ďťż
DZIWNE ODGLOSY REVO 3.3




bakutomek - Pon Sty 18, 2010 11:14 pm
" />Witam wszystkich od niedawna jestem posiadaczem REVO 3.3 #5309 i z zwiazku z tym mam kilka pytan do starych wyjadaczy
1. po wlaczeniu elektroniki modelu ( nie odpaleniu ) slyszalny jest taki dziwny dzwiek - brzeczenie z okolic przednich kol (serwa skretu czy jakos tak..) czasami jak sie tam reka ruszy to przestaje a z reguly slychac ten dzwiek czy jest to normal czy potrzebna jest jakas regulacja??
i 2 pytanie. Model ten jest wyposazony w cos takiego OptiDriveÂŽ Reversing Transmission , moze mi kto wyjasnic co to jest i po co mam 3 kanaly na pilocie sterowania?? Moze i pytania wydadza sie glupie ale naprawde nie wiem o co kaman ??




Marcin Jasiński - Wto Sty 19, 2010 9:37 am
" />1. Serwa ci brzęczą - objaw normalny przy seryjnych serwach tym bardziej.
2. OptiDrive zapobiega wrzuceniu biegu wstecznego jak model jedzie do przodu. 3 kanał służy właśnie u Ciebie do przełączania do jazdy w przód bądź w tył guzikiem czerwonym na nadajniku, który przełączasz kciukiem lewej ręki rzecz jasna jak model stoi w miejscu



gelo - Wto Sty 19, 2010 1:30 pm
" />
">1. Serwa ci brzęczą - objaw normalny przy seryjnych serwach tym bardziej.
2. OptiDrive zapobiega wrzuceniu biegu wstecznego jak model jedzie do przodu. 3 kanał służy właśnie u Ciebie do przełączania do jazdy w przód bądź w tył guzikiem czerwonym na nadajniku, który przełączasz kciukiem lewej ręki rzecz jasna jak model stoi w miejscu


Marcin a to nie jest tak ze moze wychylenie serw za duzo ustawione jest??



Marcin Jasiński - Wto Sty 19, 2010 1:45 pm
" />Ta apka seryjna ma dość trudne ustawienie EPA , a brzęczy przede wszystkim dlatego że te serwa nie są wysokich lotów i pracują "synchronicznie" w układzie skrętu więc jak jedno serwo złapie idealnie pozycje neutrum to już drugie serwo przeważnie już w tej pozycji nie jest i jedynie regulacja dość mozolna na cięgnach orczyków coś pomoże.




Michał Kowalski - Wto Sty 19, 2010 3:21 pm
" />Może nie są to serva najwyższych lotów ale ja tak miałem w Sanwie - powodem wyło to ,że model stał blisko lampy lub po prostu za blisko był nadajnik od odbiornika .
Spróbuj może postawić model na podłodze , odejść kawałek i skręcać ...



bakutomek - Wto Sty 26, 2010 7:31 pm
" />slychac to tylko wtedy kiedy jest wlaczony zarowno modeli i aparatura, przy samym wlaczeniu modelu jest cisza.
mam jeszcze pytanie odnosnie tych 3 kanalow na aparaturze czy ktos mi moze bardziej szczegolowo wyjasnic co tym ustawiam i jak ustawione byc powinno??
i takie pytanie z innej beczki czy jak moj kolega bedzie mial taki samo model to czy bedzie mozliwosc jezdzenia razem obok siebie czy aparatury sie beda gryzly???



Jarek Grydyk - Wto Sty 26, 2010 7:55 pm
" />Jeśli będziecie mieć rożne częstotliwości kwarców to możecie spokojnie jeździć ale jak częstotliwość będzie sie różnić bardzo mała różnica albo będą takie same to możecie sobie nawzajem zakłócać i wtedy może być nieciekawie.



Maciej_ - Wto Sty 26, 2010 10:43 pm
" />3 kanały odpowiedzialne są za skręt, gaz/hamulec i reverse (wsteczny). Kanał: 1 - odpowiada za skręt, czyli jak skręcasz w lewo to może być np: tak, że koła skręcą w prawo i wtedy ustawiasz przełącznik w drugie położenie i koła skręcają w zadany kierunek; 2 - odpowiada za gaz/hamulec, sytuacja podobna, np: dajesz gazu a hamuje to tylko przełączasz w drugą pozycję i jest już normalnie; 3 - odpowiada za wsteczny na podobnej zasadzie. Tak więc podsumowując kanały te odpowiadają za pracę normalną/odwrotną. Jeśli chodzi o aparatury to nie będą się zakłócały ponieważ aparatura 2,4 GHz sama znajduje sobie wolną częstotliwość i ją rezerwuje dla "siebie".



Wojciech Skwarzyński - Śro Sty 27, 2010 11:24 am
" />
">... Jeśli chodzi o aparatury to nie będą się zakłócały ponieważ aparatura 2,4 GHz sama znajduje sobie wolną częstotliwość i ją rezerwuje dla "siebie".

A skąd wiesz że kolega ma apke 2.4ghz?Bo o ile ja wiem ma on zwykłą 27mhz TQ3 czyli nie 2.4ghz.



Maciej_ - Śro Sty 27, 2010 1:01 pm
" />
">...i takie pytanie z innej beczki czy jak moj kolega bedzie mial taki samo model to czy bedzie mozliwosc jezdzenia razem obok siebie czy aparatury sie beda gryzly???
Wywnioskowałem to na podstawie posiadanego przez Bakutomka modelu. Jeżeli posiada Revo 3.3 '09 to w zestawie jest aparatura 2,4 GHz. Chyba, że zmienił nadajnik i odbiornik z fabrycznego zestawu. Jeżeli jest tak jak piszesz to słuszna będzie wypowiedź Jarka.



Wojciech Skwarzyński - Śro Sty 27, 2010 1:13 pm
" />Masz rację.Nie zauważyłem że ma revo 5309.



bakutomek - Śro Sty 27, 2010 3:46 pm
" />dzieki za odpowiedz, faktycznie mi pomoglo mam aparature 2.4 ghz, jest tam tez przycisk set i na modeu tez jest taki przycisk, jak ktos wie co to moze byc to prosze o podpowiedz.
Mam jeszcze jedno pytanie odnosnie eksloatacji takiego revo 3.3, jakie paliwo najlepiej stosowac i co robic po kazdym jezdzeniu (czyszczenie silnika, smarowanie itp...)
ten model jest podobno wyposazony w mechanizm niepozwalajacy wrzucic wstecznego w czasie jazdy, czy tak jest napewno i jak to dziala??



Wojciech Skwarzyński - Śro Sty 27, 2010 6:19 pm
" />
">...2. OptiDrive zapobiega wrzuceniu biegu wstecznego jak model jedzie do przodu. 3 kanał służy właśnie u Ciebie do przełączania do jazdy w przód bądź w tył guzikiem czerwonym na nadajniku, który przełączasz kciukiem lewej ręki rzecz jasna jak model stoi w miejscu

Przecież Ci Marcin już napisał.Co do przycisków set to służy do strojenia odbiornika z nadajnikiem.Jestem pewien że gdybyś wziął instrukcję w rękę to byś znalazł tą informację.No chyba że jej nie masz jakimś cudem to zawsze możesz sobie ściągnąć ze strony Traxxasa.



Maciej_ - Śro Sty 27, 2010 6:43 pm
" />Przycisk set umieszczony na Opti Drive służy do ponownego programowania w przypadku gdy zmieniono położenie trymera przepustnicy. Mechanizm niepozwalający wrzucić wstecznego oparty jest o mikrokontroler i czujnik, które pozwalają na zmianę tylko wtedy gdy prędkość spadnie do bezpiecznej wartości. Odnośnie zawartości nitro w paliwie to 20% wystarczy, jeżeli chodzi o producenta to np: Jet's, Byron czy Tornado. Po każdej jeździe silnik zalewa się ARO aplikując 2-3 krople przez otwór w głowicy po wykręceniu świecy lub poprzez gaźnik po zdjęciu filtra powietrza i otwartej przepustnicy. Silnik można czyścić np: denaturatem lub sprężonym powietrzem. Pamiętaj o czyszczeniu filtra powietrza i jego ponownym nasączeniu AFO.



bakutomek - Sob Lut 06, 2010 7:58 pm
" />dzieki za odpowiedzi, ale ma teraz powazniejszy problem. Podczas docierania silnika na 2 baku nagle silnik w trakckie hamownia zgasl, po ponownym rozruchu odpala ale caly czas zachowuje sie jakby mial wcisniety gaz (kola sie kreca z duzo predkoscia, po zhamowaniu gasnie) ponadto jak jest silnik wylaczony to mozna nim ruszac do przodu a jak sie chce do tylu to co sie blokuje i strzela, Po wlaczeniu biegu wstecznego jest podobnie tylko na odwrot. Na moja glowe to jakby sprzeglo sie zblokowalo a moze jakis problem ze skrzynia?? pomocy!!! nie wiem czy sam dam rade cos zrobic czy tylko serwis!!



Michał Kowalski - Sob Lut 06, 2010 10:18 pm
" />1). skrzynia
2). jesli silnik sie porusza to nalezy go dokrecic
3). sprzęgło ... warto sprawdzic
4). samoczynne dodawanie gazu to chyba kwestia ustawienia serva



Maciej_ - Nie Lut 07, 2010 11:10 am
" />Możesz też zwrócić uwagę na śrubę od biegu jałowego czy jest zachowana minimalna szczelina około 1-2 mm przy neutralnym położeniu serwa gaz/hamulec. Miałem kiedyś taki przypadek, że podczas jazdy odkręciła mi się na tyle, że model cały czas poruszał się z dużą prędkością.



bakutomek - Nie Lut 07, 2010 12:00 pm
" />Maciek a mozesz blizej okresli co to sruba i gdzie jej mam szukac?? masz moze jakis pgladowy rysunek?:)



Maciej_ - Nie Lut 07, 2010 7:14 pm
" />Śruba ta odpowiada za obroty silnika w czasie postoju modelu czyli na biegu jałowym. Jeżeli się zdarza tak, że model podczas hamowania gaśnie to przepustnica zamyka się do tego stopnia, że silnik nie dostaje już powietrza. Pisząc krótko odpowiada ona za graniczne położenie przepustnicy oraz obroty na biegu jałowym. Jej lokację znajdziesz na pewno w instrukcji dołączonej do modelu (będzie widnieć pod nazwą Idle Speed Screw). Najpierw zdejmij filtr powietrza i przy neutralnym położeniu serwa gaz/hamulec, a następnie przy hamowaniu upewnij się czy jest zachowana szczelina około 1 do 2 mm jak jest to znaczy, że wszystko jest dobrze. Jeśli nie należałoby kręcić tą śrubą w lewo (zmniejszenie szerokości szczeliny i obrotów), bądź w prawo (zwiększenie szerokości szczeliny i obrotów) do uzyskania odpowiedniej szerokości szczeliny. W Twoim przypadku gdyby okazało się, że szczelina jest dużej szerokości musiałbyś tą śrubę przekręcić w lewo aby uzyskać podaną wyżej wartość. Tak jak pisał Michał Kowalski należałoby też sprawdzić sprzęgło, gdyż zdarza się taka sytuacja, że pęka sprężynka i wtedy klocki sprzęgła chwytają zaraz po odpaleniu lub się blokują, stąd ciągłe przeniesienie napędu na koła.



cichyp - Czw Lut 11, 2010 9:30 pm
" />polecam lekturę:

Regulacja Revo 3.3

Po Twoich pytaniach stwierdzam, że przyda Ci się ta strona...



bakutomek - Nie Lut 14, 2010 3:33 pm
" />dzieki za pomoc faktycznie pekla sprzezynka trzymajaca sprzegla - juz wymieniona i model smiga jak zloto



Syber - Czw Mar 11, 2010 8:33 pm
" />Proponuję założyć klocki sprzęgła pod prąd to sprężynka i sprzęgło pożyją dłużej
Powered by WordPress, ©