ďťż
Dziwne problemy z autem - brak konkretnej diagnozy
verona - Czw Mar 04, 2010 4:45 pm " />Witam. Moje auto odstawia jakieś dziwne numery, i wątpię by to było normalne. Więc najpierw specyfikacja: Auto: Traxxas Slash Regiel i silnik: side winder castle (to chyba mamba czy coś, w każdym razie inne niż standardowo w aucie, o wiele mocniejsze) Aku: LiPo 4000mah Wszystko inne oryginalne... Więc na początku po włączeniu auta wygląda wszystko ok. Jeżdżę jakieś 5-10min i coś zaczyna szwankować. Auto jedzie pełną mocą, zachwile silnik się wyłącza tak jakbym puścił gaz na nadajniku i po ponownym wciśnięciu gazu auto jedzie dalej z pełną mocą. Takie cyrki dzieją się co chwile. Gdy auto się np. przewróci i stanie sam na koła to zachowuje sie tak jakby aku padło, czyli silnik nie rusza a serwo wolno skręca. Dopiero po chwili znowu rusza pełną mocą I tak przez cały czas. Im częściej to ignoruje, tym częściej autko przestaje reagować podczas jazdy i po kilku minutach zabawy muszę skończyć, mimo iż auto wraca o własnych siłach Z tego co wiem to regulator ma odcięcie gdy spadnie za mocno napięcie. To zastępuje monitory lipo. Tylko jeżeli to niby odcięło moc, to dlaczego po chwili znowu jedzie tak jakby aku było w pełni naładowane? Po podłączeniu do ładowarki pokazuje że jest 7.7v, wiec chyba nie wyładowane i auto powinno w pełni działać Czy się mylę? Po zdjęciu karoserii nie widzę nic szczególnego, żadnej usterki na przewodzie czy coś w tym stylu. Regulator nie jest wodoodporny a ziemia teraz jest wilgotna, więc włożyłem go w pudełko bez daszku i obkleiłem dokładnie taśmą izolacyjną, więc powinno wszystko być ok. Ale niepokoi mnie to że taśma po tych kilku minutach jest rozgrzana i po przyłożeniu nosa czuć ją wyraźnie, czyli regulator się grzeje, ale to chyba normalne? Wcześniej jeździłem bez tej taśmy i było to samo... Dodam że dla pewnośći wymieniłem baterie w nadajniku na nowe alkaliczne i żadnych zmian. Co tutaj mogło nawalić? A może to normalne? Wiem że problem dziwny i temat chaotyczny, ale mam nadzieję że ktoś potrafi pomóc. Pozdrawiam KiT - Czw Mar 04, 2010 5:08 pm " />przegrzewa się regulator tylko i BEC w min. Zastosuj chłodzenie na regulatorze i zejdź jeden ząbek niżej na ataku. Może czas przejrzeć łożyska? Mam nadzieje, że przegrzewa od przeciążenia a nie od uszkodzenia verona - Czw Mar 04, 2010 5:40 pm " />Ale jak może przegrzewać się od obciążenia, jak silnik i regulator były w jednym zestawie? Do gwarancji nie oddam bo to używane auto. Pomyślę jeszcze nad chłodzeniem, lecz czy obklejenie taśmą może znacznie zwiększyć temperaturę? Łukasz Krupka - Czw Mar 04, 2010 6:12 pm " />Dałeś go w "pudełko bez daszku" więc mnie się wydaję, że jedna trochę mu tam "duszno" więc albo wywal to pudełeczko albo daj na regiel wiatraczek wpinany pod gniazdo do odbiornika. Co do "przeciążenia" Kitowi chodziło chyba o to, że zębatka atakująca ma za dużo zębów i model wolniej, bardziej ociężale, z większym trudem rusza co przekłada się na większe grzanie się silnika/regla PS. łożyska też warto przejrzeć bo niektóre mogły się zatrzeć i dają duży opór dla silnika Wyso52 - Czw Mar 04, 2010 7:58 pm " />Albo przegrzewający się regiel albo po prostu Ci nie łączą złączki. verona - Czw Mar 04, 2010 10:11 pm " />Skoro tak to jutro wyciągnę regiel i zamontuje stary mały radiator z komputera. Tylko jakie napięcie wychodzi z odbiornika? Zasili mi bez problemu ten radiatorek? Co do zębatki, to taka była przez 2 lata u poprzedniego właściciela i jeździł bez problemów pół godziny aż aku samo padło. dubik - Czw Mar 04, 2010 10:15 pm " />radiator nie moze byc zasilony poniewaz to jest kawalem metalu,a rozumiem ze miales na mysli wentylator.W odbiorniku jest 6v a wentylatorek z komputera moze byc na 5 badz 12v,jednak 95% ich jest na 12v.Podlaczyc mozesz ale pewnie nie bedzie ona zbyt szybko sie krecil co za tym idzie bedzie malo wplywac na temperature ale sprawzd moze jednak...... verona - Czw Mar 04, 2010 10:39 pm " />No tylko pozostaje jeszcze kwestia przymocowania go. Wyśmialibyście mnie, gdybyście zobaczyli jak teraz umieszczony jest regulator w tym pudełku (obwiązany sznurkiem w koło podwozia). Standardowy regulator ładnie przykręcało się za akumulatorem, lecz ten nie pasuje. Próbowałem taśmą dwustronną i sprawiało wrażenie że się mocno trzyma, lecz i tak podczas jazdy odlatuje. Super glue - to samo. Jak ja nie mogę dobrze przymocować regulatora, to jak jeszcze zamontuje wentylator Jakieś pomysły? Nigdzie nie mogę znaleźć zdjęć gdzie ludzie to robili. A jeżeli jednak regulator padnięty to zapłacę dużo za nowy do tego silnika (w opisie). Nie można czasami podłączyć ten standardowy do szczotkowych i jeździć po prostu wolniej? Jak problem nie minie, to muszę wywalić piękną mambe i jeździć na starym silniku z reglem Gensior - Pią Mar 05, 2010 2:14 pm " />Szczotkowego regla do bezszczotkowego motorka nie podłączysz. Wentylator widziałem, że ludzie opaskami zaciskowymi przypinają do regli, zobacz czy u Ciebie to się sprawdzi. |