ďťż
E-Sav - co dalej?




Bender - Wto Lut 09, 2010 3:17 pm
" />Cześć!.

Mam E-Sava od ponad roku, i już mnie nie zadowala moc, predkośc.
I sie zastanawiam co dalej? zostawić go i kupić MM plus jakiegoś Hackera czy Fielago lub silnik z MM, może Medusa?
ale nie wiem gdzie je kupić (chodzi o silniki) jaki i za ile? linki mile widziane
Dalej zasilanie, LiFe odstrasza mnie tym że bym musiał je polutować, LiPo mimo wszystko trochę sie ich boje
Myślę nad konfigruacją 4s2p dla LiPo i dla LiFe - 5s2p
ale 10 cel LiFe kosztuje 550 zł przyjnamniej w pl.
a LiPo 4s Zippy 66 USD.
No i najwarznijesz - czy w ogóle pchać się w sava? czy kupić podwozie E-Revo/Maxx ?
Czy sav przeżyje BL? nie chcę wymieniać co róż wymieniać dyfrów i pół osiek itd. mam obawy że poprstu sypać się zacznie
Model głównie do Bashu, skoki itp. no i trochę tor bo mam praktycznie pod domem las, wiecie ocb.
Za 500-600 zł powinienem znaleźć podwozie e-maxxa, a więc myślę że za kase którą bym dostał za sprzedanie sava bym miał podwozie, pakiety i troche kasy by zostało.(sporo zeczy mam do niego)

Pozdrawiam Bartek.




Gensior - Wto Lut 09, 2010 4:36 pm
" />Na http://www.hobbycity.com masz LiFe Turnigy 3s 4500mAh 30c za niecałe $40, sam zastanawiam się nad zasilaniem MMM którą zamierzam zakupić w dalekiej przyszłości i te pakiety połączone szeregowo wydają się najlepszą opcją
A co do tego czy brać Maxxa, sam zastanawiałem się czy nie brać E-Sava który od Maxxa jest tańszy, ale jednak gdzie bym nie spojrzał ludzie pisali, że warto dołożyć i brać E-Maxxa;)



Bender - Wto Lut 09, 2010 5:27 pm
" />niby LiFe wyszedł by taniej, ale mniejsze napięcie, w 6s pchać sie nie chcę, a 4 to nie wiem czy nie zamało będzie do teog klockaa (mowa o LiFe)
Sav niby fajny - ale to jest taki typowy monster trochę wąski i taki kapkę pokraczny Maxx mi się Bardziej podoba ale ładowanie koło 1000 zł w sava to raczje kiepski pomysł - i tak w przestrzeni roku, nie licząc tego co poleciało koło 1000 zł w niego wpakowałem, licząc po dzisziejszych cenach.
a jeżeli udało by się go sprzedać po mojej myśli - napewno lepsza oferta niż ostatnio widziałem na Allegro; kółka GRP, lotka Ofny, Wheel bar, mocowania do tego, buda z lakierni - nawet nigdy nie użyta, sporo części zapsowych itd. - to MM 860 zł i podwozie 500-600 zł, w dziale giełda Adrian oferował podwozie za 600 zł, zasilanie 200-250 zł łącznie 1720 +/- czyli że 300 zł do przodu, ale z kolei z sava elektronika poszła by na sprzedaż i mniej więcej równa cena... ehhh moze ktoś pomoże

Ale z kolei czy sav wytrzyma MM



Gensior - Wto Lut 09, 2010 6:07 pm
" />
">niby LiFe wyszedł by taniej, ale mniejsze napięcie, w 6s pchać sie nie chcę, a 4 to nie wiem czy nie zamało będzie do teog klockaa (mowa o LiFe)
Czemu 6s nie chcesz? Więc nad jakim zasilaniem się zastanawiasz? 4s LiPo i 5s LiFe?

No ja bym się nie zastanawiał, E-Maxx wygląda jakoś tak przyjaźniej, jak wywali się Tytany i wsadzi jeden silniczek to i miejsca dużo, bezszczotkę też wytrzymuje, nawet i 6s z MMM;)




Bender - Wto Lut 09, 2010 6:10 pm
" />nie mam zamiaru kupować kompletu bo to byłą by strata kasy, a konfigruację podałem w 1 poście.
Czemu nie chcę 6s? to już będzie zadurza moc.



Bender - Nie Mar 07, 2010 9:01 pm
" />a sprzedawanie go i kupowanie E-Revo VXl ma sens?



Mateusz Ś - Nie Mar 07, 2010 9:06 pm
" />To zależy tylko od Ciebie, bo skala 1/16 nie daje tyle frajdy co 1/8. Oczywiście jest to moje zdanie, ale widzę jak jest to u mnie mając 1/8 i 1/16.



Bender - Nie Mar 07, 2010 9:47 pm
" />Ale savik taki jakiś mały jest no i trochę mocy mi zaczeło w nim brakować.
A model używał bym od czasu do czasu - żeby poskakać i wyładować się, potrzebuję model który wytrzyma naprawdę duże skoki, i któremu nie brak mocy Wheely żeby dawał rade bez problemu. A sav wg. mine to bardziej na początek - może i jeździ szybko ale jak już wyżej napisałem ma zamało mocy
A jeszcze takie pytanie do Ciebie, ole się nie mylę to miałeś w opisie na GG że sprzedajesz revo VXL? jak możesz to napisz na PM dlaczego.



Gensior - Pon Mar 08, 2010 2:10 pm
" />Bender, ale chodzi Ci o E-Revo 1/16 czy 1:8?
Bo E-Revo VXL to jest szesnastka, a tutaj:

">Ale savik taki jakiś mały jest
To rozumiem, że chciałbyś coś większego od Sava, więc chodzi o duże Revo?:)



Bender - Pon Mar 08, 2010 3:50 pm
" />nie chodzi o 1/16 a e-revo VXL raczej nie jest sporo mniejsze od sava



Gensior - Pon Mar 08, 2010 4:18 pm
" />Dalej nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale wydaje mi się, że chodzi Ci o duże E-Revo. IMHO jeżeli masz kasę na zakup E-Revo, to nawet bym się nie zastanawiał i opylał bym Sava i brał Revo, tylko pewnie musiał byś trochę dołożyć kaski, bo Sava nie sprzedaż niestety za cenę używanego Revo:)

">a e-revo VXL raczej nie jest sporo mniejsze od sava
No ok. 13cm, więc dla mnie przynajmniej różnica jest:)



Marcin Jasiński - Pon Mar 08, 2010 5:44 pm
" />przecież E-Revo VXL to jest skala 1/16 i jest to straszny kurdupel porównując go do E-Savage



fragles - Pon Mar 08, 2010 9:44 pm
" />Tylko nie kurdupel:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c32 ... cdd05.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f86 ... e971b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7d9 ... 16e83.html



hugo685 - Wto Cze 29, 2010 7:21 am
" />E sav to nie 1/8 tylko 1/10 więc nie mmm tylko http://www.rc-modele.pl/silnik-castle-c ... 621879b730 a z lipo w hardcasah nie ma się czego się obawiać jek nie będziesz zwierał końcówek to nic sie nie stanie tu masz pakiet lipo 5900 mah 7.4v to combo wytrzyma 11.1v a regiel 22.2V http://modele.sklep.pl/product_info.php ... s_id=12917



Bender - Wto Cze 29, 2010 8:19 am
" />
">E sav to nie 1/8 tylko 1/10 więc nie mmm tylko http://www.rc-modele.pl/silnik-castle-c ... 621879b730 a z lipo w hardcasah nie ma się czego się obawiać jek nie będziesz zwierał końcówek to nic sie nie stanie tu masz pakiet lipo 5900 mah 7.4v to combo wytrzyma 11.1v a regiel 22.2V http://modele.sklep.pl/product_info.php ... s_id=12917
sav jakby dosc ciezki jest



HPI Polska - Wto Cze 29, 2010 9:59 am
" />
">Mam E-Sava od ponad roku, i już mnie nie zadowala moc, predkośc.
I sie zastanawiam co dalej?...

Uważam że wsadzenie zestawu BEZSZCZOTKOWE COMBO FLUX 5700kV nie da oczekiwanego efektu. E-Svage jest zbyt ciężki do tego zestawu.
Z kolei stosowanie zestawu FLUX TORK 2200Kv BRUSHLESS ma szanse rozerwać model na strzępy bo przeniesienie napędu nie jest przygotowane do takiej mocy.

Rozsądnym i ekonomicznym rozwiązaniem będzie zastosowanie do E-Savage pakietów LiPo 7,4V i przynajmniej jednego zabezpieczenia przed nadmiernym rozładowaniem.
Nie musisz wówczas zmieniać silników ani regulatora a z pewnością odczujesz poprawę dynamiki modelu, większe przyspieszenia i max prędkości.
Polecam takie rozwiązanie bo jest bezpieczne dla modelu a zarazem nie generuje zbędnych kosztów.
Powered by WordPress, ©