ďťż
Elektryczne samochody on-road...




Jędrzej Bieniasz - Pią Kwi 14, 2006 12:27 pm
" />Pytanie skierowane do was: którą firmę wolicie do elektryków on-road: Hpi czy Tamiya???

Wczesniej pisałem że jestem zainteresowany StageD ale rozejrzałem sie za Tamiyą i powiem, ze są niczego sobie!!!

Z Hpi interesuje się głównie Hpi Sprintem 2.

A teraz dotyczące Tamiyi. Zauważyłem, ze ma wiele podwozi...Które są najbardziej popularne??? Widziałem, że np TT-01...A jak sprawują się inne??? Będę wdzięczny za odpowiedź bo to pozwoli mi dokonanie odpowiedniego wyboru...




Michał Olech - Pią Kwi 14, 2006 12:32 pm
" />Sprint 2 jest idealny do 540.

Tamiya TT-01 i TL-01 są idealne do Top Stocka, ale TT moim zdaniem lepsze.

Jeśli chodzi o modele Tamiyi bardzo dobrymi modelami są Tamiya MS i lepsza Tamiya MSX.

Spokojnie mógłbyś takim modelem startować w DTM Open.

Jeśli startowałbyś na zawodach, podobno Łukasz Kowalczyk mógłby wygegocjować niższą cene, tak gdzieś pisał.

Ale jeżeli niemasz tyle pieniędzy, i chcesz kupić TT lub Sprinta 2, to wziąłbym Sprinta



Jędrzej Bieniasz - Pią Kwi 14, 2006 12:48 pm
" />Fajne te Tamiyki MS i MSX ale troche za drogie Właśnie ten Sprint i TT-01 interesuje...ale sie pojawia trudny wybór...czy jest jakaś zasadnicza różnica która by mogła odkierować od konkretnego modelu???



Michał Olech - Pią Kwi 14, 2006 12:51 pm
" />Sprintem 2 możesz startować w 540, DTM Standard i Open (Ale w tych 2 ostatnich niemasz szans tym modelem ).

Tamiyką TT tylko w Top Stocku.

Bardziej polecam 540

TT ma przenoszenie napędu wałem, Sprint 2 paskami.

Sam zdecyduj który model lepszy...

Ja uważam że Sprint 2 jest konstrukcją bardziej dojrzalszą niż TT, ale gorszą od np. Associated TC3/TC4, X-Raye...




Erik Turlejski - Pią Kwi 14, 2006 1:12 pm
" />
">Tamiyką TT tylko w Top Stocku.


tamijką pojedziesz spokojnie w 540, i to z dużym powodzeniem !



Jędrzej Bieniasz - Pią Kwi 14, 2006 1:14 pm
" />No to mów, ze jest coś lepszego Ja ogólnie moge sobie pozwolić na coś droższego, bo mam swój silnik (Tamiya 540 - mam Mad Bulla), swój regulator (też od Mad Bulla) ew. do kupienia odbiornik pod aparaturę...

A czy TC3 Associated ma szanse w którejś z klas wymienionych przez ciebie???

A jak tamiye sprawują się w porownaniu z innymi modelami???



Stanisław Białowąs - Pią Kwi 14, 2006 1:21 pm
" />Pichus ,WYSTĄp
Według mnie to bardzo dobry wobor , dobry do 540,DTM Std /Open wedlog mnie



Wojtek Kotlorz - Pią Kwi 14, 2006 1:22 pm
" />Żeby Tamiyą mieć szanse powalczyc o coś chociażby w TS to musisz ją stuningować za conajmniej takie pieniądze za jakie ją kupiłeś (mówie o TL ,TT) więc to moim zdaniem sie nie opłaca. Lepiej Kupić Sprinta ,którym masz w 540 o co walczyć , ma on wiele możliwości ustawień, nie potrzeba w niego wkładać dodatkowych pięniędzy , aby nim rywalizować z innymi modelami.



Michał Olech - Pią Kwi 14, 2006 1:25 pm
" />A ten silnik Tamiya od Mad Bulla jest słaby, regulator też, do 20 zwoi.

Associated TC3 do Std/Open, tyle że ten model jest znacznie droższy, części, itp.

Stanisław >> Tak, Sprint 2 ma szanse w Openie



Jędrzej Bieniasz - Pią Kwi 14, 2006 1:36 pm
" />To juz nie wiem

To żeby to rozwiązać krótka piłka: TT-01 czy Sprint 2???



Wojtek Kotlorz - Pią Kwi 14, 2006 1:38 pm
" />Sprint 2 napewno będziesz o wiele bardziej zadowolony niż z TT



Jędrzej Bieniasz - Pią Kwi 14, 2006 1:38 pm
" />tak myślisz??? to dzieki wielkie za pomoc!!!



Arkadiusz Flejszer - Pią Kwi 14, 2006 1:48 pm
" />Polecam sprinta, jak napisał Wojtek , nie musisz nic do niego dokupować aby nie być w tyle za innymi , jeśli chodzi o sprzęt. Pełna regulacja kątów ustawienia kół, amortyzatory olejowe, no i chyba najważniejsze trwalsza i mocniejsza konstrukcja. Jeździłem jeden sezon TT_01 i jeden SPRINTEM2, w TT_01 wymieniłem wszystko, łącznie przez sezon poszło tyle części że złożyłbym 3 modele. W sezonie halowym jeżdząc sprintem2 pękł mi tylko pasek, a do asów torów nie należę. Zapraszam do sklepu

http://www.hpi.pl/sklep_teamrcplock/ind ... Path=46_47

i na stronkę http://www.teamrcplock.com/articles.php?id=13

Jeśli masz jakieś pytania to pomogę, pisz na PM lub GG.

Pozdrawiam, No i Wesołych Świąt Panowie, a w poniedziałek nie polewajcie wodą za bardzo modeli.



GEX - Pią Kwi 14, 2006 2:08 pm
" />Rozumiem ze interesuja Cie modele nowe?
Ale ja na twoim miejscu za cena jaka ma Sprint2 poszukał bym czegoś urzywanego z wyzszej półki np. Yokomo SSG SD albo TC4



Jędrzej Bieniasz - Pią Kwi 14, 2006 4:11 pm
" />Raczej zostane przy Hpi...jakoś wyjątkowo lubię tą firmę (moze przez Savaga )

No to teraz pytania co do Sprinta 2...

Czy lepiej kupić wersję staged (by sobie czasem zboczyć z trasy) czy po prostu Kit??? A i nigdzie nie doczytałem czy w ogole wersja staged jest także kitem???



Wojtek Kotlorz - Pią Kwi 14, 2006 4:13 pm
" />One Chyba Nie Różnią Sie Niczym Oprócz Karoseri I Kół



Arkadiusz Flejszer - Pią Kwi 14, 2006 6:56 pm
" />KIT - gotowy złożony model, kwiestia wyboru czy z karoserią czy bez, opony, bieżnikowe, felgi srebrne podwójne szprychy.

STAGED - gotowy złożony model, producent do niego dodaje komplet kół z oponami staged-d drift, no i magiczne pudełko które do końca nie wiem jak działa ale pomaga w drifcie, oznaczona jako #80588 - DRIFT ASSIST SYSTEM, jest na nim pokrętło które reguluje czułość jakiejś opcji kórej nie znam, ale ma dwie wyczki takie jak do serwa. Może podłącza się między odbiornikiem a regulatorem??? Może ktoś wie???? TO prosimy o oświecenie.



Piotr Michalski - Pią Kwi 14, 2006 7:01 pm
" />
">Może ktoś wie???? TO prosimy o oświecenie.
O ile się nie mylę p. Festiwal już objaśniał działanie tego "czegoś" w temacie poświęconym driftowej wersji RS4 micro, o ile mnie pamięć nie zawodzi.

EDIT: Tak patrzę na opis tego Sprinta na europejskiej stronie HPI i tam nie ma nic mowy o tym pudłeku, że jest on dołączony do tego modelu. Jeśli dobrze pamiętam to w tym temacie, o którym pisałem wyżej było napisane, że to "coś" dopiero teraz wejdzie do sprzedaż a jego cena nie będzie mała.



Jędrzej Bieniasz - Pią Kwi 14, 2006 7:13 pm
" />
">KIT - gotowy złożony model, kwiestia wyboru czy z karoserią czy bez, opony, bieżnikowe, felgi srebrne podwójne szprychy.


Cóż...chyba Kit to Kit, zestaw do złożenia, a nie gotowy model do jazdy
Ja widziałem, ze ma tego Stage-D (urządzonko)



Arkadiusz Flejszer - Pią Kwi 14, 2006 7:15 pm
" />Piotrek, własnie o to chodzi, że nie do końca wiem, czy to urządzenie jest czy można dokupić, do micro i do sprinta2 jest takie samo, własnie oglądam katalog HPI na 2006rok, i patrząc na opisy i zdjęcia wywnioskowałem że jest to w komplecie. Jeśli nie ma to przykro dla fanów tej nowej dyscypliny, kolejny wydatek.



Arkadiusz Flejszer - Pią Kwi 14, 2006 7:17 pm
" />
">KIT - gotowy złożony model, kwiestia wyboru czy z karoserią czy bez, opony, bieżnikowe, felgi srebrne podwójne szprychy.


Cóż...chyba Kit to Kit, zestaw do złożenia, a nie gotowy model do jazdy
Ja widziałem, ze ma tego Stage-D (urządzonko)

No niestety , ale jest złożony.



Piotr Michalski - Pią Kwi 14, 2006 7:22 pm
" />
">Piotrek, własnie o to chodzi, że nie do końca wiem, czy to urządzenie jest czy można dokupić, do micro i do sprinta2 jest takie samo, własnie oglądam katalog HPI na 2006rok, i patrząc na opisy i zdjęcia wywnioskowałem że jest to w komplecie. Jeśli nie ma to przykro dla fanów tej nowej dyscypliny, kolejny wydatek.
Muszę się przyznać, że nie czytałem dokładnie co jest napisane na stronie HPI-Europe bo mi się nie chciało:P ale patrząc po fotkach najważniejszych elementów (a będąc producentem tam właśnie umieściłbym to urządzenie) ie było tego w zestawie. A szkoda, bo cena była chyba w granicach nowego RS4 Micro, a więc jak na coś takiego dość sporo.



staged - Pią Kwi 14, 2006 7:25 pm
" />nie wiem jak terzaz jest ale jak ja kupowalem sprinta 2 staged to nie bylo żadnego pudelka kontroli driftu czy cos podobnego. Weim ze wersja mikro staged to podobno posiada. no i mzna go tez niezle stuningowac. Tylko szkoda ze nowa firma EDIT nie wypuscila na rynek żadnych czesci aluminowych do tego modelu.

jak bym mial dzis wybierac miedzy nowym sprintem a uzywanym modelem w dobrym stanie ( np od jakiegos zawodnika) kupil bym uzywkepo 6 miesiacach ma takie luzy na kolach i w ukladzie jak uzywany

model podobno cenowy jak do sprinta http://www.rojna.pl/index.php?d=produkt&id=1032



Jędrzej Bieniasz - Pią Kwi 14, 2006 7:41 pm
" />
">KIT - gotowy złożony model, kwiestia wyboru czy z karoserią czy bez, opony, bieżnikowe, felgi srebrne podwójne szprychy.


Cóż...chyba Kit to Kit, zestaw do złożenia, a nie gotowy model do jazdy
Ja widziałem, ze ma tego Stage-D (urządzonko)

No niestety , ale jest złożony.

Pozwolisz, że tego nie skomentuje

Ja chciałem kupić sobie Kit, dawno nic nie składałem a to bardzo lubie Ale troszke sie załamałem, bo jest mało samochodów do składania na moją kieszeń... (no ja planowałem do 1200zł)...w ogole spodobał mis ie Hot Bodies Cyclone ale rzeczy do dokupienia powodują że jest to tylko marzenie...

Cóż...czekam na nowe propozycje



Wojtek Kotlorz - Pią Kwi 14, 2006 8:07 pm
" />A Ty to 1200 zł masz na samo podwozie czy na wszystko Co Potrzebne Do Jazdy ... ?



Jędrzej Bieniasz - Pią Kwi 14, 2006 9:03 pm
" />Cóż...trudno to określić..może to wydawać sie głupie ale to może także zależeć od modelu...

Z tym Cyclonem przesadziłem, ale moge miec możliwość kupinia na TH, więc mozna z czymś zaszaleć...np. Pro4 Hara Edition...

Jej, ale i tak cena mocno idzie w góre...nie wiem, ja mam takie odczucie, ze za większe pieniądze można kupić porządną spalinkę a jednak chciałbym mieć elektryka dobrego, w miare dorównującego innym...

Może jakieś wasze propozycje???

PS. Czy do Associated'ów dosatne w Polsce części??? Bo znalazłem coś takiego: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHZB9&P=0
i http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDVE5&P=0 i moze któryś model przypadnie mi do gustu

i jeszcze sie dopytam: jaki silnik polecacie??? model modelem jakiś sie wybierze ale silnik jest najwazniejszy



Wojtek Kotlorz - Pią Kwi 14, 2006 9:17 pm
" />Do associated'ów częsći dostaniesz na www.rojna.pl chodzi mi tu o Modele TC3/Tc4 W innych sie nie orientuje...

Jeśli tą kase masz na samo podwozie to radziłbym ci kupić coś z rodziny Xray'ów

I jedno... model bedzie na zawody czy do jazdy po podwórku ??



Paweł Żelazo - Sob Kwi 15, 2006 7:51 am
" />Model L4 jest przeznaczony do wyścigów po owalu (taki nascar w skali 1:10). Myślę, że o PRO4 nawet nie masz co myśleć. Wszyscy którzy na nim jeździli pozbyli się go. Natomiast ja zastanawiałbym się na TC4 Factory Team. Całkiem fajny model. Słyszałem że zwykłe TC4 też jest jak najbardziej w porządku.
A rodzaj silnika to zależy od tego czy będziesz jeździł na zawodach i jeśli tak to w jakiej klasie.



Jędrzej Bieniasz - Sob Kwi 15, 2006 8:33 am
" />No ja głównie myślałem o jeździe torowej (Blue City) i może o startowaniu w zawodach....ale na podwórku też, czemu nie

Z rodziny X-Ray to zapewne

http://www.sklep.rcracing.pl/oscom/catalog/product_info.php?cPath=29_47_71&products_id=104&osCsid=afa4e1e848ac89b9fce7b527400ac802
Fajny model...tylko jaki silniczek (regulator jakos dobiore) dać, aby samochodzik jeździł szybko, sprawnie itp.???

Tutaj jeżeli chodzi o silnik, to pewnie jakiś od 12 zwojów w gorę (takie są wymagane na zawodach).

Jeżeli o klase chodzi to już inni wcześniej wspominali: DTM, tylko jakie są odmiany???wcześniej wspominane były Stand. i Open a i jeszcze przeczytałem, że może być po prostu DTM 540??? Więc powiem ze ogólnie DTM mnie interesuje...

Do jakiej klasy X-Ray (wymieniony powyżej) sie nadaje???



Wojtek Kotlorz - Sob Kwi 15, 2006 9:11 am
" />Xray'em, którego wymieniłeś możesz wystartować W DTM Standart , open lub 540.

Na początek radziłbym ci wystartować w 540. Jest to klasa typowo dla początkujących i nie tylko . Nie odbiega ona zbytnio od Standartu, modele są "troche" wolniejsze ,ale nie dużo :]

Najlepszy silnik do tej klasy to HPI saturn.



staged - Sob Kwi 15, 2006 9:17 am
" />mozesz sie scigac w kazdej klasie oprócz TopStock

cytat z przepisów dotyczący stosowanych silnikow w poszczególnych klasach

Klasa E-10 TC 540.

Model może być napędzany tylko jednym silnikiem typu Mabuchi RS540 lub Johnson 540, posiadającym wirnik z minimalną ilością zwoi 20, nawiniętych pojedynczym przewodem, magnesy ferrytowe, trwale zamocowany szczotkotrzymacz i niewymienne szczotki. Dopuszczone są następujące silniki: - SATURN 20T – producent HPI, - TRAXXAS STINGER 20T– producent TRAXXAS, - Mabuchi RS540 Sport Tuned 53068 – producent TAMIYA.

Klasa E-10 TC Standard.

Wszystkie modele mogą być napędzane tylko jednym silnikiem typu STOCK (wg EFRA). Silnik musi posiadać następujące parametry: uzwojenie pojedyncze drutem ∅ 0,67 mm (wraz z izolacją), 27 zwojów na każdym z segmentów wirnika, łożyskowanie wirnika na panewkach ślizgowych, wyprzedzenie komutatora max. 24O, średnica max. 36 mm, długość max. 50 mm (z wyłączeniem osi). Dopuszczalne są jedynie silniki z magnesami ferrytowymi. Silnik musi posiadać fabryczne oznakowanie liczby zwojów na wirniku. Zawodnicy używający nietypowych i nieznanych na rynku polskim silników powinni na żądanie Komisji Sędziowskiej udostępniać ich wiarygodnie udokumentowane dane techniczne.

Klasa E-10 TC Open.

Wszystkie modele mogą być napędzane tylko jednym silnikiem typu 05: średnica max. 36 mm, długość max. 50 mm (z wyłączeniem osi), wirnik musi posiadać minimum 12 zwojów i nie może być dzielony. Dopuszczalne są jedynie silniki z magnesami ferrytowymi. Silnik musi posiadać fabryczne oznakowanie liczby zwojów na obudowie i wirniku.

i to wyjasnie chyba wszystko

a jak chcesz sie scigac w Open to nie kupuj sprinta. Podobno w sprincie jak zalozysz mocny silnik to Ci wygnie alumiowe mocowanie sielnika.



Jędrzej Bieniasz - Sob Kwi 15, 2006 9:31 am
" />O i tego mi brakowało!!!

Chyba najbardziej bede zainteresowany po prostu Klasa E-10 TC 540. Dzieki Staged!!!



Wojtek Kotlorz - Sob Kwi 15, 2006 10:40 am
" />to czekamy na ciebie na zawodach



Jędrzej Bieniasz - Sob Kwi 15, 2006 12:40 pm
" />A czy są jakieś odgórne przepisy dotyczące ulożenia akumulatorów??? czy === czy ||||||???

Bo w ogóle ten X-Ray T1 ma jeszcze inne ułożenie akumulatorów....



Michał Sękal - Sob Kwi 15, 2006 12:47 pm
" />Akumulatorki musza być złożone z ogniw o rozmiarze "Sub-C" (więcej na stronie głównej rcauto w dziale przepisy (W DTM open/Standard/540 są dopuszczone takie same akumulatory) )

Edit:
Tzn. Możesz mieć pakiety ===, IIIIII, III_III lub inne jakie sobie zrobisz ułożenie



Jędrzej Bieniasz - Sob Kwi 15, 2006 8:06 pm
" />Zauważyłem, że chyba też zaopatrze się w silnik do klasy np. E-10 TC Stand. bo akurat klasy Stand. i open są najczęsciej rozgrywane....



Paweł Żelazo - Nie Kwi 16, 2006 2:18 pm
" />W jakim sensie częściej rozgrywane? W tym roku 54o-tki były rozgrywane na tych samych zawodach co standardy czy openy. A wcześniej nie jeździły bo nie było takiej klasy.
A i pamiętaj, że do obsługi silnika rozbieralnego przydałaby się tokarka.



Michał Olech - Nie Kwi 16, 2006 5:24 pm
" />Jendras, a wiesz że jest takie coś jak regulamin i tak jest napisane Że jednym modelem można startować tylko w jednej klasie?

Więc modelem nie wystartujesz w 540 i Standard.

I do Standartu/Openu nie leć, to są znacznie trudniejsze, i wymagające klasy.



Jędrzej Bieniasz - Nie Kwi 16, 2006 8:06 pm
" />dobra mniejsza...mnie bardzo podoba sie klasa dtm 540...tylko teraz czekam na napływ gotówki i zaopatruje się prawdopodobnie w zestaw:
-X-Ray T1R
-apa Hitec Agressor 40 Mhz FM (żeby nie było wątpliwości!!!) (moja)
-odb. hitec hfs-03mm (pod ape)
-silnik albo Machubi albo Saturn
-serwo hiteca 325hb (lub coś mocniejszego)
-regulator Tamiyi

jak coś jeszcze, to podpowiedzcie...



Erik Turlejski - Nie Kwi 16, 2006 8:30 pm
" />ja bym się odrazu zaopatrzył w lepsze radio,i regiel wybrałbym któregoś gm-a albo lrpka



Jędrzej Bieniasz - Nie Kwi 16, 2006 8:41 pm
" />Cóż...chciałem iść po najmniejszej linii oporu...bo Tamiyke mam (z mojego pierwszego ukochanego Mad Bulla )...nie no nie ma sprawy...radia raczej nie kupie - ten agressor jest zupelnie nowy a umiesz polecić jakiegoś dobrego regla ??? (tylko cena w granicach rozsądku )



Erik Turlejski - Nie Kwi 16, 2006 8:44 pm
" />ja bym jednak najpierw wydał kase na ape, bo na tym reglui chyba da się jeździć a na apie możesz miec zakłucenia



Tomasz Dolata - Nie Kwi 16, 2006 8:44 pm
" />Nosram Hawk Reverse lub lepsza wersja power (cena 180 i 200) Polecam, śmigalem na takich przez chwilke.



Erik Turlejski - Nie Kwi 16, 2006 8:47 pm
" />Dokładnie tez polecam, ale lrp ma taniej (rojna.pl) to jest to samo...
też mam ten regiel (hovk) bdb.. ale może jeszcze GM np. v4 ?



Tomasz Dolata - Nie Kwi 16, 2006 8:54 pm
" />GM'y wydaje mi sie że są nieco droższe...do 540'tki spokojnie starczy Hawk lub lrp...



Erik Turlejski - Nie Kwi 16, 2006 9:02 pm
" />v4 ma cenke podobna do hovka chyba..



Jędrzej Bieniasz - Nie Kwi 16, 2006 9:14 pm
" />Wszystko pięknie ładnie z tymi reglami...ale co z apą???


">ja bym jednak najpierw wydał kase na ape, bo na tym reglui chyba da się jeździć a na apie możesz miec zakłucenia

Mówisz o reglu Tamiyi??? A na tych wymienionych lepszycg reglach tez zakłócenia się pojawią???

Ja mialem do Mad Bulla ape Carsona taką "zwykłą" na 27 Mhz AM i jakos sobie żadnych zakłóceń nie przypominam...



Tomasz Dolata - Nie Kwi 16, 2006 9:16 pm
" />A byłeś z tą "zwykłą" apką na zawodach? wśród 10 innych modeli?



Jędrzej Bieniasz - Nie Kwi 16, 2006 9:23 pm
" />A o to ci chodzi...

I dopiero nowa apa to wyeliminuje??? Nie no ok. ale troszke mi sie nie uśmiecha kupno nowej apy



Tomasz Dolata - Nie Kwi 16, 2006 9:26 pm
" />
">A o to ci chodzi...

I dopiero nowa apa to wyeliminuje??? Nie no ok. ale troszke mi sie nie uśmiecha kupno nowej apy


Nie chodzi o to czy jest nowa czy nie, tylko o to żeby była w modulacji FM...Możesz ta sprzedać, troszke dołozyc i kupić FM...

ps. Ty masz Am tak?



Jędrzej Bieniasz - Nie Kwi 16, 2006 9:29 pm
" />Nie...przeciez napisałem że Agressor jest pod 40 Mhz FM...to tylkko było moje wspomnienie pierwszej apy...

To kiedy będą te zakłócenia bo sie pogubiłem



Piotr Krzyżanowski - Nie Kwi 16, 2006 9:31 pm
" />
">Nie...przeciez napisałem że Agressor jest pod 40 Mhz FM...to tylkko było moje wspomnienie pierwszej apy...

To kiedy będą te zakłócenia bo sie pogubiłem


zaklocenia pojawiaja sie przez aparature AM, a nie przez regiel

jesli masz ape FM, to ok, nie musisz zmieniac. teraz zainwestowalbym w lepszy regiel, a ape zostawil.



Tomasz Dolata - Nie Kwi 16, 2006 9:32 pm
" />
">Nie...przeciez napisałem że Agressor jest pod 40 Mhz FM...to tylkko było moje wspomnienie pierwszej apy...

To kiedy będą te zakłócenia bo sie pogubiłem


myslałem że masz AM...Agressory są także w wydaniu AM...Skoro masz FM możesz spokojnie ją sobie zostawić...Teraz to tylko kwestia regulatora...Mowie - dobre są Hawk'i, i jakieś tańsze LRP...



Jędrzej Bieniasz - Nie Kwi 16, 2006 9:45 pm
" />http://www.model-fan.com.pl/index.php?d=produkt&id=632 na razie chwilowy brak towaru ale jeszcze nie bede kupował...



Przemek Morawski - Nie Kwi 16, 2006 9:48 pm
" />Zamiast regla niech sobie dobre opony kupi, więcej będzie miał z nich pożytku niz z nowego regla. Przecież na reglu Tamiyi też pojedzie. No i silnik Saturn a nie Mabuchi.



Jędrzej Bieniasz - Nie Kwi 16, 2006 9:59 pm
" />Tak myslisz???

Chciałbym jeszcze wykorzystać ten regiel Tamiyi...jestem z niego zadowolony i nie bede kupował...jak coś bedzie sie dzialo to zawsze można kupić...



Erik Turlejski - Nie Kwi 16, 2006 10:02 pm
" />Też myślałem że masz 40am,
a teraz jak najbardzej popieram Przemka



Jędrzej Bieniasz - Nie Kwi 16, 2006 10:10 pm
" />No i doszliśmy do porozumienia!!!

Ale sie ciesze Rozglądałem sie także za używanymi, ale mam jakiegoś "zboka" by sobie kupic nowy i znac go od kolebki...

Jeżeli chodzi o karoserię (o niej nic nie mówiłem ) to zdecydowałem się na Dodge Stratusa (firmy Hpi rzecz jasna ).

EDIT: Cóż...dziwnie jest na tej proximie...karoseria jako CZĘŚĆ do tuningu... Teraz zmienia sie mój pogląd na karoserie...możliwe że bedzie także Dodge Stratus wersja 3.0



Przemek Morawski - Nie Kwi 16, 2006 10:21 pm
" />Stratusa robi też Proline/Protoform. Są to bardzo wytrzymałe karoserie, mam właśnie taką. Wygląd nie jest ważny, ważna jest aerodynamika. Kształt tych karoserii nie jest przypadkowy, wylicza się go stosując takie techniki jak tunel aerodynamiczny. Co ciekawe karoserie te są dużo tańsze od ładnych ale dużo bardziej kruchych produktów Tamiyi.



Jędrzej Bieniasz - Wto Kwi 18, 2006 6:30 am
" />A czy jest jakaś różnica w Asso TC4 a X-Ray T1R??? Zaintrygowało mnie to...cena w miarę porównywalna (ja tak uważam) tylko X-Ray 50 zl droższy Mnie sie wydaje że samochody dosyć podobne...tylko czy jakościowo i praktycznie nie odbiegają od siebie???



Michał Olech - Wto Kwi 18, 2006 6:44 am
" />Ja mam Asso TC3 Factory Team (FT - lepsza wersja).

Asso jest na wał, X-Ray T1R na pasek. Jak Ci pasuje, wybierz sam.

Asso jest cały calowy, więc wypadało by się zaopatrzyć w komplet dobrych wkrętaków.

Jak mi dobrze wiadomo Asso TC4 FT ma płyte węglową. Jeśli możesz wziąść TC4 FT i X-Raya - bierz Asso.

Natomiast jeśli myślisz nad Asso TC4 a T1R... Sam wybierz.



Jędrzej Bieniasz - Wto Kwi 18, 2006 6:49 am
" />Asso mi sie nasunął u pana Rojny: http://www.rojna.pl/index.php?d=produkt&id=320

I chyba ten TC4 nie ma płyty węglowej...

pewnie mówiłes o tym co na TH jest...widziałem...troszke za drogi...jakby kosztował w przeliczeniu 900 zł to bym sie zaczął zastanawiać...a on ponad 1000zł...więc wole X-Raya...ale jakbym zminiał podwozie to chyba cena bedzie podobna...ale nie chce zmieniać podwozia, bo wiele osób odradza carbon...



Michał Olech - Wto Kwi 18, 2006 7:03 am
" />No nie, bo to nie jest Factory Team.

Na TH są różne wersje, i FT, i TK, i w ogóle różne

Rób jak chcesz, ale Asso TC4 FT jest lepsze od X-Raya T1R.

Tylko wiesz o tym że musisz dokupić silnik, regulator, elektronikę?



Jędrzej Bieniasz - Wto Kwi 18, 2006 7:09 am
" />Coś ty Przecież wiem i z tym sie licze... i fundusz może ciężko to znieść....nie wiem...troche mnie to boli, że za elektryka dobrego zawodniczego dam tyle co za dobrą spalinkę ale elektryka torowego bardzo chce mieć i ten Asso wychodzi za 1130 zł...może to i warto dorzucić te 180 zł i mieć cos lepszego

Tylko teraz ten carbon...na forum czytałem niepochlebne opinie na jego temat...



Michał Olech - Wto Kwi 18, 2006 7:14 am
" />No ale będziesz miał porządnego elektryka, a nie Bycmo

Tylko pamiętaj o jakichś częściach, jak chcesz startować na zawodach (a mam nadzieje że tak, i to w 540, ja tam startuje ). Szybka ładowarka, napoczątku wystarczy Duratrax IntelliPulse (regulowany prąd ładowania, prądem 3A pakiet 3300 naładuje w ~1h



Jędrzej Bieniasz - Wto Kwi 18, 2006 7:16 am
" />Ok...bede pamietał... a skąd brać części??? od pana Rojny???



Michał Olech - Wto Kwi 18, 2006 7:17 am
" />Do Asso - Od Pana Rojny, do X-Raya, od Pana Ochocińskiego (Proxima - www.sklep.rcracing.pl )



Jędrzej Bieniasz - Wto Kwi 18, 2006 7:20 am
" />o X-Rayu wiem...a jakie jest twoje zdanie na temat płyty carbonowej??? A jaką ty masz??? Wyczytałem o różnych rzeczach: przewodzi prąd -> można coś sfajczyć, elektronika może nawalić itp., rozwarstwia się...



Michał Olech - Wto Kwi 18, 2006 7:25 am
" />Mój Asso ma płytę z Carbonu... Ale może kupię grafitową.

Sama elektronika nie nawali ani się nie spali, a modelem nie jeździ się w basenie

Jeździłem po MOKRYM torze. Coś się stało że jak dodawałem gazu to regulator mrugał i nie jechał, ale zrestartowałem regulator i było ok.

A było naprawdę mokro (początek kwietnia)

E tam, możesz zawsze płytę zmienić



Jędrzej Bieniasz - Wto Kwi 18, 2006 7:37 am
" />Mogę to prawda...i widzę że masz taki rgulator jak ja...zapewne od szanownego Mad Bulla...też chce go wykorzystać...po mokrym raczej nie...ja mam w końcu dostęp do Blue City, a tam mozna pojeździć po wykładzinie...no to jeżeli plyta carbonowa jest dobra to bede sie przychylał do Asso...



Michał Olech - Wto Kwi 18, 2006 7:39 am
" />No, regulatorek średni

No to masz w BC trening cały rok, jak pada to do BC, a jak nie to na tor (o ile istnieje w Wawie ).

Ta płyta tylko się od dołu rysuje (jak chyba każda), no ale wiadomo, jeździ się



Jędrzej Bieniasz - Wto Kwi 18, 2006 8:12 am
" />Jej...cały czas sie martwie o to podwozie z carbonu...nawet mój tata stwierdził, że może być z tym problem...troche sie zna na tym, bo lubi wędkować, a jak wiadomo wędki produkowane są z węgla i zawsze jest do nich informacja, zeby nie łowic w czasie burzy, bo grozi porazeniem prądem

Więc na razie sprawa jest otwarta, ale jestem gotowy kupić Asso...



Michał Olech - Wto Kwi 18, 2006 8:13 am
" />Wiesz że modelem w trakcie burzy się nie jeździ?

Bo jest w nadajniku antena i może Cię kopnać



Jędrzej Bieniasz - Wto Kwi 18, 2006 8:24 am
" />Ale to było porównanie z prądem...wędka może dostac prąd przy burzy, a także jeżeli sie jest blisko linii wysokiego napięcia...

W modelu w końcu jest akumulator, który, jakby nie było, przylega do płyty...chyba tylko inne pakiety, które są sprzedawane jako gotowe (===) mają lepszą izolazję - folię termokurczliwą, "zatyki" plastikowe...a jednak w TC4 jest miejsce na pakiet lutowany samodzielnie (który jest podobno lepszy od gotowca) w kształcie ||||||



Michał Olech - Wto Kwi 18, 2006 8:28 am
" />Ehh, ja jeździłem po wodzie i nic się nie stało, nic nie przewodzi prądu

Pozatym to myślisz że Asso by zrobiło takie coś? Asso to porządna firma.

No tak, ale można wsadzić też pakiet ===== Mimo iż ja jeżdze na ||||||



Jędrzej Bieniasz - Wto Kwi 18, 2006 8:31 am
" />Tak widziałem w twojej galerii...Jeżeli tak mówisz to ci wierze...ale mówie: czytałem opinie, ze im sie coś chrzaniło...a pozatym jeżeli ktoś daje płyte carbonową to nie wierze, że dają wadliwy produkt...a także chyba modelarze sygnalizowaliby że to sie nie sprawdza i prędzej czy później carbon z rynku by znikł...

EDIT: Czy ja dobrze czytam, że do TC4 FT potrzebuje wałek zębaty???
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXKVY8&P=0



Aureliusz Ciechalski - Wto Kwi 18, 2006 9:18 am
" />Jesli moge cos doradzic to:
X-T1 czy ASSO - To T1 - dlaczego ??Jest to dobry model , czesci masz na zawodach



Jędrzej Bieniasz - Wto Kwi 18, 2006 9:29 am
" />A Asso??? Asso za 1130 zł ma chyba lepsze części startowe np. płyte z carbonu albo sie mylę...no i ma inny układ akusów...

To już nie wiem co zrobić....



Aureliusz Ciechalski - Wto Kwi 18, 2006 9:38 am
" />Uklad akusow nie ma wiekszego znaczenia , ASSO jest dobrym modelem ,
ale do T1 bedziesz mial serwis , plyta z carbonu tez Ci nie jest potrzebna
T1 jest prostym modelem ale bardzo przemyslanym

Mamy tez przedstawiciela z 'Tamiya"
http://www.zabawki-modele.pl/catalog/pr ... f42121402f



Michał Olech - Wto Kwi 18, 2006 10:05 am
" />Tamiya może być, ale czy nie lepiej MSX'a? I pozatym NIE w ATA, tam mają śmieszne ceny

Cóż, ten Asso TC4 Factory Team jest najlepszy z wszystkich Asso elektrycznych chyba, ma płytę węglową (nie carbonową)...

Ja polecam Asso



Aureliusz Ciechalski - Wto Kwi 18, 2006 10:16 am
" />
">
Cóż, ten Asso TC4 Factory Team jest najlepszy z wszystkich Asso elektrycznych chyba


Najlepszy czy Najnowszy, bo widzialem Twoje porownanie MS do MSX



Michał Olech - Wto Kwi 18, 2006 10:23 am
" />
">
Cóż, ten Asso TC4 Factory Team jest najlepszy z wszystkich Asso elektrycznych chyba


Najlepszy czy Najnowszy, bo widzialem Twoje porownanie MS do MSX
Jakie porównanie?

No CHYBA najnowszy, a czy najlepszy... Niewiem, napisałem chyba A jest jakiś lepszy model Asso ELEKTRYCZNY od TC4?



Aureliusz Ciechalski - Wto Kwi 18, 2006 10:35 am
" />
">
Jeśli chodzi o modele Tamiyi bardzo dobrymi modelami są Tamiya MS i lepsza Tamiya MSX.




Michał Olech - Wto Kwi 18, 2006 10:38 am
" />
">
Jeśli chodzi o modele Tamiyi bardzo dobrymi modelami są Tamiya MS i lepsza Tamiya MSX.

Aha Niemam żadnego z tych modeli, więc nie mogę powiedzieć dokładnie co jest lepsze w MSXie. W tym wypadku opieram się na opiniach.

Dobra, skończymy ten temat, bo robi się OT, jeśli już się nie zrobił. Mamy koledze pomóc wybrać właściwy model



Paweł Żelazo - Wto Kwi 18, 2006 11:08 am
" />Oba modele są bardzo fajne. Z tym, że jeżeli chciałbyś kupować Asso TC4 to musiałbyś od razu dokupić worek części zamiennych z np. USA. W X-rayu nawet jak coś uszkodzisz to częsci ma pan Jacek Ochociński, który jest na większości zawodów. Obydwoma modelami można wygrywać. Wybór należy do Ciebie.



Janusz Potepa - Wto Kwi 18, 2006 12:52 pm
" />Części do asso TC4 u Rojny od ręki w bardzo dobrej cenie /nie warto ściągać z USA skoro z Sącza wychodzi taniej/
TC4 solidna konstrukcja, Łukasz uczył się nim teraz jeździć, szło dość opornie mimo tego poza zarysowaniami podwozia i jednym ukręconym dyskiem koła /a to z powodu zbyt słabego dokręcenia/ zero problemów. TC4 z karbonową wanną podwozia śmiem twierdzić jedna z najlepszych konstrukcji wałkowych za rozsądną cenę. Polecam.



Jędrzej Bieniasz - Wto Kwi 18, 2006 1:17 pm
" />Aha. Dzieki za rady drodzy koledzy modelarze...widze że wybór teraz leży w moich rękach...zauważyłem, że strasznie tanie jest podwozie Asso carbonowe - 129 zl u pana Rojny, w porównaniu do X-Raya to tanio...

Dla powątpiewających o częściach do TC4: http://www.rojna.pl/index.php?d=katalog&k_id=141&p_id=25

EDIT: Ale i tak jest ich mało

To teraz jest dylemat...cenowo prawie koszt ten sam...oba godne polecenia...jedyne różnice: płyta carbonowa i przeniesienie napędu.
Przeniesienie tutaj chyba odgrywa ważniejszą rolę...Jeszcze potrzebuje jakiejś konkretniej rady...


">Cóż, ten Asso TC4 Factory Team jest najlepszy z wszystkich Asso elektrycznych chyba, ma płytę węglową (nie carbonową)...

Mnie sie wydaje (a nawet jestem pewien) że carbon po ang. to węgiel

EDIT2: Pozostane chyba przy X-Rayu...strasznie duzo fajnych części do tuningu na Proximie, tam też kupie model, X-Ray jest ogólnie ekstra
Powered by WordPress, ©