkniecia
2. zakladamy gzalke
3. ciagniemy szarpanka

no i nic
poze ktos kto sie zna na spalinowcach np. promian
powie co nie tak robimy



promian - Pon Cze 14, 2004 8:48 pm
" />
">no a baggusowi przyszedl duratrax i nie moglismy go odpalic(tzn on i ja ) nie mamy pojacia co moze byc nie tak, robimy my tak:
1. iglica jest ustawiona na dwa obroty od zamkniecia
2. zakladamy gzalke
3. ciagniemy szarpanka

no i nic
poze ktos kto sie zna na spalinowcach np. promian
powie co nie tak robimy


tlumaczylem dzisiaj Twojemu koledze na gg jak nalezy ustawic silnik ale powiedzial, ze sprawdzi to dopiero jutro. Jak juz sprawdzicie czy dziala to dajcie znac. Jesli nadal beda problemy to pomyslimy co z tym fantem zrobic.



salvationofblade - Wto Cze 15, 2004 3:42 pm
" />thx, podobno zapalil a potem zgasl



Slider - Wto Cze 15, 2004 3:48 pm
" />
">thx, podobno zapalil a potem zgasl

bo wypadało by jeszcze silnik ustawic , tak aby model samoczynnie nie gasł



promian - Wto Cze 15, 2004 9:05 pm
" />
">thx, podobno zapalil a potem zgasl

mowilem przez gg jak sie reguluje niskie obroty. Niech sie do tego zastosuje co napisalem a na pewno silnik zacznie pracowac prawidlowo.



Slider - Śro Cze 16, 2004 9:45 am
" />
">thx, podobno zapalil a potem zgasl

mowilem przez gg jak sie reguluje niskie obroty. Niech sie do tego zastosuje co napisalem a na pewno silnik zacznie pracowac prawidlowo.

Promian to jak tlumaczyles przez gg bagusowi regulacje silnika to badz tak dobry - wez skopiuj z archiwum ten text iwstaw go na forum albo przeslij mi na maila Sliderps@poczta.onet.pl - a przyda mi sie to bo my mamy praktycznie takie same silniczki ;)



promian - Śro Cze 16, 2004 6:09 pm
" />Teraz nie mam czasu znow tego pisac a na gg nie trzymam archiwum. Jak bede mial kiedys chwile to Ci to opisze ale nie sadze aby to sie stalo w ciagu tygodnia czy dwoch bo mam teraz urwanie glowy i na forum wpadam okazjonalnie a nawet jesli widac, ze jestem zalogowany to nie sprawdzam co tu sie dzieje.



Slider - Czw Cze 17, 2004 8:42 pm
" />
">Teraz nie mam czasu znow tego pisac a na gg nie trzymam archiwum. Jak bede mial kiedys chwile to Ci to opisze ale nie sadze aby to sie stalo w ciagu tygodnia czy dwoch bo mam teraz urwanie glowy i na forum wpadam okazjonalnie a nawet jesli widac, ze jestem zalogowany to nie sprawdzam co tu sie dzieje.

Potrzebuje pilnie sie dowiedziec czy paliwo z zawartoscia 12 % EDL (olej) 16 % nitro - inaczej mowiac quickspeed z riku.pl , nie pogorszy pracy mojego nowego silnika - a mowa tu o Evader ST RTR , bede zmuszony go docierac na takim paliwie - i musze wiedziec czy jest odpowiednie - czy niema za mało oleju syntetyka !!!!??? bo Quickfire niemaja - a tam było 14 % - wiec roznica nie jest duza - czekam na rade... z gory dzieki



Kuba Stabiszewski - Czw Cze 17, 2004 9:25 pm
" />Ja na twojim miescu uzył bym paliwa z nieco wiekszą zawartoscią oleju najlepiej 16% lub 18% syntetyka dzieki czemu twój silnik bedzie miał dłuzsza zywotnosc , wolniej bedzie sie nagrzewał ale jak już sie pożadnie nagrzeje to szybko spadnie temperatura i znowu bedziesz mógł jeździć.



Adam Jaszczurowski - Pią Cze 18, 2004 7:19 am
" />ale nie moze byc za zimny, wtedy tez sie silnik niszczy



Slider - Pią Cze 18, 2004 1:07 pm
" />
">Ja na twojim miescu uzył bym paliwa z nieco wiekszą zawartoscią oleju najlepiej 16% lub 18% syntetyka dzieki czemu twój silnik bedzie miał dłuzsza zywotnosc , wolniej bedzie sie nagrzewał ale jak już sie pożadnie nagrzeje to szybko spadnie temperatura i znowu bedziesz mógł jeździć.

Tak wiem ze czym wiecej oleju tym lepiej - ale mysle ze na 12% EDL nic sie nie stanie chyba - jak go dotre to sobie zapodam pozniej wiecej oleju - i moze nawet z 20% nitro , bo zalecaja lac miedzy 10-20 % nitro takze mysle ze mozna zeby byl zrywniejszy Aha - a co do zasięgu nadajnika mozliwe to jest że zasieg wynosi okolo 800 m??? tak mnie poinformowano?? bo to przeciez bardzo duzo ?? napisz jeszcze co sadzisz o tym paliwie



Kuba Stabiszewski - Pią Cze 18, 2004 2:22 pm
" />A co do paliwa quickspeed to jest słabej jakości



Slider - Pią Cze 18, 2004 3:30 pm
" />
">A co do paliwa quickspeed to jest słabej jakości

ok-a co z tym zasiegiem ? nieczytasz całych postów ??



Michał Bugajski - Pią Cze 18, 2004 3:44 pm
" />
">ok-a co z tym zasiegiem ? nieczytasz całych postów ??

OT

a moze nie wie tego i sie nie wypowiada....



Kuba Stabiszewski - Pią Cze 18, 2004 3:49 pm
" />Heh nie jestem chodzącą encyklopedią i tak jak Bugi powiedział nie wiedziałem jaka jest odpowiedz na twoje pytanie dlatego nic nie pisałem.Lepsze to niż pisac farmazony do niczego nie prowadzace



Slider - Pią Cze 18, 2004 3:58 pm
" />
">Heh nie jestem chodzącą encyklopedią i tak jak Bugi powiedział nie wiedziałem jaka jest odpowiedz na twoje pytanie dlatego nic nie pisałem.Lepsze to niż pisac farmazony do niczego nie prowadzace

hehe - ok - racja



baggus - Pią Cze 18, 2004 6:08 pm
" />Widze,ze tu o mnie gadacie a ja nic o tym nie wiedzialem(klopoty z internetem)

Juz jest wszystko dobrze.Okazalo sie,ze srubka"Idle stop screw"byla calkowicie zle ustawiona.Teraz pali od 2 pociagniecia szarpaka.Nie udalo mi sie jeszcze dokladnie go wyregulowac bo zaczelo padac i na dodatek akkusy w nadajniku sie wyladowaly.
Chce bardzo podziekowac Adasiowi.Dzieki niemu udalo sie ten problem rozwiazac.Dzieki!!
Powered by WordPress, ©