ďťż
E-SAVAGE, E-FIRESTORM a może WHEELYKING




Mixer1997 - Nie Lis 22, 2009 6:09 pm
" />Doradźcie mi Jestem początkującym modelarzem i nie wiem co wybrać.
Model ma mi służyć do jazdy rekreacyjnej tj. przed domem na ogródku i na polnych drogach. Zastanawiałem się nad tymi oto modelami:
E-SAVAGE
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=505&lang=pl
E-Firestorm 10t
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=10551&lang=pl
i WHEELYKING
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=10831&lang=pl
Za posty z góry dzięki!




Gensior - Pon Lis 23, 2009 1:52 pm
" />Ehh... każdy model to praktycznie co innego, napisz po jakim terenie chcesz jeździć, ile kasy masz do wydania, bo model to nie wszystko, potrzebna jest jeszcze ładowarka i pakiet, do E-Savage chyba nawet 2.



AssassiinRC - Pon Lis 23, 2009 2:20 pm
" />Witaj
E-firestorm:
-Stadium dobry na tor ale na polu powiesi się na pewno
-Fajna opcja jak chcesz się pościągać na zawodach
-Na pewno najszybszy i najlepiej prowadzący się z tej 3
Weely king:
-Do normalnej jazdy prawie się nie nadaje
-Najwolniejszy z tej stawki i zdecydowanie najgorzej prowadzący się
-Na polu na pewno da sobie rade przez mega prześwit i napęd 4wd
-O ściganiu zapomnij bo będzie się wywracał
-Fajna opcja jak chcesz zacząć rock crawling
E-sav:
-To taki mały monsterek który nie zatrzyma Ci się na polu
-właściwości jedne to coś pomiędzy WW bardziej w stronę firestorma
-Wybierają go osoby których nie stać na E-maxxa, E-revo czy Savage FLUX

A co do pakietów to WK ma w standardzie ładowarkę i pakiet, E-sav w normalnej wersji ma ładowarkę i 2 pakiety(wersja sport ich nie ma)
Takie jest moje zdanie

Pozdrawiam



Gensior - Pon Lis 23, 2009 2:47 pm
" />Assassiin! miałeś każdy z tych 3 modeli, że iwesz np. że E-Firestorm prowadzi się lepiej niż E-Savage? Lub że E-Firestorm jest na pewno szybszy niż E-Savage? Jak wiadomo Savage jest bardzo wywrotny, ale może prowadzić się lepiej niż Firestorm, ma napęd na 4 koła, czego czasem brakuje niestety E-F.
Mixer, napisz gdzie chcesz jeździć, ciężki teren czy może asfalt, szuter, hopki jakieś?
Wydaje mi się, że powienieneś wybierać między E-Firestormem a E-Savage, ten cały Wheely King wydaje mi się być zabawką, chyba że jak napisał Assassiin, ma to być Crawler.




Bender - Pon Lis 23, 2009 3:16 pm
" />Ja mogę ci śmiało polecić e-sava, prędkość na pewno będzie cie zadowalać na początku a i potem jest w pożo, co do wywrotności ja nie narzekam, ale mój savik jest sporo niższy niż seryjnie [url]http://yfrog.com/j3screenshot2009101015104j[/url] . Po torze też trochę jeździłem, fakt może nie za dużo ale zawsze coś i było nawet spoko.



Filip Paluszkiewicz - Pon Lis 23, 2009 5:05 pm
" />No ja bym pozbierał na E-firestorm FLUX. wprawdzie pakiety LiPol padają po roku, ładowarki droższe ale to moje zdanie.

Albo kup firka a jak ci się znudzi ta moc to wstaw lepszy silniczek.

Pozdrawiam



Aron Komorowski - Pon Lis 23, 2009 5:16 pm
" />Ja polecam e - firestorma z własnego doświadczenia. Prędkość spoko, prowadzenie też w miare ok jak na 2WD
Tylko tak jak przedmówcy mówili. Na polu pierwsza większa kępa i stoi Jednak ostatnio z nudów na jedną jazde umieściłem aku na tylnej osi i wheele jak flux robi Od razu inna zabawa, tylko troche siada mu tył przy takiej jeździe



Filip Paluszkiewicz - Pon Lis 23, 2009 5:32 pm
" />chyba da się podnieść zawieszenie o parę cm i wg mnie to starczy, ale zwiększy wywrotność (mam tak w truggy). raz po polu jechałem ale takim prawdziwym polu, nie wiem o jakie ci chodzi, ale to moje było po zbiorach i wyorane, wyleciała nie wiem jak tylna półośka i się powyginała, bo gazu cisnąłem. a modelem nieźle rzuca



Aron Komorowski - Pon Lis 23, 2009 5:38 pm
" />Mi chodzi o takie nieuprawne, lekkie górki, dołki i kępy wielkie.. no i trawa ze 30 cm



Filip Paluszkiewicz - Pon Lis 23, 2009 5:42 pm
" />nie grzeja wam się tam silnik na takim czymś? wgl masz standarta? ja bym już zmienił na mocniejszy o tyle na ile pozwala regiel, zresztą do 2WD nie trzeba dużo mocy a już przyspiesza i jedzie szybko jak inne drogie modele 4wd, tylko się gorzej prowadzi.



Filip Paluszkiewicz - Pon Lis 23, 2009 5:45 pm
" />Oo0 nie wiedziałem, że e-sav ma 2 silniki... to może być ciekawe też.



Aron Komorowski - Pon Lis 23, 2009 5:46 pm
" />Ja sam model kupiłem we wrzesniu, więc przed zimą sie nie pcham w nowy silnik. Na wiosne planuję Mambę Max w wersji od HPI (warp 5700).
Co do temperatury, to nie. Ja wogóle mam jakies małe te temp. Około 45 C. Nie wiem czy nie za mało ale chyba sie nie da zwiększyc? Bez budy potrafi spasc do 40 ale to ostatnio tylko tak miałem bo zimno było chyba. W ciepłe dni zdarzy sie 50
No i przełożenie standardowe



Gensior - Pon Lis 23, 2009 5:49 pm
" />No najgorsze tylko, że w E-Savage nie ma tam na nic prawie miejsca... poza tym co już w nim siedzi, oczywiście. W E-Firestormie jest luz, można tam sporo nawkładać:)



Filip Paluszkiewicz - Pon Lis 23, 2009 5:54 pm
" />No tak jest napakowane nieźle...
no to od razu mogłeś kupić fluxa a wkładałeś mocniejsze aku do tego? dla przykładu masz filmik z wheelykingiem: http://www.youtube.com/watch?v=iNUI49BB ... re=related



Aron Komorowski - Pon Lis 23, 2009 6:01 pm
" />Nie kupiłem, bo fundusze nie pozwoliły
Flux od zwykłego różnii sie budą, napędem i kołami. Koła w zwykłym 10T są podobno nawet lepsze.
Wiecie może czy mozna kupic bude do pomalowania do e fire?
Na mocniejszym aku nie sprawdzałem go - nie mam, a kupic 11.1V i nie bedzie wielkiej różnicy to po co? Wsumie nie wiem jak to jest na większym V, regiel wytrzyma?



Wojciech Pabis - Pon Lis 23, 2009 6:18 pm
" />
">Wiecie może czy mozna kupic bude do pomalowania do e fire?

Tak , mozna.



Filip Paluszkiewicz - Pon Lis 23, 2009 6:25 pm
" />I tak zmieniasz aku i regiel, bo ten ci tego silnika nie wytrzyma, więc możesz najpierw kupić aku i sprawdzić przed zmianą silnika



Gensior - Pon Lis 23, 2009 6:32 pm
" />
">I tak zmieniasz aku i regiel, bo ten ci tego silnika nie wytrzyma, więc możesz najpierw kupić aku i sprawdzić przed zmianą silnika
Po co? NIe lepiej sprzedać regiel i mieć na jakieś felgi, olej do amorków? Standardowy regiel od E-Firestorma wytrzyma najwięcej 2s LiPo



Filip Paluszkiewicz - Pon Lis 23, 2009 6:35 pm
" />taa masz racje



Mixer1997 - Pon Lis 23, 2009 7:48 pm
" />Czyli tak:
Mam do wydania ok.1300zł na wszystko (model rtr, ładowarka, baterie)
Jeśli chodzi o jazdę to będę jeździł po podwórku (gł.trawa),
polnych drogach(niewielkie hopki, piach,), skatepark, mało ruchliwe chodniki, ulice na obrzeżach miasta. Mieszkam w Zbąszynku(małe miasteczko w lubuskim) więc miejsca jest sporo jeśli chodzi o drogi polne.



Gensior - Wto Lis 24, 2009 11:54 am
" />Na taki teren to E-Firestorm. Starczy Ci jeszcze na ładowarkę Turnigy Accucell 6, dobry pakiet, a nawet 2 i jeszcze jakieś duperelki przydatne, np. olej do amorków, imbusy. Albo odkładać na bezszczotke



Aron Komorowski - Wto Lis 24, 2009 5:11 pm
" />
">Na taki teren to E-Firestorm. Starczy Ci jeszcze na ładowarkę Turnigy Accucell 6, dobry pakiet, a nawet 2 i jeszcze jakieś duperelki przydatne, np. olej do amorków, imbusy. Albo odkładać na bezszczotke

Ja przed bezszczotką radzę wymienic amorki na jakies mocniejsze No i servo tez za mocne nie jest



Wojciech Pabis - Wto Lis 24, 2009 6:07 pm
" />
">
Ja przed bezszczotką radzę wymienic amorki na jakies mocniejsze No i servo tez za mocne nie jest


Jeszcze zębatki itd. Zmieniając model na BL , trzeba liczyć się z większymi kosztami.
Rustlera VXL masz bezszczotkowego. Radzę Ci dozbierać i mieć coś porządnego , chyba że nie zależy Ci aż tak bardzo na takim modelu



Gensior - Wto Lis 24, 2009 6:35 pm
" />
">Ja przed bezszczotką radzę wymienic amorki na jakies mocniejsze No i servo tez za mocne nie jest
Ano prawda, amorki do ziemi strasznie dobijają, ale na początek wystarczą może sprężyny twardsze i olej.
Serwo też prawda, właśnie mi padło, niby jeździć się da, ale bzikuje nieźle.

">Jeszcze zębatki itd. Zmieniając model na BL , trzeba liczyć się z większymi kosztami.
Rustlera VXL masz bezszczotkowego. Radzę Ci dozbierać i mieć coś porządnego , chyba że nie zależy Ci aż tak bardzo na takim modelu

Dużym plusem Rustlera VXL jest wodoodporność, ale mi wydaje się, że na początek lepiej kupić albo e-Firestorma albo Rustlera XL, mozy i tak na początek wystarczy a można zainwestować w porządną ładowarkę i pakiety. A potem bezszczotka:) Ale to moje zdanie, każdy może mieć inne.



Filip Paluszkiewicz - Wto Lis 24, 2009 7:07 pm
" />ja bym dozbierał 200 czy 300zł na rustlera: http://cgi.ebay.com/Traxxas-Rustler-VXL ... 483745a4e2

Pan bartek już nie pamiętam który, organizuje wszystko, bierze z 10% dla siebie, jest "sprawdzony" i nie masz się czym martwić.

no ale to JA bym tak zrobił
a czemu elektryk?



Mixer1997 - Wto Lis 24, 2009 8:59 pm
" />Chciałbym tylko dodać że chodzi mi o model w którym nie musiałbym za dużo grzebać. Najwyżej wymienić amorki, i jakieś inne części na mocniejsze alu.



Deekin - Śro Lis 25, 2009 8:40 am
" />[quote="Aron Komorowski"]
Wiecie może czy mozna kupic bude do pomalowania do e fire?
quote]
Tu masz link do czystej budy do e-firea http://www.lrp.pl/sklep/product_info.ph ... ts_id/6791.



Aron Komorowski - Śro Lis 25, 2009 5:32 pm
" />Dzięki

Ja liczę ze te zębatki tak szybko nie polecą, no ale jak będzie trzeba to zainwestuje i to
Mając bezszczotke dochodzi jeszcze koszt opon jak sie poszaleje



Mixer1997 - Czw Lis 26, 2009 7:54 pm
" />Przeglądałem forum i zdecydowałem się na E-Revo VXL.
Co o tym myślicie Jak z częściami Jakie pakiety i ładowarkę
Przedtem patrzyłem jeszcze na E-Revo ale jest zdecydowanie za drogi jak dla mnie.
Czekam na odpowiedź.



cichyp - Pon Lut 22, 2010 11:23 pm
" />Koledzy dobrze piszą ale mierzą swoją miarą, dlatego ja Ci powiem tak: zapomnij na razie o bez szczotkowym modelu jeśli masz 1300zł do wydania... jak ci się spodoba jazda i Cie to wciągnie to na pewno znajdziesz kolejne 2000zł (plus sprzedaż tego) na lepszy model (subiektywnie polecam e-revo BL), a jak nie złapiesz bakcyla to przynajmniej dużo nie stracisz.

Sam wybierałem niedawno i miałem budżet 2000zł (skończyło się na zakupach 2 modeli), i z tego co wyczytałem i oglądałem na różnych filmach to E-Savage ładnie wygląda i jest mocny, ale strasznie wywrotny, zrobić nim test łosia przy dużej prędkości to jest wyczyn - ale właściciele zachwalają. E-Firestorm 10t na trawę (skoszoną) szuter, asfalt będzie ok... a napęd na tył da ci sporo zabawy. WheelyKing to raczej do zabawy jak sama nazwa wskazuje "król jazdy na tylnym kole".

Z tych trzech nie wybrał bym żadnego....



Paulino - Wto Lut 23, 2010 8:36 am
" />Ale zimnego kloca odgrzałeś.



cichyp - Wto Lut 23, 2010 9:07 am
" />faktycznie... sorki nie popatrzyłem na datę a przeczytałem temat w związku z tym że szukałem czegoś związanego z zagadnieniem "crawler" bo chce sobie zrobić crawlera 8x8 i szukam pomocnych informacji.



Bender - Wto Lut 23, 2010 9:38 pm
" />.... jeździłeś kiedyś e-savem?



cichyp - Śro Lut 24, 2010 8:28 am
" />jeśli się mnie pytasz to: oczywiście że nie, jak bym jeździł to bym inaczej napisał dwa posty wyżej, ale wątpię żeby był ktoś kto jeździł wszystkim. Natomiast wiele się nasłuchałem o tym że aby zrobić z Sevaga dobry model trzeba wymienić mu parę części... dla tego też wybierając model między sevagem i revo wybrałem to drugie, czas pokaże czy dobrze... Może sobie kiedyś zafunduje Sevaga i wtedy będę wiedział na pewno.

Widzę że masz Sevaga i pewnie będziesz go bronił, że jest dobrym modelem, ale nie o to chodzi... bo niewątpliwie jest dobry, ale nie dla początkujących, bo jak ktoś zaczyna i musi grzebać w modelu żeby chodził sprawnie to to zniechęca... dlatego lepiej jak wybierze prostszy model. To jest moje zdanie ale nie uważam się za fachowca w tej dziedzinie.

Inna sprawa że do jazdy po podwórku lepiej będzie się sprawowało coś czym można sobie szybko pojeździć w zakrętach.



Gensior - Śro Lut 24, 2010 1:00 pm
" />Tylko, że z tego co wiem Sav i E-Sav to trochę inne podwozia i E-Sav nie ma wszytkich wad, jakie ma Sav spalinowy, no np. ta wywrotność.
Co nie zmienia faktu, że gdybym miał do wyboru E-Sav, lub E-Maxx/Revo to bez zastanowienia wybrał bym coś ze stajni Traxxasa. No ale to tylko moje zdanie!



Stacek - Śro Lut 24, 2010 5:29 pm
" />Ja też wybieralem jednak e-sav to cos do pojeżdzenia po polu a nie torze.E-revo jest niższe większe i szybsze przynajmniej mi sie tak zdaje.Lepiej trzyma sie w zakrętach.Jednak savage poradzi sobie w cięższym terenie niż e-revo.Kto co woli bo ceny są podobne



Bender - Śro Lut 24, 2010 6:02 pm
" />nie będę bronił e-sava, miałem go rok i już mi nie wystarcza. ale na początek super model !
http://www.youtube.com/watch?v=klMZByyXgTI
Tu macie jak sav jeździ po torze - zaznacze że crase z filmu wycinane nie były - po materiału było zamało żeby wybrzydzać, poprostu kamere trzymał ktoś kto otym pojęcia nie miał.
Nie wiem w jakim celu w dyskusję było wmieszane e-revo, ale cóż, Wg. producentów sav 70 km/h - czy coś koło tego - a revo 40 km/h więc sav w strd. jest szybszy - ale lepszym wyborem do BL jest revo.
E-Sav ma zdecydowanie niższy środek ciężkości niż Sav i jest mniej wywrotny niż Sav. w E-Savie łatwo jest zmniejszyć pprześwit - i śmiało mogę powiedzieć że savem jest łatwiej pojechać na bocznych kołach - tylko trzeba się tego na uczyć, z revo mogło by się to nie udać bo się kładzie na zakrętach - ale revo jest bardziej przystosowane do jazdy po torze .
Stacek, jeżeli dla Ciebie prawie 700 zł różnicy to jest zbliżona cena to poco kupujesz e-zruny czy inne? nie lepjej odrazu kupić nosrama czy MMM?
Cichyp, napisałeś że nie jest dobry dal początkującego, to w takim razie dla kogo? nie grzebiąc nic w modelu nic się o modelarstwie nie dowiesz - ja prawie całą swoja wiedzę na temat E-Sava opieram na własnych dośwaidczeniach, krakssach itd. itp. od maja napisałem na forum około 70 postów, kiedy e-sav przestał mnie już zadowalać około 400 - mniej więcej we wrześniu to było. oczywiście nie wiem onim wszsytkiego ale wiem to czego się nauczyłem, dzięki panom z wróbilka poznałem prawie cały model i to po 1,5 miecha posiadani go - miałem poważnego krasha, a mili panowie odbierając sobie zarobek namówili mnie do tego żebym sam rozkręcił powymieniał częsci i złożył model, gdyby nie oni to teraz pewnie nie wiedział bym tyle co dowiedziałem się wtedy. Model naprawde jest do ogranięcia dal początkującego.
A się rozpisałem



cichyp - Czw Lut 25, 2010 9:33 am
" />@Bender bo zapomniałem dodać, że pisząc początkujący miałem na myśli kogoś kto raz na pół roku chce pod domem sobie pojeździć... są jeszcze tacy co widzą w modelarstwie coś więcej niż małe zabawki, i Ty piszesz o takich osobach.



Stacek - Czw Lut 25, 2010 8:39 pm
" />
">\Stacek, jeżeli dla Ciebie prawie 700 zł różnicy to jest zbliżona cena to poco kupujesz e-zruny czy inne? nie lepjej odrazu kupić nosrama czy MMM?

Każdy od czegoś zaaczyna w modelarstwo bawie sie od roku i mialem tylko jednego ez-runa i nic mi sie nie popsuło Nie jezdziłem jeszcze na porządnym BL.Zobaczymy bo teraz kupuje nosrama A wracajac do tematu.E-sav "chyba" jest szybszy bo revo jest wieksze a elektronika taka sama ale na 1000% nie wyciągnie 70 km/h na seri.Producęci rożne rzeczy piszą .Tyle ze revo fajnie śmiga na bl



Bender - Sob Lut 27, 2010 1:34 pm
" />rozumiem że Combo Evil? porządny? pisząc o nosramie nie miałem go na myśli.
Elektronika nie jest taka sama. nie mierzyłem ile pociągnie ale prędkość jest wystarczająca na początek,



Stacek - Sob Lut 27, 2010 3:15 pm
" />
">rozumiem że Combo Evil? porządny? pisząc o nosramie nie miałem go na myśli.
Elektronika nie jest taka sama. nie mierzyłem ile pociągnie ale prędkość jest wystarczająca na początek,

nie nie mowie że jest świetny,ale to dobiero moj drugi BL pozatym ma slużyć do zabawy w stradzie A nie na jakieś zawody.Elektronika jest podobna a nie taka sama sory Na początek nawet 30km/h jest dobre
Powered by WordPress, ©