ďťż
E-Maxx/Revo i dwa LiPole/LiFe




Gensior - Sob Mar 27, 2010 2:29 pm
" />Witam!
Mam takie pytanie, co do modelu który jeździ na 2 pakietach naraz.
Mam jednego LiPola Turnigy 5000mAh 2s, więc muszę dokupić drugi, domyślam się, że najlepiej kupić 2 taki sam, ale czy można jeździć na innym? Ni chodzi mi oczywiście żeby jeździć na jednym pakiecie 2s, a drugim 3s tylko po prostu innej firmy bądź innej pojemności.
Co do LiFe - nie ma do nich buzzerów które by brzęczały gdy pakiet się rozładuje, ale podobno w LiFe od pewnej granicy szybko traci napięcie i widać to podczas jazdy - wtedy trzeba sskończyć.
Ale jeżeli jeździ się z dwoma pakietami na raz i np. jeden jest nie do końca naładowany. Odczuje się wyraźną różnicę podczas jazdy, kiedy ten pakiet straci napięcie i należało by go odłączyć, czy będzie ciężko to zauważyć i może dojść do takiej sytuacji, że jeden z pakietów rozładuje się za mocno, bo przegapiliśmy po prostu moment w któym napięcie spadło w jednym pakiecie, a drugi pakiet nie był jeszcze rozładowany?

Krótko - czy jeżdżąc na 2 pakietach LiFe spadek napięcia odczuje się tak samo jak w przypadku jeździe na 1 pakiecie?




bartosz1992 - Sob Mar 27, 2010 9:28 pm
" />Dobre pytanie bo chetnie tez sie dowiem jak to jest ? I jesli chce jezdzic na 5s to musze wlozyc 2s i 3s , a wiemy ze 3s szybciej sie wyladuje... co zrobic z takim problem i jak go rozwiazac ?



dubik - Sob Mar 27, 2010 9:45 pm
" />Po pierwsze poczytajcie toche na forum.

Podczas jazdy na lipo o tych samych parametrach a rozniacych sie tylko ilosciami cel czyli no 2s i 3s oba pakiety wyladuja sie w tym samym czasie jesli sa polaczone szeregowo(polaczenie umozliwiajace zrobienie z 2s i 3s pakietu 5s).

MOglbys jezdzic na innym lipo ale raczej nie jest to wskazane,poniewaz teraz wlasnie one beda sie roznie rozladowywaly i musialbys kontrolowac rozladowanie slabszego pakietu poprzez jakis "brzeczyk" bo regulator juz by nie byl w stanie wykrys spadku na jednym pakiecie,wiec nie kombinuj z podlaczaniem life i lipo badz lipo z lipo o roznych parametrach typu rozladowanie pojemnosc no chyba ze zastosujesz do slabszego ten brzeczyk i przed kazda jazda bedziesz ladowal pakiety na maksa aby ten salbszy zawsze szybciej padal.

Tak na lifach widac spadek napiecia,ale dla nie kazdy musi to zauwazyc i moze byc zbyt malo spostrzegawczy.

dlatego wkladaj najlepiej tak samo naladowane pakiety jednego typu aby nie byl;o sytuacji ze jeden szbciej sie wyczerpie i napiecie na nim spadnie ponizej tego minimalnego.



Gensior - Nie Mar 28, 2010 12:49 pm
" />
">Tak na lifach widac spadek napiecia,ale dla nie kazdy musi to zauwazyc i moze byc zbyt malo spostrzegawczy.
A próbowałeś jeździć z pakietami 2x LiFe? Było wyraźnie widać kiedy się rozładuje? Oczywiście na standardowym reglu bez odcięcia.




bartosz1992 - Nie Mar 28, 2010 8:19 pm
" />W reglu przy jakim napieciu w Life ustawic odciecie ?



dubik - Nie Mar 28, 2010 8:34 pm
" />nieuki jedne zabrac sie za czytanie forum,bo to wszystko jest tam napsiane,a nie trzeba powtarzac po raz setny.


">A próbowałeś jeździć z pakietami 2x LiFe? Było wyraźnie widać kiedy się rozładuje? Oczywiście na standardowym reglu bez odcięcia.

tak jezdzilem 4s2p i 6s2p i za kazdym razem bylo widac jak pakiet juz siadal.Wciskales cyngiel a on juz powoli dodawal gazu a nie zrywem.


">W reglu przy jakim napieciu w Life ustawic odciecie ?

ja mam u sibie ustawione na 2,55v na cele (wysoki prog),minimum to 2,0v a przecietnie daja 2,3-2,4.



Gensior - Pon Mar 29, 2010 12:36 pm
" />Ok, ja już wszystko wiem, dzięki za pomoc Dubik!
Pozdrawiam.
Powered by WordPress, ©