ďťż
E-Maxx piszczacy silnik




kolot2121 - Nie Sty 25, 2009 7:59 pm
" />Witam serdecznie,w E-maxxie 3905 zauwazylem ze jeden silnik na niewielkich obrotach podpiskuje,tak jakby na szczotkach,mam pytanko co to moze oznaczac ? Dodam ze silniki nigdy nie byly przegrzane, czy takie szczotki mozna czyms nasmarowac ?




Adrian Lutyński - Pon Sty 26, 2009 6:55 am
" />panewki smaruj co jakis czas



kolot2121 - Pon Sty 26, 2009 12:03 pm
" />Ahaaa,dzieki za podpowiedz,a powiedz mi jeszcze czym najlepiej smarowac panewki ? bo chyba nie wd40 jak ktos mi podpowiedzial



Adrian Lutyński - Pon Sty 26, 2009 12:43 pm
" />Są specjalne oleje do tego. WD40 to sposób na chwilę jak nie masz nic innego.




kolot2121 - Wto Sty 27, 2009 2:07 pm
" />a moze jakas podpowiedz co to ma byc za olej i gdzie moge to kupic ? bo jest mi potrzebny na juz . Czy pozostanie mi zgadywac ?



Adrian Lutyński - Wto Sty 27, 2009 2:08 pm
" />Ata, rojna itp, olej do łożysk wysokoobrotowych



Wiktor Sułek - Wto Sty 27, 2009 6:25 pm
" />Mój Carson CE-4 swego czasu jak zaczął piszczeć to poprostu starły się szczotki

Jaki masz przebieg na tym(ch) silniku(ach)?



kolot2121 - Śro Sty 28, 2009 3:15 pm
" />podpiskuje tylko jeden silnik.... przebiek ? 3-4 jazdy na pakietach 6 celowych o pojemnosci 3000



Evolter - Czw Sty 29, 2009 11:57 pm
" />Polecam olej maszynowy - dostępny w każym markecie budowlanym



kolot2121 - Pią Sty 30, 2009 2:33 pm
" />a zapytam, jak taki olej maszynowy poleci troche na szczotki moze to byc grozne ?



Defender - Sob Sty 31, 2009 1:45 pm
" />To niebezpieczne, silnik będzie działać ale gdy zatłuszczy się komutator będzie silnik wolniej starotował choć nie uszkodzi się ale będzie nieco mulił na starcie gdy zimny. Z czasem ten efekt pogłębiać się będzie, ciagłe czyszenie pomaga ale przez cały żywot silnika będzie to trzeba robić, chyba że silnik jest całkowicie rozbieralny to można jego komutator i szczotki ultradokładnie wyczyścić na sucho.



kolot2121 - Sob Sty 31, 2009 4:18 pm
" />ahaa, a hmm a jak posmaruje panewki wd 40 i to wd 40 dostanie sie troche na szczotki to moze byc taka sama sytuacja ?



Defender - Sob Sty 31, 2009 5:09 pm
" />Niestety nie testowałem, ale wszelkie 'tłuszcze' na komutatorze i szczotkach to kłopoty.



IgorCh - Wto Lut 03, 2009 6:05 pm
" />mam takze problem z popiskujacym silnikiem, dzieje sie to gdy silnik zaczyna sie nagrzewac ok. 5 min jazdy, objawia sie to gdy rozpedze model(nie musi byc szybko) i puszcze gaz wtedy słychac piszczenie, myslałem poczatkowo ze to przekładnia lub koła, ale wszystko nasmarowałem i dalej piszczy, wiec to napewno silnik i mam problem bo niewiem jak go nasmarowac (silnik to firebolt 15t) jest on nie rozbieralny, gdy daje olej na panewki to on wogóle chyba nie przenika do panewki bo jak wytre to puzniej wogole nie widac aby wypływał, jakis czas temu wzialem do szczykawki oleju i nalałem do srodka ale to znowu dostał sie do komutatora i zasyfil szczotki, silnik iskrzył ale pomeczyłem sie troche z wacikiem i wyczysciłem komutator i wszystko było ok ale teraz znowy piszczy co zrobić? jak go dobrze nasmarować?



Tomek Lipert - Wto Lut 03, 2009 7:58 pm
" />Miałem to samo w silniku klasy 370. Ja go tylko porządnie przedmuchałem i podziałało. Tobie, jeśli to nie pomoże, polecam jeszcze wykąpanie silnika w benzynie ekstrakcyjnej. Powinno pomóc.



kolot2121 - Śro Lut 04, 2009 12:44 pm
" />po lekkim nasmarowaniu silnik przestal piszczec,ale dziwny ma dzwiek, takie tykanie .( Tykanie jest tylko podczas jazdy na wprost,na wstecznym ten dzwiek ginie i jest cisza )Takie tykanie moze oznaczac ze jest cos nie tak z szczotka ? a moze cos wpadlo do silnika ?



Adrian Lutyński - Śro Lut 04, 2009 12:57 pm
" />a może masz ziarno piasku w zębatkach?



kolot2121 - Śro Lut 04, 2009 1:05 pm
" />hmm dzwiek wychodzi z silnika,skrzynie osluchalem i cicho pracuje.Dzis postaram sie wymatowac silnik,podjade na stacje benzynowa i przeczyszcze silniczek sprezonym powietrzem, moze to cos da...



Adrian Lutyński - Śro Lut 04, 2009 1:23 pm
" />przejżyj zębatki ząb po zebie



kolot2121 - Śro Lut 04, 2009 3:56 pm
" />Ok, przejzec mam zebatki ataki i odbierajaca ? czy dobierac sie do skrzyni tez mam ?



Adrian Lutyński - Śro Lut 04, 2009 4:02 pm
" />ataki i odbior



kolot2121 - Śro Lut 04, 2009 7:52 pm
" />po odczepieniu oslony,faktycznie bylo troche piachu,piach zostal starannie usuniety ( Wielkie DZIEKI za podpowiedz Kajman ) , Ale zauwazylem ze jeden silnik jest zle ustawiony,jedna zebatka atak wchodzi za mocno na zebatke odbierajaca, przy tym ciezko sie obraca



IgorCh - Śro Lut 04, 2009 9:01 pm
" />wiec to bedzie złe ustawienie co powoduje przeciazenie silnika i dlatego piszczy i strzela, musisz go poluzowac i ustawic tak aby gdy zatrzymasz reką walek silnika(zebatka atak)to to poruszajac drugą reką odbiorcza powinien byc delikatny luz (taki aby tylko był) ale nie za duzy bo uszkodzisz odbiór



kolot2121 - Czw Lut 05, 2009 1:09 pm
" />oki dzis sie za to wezme,mam nadzieje ze jakos mi sie uda ustawic... jak czyscilem zebatke odbierajaca to na szmatce mialem czarny nalot,pewnie zdarlo sie troche materialu z zebatki odbierajacej,ale zeby wygladaja ok



tesa_48 - Pią Lut 06, 2009 12:39 pm
" />Czesc, ciekawa podpowiedz,to ja tez sprawdze u siebie ustawienia zebatek,naszczescie jeszcze mam nowy model,bo czekam na akumulatory
Powered by WordPress, ©